fiesta`96 проблем с маслото
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 17 мар 2007, 21:20
- Модел на автомобила: fiesta
- Status: Извън линия
fiesta`96 проблем с маслото
Помогнете,фиестата ми харчи литър масло на 1000км.Двигателя е 1250куб.см.ZETEC. Смених гумички на клапани -нищо,смених маслото същата работа,а иначе колата си работи перфектно.От вън по двигателя няма течове.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7886
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Fiesta MK6 Ti-Vct 1.6 120 коня - Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Какво масло източи ?
Какво масло сложи ?
И на мен са ми сменявали гумички на стария ескорт и той почна да гори масло след това. Така, че има значение и кой ти е барал колата.
Другия вариант е да видиш и компресията как е, да се прецени дали вече не е за ремонт мотора или просто да има запекли сегменти.
Не трака ли като дизел на празен ход?
Ако е карана и с минерално масло ...
Един колега я кара такава само, че като моята с 1,4 мотор и той е карал с минерално масло и му казали 15000 да кара с него и сега реве
Има теч и от гарнитурата на капака на клапаните така, че докъто не я смени не може да се прецени къде отива маслото след като одзад не мирише за сега на масло.
Какво масло сложи ?
И на мен са ми сменявали гумички на стария ескорт и той почна да гори масло след това. Така, че има значение и кой ти е барал колата.
Другия вариант е да видиш и компресията как е, да се прецени дали вече не е за ремонт мотора или просто да има запекли сегменти.
Не трака ли като дизел на празен ход?
Ако е карана и с минерално масло ...

Един колега я кара такава само, че като моята с 1,4 мотор и той е карал с минерално масло и му казали 15000 да кара с него и сега реве

Има теч и от гарнитурата на капака на клапаните така, че докъто не я смени не може да се прецени къде отива маслото след като одзад не мирише за сега на масло.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 17 мар 2007, 21:20
- Модел на автомобила: fiesta
- Status: Извън линия
От МП ми казаха че компресията е добре.Преди я карах с 10W40 сега ме посъветваха да сложа 15W 40, a в МП казаха че трябва да сложа 5W 30 но и при предишната смяна разлика нямаше,а минералното ми е по евтино и за това реших първо да отстраня проблема какъвто и да е той и след това да слагам скъпо масло.
- WarKiller
- потребител
- Мнения: 104
- Регистриран: 29 юни 2006, 22:17
- Модел на автомобила: Ford Fiesta CLX 1.1 Mi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Няма спасение. Какво ли не съм пробвал и аз.
Спасението е смяна на сегменти или направо нов блок.
Ремонтът с пилене на цилиндрите и смяна на сегменти в Мото Пфое ще ти излезе около 1000 лева. След, което отново няма да могат да ти дадат гаранция, че няма да гори масло. А и нали се сещаш, че не можеш да смениш само маслените сегменти, а и трите на цилиндър ...
Вариантът пък със смяна на блок въобще няма смисъл да го споменавам, защото излиза по-скъпо от цялата кола.
Спасението е смяна на сегменти или направо нов блок.
Ремонтът с пилене на цилиндрите и смяна на сегменти в Мото Пфое ще ти излезе около 1000 лева. След, което отново няма да могат да ти дадат гаранция, че няма да гори масло. А и нали се сещаш, че не можеш да смениш само маслените сегменти, а и трите на цилиндър ...
Вариантът пък със смяна на блок въобще няма смисъл да го споменавам, защото излиза по-скъпо от цялата кола.
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Същия проблем има мой познат. Фиестата 1,25 16V Zetec му гори 1,5 л. масло на 1000 км. Разхода на колата е нормален. Гумичките са сменяни. При работещ двигател няма духане от тръбичката за щеката на маслото. Свалих пластмасовия капак на главата и там видях, че се събрало малко масло изтекло от гарнитурата на капака на клапаните. Състоянието на свещите беше сравнително добре- нямаше омаслени или с нагар. Пластмасовия капак беше съвсем чист от долу, което ме навежда на мисълта, че маслото се е изпарявало от там където се беше събрало малкото количество. Масло в разширителния съд на охладителната уредба нямаше. Тракане се чуваше само от впръсквачите
НЯКОЙ ИМА ЛИ ИДЕЯ КЪДЕ ОТИВА МАСЛОТО
НЯКОЙ ИМА ЛИ ИДЕЯ КЪДЕ ОТИВА МАСЛОТО
Автомобилен ретро клуб Shark
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13109
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Ако компресията е наред, няма течове и гумичките са сменени а разхода е голям, причината може да са износени водачи на клапаните. Тогава при натискане на клапана той се измества леко и между стеблото и гумичката се отваря процеп през който преминава масло. След като затвори клапана си ляга на местото и уплътнява, затова няма спад на компресията и влошаване на работата на д-ля. Особено на CVH моторите заради разположените под ъгъл клапани е често срещано явление.
- fiestaracing
- потребител
- Мнения: 526
- Регистриран: 19 сеп 2005, 19:20
- Модел на автомобила: Fiesta MK3 1.4 FUJ-RIP
Fiesta MK3 1.1 G6A-Зизи-RIP
Escort MK7 estate 1.6-16v-Лъки
Fiesta mk3.5 1.1 G6A-Чуки
Чака момента в който ще седне в проекта "Спарки"-Sierra V8 - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Май май на бутална група ми мирише, я елипса ,я нещо друго! Компресия при такъв разход на масло може и да си има, щото масълцето се плацика между сегментите и пак уплътнява горивнито пространство! 1 колега имаше подобен проблем с 1.1OHV -компресия 10;1-разход масло 2л /1000км 

fiestaracing-just race!!!
- Sasho85
- потребител
- Мнения: 1387
- Регистриран: 26 дек 2007, 12:24
- Модел на автомобила: Ford Escort XR3i със задно
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Мен също ме съмнява дали е износен двигателя, но разхода и вървенето са нормални, няма да пуши отзад, няма и течове под колата.
Автомобилен ретро клуб Shark
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
При такъв разход да не пуши и свещите да не са замазани...?!?
Преди сериозния ремонт аз бих сложил маркови гумички, нова гарнитура на капака и отпушване вентилацията на картера.
Преди сериозния ремонт аз бих сложил маркови гумички, нова гарнитура на капака и отпушване вентилацията на картера.
Във форума всеки носи радост. Един на влизане, друг на излизане...
- galli
- потребител
- Мнения: 37
- Регистриран: 26 дек 2007, 14:41
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 16v DOHC ZetecS
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Интересно как си установил че гори 1л на 1000, ако е от щеката на маслото тя не показва вярно и най-малкия наклон променя показанието, веднъж така колата не я бях карал 2 дена гледам на щеката маслото под мин. а беше по средата бях изминал с него 4000км, налях половин литър нивото се върна пак на средата. Покарах малко, оставих я ден-два, проверявам пак маслото е на мах. 

-
- потребител
- Мнения: 567
- Регистриран: 28 юли 2005, 10:40
- Модел на автомобила: Sierra
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Нали знаете че сегментите са 3!! 2 компресионни и най-долния е маслообиращ.Той е най-кекав и въпреки,че е далеч от температура и детонации и си заминава пръв. Ако колата има компресия и гори масло при положение че са сменяни гумички и водачите са наред остава само масления сегмент.
При това положение се сменят сегменти без да се шлайфа блока.Даже може и само маслените да сменяш.
При това положение се сменят сегменти без да се шлайфа блока.Даже може и само маслените да сменяш.
Децата са наследствени.Ако родителите ти не са имали деца,няма да ги имаш и ти 

- toto
- потребител
- Мнения: 300
- Регистриран: 20 юли 2005, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 97'
Ford Fiesta 1.25 Zetec-S 12' - Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
И аз имам същата фиеста 1,25 16V Zetec. От скоро я имам и сега вече установих, че харчи масло като двутактов автомобил. За 1500км сигурно около литър съм долял.
Искам да попитам - след като е почнала да харчи толков много значи ли, че и двигателя скоро ще си замине или мога да си я карам така?
Преди имах трабант и много добре знам каква е процедурата по запасяването с масло. Малко се оскъпява на километър, но пък вместо да дам пари за основен ремонт със същите пари ще доливам масло поне 50 000 км, а тя едва ли ще изкара повече в моите ръце
И друго искам да питам - карането с високи обороти помага ли на горенето на масло? На последък много я пържа по магистралата и се чудя дали за това не гори толкова много масло.
Искам да попитам - след като е почнала да харчи толков много значи ли, че и двигателя скоро ще си замине или мога да си я карам така?
Преди имах трабант и много добре знам каква е процедурата по запасяването с масло. Малко се оскъпява на километър, но пък вместо да дам пари за основен ремонт със същите пари ще доливам масло поне 50 000 км, а тя едва ли ще изкара повече в моите ръце

И друго искам да питам - карането с високи обороти помага ли на горенето на масло? На последък много я пържа по магистралата и се чудя дали за това не гори толкова много масло.
-
- потребител
- Мнения: 28
- Регистриран: 28 май 2006, 09:49
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16v ghia zetek-s 1995
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
имам такава фиеста 1.25 16винтила ,когато я взех гореше масло-незнам колко ама доста беше.при всяка смяна на масло се запасявах с литър два за доливане.така я карах около 30 х.километра.преди 5000 км смених маслото и сложих некъв валволин полусинтетика,досега не е изгорила и грамче масло.незнам кво става, по колата нищо не е правено,значи има значение маслото.колата се кара предимно на къси разстояния.
-
- потребител
- Мнения: 278
- Регистриран: 06 сеп 2007, 10:52
- Модел на автомобила: Fiesta'96 1.25 16V Zetec, biala, a.k.a Mazda 121 QZ
- Местоположение: За 2 месеца (по коледа и през лятото) съм в България
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Мойта е на 120х. км близо, купих я на 100х. две смени вече на маслото, някъде 200-300гр като станаха първите 8000км изминати, с масло 10в40, сега с 5в40, не е намаляло никак, редовно го гледам...Дори по-добре работи...Научил съм се да слушам колата.
Вече казаха, че може да е някой сегмент, може и клапаните самите те да са проблемни...
Вече казаха, че може да е някой сегмент, може и клапаните самите те да са проблемни...
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Здравейте и аз да се оплача малко а и да отупам праха от темата. Значи преди 2 седмици смених маслото на колата. Като я купих и бяха сложили Дивинол 10в-40 и си я карах с него. Забелязах още на 3000-4000км че доста е поизгорила - беше почти на минимума. Всички мерения съм ги правил на хоризонтално положение при поне 30 мин неработила кола. Както и да е с 10-40то ми се върза около 1.5л доливане за 8500км докато сменя маслото. Сега сложих Валволин Дурабленд 5-30 и определено го яде повече! Друго което забелязах е че като я паля сутрин сега в студовете и първите 1-2 мин при потегляне има тенденция да гасне даже ми гасна няколко пъти. докано не развърти хубаво маслото не работи добре колата като и се даде газ и направо умира двигателя. Иначе както обясняват някои колеги няма ни 1 симптом да издухал мотор - няма пушеци колата върви ПЕРФЕКТНО за 1.25 мотор съм направо адски впечатлен. Карал съм я с 5 човека по планинско и направо ме учудва какъв ресурс има. От капачката за наливане на масло не излизат също пушеци и не духа. Откакто съм сложил 5-30то минах към 1500км и щеката е на минимум
- samsung_bg
- потребител
- Мнения: 1992
- Регистриран: 24 сеп 2006, 13:51
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 FUN 1.4 16V 90PS Zetec-S FHA '96г
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
И аз съм с такава Фиеста. Сменям масло един път в годината на около 9000км.
Първите 6-7х. нивото не мърда изобщо и до смяната доливам от порядъка на 200-300грама.
Чел съм доста за тези масла от МП, които били най-подходящи за Форд, но не съм ги пробвал.
Карам само с
и нямам никакви грижи 
Първите 6-7х. нивото не мърда изобщо и до смяната доливам от порядъка на 200-300грама.
Чел съм доста за тези масла от МП, които били най-подходящи за Форд, но не съм ги пробвал.
Карам само с



- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13109
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Започваш със смяна на "гумички", най-лесно и евтино е а и разхода на масло е подходящ, ако не се оправи тогава търси друго.
Прекъсването и гасненето няма нищо общо със маслото и горенето му. Нормално е на студено д-ля да се държи по подобен начин.
Прекъсването и гасненето няма нищо общо със маслото и горенето му. Нормално е на студено д-ля да се държи по подобен начин.
- resistor
- потребител
- Мнения: 116
- Регистриран: 05 авг 2008, 11:52
- Модел на автомобила: 1997 Fiesta TECHNO 1.25 16V Zetec-S; 1998 Mazda 323F BA 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив/София
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
НАСКО имаш ли ориентировъчна представа като пари как ляга смяна гумички на клапани? Задължително ли се сваля главата? То тогаз ще иде и гарнитура и т.н.
И още нещо - задължително ли е да се смени маслото след тази интервенция?

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13109
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: fiesta`96 проблем с маслото
Цена не знам. Не е задължително свалянето на главата, но трябва да го прави човек който разбира. Не се сменя маслото, дори не се точи.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 26 госта