Глезите ли си колата???
- technik
- потребител
- Мнения: 225
- Регистриран: 13 сеп 2006, 22:02
- Модел на автомобила: Escort 1.8 CLX diesel '93 combi
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Глезите ли си колата???
Обичате ли да си глезите колата. Да я чистите отвън, отвътре, да и сипвате скъпо масълце, да и слагате разни аксесоари, да и сменяте разни части с нови по-хубави? Или въобще, обръщате ли и повече внимание даже от на жена ви?
Аз лично моята кола всеки ден я къпя (ръчно естествено) и прахосмуча, веднъж месечно я полирам с паста и намазвам таблото и пластмасите с течен парафин. Винаги когато имам малко излишни пари и копувам някое друго аксесоарче (вчера например си смених тасовете с нови). Винаги е добре ароматизирана вътре, миналата седмица и смених всичките масълца и редовно и почиствам въздушния филтър.
Развихрете се и дайте един изчерпателен отговор. Пък може да ни дадете и на нас някоя друга идейка!
Аз лично моята кола всеки ден я къпя (ръчно естествено) и прахосмуча, веднъж месечно я полирам с паста и намазвам таблото и пластмасите с течен парафин. Винаги когато имам малко излишни пари и копувам някое друго аксесоарче (вчера например си смених тасовете с нови). Винаги е добре ароматизирана вътре, миналата седмица и смених всичките масълца и редовно и почиствам въздушния филтър.
Развихрете се и дайте един изчерпателен отговор. Пък може да ни дадете и на нас някоя друга идейка!

- Svetlix
- потребител
- Мнения: 524
- Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
- Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
- Местоположение: Моето гето е д`гето
- Контакти:
- Status: Извън линия
Фордчето много го глезех и много го поддържах но от както съм с Примерата не се старая така. Аз по принцип обичам да ми е чистичко и отвътре задължително си я почисвам старателно. За външно миене ... рядко и се случва защото цвета и е такъв, че въобще не си личи кога е мръсна и кога не, докато форда беше бял и от километри си личеше, че е мръсен.
За глезотийки ... честно казано на Примерата още нищо не съм купувал. Замислям се за малък ъпдейт на музиката .. но за сега нищо твърдо не съм решил. За масла и други консумативи ... всичко си смених още щом я купих и ест се придържам към това, което са препоръчали от завода производител без да се престаравам да слагам кой знай кво.
Просто една кола трябва да ти служи и да ти робува, а не ти да си и роб.
За глезотийки ... честно казано на Примерата още нищо не съм купувал. Замислям се за малък ъпдейт на музиката .. но за сега нищо твърдо не съм решил. За масла и други консумативи ... всичко си смених още щом я купих и ест се придържам към това, което са препоръчали от завода производител без да се престаравам да слагам кой знай кво.
Просто една кола трябва да ти служи и да ти робува, а не ти да си и роб.
- ```Mar4o```
- потребител с
- Мнения: 133
- Регистриран: 03 сеп 2006, 23:51
- Модел на автомобила: `00 Fiat Punto 1.9 JTD 97 Mondeo TDI
- Местоположение: lozenec
- Status: Извън линия
- Sound`of`GB
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 22 сеп 2006, 23:53
- Модел на автомобила: ford escort 1,8d 92/escort 1.8 115hp 97"/Peogeot 306 1,9d 98"
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- vaskoneti
- потребител
- Мнения: 499
- Регистриран: 09 ное 2006, 22:18
- Модел на автомобила: форд ескорт 1.6i 16v zetek Ghia Combi'96 max speed 210 km/h 089/663-52-52
VW GOLF 1.9 TDI 110 ps 1999г. - Местоположение: Разград
- Status: Извън линия
Абе да Ви кажа, колеги, поглезвам си я и аз, мойта форделина, дали защото ми е първата "Западна" кола незная, но ми е хубаво да ми е излъсната и спретната, харесвам си я много но не съм и станал роб дет се вика !!!




With knowledge, comes great power.
With power, comes great responsibility.
With responsibility, comes great wisdom.
With power, comes great responsibility.
With responsibility, comes great wisdom.
- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Трябваше да сложиш отговор: Да, но само когато имам време и пари 
Понеже до сега съм имал само служебни коли, или москвича и ладата навремето но на баща ми, а сега ми е първата лична кола, ми доставя голямо удоволствие да си я глезя, също като жената и детето
Лъскам чистя, сега се заборчих и ще и взема едни джантета с летни гуми. Частите се сменят, когато има нужда, но пък когато имам пари бих смеял и профилактично

Понеже до сега съм имал само служебни коли, или москвича и ладата навремето но на баща ми, а сега ми е първата лична кола, ми доставя голямо удоволствие да си я глезя, също като жената и детето

Лъскам чистя, сега се заборчих и ще и взема едни джантета с летни гуми. Частите се сменят, когато има нужда, но пък когато имам пари бих смеял и профилактично

- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Абе не е тай, с нашите мръсни улици и строежи през 2 метра, неможеш да я поддържаш външно чиста, е може и да могат някои но трябва гараж и да не се кара много. Например в двора на нашата кооперация който се намира в близост до оживена улица и доста стоежи, само за 1 ден колата става неузнаваема, в началото я миех и на другия ден ми беше кофти да я погледна, вече спрях.chaosdd написа:А и външния вид на автомобила говори красноречиво за собственика си. Аз лично като видя кола очевдино немита с месеци и удвоявам дистанцията.
Е например пък до работата ми в поморие има един с една астра "гаражна"


- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Жена ми вече ревнува от колата.
Обичам да ми е лъсната както отвън, така и от вътре. (също и жената
)
Почти всяка седмица колата се мие ръчно отвън, малко по-рядко се чисти вътре (щото не цапаме много). Горе-долу веднаж в месеца минавам с течен парафин пластмасите вътре и вън. Стъклата ги мия горе-долу на два месеца. Не давам да ги чистят в автомивката, щото обикновено си оставят ръцете. Маслото и филтрите предпочитам да си сменям сам, на 7-8 000 км., като ги взимам от МП. Зареждам нафта само от Лукойл и винаги слагам с нея и малко двутактово масло. Не мога да търпя нещо да скърца, трака или хлопа - обикновено не след дълго и се намират време и пари за да се оправи проблема. На всеки два-три дни хвърлям поглед под капака - как е нивото на маслото, антифриза, спирачната течност, хидравликата, има ли някакви нови омазнявания по двигателя, надничам отдолу да не би да има някаква локвичка. През пролетта се прави основен оглед (и отдолу) за ръжди и ако има нужда се почистват и намазва с грунд и с онова сиво-бялото боди. Контролен оглед правя и преди зимата.
Мога още доста да пиша, но вече ме домързя, пък и някой може да ме вземе за маниак.
Общо взето, доста внимание си отделям на колата, ама така съм се отнасял и когато карах москвич. Обаче гледам да не ги кича и "украсявам", а се старая да са спретнати и подредени и максимално дълго да приличат на вида, в който са излезли от завода.

Обичам да ми е лъсната както отвън, така и от вътре. (също и жената

Почти всяка седмица колата се мие ръчно отвън, малко по-рядко се чисти вътре (щото не цапаме много). Горе-долу веднаж в месеца минавам с течен парафин пластмасите вътре и вън. Стъклата ги мия горе-долу на два месеца. Не давам да ги чистят в автомивката, щото обикновено си оставят ръцете. Маслото и филтрите предпочитам да си сменям сам, на 7-8 000 км., като ги взимам от МП. Зареждам нафта само от Лукойл и винаги слагам с нея и малко двутактово масло. Не мога да търпя нещо да скърца, трака или хлопа - обикновено не след дълго и се намират време и пари за да се оправи проблема. На всеки два-три дни хвърлям поглед под капака - как е нивото на маслото, антифриза, спирачната течност, хидравликата, има ли някакви нови омазнявания по двигателя, надничам отдолу да не би да има някаква локвичка. През пролетта се прави основен оглед (и отдолу) за ръжди и ако има нужда се почистват и намазва с грунд и с онова сиво-бялото боди. Контролен оглед правя и преди зимата.
Мога още доста да пиша, но вече ме домързя, пък и някой може да ме вземе за маниак.

Общо взето, доста внимание си отделям на колата, ама така съм се отнасял и когато карах москвич. Обаче гледам да не ги кича и "украсявам", а се старая да са спретнати и подредени и максимално дълго да приличат на вида, в който са излезли от завода.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Днес се сдобих с още един Басс - високоговорител "Magnat Xpress 10" - просто случайно го видях в Тхнополис за сумата от 67лв. и не мислих дълго
пп: сега вече обсъждам идеята за нова кутия /или да си имам две отделни кутии/
пп: това "шопинг терапията" - верно е голяма работа - за нула време ми излекува махмурлука и лошото заядливо настроение!

пп: сега вече обсъждам идеята за нова кутия /или да си имам две отделни кутии/

пп: това "шопинг терапията" - верно е голяма работа - за нула време ми излекува махмурлука и лошото заядливо настроение!
- borko 30
- потребител
- Мнения: 391
- Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
- Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
- Местоположение: dobrich
- Status: Извън линия
Моята може да е стара ама се старая да се грижа за нея като за нова.Сменям консумативите даже предварително ,таблото е винаги лъснато без никакви пукнатини,като карам нищо не скърца в купето и винаги мирише на хубаво вътре ,възприемам я като втори дом на колела .Имам малко проблеми с карба които така и не можах да реша и искам да и ударя една нова боя за освежаване че някъде се лющи лака ама то въпрос на пари и скоро няма да стане 

Форд е колата на шампионите!!!
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Аз нещо не знам къде е границата м/у това да си глезиш автомобила или да го експлоатираш докъто се размажеш щото нещо клопало щото си попаднал на майстор който казва "при ФОРД така си клопа"
По темата нямам какво да кажа сам за себе си, има хора които са ми виждали колата нека те да кажат.
Исках само да ви кажа, че гледам 2-ма ли са писали, че мажат с течен парафин.
НЕ МАЖЕТЕ С ТЕЧЕН ПАРАФИН.
Таблото се пука от него.
Возих се в един пасат и незнам дали човека зарад мен беше лустросал таблото но така лъщеше, че се отразяваше в предния джам и от там кофти възприемах ситуацията на пътя, и това като пасажер. Ми ако карах? Никога няма си намажа таблото така.
В момента съм със светло табло и го чистя с кърпички SONAX за стъкло. Купих ги за стъклата но не се налага толкоз често да ги ползвам за тях и са ми удобни за таблото.
Не разбирам въпроса по темата.
За да не ви кажат, че се престаравате и и я глезите означава ли това, че трябва си свалите кората на шоферската врата за да има къде да плюете като чоплите семки или да плевите вътре, че нещо е поникнало по стелките ?

По темата нямам какво да кажа сам за себе си, има хора които са ми виждали колата нека те да кажат.
Исках само да ви кажа, че гледам 2-ма ли са писали, че мажат с течен парафин.
НЕ МАЖЕТЕ С ТЕЧЕН ПАРАФИН.
Таблото се пука от него.
Возих се в един пасат и незнам дали човека зарад мен беше лустросал таблото но така лъщеше, че се отразяваше в предния джам и от там кофти възприемах ситуацията на пътя, и това като пасажер. Ми ако карах? Никога няма си намажа таблото така.
В момента съм със светло табло и го чистя с кърпички SONAX за стъкло. Купих ги за стъклата но не се налага толкоз често да ги ползвам за тях и са ми удобни за таблото.
Не разбирам въпроса по темата.
За да не ви кажат, че се престаравате и и я глезите означава ли това, че трябва си свалите кората на шоферската врата за да има къде да плюете като чоплите семки или да плевите вътре, че нещо е поникнало по стелките ?
- Rick
- потребител
- Мнения: 660
- Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
- Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
За какво ми е кола, ако не я глезя и не се занимавам с нея. Каквото и да правя винаги гледам да е чиста и да изглежда добре. Виждал съм кошмарно мърляви коли и гледката е много неприятна, а още по-лошо говори за собственика. В редки случай обикновено зимата след като карам в снега и е мръсна и като я видя окаляна се изнервям ужасно. Хубаво че идва лято и няма да се мърси толкова. Пък и само с миене не става, тя е една дълга и широка... шампоани, кърпи, после мажа броните, гуми и накрая таблото и като погледна часовника има няма 2 часа.
Между другото за таблото ползвам "костенурката" и ефекта е поразителен. Сменил съм сигурно 10 фирми докато го открия и по-добро няма, издържа поне седмица все едно че току що е лъснато.
По техническата част задължително сменям всички консумативи само с оригинални, слагам в-пауър, на газ не карам никога. Това е в общи линии, не бих казал че е чак глезене, просто й обръщам необходимото внимание за да ме радва.

По техническата част задължително сменям всички консумативи само с оригинални, слагам в-пауър, на газ не карам никога. Това е в общи линии, не бих казал че е чак глезене, просто й обръщам необходимото внимание за да ме радва.
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
То да сменяш консумативите и износените и повредени части не е глезене,а необходимост.А иначе преди 10-12 години като изкарах книжка и бях ентусиазиран тийнейджър не слизах от колата и постоянно бях наврян в нея,дали ще си правя разни приспособления(повечето пъти смешни и непотребни),или ще слагам скрити копченца за това и онова,дали ще стоя само вътре без да пипам нищо и да се кефя на касетофона - имаше такива неща,но сега вече след 4-5 лични коли които смених отдавна преминаха тези трепети.Сега гледам да върви,да няма никакви технически проблеми и това е.За мен това е поредната кола,която ще сменя след 3-4-5 години.А дали ще я мия през ден примерно или 1 път в месеца,дали има тазове или лепенки или няма - за мен това е без значение.Няма да я водя на изложба я.Дори сега като гледам младежите как са си накичили голфчетата или астрите по-скоро будят в мен насмешка,отколкото да им кажа бравос
След като ми върши работа,това ми е достатъчно.Вярно сега че като има нещо дето не е наред и сън не ме хваща,но това е друго 


- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Rick написа:Между другото за таблото ползвам "костенурката" и ефекта е поразителен. Сменил съм сигурно 10 фирми докато го открия и по-добро няма, издържа поне седмица все едно че току що е лъснато.
.






Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта