Периодично колебание на датчика за температура на двигателя
-
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
- Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
- Местоположение: София/Стара Загора
- Status: Извън линия
Периодично колебание на датчика за температура на двигателя
Здравейте колеги,
Карам си аз по магистралата с около 130 (т.е. 70% от времето със сериозно подаване на газ) и забелязах, че стрелката на температурата постоянно се придвижва от средата на нормалната зона до първата четвърт под средата в цикъл с период около 10-ина минути. Това нормално ли е или термостатът е тръгнал и при достигане до средата на нормалната зона се включва перката? Възможно ли е това да е температурния цикъл на термостата за отваряне затваряне на големия кръг? С други думи, големия кръг да се отваря на X градуса, а да се затваря при Y (X>Y) и разликата между X и Y всъщност да се отразява от уреда за измерване. При каране с такава скорост при около 3500 оборота не мога да преценя кога и дали перката се включва.
При каране в града това колебание го няма и стрелката твърдо стои на малко под половината на нормалната зона, което ми се струва нормално.
Колата е Escort 1.8D, 1993г.
Карам си аз по магистралата с около 130 (т.е. 70% от времето със сериозно подаване на газ) и забелязах, че стрелката на температурата постоянно се придвижва от средата на нормалната зона до първата четвърт под средата в цикъл с период около 10-ина минути. Това нормално ли е или термостатът е тръгнал и при достигане до средата на нормалната зона се включва перката? Възможно ли е това да е температурния цикъл на термостата за отваряне затваряне на големия кръг? С други думи, големия кръг да се отваря на X градуса, а да се затваря при Y (X>Y) и разликата между X и Y всъщност да се отразява от уреда за измерване. При каране с такава скорост при около 3500 оборота не мога да преценя кога и дали перката се включва.
При каране в града това колебание го няма и стрелката твърдо стои на малко под половината на нормалната зона, което ми се струва нормално.
Колата е Escort 1.8D, 1993г.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Периодично колебание на датчика за температура на двигат
Аз бих загрял колата на място, а термостата бих сварил в едно тенджере с термометърDrake написа:...

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
По принцип всяко едно устройство има т.нар. хистерезис - зона на нечувствителност. Термостата отраря от високата темрература и докато се охлади минава известно време и понеже има някаква маса (по-голяма от датчика за температурата) реагира по-бавно, т.е. има инерция. Както при един 10 000 тонен кораб, който изминава 15-20 км докато спре, след като изключи двигателя и един 10 тонен катер на който му трябват няколко десетки метра за същото.
А по въпроса за перката - едва ли се включва в движение. Скоростта на въздуха, който перката подава към радиатора е доста под 130 км/ч.
А по въпроса за перката - едва ли се включва в движение. Скоростта на въздуха, който перката подава към радиатора е доста под 130 км/ч.
- tomny
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Периодично колебание на датчика за температура на двигат
Не е нормално. Според мен термостата заминал. Освен отворено и затворено той може плавно да преминава от едното положение в другото (не съм 100% сигурен за това). Перката няма как да ти се включва при 130, вероятно термостата стои полу-отворен и при градско върти само големия кръг, а температурата се регулира от перката. При 130 въздушната струя е постоянна, термостата не затваря и за това температурата ти пада.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Възможно ли е темп. датчик да се е ошашкал и да включва перката на 80-90 градуса например?
Последна промяна от cocoff на 20 мар 2007, 09:17, променено общо 3 пъти.
- divinity
- потребител
- Мнения: 229
- Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
- Модел на автомобила: Escort 1.8 D
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Имам същия двигател, затова не виждам как караш с 130 км/ч със сериозно подаване на газ? При сериозно подаване на газ, както си написал (с 70% подаване на газ), би трябвало да си около 150, поне при мен е така. Тия дни ходих до Пловдив и по магистралата карах с около 140 стрелката на температурата беше под средата на нормалното. Обяснявам си го със студения въздух, който влиза през решетката. Бяхме 3-ма души без багаж, т.е. колата беше ненатоварена. Не знам колко долу ти пада стрелката, но мисля, че може да не е термостат. И лятото в жегите ли прави същото?
"...Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи..."
Не знам защо се бъркате с термостата!? Двигателя като загрее термостата би трябвало да отвори големия кръг и това е- не знам как ще стане термостат да се затвори при работещ двигател?!(освен, навън да е около -40 -50 С) Ако пък не отваря при градско каране двигателя ще прегрее.
Колебанието на температурата трябва да е от включването на перката.
Може датчика на перката да заминал и да се включва при по-ниска температура и трябва да се провери както ти писаха по-горе.
Колебанието на температурата трябва да е от включването на перката.
Може датчика на перката да заминал и да се включва при по-ниска температура и трябва да се провери както ти писаха по-горе.
-
- потребител
- Мнения: 123
- Регистриран: 23 мар 2006, 22:48
- Модел на автомобила: Focus 1.6 2011
- Местоположение: София/Стара Загора
- Status: Извън линия
Колеги, става дума за отклонение на нещо от сорта наприкачената картинка.
@nikolovvd: Да, точно "хистерезис" се опитах да опиша. Според теб е ОК, така ли?
Принципно перката (поне миналото лято) се усеща да се включва когато стрелката стигне точно до средата на нормалната скала. През последните 2-3 месеца съм я усещал да се включва 1 или 2 пъти при големи задръствания. В последно време стрелката твърдо седи на позиция между двете положения нарисувани на картинката, а миналато лято - малко под средата.
Но... явно ще трябва да се направят някои замервания.
@divinity: Аз гледам да поддъжам 130. Ако настъпя повечко мога да мина 150 на равно, ама не виждам смисъл да го правя редовна практика. Въпреки това, не мога да твърдя, че карам със 130 само с подпиране на газта
@nikolovvd: Да, точно "хистерезис" се опитах да опиша. Според теб е ОК, така ли?
Принципно перката (поне миналото лято) се усеща да се включва когато стрелката стигне точно до средата на нормалната скала. През последните 2-3 месеца съм я усещал да се включва 1 или 2 пъти при големи задръствания. В последно време стрелката твърдо седи на позиция между двете положения нарисувани на картинката, а миналато лято - малко под средата.
Но... явно ще трябва да се направят някои замервания.
@divinity: Аз гледам да поддъжам 130. Ако настъпя повечко мога да мина 150 на равно, ама не виждам смисъл да го правя редовна практика. Въпреки това, не мога да твърдя, че карам със 130 само с подпиране на газта

-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Drake,
в поста ти има 3 основни въпроса:
1."нормално ли е или термостатът е тръгнал "
2."кога и дали перката се включва"
3. "Възможно ли е това да е температурния цикъл на термостата "
Моментът на отваряне и затваряне на термостата се тестват с канче и термометър, а моментът на включване на перката със светодиод.С малко усилия можеш да набуташ и датчика в канчето(светодиода нека да е на сухо
)
Мисля, че тез циферблати по таблото все пак НЕ СА измервателни уреди (или най-малкото нямат точността на такива).
в поста ти има 3 основни въпроса:
1."нормално ли е или термостатът е тръгнал "
2."кога и дали перката се включва"
3. "Възможно ли е това да е температурния цикъл на термостата "
Моментът на отваряне и затваряне на термостата се тестват с канче и термометър, а моментът на включване на перката със светодиод.С малко усилия можеш да набуташ и датчика в канчето(светодиода нека да е на сухо

Мисля, че тез циферблати по таблото все пак НЕ СА измервателни уреди (или най-малкото нямат точността на такива).
-
- потребител
- Мнения: 220
- Регистриран: 03 окт 2006, 21:39
- Модел на автомобила: Ford Mondeo
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Polezno
Имах такъв проблем с моето Мондео оказа се че ремъка на водната помпа не е обтегнат колкото трябва провери го! Ако и от това не се оправи смени си датчика.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта