Оборотите играят при включен климатик.

Отопление, вентилация, климатизация. Ключалки. Друго оборудване и принадлежности.
Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Оборотите играят при включен климатик.

Мнение от Rick » 19 мар 2007, 17:38

Колеги нещо ненормално става с климатика. Като го включа на празен ход и оборотите започват да играят, през 10 секунди падат сами почти до 0 и се качват после на нормално ок. 850. Чува се и самото форсиране, все едно подавам леко газ, без изобщо да пипам педала.
В движение проблема изчезва и нищо не се усеща, но на празен ход играе. Най-интересното е че не гасне като паднат оборотите а автоматично си ги връща веднага.
С изключен климатик нямам никакви проблеми, минавал съм диагностика и всичко е в норма. Значи проблема е в самия климатик. Кое според вас ще го кара така да си играе с оборотите?

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 19 мар 2007, 18:04

Сигурно климатика не работи равномерно нали?!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Оборотите играят при включен климатик.

Мнение от paci » 19 мар 2007, 18:21

Че и при мене е така. Чак до нула не падат но при отворен капак чувам муфата как зацепва, начи включва изключва, оправа си се там. Оборотите си играят но не претриса, държи се културно.
Не съм се замисля, че е проблем. Само на празен ход го има това.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 19 мар 2007, 18:23

И при мен е както казва Паци. Според мен не е проблем - нали не ми гасне.

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 19 мар 2007, 19:03

Не знам дали е проблем, може и да не е. Но понеже рядко го ползвам и ми се стори странно.
Сигурно климатика не работи равномерно нали?!
Напротив работи равномерно и духа студено. Пробвах всички степени от най-силно до най-слабо на външен и вътрешен въздух.
В МП са го гледали още като я купих и ми казаха че всичко е в ред. Затова така се изненадах, но щом и при вас е подобно може и да е нормално. Всъщност аз го пуснах за има-няма 2-3 минути. Може би трябва да го изчаквам малко да поработи.

П.С. Дали има някакви консумативи за него дето трябва да се сменят периодично, напримир филтри?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 19 мар 2007, 20:05

...по-скоро проблема ти е впразния ход... нормално е при включване наклиматика да падноат малко, но после всичко се стабилизира. Дори и при повече консуматори. Сори за въпроса, ама несе сещам - имаш ли АГУ?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 19 мар 2007, 20:15

kEFi написа:...по-скоро проблема ТИ е впразния ход...
Начи и ние имаме проблем ?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 19 мар 2007, 22:40

И при мен празния ход играе при включен климатик:900-300-1100-900
Дори, ако не си внушавам, пъргавината й периодично намалява при включен климатик.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 19 мар 2007, 22:53

cocoff написа:Дори, ако не си внушавам, пъргавината й периодично намалява при включен климатик.
Точно !
Малко понамаля след като чистих клапана за празен ход и наръсих всички букси които докопах но определено така си се държи както ти викаш.
Други оплаквания нямам освен че усещам едни вибрации на волана на празен ход но това е без климатика.

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 20 мар 2007, 02:50

kEFi написа:...по-скоро проблема ти е впразния ход... нормално е при включване наклиматика да падноат малко, но после всичко се стабилизира. Дори и при повече консуматори. Сори за въпроса, ама несе сещам - имаш ли АГУ?
Да за съжаление, но не го ползвам. Което сигурно няма значение щом все пак е монтирано. Бях пуснал тема в АГУ раздела че искам да го махам, но се плаша да не ми прецакат инжекцията нещо.
То може ли да има общо с оборотите и климатика?

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 20 мар 2007, 09:23

Естествено, че има. Като се включи - компресора се върти от двигателя, съответно товари. При движение - занижена и променяща се динамика (особено при малък двигател), но тогава двигателя си е в обороти и компенсираш със педала. На празен ход, обаче колата сама трябва да компенсира. Стандартното е при включен климатик все едно си опънал смукача т.е. подава се по-богата на гориво смес. Оборотите е нормално да мръднат при включване и донякъде после леко да се заиграват, но не в такива граници. Щом играят толкова - явно не може да се компенсира. Въпроса е да се разбере защо? Незнам, дали ще помогна - само съм карал, не съм човъркал коли с климатици, но и едно Тико на един приятел не играеше при включен климатик...

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 20 мар 2007, 09:50

Не е нормално явлението.Според мен може да са няколко причините,първо намаляващ фреон и переодично сработване на датчика за ниско налягане,но по-скоро е от датчиците ви за масата на постъпващият въздух МАФ и т.н. Почистете ги с контактен спрей и след това нулирайте компа чрез махане на клемата на акумолатора. Нормално е като се включи климатика на празен ход,да се повишат оборотите до около 1200,а муфата да сработва на горе-долу минута.Същите обороти трябва да държи при даване на неутрална скорост,но не спрял в покой автомобил /т.н. каране по инерция/. Явлението с подскачащите обороти се появява и при рязка промяна на влажността на въздуха,при мъгли и т.н. екстри. :wink:
Изображение

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 20 мар 2007, 11:15

И аз мисля, че не е нормално. Аз когато си включа климатика, на празен ход, когато зацепва оборотите се променят за секунда, но в рамките на 200-300об/мин. Същото е като да си на празен ход и да пуснеш например фаровете или нагревателя на задния джам.

PS - така е и на газ и на бензин

:twisted:

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 20 мар 2007, 19:42

Ами незнам дали имам проблем, но преди да почистя клапана за празен ход понякога гаснеше на климатик. Сега само пропадат оборотите на моменти (и то май като позагрее) но не гасне. МАФ-а съм го чистил, компа е ресетван. На диагностика не ми дава никакви грешки. Ходих да ми проверяват климатика на сервиз за автоклиматици. Мериха налягане или каквото там се мери и казаха, че всичко му е наред и даже няма нужда да му се долива фреон.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 20 мар 2007, 20:29

...това, което се сещам за възможни причини:
- разхерметизация на някой вакуум по инжекцията;
- зацапване на моторчето за празния ход (ексцентрика);
- пробив в изолацията на някой кабел за управление на запалването и горивната смес;
- инертен датчик за температура на входящ въздух или охладителна течност...
- замърсен/и инжектори / калпаво гориво или горивен филтър....
- лоша свещ/и или кабел/и...

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 21 мар 2007, 04:16

Мерси на всички които помогнаха. Повечето неща ги изключвам тъй като съм сменил всякакви видове филтри, масла, минал съм диагностика и т.н. Пак си мисля че щом проблема е само при включен климатик значи някъде при него нещо не е в ред. Предполагам ще е както казвате или замърсен датчик или лоша връзка. При включени всички консумативи фарове, халогени, парно на мах и т.н. не се забелязва никаква промяна в поведението, което пак ме води единствено до самия климатик.
Ще отида на гости до МП първо да видим дали не е нещо очевидно което и те могат да оправят или ще отида в сервиз за климатици да видим там какво ще кажат и ще пиша развитието по въпроса.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 21 мар 2007, 10:04

Има резон! Чувал съм от колеги за проблеми по... незнам как се казва точно - съединителя на компресора :oops:

Потребителски аватар
Rick
потребител
потребител
Мнения: 660
Регистриран: 18 сеп 2005, 03:36
Модел на автомобила: SCORPIO 2.9 V6 Ghia '93 FOCUS 1.6 Trend '08
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Rick » 06 апр 2007, 18:55

Малко ъпдейт, не съм решил проблема още, но днес ходих на сервиз за климатици и от там казаха че климатика е в ред и явно проблема ще е в празния ход. Засекохме го че държи 500 оборота при включен климатик независимо от степента и понеже не са достатъчни компресора включва и изключва за да компенсира, от това играят. Поне така разбрах аз. В МП са заети до сряда и ще си запиша час в края на седмицата да видим причината.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 06 апр 2007, 19:05

Вчера моята като беше в МП за смяна на амортисьори ги питах и за празния ход че "дълбаеше" при смяна на предавките. Даже приемчика като се качи да я вкарва щеше я угаси на 2 пъти.
Питах го и той каза, че ще я погледнат.
Доста често я гасех при маневра. Това нещо се позагуби при смяна на гърнетата но пак го имаше. Вчера следобяд като я взех от МП и ... оправили са я :) Явно са пръснали клапана за празен ход. И аз го бях чистил но явно си има препарат ли кво ли.
Обаче! Викам чеки пусна климатика. Пускам климатика и всичко си е по старо му. Може и да е щото не е пускан цяла зима.
Казват ми разни разбирачи, щото ми бил малък мотора и компа гаси климатика на празен ход като се натовари двигателя.
Ще ида и аз да видя климатика и ако имам стабилен резултат ще пиша.
И при следващото ходене в МП ще ги питам и тях. Нямаше време за някой неща и ще се ходи пак. :)
Rick, па и ти нема си траеш като имаш резултат :wink:

Потребителски аватар
evg2
потребител
потребител
Мнения: 708
Регистриран: 06 сеп 2005, 10:33
Модел на автомобила: Mondeo-комби 2.0-136 PS-NGA.-GHiA-1993г.
Местоположение: Дряново+42° 58' 17.86", +25° 28' 15.07"
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от evg2 » 09 апр 2007, 14:27

Това е датчик който следи налягането на фреона,подава сигнал на ЕКУ-то да повиши оборотите при вкл.на компресора,не знам какви стойности трябвя да има но когато не работи/откачен/ при вкл. климатик ЕКУ не променя оборотите,двг.започва да се товари.

Отговори

Върни се в “ВСИЧКО ОСТАНАЛО, КОЕТО ИМА В АВТОМОБИЛА”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта