Датчиците на таблото?
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Както вече ти писах отговорите ми са базирани на това, което е при мен на Скорпиото. Незнам колко си вътре в токовете, но можеш да опиташ да направиш опитна постановка и да видиш кое как става. Няма да е зле да внимаваш да не изгориш нещо. Прави връзките през някакво съпротивление около 470-510 ома. Ако нестава тогава пробвай с по-малко. Това ще спаси свето диодите, ако има такива.billy_boy написа:Добре а за другите неща от къде мога да си дръпна кабели да не е чак от мигача или фара. И лъжа ли се че минуса е прекъснат защото ако е той някак не си го обеснявам ?!
И най-добре си намери някаква литература за Сиера (въпреки, че съм сигурен, че вече си го направил), но все пак да ти напомня. Първо чети и после пробвай.
- billy_boy
- потребител
- Мнения: 845
- Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
- Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да кажем че съм на ясно с токовете. И то доста, няма да слагам съпротивления снощи у нас тествах компютърчетата с адаптер те са си предвидени за този волтаж ако им трябва по-малък 100% е предвиден втре в компа. Въпроса ми беше да не тегля жиците директно от мигачите например а някъде от около волана нали все пак от там се пуска сичко от таблото по близо е и по лесно няма да пускам 100 метра кабели се пак. Та дайте идеи 



- billy_boy
- потребител
- Мнения: 845
- Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
- Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Абе този дето съм си взел от мк1 има ли за определяне разхода на горивото или са 2 4асовника просто?
Подкарах го и разбрах какво има кефи ме
Дайте схема как да вържа другите две пцта моля. Значи установух как да си вържа чесовника. При количката видях че има 1 плюс и си4ко друго свети като подадеш минус на отделните канели... ама къде да се вързани те. Значи взех едни брави със централно и мисля с датчици, но не съм сигурен. От коси са най новите който са със жилото. Към бравата отиват 2 снопа единия за централното което е прикрепено към бравата а другия сноп е с три кабелчета и отиват също към бравата отстрани това ли е датчика? И как да се възползам от него? Ако не за друго ако може поне за това помогнете и мога ли да прехвърля датчика на мойта брава че не ми се смена цялата...?
"Аз ли закъснях или времето бързаше?" Мистерията за вратите е разгадана. Благодаря все пак ако на някои не му е ясно ще обесня.
P.S Дайте схема все пак за другите неща.
В снопа кабели който отива към бравата има 6 наброй кабела. 3 от тях са за централното.
Червен - това е "+"
Зелено - бял - "-" подава се и заключва
И още един не помня цвета - "-" подава се и отключва
Така за датчика. 3 кабела
Кафяв - "+"
и два бяло някви си единия е минус другия се връзва към борд компа и индикира дали е затворена вратата. Затваря я на екрана чак след второто щракване на бравата.
Това е дано съм бил полезен.
Подкарах го и разбрах какво има кефи ме


Дайте схема как да вържа другите две пцта моля. Значи установух как да си вържа чесовника. При количката видях че има 1 плюс и си4ко друго свети като подадеш минус на отделните канели... ама къде да се вързани те. Значи взех едни брави със централно и мисля с датчици, но не съм сигурен. От коси са най новите който са със жилото. Към бравата отиват 2 снопа единия за централното което е прикрепено към бравата а другия сноп е с три кабелчета и отиват също към бравата отстрани това ли е датчика? И как да се възползам от него? Ако не за друго ако може поне за това помогнете и мога ли да прехвърля датчика на мойта брава че не ми се смена цялата...?
"Аз ли закъснях или времето бързаше?" Мистерията за вратите е разгадана. Благодаря все пак ако на някои не му е ясно ще обесня.
P.S Дайте схема все пак за другите неща.
Пххххххх нищо просто спестявам писане на някои хора а досега се занимавах именно с тях за да разбера и някои други неща. Ето обеснявам да са доволни всички:paci написа:Сега ако го беше написал кво щеше а стане ?
В снопа кабели който отива към бравата има 6 наброй кабела. 3 от тях са за централното.
Червен - това е "+"
Зелено - бял - "-" подава се и заключва
И още един не помня цвета - "-" подава се и отключва
Така за датчика. 3 кабела
Кафяв - "+"
и два бяло някви си единия е минус другия се връзва към борд компа и индикира дали е затворена вратата. Затваря я на екрана чак след второто щракване на бравата.
Това е дано съм бил полезен.


- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Два часовника не може да са. Снимай го как изглежда за да знаем за кой вид говориш. От МК1 обикновения бордови компютър е с 3 бутона, а трип компютъра е с 6 бутона. Предполагам си взел този с 3-те бутона и аналоговия часовник?
Трип компютър от МК1 НЕ става за МК2, или по точно за EFi мотори защото датчиците са различни. Тоест ранния компютър от МК1 който показва разхода на гориво и др. не може да бъде инсталиран на Сиера след 1987. Дано не си взел него.
Ако искаш можеш просто да оставиш бордовия комп /дисплейя с вратите и т.н./ от МК1 и да си търсиш трип комп от МК2 който може да се сложи.
Като пуснеш снимки ще се опитам да ти намеря схемите за свързване.
Трип компютър от МК1 НЕ става за МК2, или по точно за EFi мотори защото датчиците са различни. Тоест ранния компютър от МК1 който показва разхода на гориво и др. не може да бъде инсталиран на Сиера след 1987. Дано не си взел него.
Ако искаш можеш просто да оставиш бордовия комп /дисплейя с вратите и т.н./ от МК1 и да си търсиш трип комп от МК2 който може да се сложи.
Като пуснеш снимки ще се опитам да ти намеря схемите за свързване.
- billy_boy
- потребител
- Мнения: 845
- Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
- Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Трип компютъра? Кое е точно? Значи в момента разполагам с този:
http://img.photobucket.com/albums/v73/l ... D_Mkk1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
и с този:
http://img.photobucket.com/albums/v73/leigh_55/tc2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Първия който р от мк1 има 2 4асовника. Значи единия е механичен другия като превключиш от първия бутон в последната позиция също е час? Разполага ли някой от двата вида с индикация за горивото доколкото ги разгледах не. Само коситата ли имат такава?
http://img.photobucket.com/albums/v73/l ... D_Mkk1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
и с този:
http://img.photobucket.com/albums/v73/leigh_55/tc2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Първия който р от мк1 има 2 4асовника. Значи единия е механичен другия като превключиш от първия бутон в последната позиция също е час? Разполага ли някой от двата вида с индикация за горивото доколкото ги разгледах не. Само коситата ли имат такава?


- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не нито един от двата нямат опция за разхода. По принцип всички се водят бордови компютър, но към него има опция за така наречения трип компютър, който дава разхода и друго инфо за предстоящи и минали пътувания. Тези които имаш са от типа с 3-те бутона, моя е същия като втория от снимката. Всички Джии имат такъв серийно, а трипа е допълнителна опция и е доста рядко срещан.
Най-интересното е че Косуърт с трип комп няма, просто датчиците са различни и не може да се вържат. С трип комп са само най-скъпите изпълнения на Джия със серийния DOHC.
Eто го как изглежда трип компа:
Различен е блока вътре, на мястото на дигиталния часовник има дисплей с инфото. Има и звуков сигнализатор.
Точно такъв си бях намерил в нета и не беше много скъп, но се отказах защото на дали има майстор тука който ще можи да ми го сложи.
Ако решиш да си търсиш и да го слагаш имай в предвид че само този горния става за МК2.
Трип компа от МК1 не може да стане на EFi двигател, ето го:

Най-интересното е че Косуърт с трип комп няма, просто датчиците са различни и не може да се вържат. С трип комп са само най-скъпите изпълнения на Джия със серийния DOHC.
Eто го как изглежда трип компа:

Различен е блока вътре, на мястото на дигиталния часовник има дисплей с инфото. Има и звуков сигнализатор.
Точно такъв си бях намерил в нета и не беше много скъп, но се отказах защото на дали има майстор тука който ще можи да ми го сложи.
Ако решиш да си търсиш и да го слагаш имай в предвид че само този горния става за МК2.
Трип компа от МК1 не може да стане на EFi двигател, ето го:

- billy_boy
- потребител
- Мнения: 845
- Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
- Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мерси Rick но снощи разглеждах някаква схема и този трип компютър има някакви датчици при самия двигател (нормално) но има ли си ги стандартно тези датчици при мен например или трябва и те да се свалят евентуално? И къде стоят ако знаеш. И също нестава ли такъв компютър за разхода от друга кола Опел например виждал съм че и те имат същото нещи а мисля по лесно ще се намери. 



- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
За трип компа на Сиерата ми обясниха какво ще ми трябва за да го сложа, но на английски и тъй като съм скаран с техническите термини не мога да го преведа добре, ще звучи тъпо.
Става от Скорпио 1985-1992 компютъра. Много е популярно даже, много Сиери има с такъв защото слагането не е трудно. Това е номера му 85GB-10D885-AE, за този поне знам че става.

Става от Скорпио 1985-1992 компютъра. Много е популярно даже, много Сиери има с такъв защото слагането не е трудно. Това е номера му 85GB-10D885-AE, за този поне знам че става.

- billy_boy
- потребител
- Мнения: 845
- Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
- Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Благодарско на Рик!Rick написа:Пратих ти ЛС.
Ето какво ми прати за заинтересованите:
Код: Избери всички
Hi Rick, the computor will work but you will probably need aditional wiring
1. from ecu brown/green ( this wire is also in the diagnostic socket by the battery)
2. from speed sensor yellow/brown ( this wire can be found in the reverse lamp plug mounted in the center of the bulkhead under the bonnet
3. from the fuel tank sender brown/red ( this wire can be found in the plug in the boot normaly its wraped in sponge pushed up under the lip where the boot catch is on the rear pannel )
4. ign feed black/red ( your clock should have this )
5. earth ground brown ( your clock will have this )
6. positive red your clock will have this
7. illumination grey/ green ( if your clock does not have this take a feed from the cigarette lighter illumination
If you need a conector plug for the computor they are the same on the Ford Granada/Scorpio 86-89
before you add extra wires remove the speedo/instrument cluster and look for a multiplug whith these colour wires near the main earth/ground some cars where pre wired
if you are in any doubt about wiring it in yourself get an auto electrician to do it as ecu damage can happen if conections are badly or incorectly made
Neil
Код: Избери всички
Здравей Рик, компютъра ще работи, но вероятно ще е нужно прекарване на електрическа инсталация.
1. От Еко-то кафяво / зелен ( този кабел е също в диагностичния сектор на батерията )
2. От скоростомера жълто / кафяв ( ... )
3. От резервуара кафяво / червен ( ... )
4. ign feed черно / червен ( чесовника ти трябва да има такъв )
5. маса кафяв ( чесовника ти има такъв )
6. + червен чесовника също има и този
7. осветление сиво / зелен ( ако чесовника ти няма такъв вземи ток от осветлението на пепелника ).
Ако имаш нужда от букса за компютърчето стават също и от Ford Granada/Scorpio 86-89
Преди да добавиш тази екстра ( компютъра ) провери дали нямаш фабрично прекарано окабеляване... (иначе казано)
*** Ако се съмняваш в начина на окабеляването или в себе си по-добре иди при жичкаджия, защото може да повредиш екото ако връзките са некачествено направени или неправилно свързани.
Неил.

П.С Всяко Ghia скорпио ли има този комп кой ги имат кажи какво да търся звънах на няколко места но все нямат.
P.S 2 Вижте на какво попаднах http://cgi.ebay.com/Ford-Scorpio-Mondeo ... dZViewItem" onclick="window.open(this.href);return false;
Да разбирам ли че и от мондео МК1 става или е по-ново и не. Също така скорпиото от което евентуално ще сваля този датчик трябва ли да е със сищия мотор като моя?


- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Мерси колега, дано да е полезна информацията.
Този комп дето си го намерил в ибей е от Скорпио 94-98 сигурно Нямам идея дали става на Сиера, не съм виждал до сега Сиери с такъв. Най-добре да търсиш този който ти показах на снимката.
Може и този да става /нали знаеш с малко желание всичко става/, но не си струва да рискуваш.
Аз между другото по ибей постоянно виждам трип компютри от Сиера и Скорпио и то на много прилични цени от рода на 20-30 лири, но много трудно става това пазаруване за БГ. И кожен салон щях да съм си купил от там до сега ако ПейПал-а приемаха български акаунти.
Този комп дето си го намерил в ибей е от Скорпио 94-98 сигурно Нямам идея дали става на Сиера, не съм виждал до сега Сиери с такъв. Най-добре да търсиш този който ти показах на снимката.
Може и този да става /нали знаеш с малко желание всичко става/, но не си струва да рискуваш.
Аз между другото по ибей постоянно виждам трип компютри от Сиера и Скорпио и то на много прилични цени от рода на 20-30 лири, но много трудно става това пазаруване за БГ. И кожен салон щях да съм си купил от там до сега ако ПейПал-а приемаха български акаунти.
- billy_boy
- потребител
- Мнения: 845
- Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
- Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Виж това не ми е много ясно ама май върши работа
http://madcowtuning.bg/eb/" onclick="window.open(this.href);return false;



Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта