как да стане бензиномер -> газомер?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
как да стане бензиномер -> газомер?
искам да си гледам колко газ има на таблото на колата - както си е оригиналният уред за бензина. някой знае ли какво е съпротивлението на реостата в резервоара и какъв ток преминава през него?
аз имам система на газовата бутилка, която осигурява съпротивление 3 килоома при празен резервоар и при най-пълен е над 25 килоома. при 12 волта минава ток 2 милиампера за празен и 0.3 милиампера за пълна бутилка.
аз имам система на газовата бутилка, която осигурява съпротивление 3 килоома при празен резервоар и при най-пълен е над 25 килоома. при 12 волта минава ток 2 милиампера за празен и 0.3 милиампера за пълна бутилка.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 20 фев 2007, 16:23
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec, '97
- Status: Извън линия
за начало премери дали линейно се изменя съпротивлението при изменение на газта в бутилката. Демек дали пропорционално върви- разход/гориво. примерно:
- 3кОм - празен;
- 14кОн - до средата;
- 25кОм - до горе.
Средата точно няма да я уцелиш, но като караш на око - спираш да зареждаш отчиташ с мултицета съпотивлението и пълниш догоре бутилката за да видиш колко точно е имало в нея. Тоя експеримент може да по повториш и с повече точки гориво/съпротивление, примерно на 1/4 и 3/4 резервоар. След това биеш една линия да видиш дали сички точки са в една права (ако неможеш точно, дай отчетите тук )
След това мериш съпротивлението и тока на реостата на резервоара (бензиновия). Ако двете са еднакви (и като амплитуди) значи сичко е ОК, Ако не - ти можеш да пригодиш съпротивлението на газта да стане за системата на бензиновото отчитане - същата. Демек да сложиш паралелно или последователно резистори дака че съпротивлението и амплитудата в краищата да са същите.
Почти нищо неразбирам от коли, но от ток - малко повече, така че незнам дали това дето ти го пиша е напрактика възможно в колата. Дай някакви конкретни стойности за бензиновия реостат за да сметнем съпротивленията.
ПП:сигурен ли си какво мериш: при 12 волта ако тока при празна б. е 2mA то съпротивлението идва 12/0.002 = 6000ома, а не 3000;
при пълен - 40 000, а не 25 000
- 3кОм - празен;
- 14кОн - до средата;
- 25кОм - до горе.
Средата точно няма да я уцелиш, но като караш на око - спираш да зареждаш отчиташ с мултицета съпотивлението и пълниш догоре бутилката за да видиш колко точно е имало в нея. Тоя експеримент може да по повториш и с повече точки гориво/съпротивление, примерно на 1/4 и 3/4 резервоар. След това биеш една линия да видиш дали сички точки са в една права (ако неможеш точно, дай отчетите тук )
След това мериш съпротивлението и тока на реостата на резервоара (бензиновия). Ако двете са еднакви (и като амплитуди) значи сичко е ОК, Ако не - ти можеш да пригодиш съпротивлението на газта да стане за системата на бензиновото отчитане - същата. Демек да сложиш паралелно или последователно резистори дака че съпротивлението и амплитудата в краищата да са същите.
Почти нищо неразбирам от коли, но от ток - малко повече, така че незнам дали това дето ти го пиша е напрактика възможно в колата. Дай някакви конкретни стойности за бензиновия реостат за да сметнем съпротивленията.
ПП:сигурен ли си какво мериш: при 12 волта ако тока при празна б. е 2mA то съпротивлението идва 12/0.002 = 6000ома, а не 3000;
при пълен - 40 000, а не 25 000
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 20 фев 2007, 16:23
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec, '97
- Status: Извън линия
Не. Значи изхода е някакво съпротивление, което се променя в зависимост от изменението на някакъв фактор вътре в резервоара. Този фактор при газта може да е налягане примерно, а при бензина - ниво измерено с поплавък (незнам какво е). Имам впредвид, че изменението на съпротивлението е свързано с някакъв друг механизъм, който за газта и бензина може да е коренно различен, но в крайна сметка резултата да е един и същ - изменение на съпротивлението.billy_boy написа:Добе а ако обема на резервуара и газовата е един и същ нама ли съпротивленията да съвпадат?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
реостатът е направен от четири фотодиода и навързани съпротивления. стрелката, която се движи от нивото на газта, е така направена, че засенчва диодите като се мести. забравих да кажа, те се осветяват от един инфрачервен светодиод.
направих серия експерименти и установих, че е добре да се захрани осветяващия доид с 20 милиампера ток. на другите, които реализират съпротивлението, ток можа да се подава само от едната страна - има значение полярността. освен това, нали имат прагове на отпушване и други нелинейности, като всеки диод, и затова се налага токът през тях да е в определени граници - някакви милиампери, установих ги.
всички тези особености не са проблем за пускането на схемичката - тя все пак е фабрична и реботеща. даже е удобно и лесно. точно затова си мисля, че параметрите са нагодени за таблата на колите. аз мога да променям напрежението/тока в съпротивленията - така да наглася работата както ми е удобно.
стойността на съпротивлението се променя линейно. с разните външни съпротивления докарах идеално показание на една системка за ток, микроамперметърче. така работи, но бих се зарадвал да тръгне на таблото.
табло имам в мазето - аз имам няколко форда за части
. освен това бих премерил първо как работи и ако става, тогава ще тествам.
цялата работа се отложи по важни причини, но ще бъде завършена.
направих серия експерименти и установих, че е добре да се захрани осветяващия доид с 20 милиампера ток. на другите, които реализират съпротивлението, ток можа да се подава само от едната страна - има значение полярността. освен това, нали имат прагове на отпушване и други нелинейности, като всеки диод, и затова се налага токът през тях да е в определени граници - някакви милиампери, установих ги.
всички тези особености не са проблем за пускането на схемичката - тя все пак е фабрична и реботеща. даже е удобно и лесно. точно затова си мисля, че параметрите са нагодени за таблата на колите. аз мога да променям напрежението/тока в съпротивленията - така да наглася работата както ми е удобно.
стойността на съпротивлението се променя линейно. с разните външни съпротивления докарах идеално показание на една системка за ток, микроамперметърче. така работи, но бих се зарадвал да тръгне на таблото.
табло имам в мазето - аз имам няколко форда за части

цялата работа се отложи по важни причини, но ще бъде завършена.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 20 фев 2007, 16:23
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec, '97
- Status: Извън линия
diesel1.6 написа:реостатът е направен от четири фотодиода и навързани съпротивления. стрелката, която се движи от нивото на газта, е така направена, че засенчва диодите като се мести. забравих да кажа, те се осветяват от един инфрачервен светодиод.
направих серия експерименти и установих, че е добре да се захрани осветяващия доид с 20 милиампера ток. на другите, които реализират съпротивлението, ток можа да се подава само от едната страна - има значение полярността. освен това, нали имат прагове на отпушване и други нелинейности, като всеки диод, и затова се налага токът през тях да е в определени граници - някакви милиампери, установих ги.
всички тези особености не са проблем за пускането на схемичката - тя все пак е фабрична и реботеща. даже е удобно и лесно. точно затова си мисля, че параметрите са нагодени за таблата на колите. аз мога да променям напрежението/тока в съпротивленията - така да наглася работата както ми е удобно.
стойността на съпротивлението се променя линейно. с разните външни съпротивления докарах идеално показание на една системка за ток, микроамперметърче. така работи, но бих се зарадвал да тръгне на таблото.
табло имам в мазето - аз имам няколко форда за части. освен това бих премерил първо как работи и ако става, тогава ще тествам.
цялата работа се отложи по важни причини, но ще бъде завършена.
Успех. Пиши какво е станало
- aldov
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 03 мар 2007, 14:04
- Модел на автомобила: ford escort 1.3, OHV, 1987; ford fiesta 1.3i, 1994
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Ако изобщо успееш това ще ти коства много усилия. аз преди време имах същия проблем с една италианска бутилка и докато не сложих оригиналната показвачка (ключа за превклучване газ/бензин, но на него са монтирани и светодиодите за отчитане на количеството гориво)нищо не стана. Щом толкова даржиш да ти отчита стрелката на бензиномера и газта използвай бутилка на ВИАЛЕ тя има тази екстра и се закача направо на таблото. В момента имам такава, но и до ден днешен не сам го ползвал... мързи ме да си играя
. Иначе сам го виждал как работи на друга кола и мога да кажа, че е доста удобно.

- billy_boy
- потребител
- Мнения: 845
- Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
- Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Бутилка? Има ли смисъл да се сменя цялата бутлка? Не може ли да се вземе само датчика и зарядното от такава бутилка която е със сищия обем и форма като нашите?aldov написа:Ако изобщо успееш това ще ти коства много усилия. аз преди време имах същия проблем с една италианска бутилка и докато не сложих оригиналната показвачка (ключа за превклучване газ/бензин, но на него са монтирани и светодиодите за отчитане на количеството гориво)нищо не стана. Щом толкова даржиш да ти отчита стрелката на бензиномера и газта използвай бутилка на ВИАЛЕ тя има тази екстра и се закача направо на таблото. В момента имам такава, но и до ден днешен не сам го ползвал... мързи ме да си играя. Иначе сам го виждал как работи на друга кола и мога да кажа, че е доста удобно.



- aldov
- потребител
- Мнения: 118
- Регистриран: 03 мар 2007, 14:04
- Модел на автомобила: ford escort 1.3, OHV, 1987; ford fiesta 1.3i, 1994
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
датчика от бутилка ВИАЛЕ няма как да се вземе и да се сложи на друга освен ако и тя не е ВИАЛЕ. единствения начин е или да си намери управлението т.е. оригиналния превключвател газ/бензин или да отиде да му мотират такъв комплект, който се продава по газаджийските магазини, но е доста скап и не мисля че си заслужава.
в този случай, ако вземе холандска бутилка втора употреба ще е по-добре, защото тя е и най-доброто на пазара 9нова е доста скъпа).
П.С: ако правя някакви правописни грешки се изжинявам, това е защото като чатя не пиша на кирилица.
в този случай, ако вземе холандска бутилка втора употреба ще е по-добре, защото тя е и най-доброто на пазара 9нова е доста скъпа).
П.С: ако правя някакви правописни грешки се изжинявам, това е защото като чатя не пиша на кирилица.

- tata1971
- потребител
- Мнения: 243
- Регистриран: 02 дек 2006, 00:01
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.0 i DOHC 1990 ХЕЧБЕК
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
ВИАЛИ
На стария кораб газовото е ВИАЛИ.Така я закупих и наистина има показания както на бензин така и на газ от нивомера на таблото.На самата бутилка има електрически спирателен кран и кабели които са свързани с датчика за нивото.Самия ключ за превключване газ/бензин на таблото е с 8 извода от които са свързани 5.А изпарителя който издъхна преди 1 седмица смених с електрически ЛОВАТО.
Наесен с песен в К1.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
не е толкова трудно - за един час нагласихме къде колко да са тоците, и сега работи с допълнителна стрелка (споменатия по-горе амперметър). въпросът беше дали някой е задълбавал в мерене на тоци и съпротивления по датчика на бензина и стрелката на таблото. явно няма такъв, аз като премеря, ще напиша кое колко е.aldov написа:Ако изобщо успееш това ще ти коства много усилия. аз преди време имах същия проблем с една италианска бутилка и докато не сложих оригиналната показвачка (ключа за превклучване газ/бензин, но на него са монтирани и светодиодите за отчитане на количеството гориво)нищо не стана.
аз не искам да е със светодиоди, а и електронното нещо си е правено за стрелка.
моята бутилка е втора употреба, италианска, 45 литра, за мястото на резервната гума и си има тази малка електроника фабрично. аз само я пуснах.
не бих вложил повече от десет лева/два часа в тази работа... чак нова бутилка - не ща

Последна промяна от diesel1.6 на 02 апр 2007, 09:37, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта