Дзверо
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Честито!
Ами трябваше да помислиш за разхода преди да се хвърлиш на голям бензинов мотор,щом той явно те събаря....но както и да го погледнеш каквото и да караш все щ даваш пари за гориво.За едни много за други малко по-малко,но без пари няма никъде.
Радвай и се,а разхода......стъпвай по леко с денсия крак.
Поздрави!
Ами трябваше да помислиш за разхода преди да се хвърлиш на голям бензинов мотор,щом той явно те събаря....но както и да го погледнеш каквото и да караш все щ даваш пари за гориво.За едни много за други малко по-малко,но без пари няма никъде.
Радвай и се,а разхода......стъпвай по леко с денсия крак.

Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 16 фев 2007, 15:47
- Модел на автомобила: Фокус 1.8 Зетек
- Status: Извън линия
Големият бензинов мотор не ме "събаря". Мисълта ми е, че дава голям разход за този тип автомобил и двигател, а не по принцип. Доколкото знам, този фокус би следвало да прави 6.5 комбиниран, а при мен е близо 8. Нямам тежък крак
. Карам си с 90-110, ускорявам плавно и гледам да не прехвърлям 3500 оборота. Нещо инжекцията не е съвсем наред защото като превключвам скорости вдига обороти. Както и да е. Ще трябва да скоро да се разходя до МП да видят причината ама пусто няма кога.

- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Да говорим честно по принцип реален комбиниран разход около 8/100 си е съвсем рамките на приличното - съмнявам се, че реално 1.6 ще гори по-малко или поне разликата ще е пренебрежителна с оглед качеството на шофиране. Това "-моята бенз. кола с 4 при 140 гори 5.5 на 100..... " - го забравете, това са пълни глупости /просто принципа на работа на стандартния четири тактовия бенз. двг. е такъв - затова се разработват с-ми с директно впръскване, при които пълненето да става като при дизел, ама да гори бенз./.
Правил съм тестове с различни бенз /така за спора, пък и за ограмотяване/ автомобили и смея да заявя, че бюджетните съвременни бенз автомобили /от 1.6 до 2.0/ ако са изправни дават разход около 10-11/100 градско и 6-7/100 на дълго /до 120км.ч/! Като съвсем реално се доказа тезата, че по-големия мотор на дълго харчи или колкото или по-малко от малкия мотор /Вектра 1.6 харчи точно колкото Вектра 2.0 , а няма да ви описвам каква е разликата при шофиране по Витиня/; освен това е доказано, че по-големия мотор има по-голям ресурс!
Колкото до това, че при сменяне на скорости ти повдига оборотите може да се дължи на свсем елементарна причина /почти на 95% съм сигурен/: 1.или ти задържа леко жилото на газта /така като освободиш от натоварване мотора се получава леко форсирване/ - не е страшно, дори може да се приеме в опр. граници за плюс! 2.може да имаш амортесьорче, което да забавя връщането на газта за да не падат оборотите и да не забива предница - един приятел с Прелюд даде сумати грешни пари /и той си мислеше, че има проблем/, а се оказа, че педала е снабден с такава екстра /хем беше много щастлив, че му е здрава колата, хем го беше яд, че некомпетентните майстори го изцицаха/
Правил съм тестове с различни бенз /така за спора, пък и за ограмотяване/ автомобили и смея да заявя, че бюджетните съвременни бенз автомобили /от 1.6 до 2.0/ ако са изправни дават разход около 10-11/100 градско и 6-7/100 на дълго /до 120км.ч/! Като съвсем реално се доказа тезата, че по-големия мотор на дълго харчи или колкото или по-малко от малкия мотор /Вектра 1.6 харчи точно колкото Вектра 2.0 , а няма да ви описвам каква е разликата при шофиране по Витиня/; освен това е доказано, че по-големия мотор има по-голям ресурс!
Колкото до това, че при сменяне на скорости ти повдига оборотите може да се дължи на свсем елементарна причина /почти на 95% съм сигурен/: 1.или ти задържа леко жилото на газта /така като освободиш от натоварване мотора се получава леко форсирване/ - не е страшно, дори може да се приеме в опр. граници за плюс! 2.може да имаш амортесьорче, което да забавя връщането на газта за да не падат оборотите и да не забива предница - един приятел с Прелюд даде сумати грешни пари /и той си мислеше, че има проблем/, а се оказа, че педала е снабден с такава екстра /хем беше много щастлив, че му е здрава колата, хем го беше яд, че некомпетентните майстори го изцицаха/
-
- потребител
- Мнения: 36
- Регистриран: 16 фев 2007, 15:47
- Модел на автомобила: Фокус 1.8 Зетек
- Status: Извън линия
Чейнс, двигателят ми всъщност е 1.8 ако има някакво значение за разхода. Иначе, за вдигането на оборотите може и да си прав въпреки, че не съм сигурен какво точно имаш предвид под "да не забива предница". Вдига с около 200-300 оборота при превключване, което е малко досадно, но не е болка за умиране. Но аз вече му хванах цаката - първо махам изцяло крака от газта и след това натискам съединителя
Така не се получава.
Все пак не съм съгласен с теб за разхода. Не може едно Мондео комби, каквото имахме във фирмата преди, със 136 коня и 2л двигател да го юркам средно със 100-120 и да ми прави 8, а един дребен фокус с по-малка мощност да гори същото.

Все пак не съм съгласен с теб за разхода. Не може едно Мондео комби, каквото имахме във фирмата преди, със 136 коня и 2л двигател да го юркам средно със 100-120 и да ми прави 8, а един дребен фокус с по-малка мощност да гори същото.
- sharo_baro
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 02 авг 2006, 17:38
- Модел на автомобила: ford focus 2.0 16V на части ;( FORD PUMA 1.4 16V
- Местоположение: pleven
- Status: Извън линия
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Това с разхода на дълго е сложно за изчисление и зависи от:
1.Аерадинамиката на купето
2.Числата на скоростната кутия и дифа
3.Обема на двигателя
и д.р.
Тук /точно обратно на града/ масата на автомобила чак от толкова голямо значение /тя е от значение предимно при ускорение и спиране!
1. Мондеото е с отлична аеродинамика и добро разпределение на масите и като закрепи вече опр скорост не се нуждае от много енергия за да я поддържа/
2. Ралични са предавките - обикновенно 2.0 и нагоре мотори на 100км/ч са на 2000обр, 1.8 са на 2500-600, а по-малките на 2800 - 3000обр. - точно от тук идва разликата - при поддържане на постоянна скорост в по-големия мотор за вс. цикъл влиза повече гориво спрямо по-малкия, но пък за сметка на това за цялото пътуване се събират по-малък брой цикли /дано да бях ясен/
- освен това при еднакви купета, но с два различни по мощност двг за поддържането на дадена скорост на определен контролен участък е е необходимо да се натисне до различна степен газта /тоест да се отвори повече дросела и така влиза повече гориво/
Ако живееш в голям град то 10/100 реален разход на гориво си е много добро постижение /все пак колите не се движат само на въздух/, а това което исках да ти кажа, е че реалната разлика в разхода на гориво между теб и 1.4 ще е около 1 л., а разликата в ускорението и динамиката на шофиране е огромна, а на дълго примерно "Витиня" ти ще я изкачиш почти неусетно, докато 1.4 ще се поозори /при 4 чов и багаж - педала ще е почти до ламарина, а така разхода отива в небесата/
1.Аерадинамиката на купето
2.Числата на скоростната кутия и дифа
3.Обема на двигателя
и д.р.
Тук /точно обратно на града/ масата на автомобила чак от толкова голямо значение /тя е от значение предимно при ускорение и спиране!
1. Мондеото е с отлична аеродинамика и добро разпределение на масите и като закрепи вече опр скорост не се нуждае от много енергия за да я поддържа/
2. Ралични са предавките - обикновенно 2.0 и нагоре мотори на 100км/ч са на 2000обр, 1.8 са на 2500-600, а по-малките на 2800 - 3000обр. - точно от тук идва разликата - при поддържане на постоянна скорост в по-големия мотор за вс. цикъл влиза повече гориво спрямо по-малкия, но пък за сметка на това за цялото пътуване се събират по-малък брой цикли /дано да бях ясен/
- освен това при еднакви купета, но с два различни по мощност двг за поддържането на дадена скорост на определен контролен участък е е необходимо да се натисне до различна степен газта /тоест да се отвори повече дросела и така влиза повече гориво/
Ако живееш в голям град то 10/100 реален разход на гориво си е много добро постижение /все пак колите не се движат само на въздух/, а това което исках да ти кажа, е че реалната разлика в разхода на гориво между теб и 1.4 ще е около 1 л., а разликата в ускорението и динамиката на шофиране е огромна, а на дълго примерно "Витиня" ти ще я изкачиш почти неусетно, докато 1.4 ще се поозори /при 4 чов и багаж - педала ще е почти до ламарина, а така разхода отива в небесата/
-
- потребител
- Мнения: 207
- Регистриран: 08 юли 2005, 20:28
- Модел на автомобила: Hyundai Accent 1.4 95 ph
- Местоположение: София, Люлин
- Status: Извън линия
Това за разхода на дълъг път е вярно, но в градско, където по-точния показател е разход на моточас + честите кратки, но интезивни ускорения, които с кутия с по-дълги предавки /заради по-големия двигател/ дава осезаемо по-висок разход от двигател с малка кубатура. 

Колкото повече, толкова повече!
Мечо Пух
Мечо Пух
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Честито колега! Много безаварийни километри!
Относно разхода - нормален е за този мотор на тази кола. Стария ми Фокус 1,6 правеше 7,6 / 100 извънградско, новия - 2,0 - 8,1 / 100. Градско под 12/100 не падам, ама си е удоволствие на го настъпиш и да изръмжи
. Тва 6,5 комбиниран е мечтата на инжинера, който го е проектирал и трябва да го буташ, та да дойде на тоя разход. Като цяло на Фокусника разхода му (учудващо много) зависи от състоянието на свещите, и разбира се от стила на каране. Рекордът ми е 18/100 на магистралата с 1,6 мотора
(190км/ч на 4-та на 6200об/мин.
)
Оборотите ги вдига малко и моя при смяна на предавки, мисля че причината е TPS-а (датчик за позицията на дроселовата клапа). Така пишат хората по американските и английските сайтове, трябва да се свали и почисти, но е заврян на майка си в г@@а отзад на двигателя.
Относно разхода - нормален е за този мотор на тази кола. Стария ми Фокус 1,6 правеше 7,6 / 100 извънградско, новия - 2,0 - 8,1 / 100. Градско под 12/100 не падам, ама си е удоволствие на го настъпиш и да изръмжи




Оборотите ги вдига малко и моя при смяна на предавки, мисля че причината е TPS-а (датчик за позицията на дроселовата клапа). Така пишат хората по американските и английските сайтове, трябва да се свали и почисти, но е заврян на майка си в г@@а отзад на двигателя.
- chaosdd
- потребител
- Мнения: 585
- Регистриран: 09 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.6 EcoBoost 160 к.с. 2011
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Честите придобивка, автомобила е страхотен.
Chains е прав за всичко както винаги. Разхода ти е нормален. Бих добавил, че и от качеството на горивото много зависи. Като съм карал в чужбина - до литър по-малък разход съм правил от тукашното. Важи и за бензин и дизел.
От градско в София (и не само), много бързо се задръства въздушния филтър и вдига разхода, също да имате предвид.
Още веднъж, честито - това е една от най-добрите коли, които човек може да си купи днешно време.
Поздрави,
Chains е прав за всичко както винаги. Разхода ти е нормален. Бих добавил, че и от качеството на горивото много зависи. Като съм карал в чужбина - до литър по-малък разход съм правил от тукашното. Важи и за бензин и дизел.
От градско в София (и не само), много бързо се задръства въздушния филтър и вдига разхода, също да имате предвид.
Още веднъж, честито - това е една от най-добрите коли, които човек може да си купи днешно време.
Поздрави,
Ford. Feel the difference
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Познаpaci написа:Една количка ли има нарисувана на бутона?
Това е бутона за клапата която затваря притока на въздух отвън. Като е затворена и е пусната вентилацията върти въздуха вътре в купето.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта