Влошена "возия" на Ескорт
- Yovchev
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Влошена "возия" на Ескорт
Здравейте..
От няколко месеца ми ми се струва, че колата взе да вози доста по - твърдо, всяка дупка вече се усеща
(или дупките са станали повече). Веднага за тази промяна обвиних амортисьорите, поне така ми се струваше логично, вече дори се бах наточил да ги смяням и 4-те. миналия ден реших да им направя един тест в D&N и да се убедя напълно, че са за смяна. За моя изненада ми казват, че и 4-те са в цветущо здраве
- шах с пешката.
Ето и графиките на предните и задните амортисьори:

Задавам си въпроса, на какво може да се дължи по-твърдото возене ?
Също забелязах, че предницата ми е станала по-ниска от преди. В момента отзад съм с 185/60/14" а от пред съм все още с по - високите зимни гуми 175/75/14", но въпреки това предницата изглежда по ниска от задницата. Предполагам като сложа летните гуми (185/60) съвсем ще залегне като в окоп
В момента бая сила трябва да вложа за да разклатя предницата.
Възможно ли "смачкани" пружини да са причината за твърдо возене ?
Ако сменя пружините отпред дали ще се подобри комфорта на возенето..
Т.е интересува ме по - мекото возене. Не съм състезател
П.С: направи ми впечатление, че всеки тук пита как да си направи колата по-ниска, спортни пружини и т.н., почти не се среща някой да иска да си направи по- меко окачването.. странно
затова и пускам темата.
От няколко месеца ми ми се струва, че колата взе да вози доста по - твърдо, всяка дупка вече се усеща




Ето и графиките на предните и задните амортисьори:


Задавам си въпроса, на какво може да се дължи по-твърдото возене ?
Също забелязах, че предницата ми е станала по-ниска от преди. В момента отзад съм с 185/60/14" а от пред съм все още с по - високите зимни гуми 175/75/14", но въпреки това предницата изглежда по ниска от задницата. Предполагам като сложа летните гуми (185/60) съвсем ще залегне като в окоп

Възможно ли "смачкани" пружини да са причината за твърдо возене ?
Ако сменя пружините отпред дали ще се подобри комфорта на возенето..
Т.е интересува ме по - мекото возене. Не съм състезател

П.С: направи ми впечатление, че всеки тук пита как да си направи колата по-ниска, спортни пружини и т.н., почти не се среща някой да иска да си направи по- меко окачването.. странно

- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Нормално е предницата да ти е малко по-ниска от задницата - все пак двигателя е отпред и тежи.
Твърдото возене може да е от това, че гумите ти са прекалено напомпани. Възможно е да си ги помпал за последно в някой от студените дни и сега като се е стоплило времето, въздуха в тях се е разширил и налягането се е повишило - та провери ги.

Твърдото возене може да е от това, че гумите ти са прекалено напомпани. Възможно е да си ги помпал за последно в някой от студените дни и сега като се е стоплило времето, въздуха в тях се е разширил и налягането се е повишило - та провери ги.

- Dundee
- потребител
- Мнения: 852
- Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
- Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
И аз по едно време почнах да усещам че колата минава през дупките по-твърдо. Гумите ми бяха 185/60 14. Като сложих зимните гуми 175/65 14 возията поомекна. След известно време обаче пак започна да ми се струва че тряска повече от колкото трябва като минавам през неравностите. Играх си доста с налягането в гумите, ама ефектът не е голям. Даже с по-меки гуми е по-зле, щото не стига че не омекотява чувствително, но и като катеря бордюр се усеща как гумата се сплесква и камъкът чуква в джантата. Много гадно усещане.
Според мен проблемът е че дупките са станали повече и с по-остри ръбове. Не е в колата.
Решил съм да си взема летни гуми 185/65 14. Хем колата ще се вдигне малко, хем (надявам се) ще минава по-меко през дупките.
Според мен проблемът е че дупките са станали повече и с по-остри ръбове. Не е в колата.
Решил съм да си взема летни гуми 185/65 14. Хем колата ще се вдигне малко, хем (надявам се) ще минава по-меко през дупките.
-
- потребител
- Мнения: 223
- Регистриран: 15 фев 2007, 16:44
- Модел на автомобила: Фиеста 1.8Д
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
- vasko_bulgaria
- потребител
- Мнения: 137
- Регистриран: 06 апр 2006, 10:13
- Модел на автомобила: Dacia Logan 1.5 dCi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
- Yovchev
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 30 дек 2005, 11:44
- Модел на автомобила: Focus 1.6 Ti-VCT '11 / Focus 1.8 TDCi '08
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Биалетките съм ги сменял преди около година.. че едната съвсем беше здала багажа.
Аз нещо не мога да се ориентирам... комлекта е "лагери+тампоне" за амортисьорите

Досега май не съм чувал за лагери там..
1
vasko_bulgaria, 40лв значи е комплект тампони за единия амортисьор ?
Колко ти излезе със смяната всичко? и къде ако не е тайна...
2
Тези тампони не вървят ли комплект с амортисьорите?
Аз нещо не мога да се ориентирам... комлекта е "лагери+тампоне" за амортисьорите


Досега май не съм чувал за лагери там..


vasko_bulgaria, 40лв значи е комплект тампони за единия амортисьор ?
Колко ти излезе със смяната всичко? и къде ако не е тайна...

Тези тампони не вървят ли комплект с амортисьорите?
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Влошена "возия" на Ескорт
засега и аз съм почитател на по-мекото возене и даже съм писал какво съм правил. открих, че омекналите пружини въобще не омекотяват возенето, а го влошават. така се изметва мястото на работа на амортисьора, а и няма ход да се свие при неравност и на практика при залюляване н аколата или подскачане на гумата винаго се удрят тампоните на "твърдо" и блъска.Yovchev написа: П.С: направи ми впечатление, че всеки тук пита как да си направи колата по-ниска, спортни пружини и т.н., почти не се среща някой да иска да си направи по- меко окачването.. страннозатова и пускам темата.
по случайност преди 4-5 часа точно си смених задните пружини на поредната кола

стана мед и масло

само дето моите коли са от по-старите и нямам опит с такава като твоята.
- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Има, намират се над амортесцора под бомбето... лагерите са за когато завиваш, да има какво да лагерува между завиването на амортесцора с гумата и купето... и често се разтропват по нашите красиви пътища, заедно със тампоните над тяхYovchev написа:..."лагери+тампоне" за амортисьорите![]()
Досега май не съм чувал за лагери там.....


П.П. Ами Yovchev ако не е тайна, колко струва теста в D&N че и аз трябва да намина да ми видят как са ми задните амортвсьори че май са оргиналните

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 8 госта