Палава Фиеста и ... май калпави гуми :(

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Палава Фиеста и ... май калпави гуми :(

Мнение от paci » 26 мар 2007, 21:39

От както сложих летните гуми Фиестатa се държи ужасно.
Зимните бяха 4-ка чистонови 165/70/13 Lassa Сноунещоси...
Слагаме със Svetlix летните и .... ужасна е :twisted:
Одеве подпирам един опел , той кара човека АДМИРАЦИИ, обаче аз съм се спекъл с тази моята с тия гуми. Направо я усещам, че има собственно мнение.
Ходих си до село, валеше и се държеше уж добре обаче преди малко с опела в колелото гледам върти маршрутка и викам ше мина пред него обаче човека настъпал газта и видях, че няма да мога да мина и газ на спирачките и задницата тръгна да изпреварва предницата.
Малко атрактивно спиране но спрях където трябва.
Тия ужасни гуми са следната конфигурация :
2 предни Gilsaved 185/55/14
1 задна PIRELLI 185/55/14
и другата задна е firestone 185/55/14
Другото Пирели е за резервна щото почна да пляка след изправяне на джантата.
Начи какво е поведението :
Лашка се и я чувствам доста по-неустойчива отколкото със зимните. След преминаване на по-ниски гуми не усетих да се влошава комфорта. Спъната една такава усещам колата. Рекох, че са меки гумите, погледнах в книжката дават 2,2 предни и 1,8 задни за до 3-ма човека, бяха на 2-2,1 всичките. Направих ги както дават в книгата но пак не ми харесва поведението и ей го тази вечер при рязко спиране задницата изпреварва предницата.
Хуу стари са тези с които карам различни ...
Ако взема една 2-ка чисто нови за отпред и Глисавед-а иде отзад дали пак ще се държи така или зависи какви нови ще взема.
Голям проблем се оказа тоя размер 185/55/14
Сегашните ми имат грайфер могат се карат и се чудя дали да дам пари за нови и тя да се държи пак така.
Тоя рамер си и го дават по книга.
На стария ескорт пак беше същата шарения с марките но размерите еднакви и нямаше такъв проблем.
Смених накладките на 4-те колелета и спирачна течност и спирачките са огън. Рекох си нещо да не е омешано и някое колело да не спира. Ама ко да не спира колело като аз докъто се движа я усещам, че се клати кат бабичка.
Миналото лято като я взех се сещам, че пак беше така но нали ми непозната и леко леко и не усещах да е такъв проблем. Зимата се държеше със зимните много стегнато.
На едно единственно място ходих да видя за летни и са само с поръчка този размер и цифрата е ....:(
Чудно ми е на какво може се дължи това поведение. Не искам да дам 500 лв. за гуми и тя да се държи пак така.
Digipro се сещам, че беше карал със зимен Глисавед и летен след това и каза, че летните са ужасни. Дали е от тях ? Обаче днес сякаш предницата си закова но задница не и се спираше.
Аре стига толкова че се олях и май го написах по-омешано от колкото успявам винаги :oops:
Ако ви се чете четете, ако ви се роди идея и ви се пише още по-хубаво а ако не темата ще си замине на дъното на раздела :(

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 26 мар 2007, 21:56

Ами първо това занасяне на дъжд е много относително нещо,трябва да съм бил до теб за да ти кажа от къде е проблема(може и да е от теб :) )Второ нискокачествени гуми- нормално поведение,не съди за тях по това ,че имат грайфер те просто нямат свойства,аз имам една такава дебика 2броя на 5 години е и над 100к.километри и си има грйфер като за световно,но грайфер гума не прави(за това сега си висят в гаража като украшения).А вярвам ,че имаш стаж като шофьор и можеш да усетиш,че проблема е в гумите!Аз да речем горе долу всеки април отивам и си харесвам две летни гуменки 2 ръка(50лв)и си перкам без проблем с тях до октомври ноември и така!Кво го бистриш толкова!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 26 мар 2007, 22:04

Gate написа: харесвам две летни гуменки 2 ръка(50лв)и си перкам без проблем с тях до октомври ноември и така!Кво го бистриш толкова!
Щото аз искам нови а тоя размер е баси цифрата. На 60 ако я кача ще ми излезе по-ефтино.
Чатим с Валбой и той ме подсети, че е студено още за летните гуми и можеби заради това в било поднасянето.
Gate, не се поднесох на дъжд а преди малко на идеално сух асвалт.
Хуу всичко тва в завой но и друго усещам, че като фане завоя и няма пускане едно такова увличане запазване на траекторията се получва. Дали точно тогава поднасят задните гуми? ... ама па винаги го имам това усеащане с тия гуми :shock:
Абе със зимните бях къде къде по-уверен, защото така я усеащх.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 26 мар 2007, 22:06

Пирели,и пак пирели400 или3000 иси номер 1 :P :D : :P :D :P :D Аз карам само с такива Лятото и *00143* *00143* *00143*,а зимата с Дейтън като Краси.
*00133*

orlinm
потребител
потребител
Мнения: 689
Регистриран: 24 юли 2006, 18:49
Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '95
Местоположение: София/Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Палава Фиеста и ... май калпави гуми :(

Мнение от orlinm » 26 мар 2007, 22:11

paci написа: Тия ужасни гуми са следната конфигурация :
2 предни Gilsaved 185/55/14
1 задна PIRELLI 185/55/14
и другата задна е firestone 185/55/14
Ама винаги се усмихвам, като спра за някого и му видя задните гуми. Едната "лява" неквасимарка, другата и тя лява - и тя неквасимарка.... Грайфер 2-3 милиметра разлика за нищо ги нямат (при различни гуми...).
Бате направи си експеримент: - сложи 4 еднакви гуми, покарай.

Мога да се обзаложа, че ако са ти наред спирачкие и със 4 еднакви гуми няма задницата да ти прави такива номера. Просто не може да стане номера с различни гуми. Тва са грайфери, съпротивление, различно поведение изобщо :) Ако имаш резерва 4 еднакви пробвай яко както си караш спортно и кажи дали прави такива номера колата.

П.П.
Паци ти сам си написа - зимните ти са 4ка гуми и не си имал проблеми :wink:
Не! Не съм пиян - аз така си карам!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Палава Фиеста и ... май калпави гуми :(

Мнение от paci » 26 мар 2007, 22:20

Знам, че е така с нови гуми. Убедих се със зимните.
Но ме притесни една тема в която disc питаше за подобно поведение със 15 с усещането, че колата се движи в коловоз и един вид не се подчинява на управление. Фане си завоя и ако речеш да я изправиш и ... грешка.
Тва ме притеснява, че и нови да взема няма да мога да си позволя висок клас и май ще трябва да се съобразявам с това поведение. :(
orlinm, грайфера в момента е над 5 мм.
Начи викаш, че може и от разликата в задните да е, и ако сложа предните които са еднакви за задни и сложа нови предни ще е по-добре ?

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 26 мар 2007, 22:41

Същото усещане че колата понякога се мята насам-натам го имам и аз откакто миналият вторник сложих летните гуми (185/60 14). Зимните ми бяха 175/65 14. Всичко по ходовата част ми е ОК.
Обикновено сутрин, когато е по-хладно и особено ако пътя е разлигавен от някаква влага като натисна по-рязко газта и предницата почва да бяга наляво-надясно. Това си го обяснявам: 1. избързах със слагането на летните гуми - на студено гумата е твърда и не държи добре; 2. вече е доста стара и няма сцепление (въпреки че има грайфер).
А това че колелата следват коловозите и при всяка бабунка трябва да държа волана за да не избяга по посока на наклона го имаше и миналата година. Приемам го за нормално при по-широката и по-ниска гума. Трябва да мине още малко време докато му свикна отново.
Като посъбера пари, след около месец, ще си купя комплект гуми, ама мисля тоя път да са 185/65 14. Нищо че не са както пише в книгата. Може по-ниските да са по-стабилни в завой, ама пък тряскат по-твърдо в дупките и чак ми става жал за предницата.
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 26 мар 2007, 22:50

Едно бързо търсене и кво си намерих :
http://www.segabg.com/online/article.as ... id=0002101
Начи новото си е ново.
Тия моите гледах за DOT но нещо не го разгадах :(
Ще ми се да взема само 2 предни а предните ми които са в момента да идат отзад и догодина ще взема още 2.
Пак ли ще е таква простотия задните като са различни от предните и по-стари ? :(

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 27 мар 2007, 01:32

Паци, те другите го казаха ама и азне се сдържам да се намеся. Та според мен нещата при тебе са комплексни.
1 Малко си избързал със смяната, пък точно сега захладня.
2 Не е желателно 2 различни гуми на една ос.
3 Така както го описвате, особено Dundee бих проверил състоянието на амортисьорите.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 27 мар 2007, 08:42

Окачването е добре регулирано, а амортисьорите са добре. Тествах ги скоро и смених изтеклите. Всъщност колата не се клатушка като лодка по неравностите и е стабилна в завои. Особено сега, с по-ниските гуми. Усещането е във волана и е много странно, не мога да го опиша добре. Стъпиш ли някакво коловозче и те придърпва по посока на дирята му. Ама с това се свиква, не е проблем. С хлъзгането сутрин трябва да се внимава.
Изображение

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 27 мар 2007, 09:15

Dundee написа: Усещането е във волана и е много странно, не мога да го опиша добре. Стъпиш ли някакво коловозче и те придърпва по посока на дирята му. Ама с това се свиква, не е проблем. С хлъзгането сутрин трябва да се внимава.
неправилна геомерия на колата - изместено колело, ниски пружини, променени ъгли, или много широки гуми и неподходящо налягане в тях.
въпреки разместените колелета, майстор с опит може да регулира предницата и тя да не яде гуми - но се усеща по описания начин

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 27 мар 2007, 09:25

Паци, според мен това, което си казал в последния пост, ти е най-подходящия вариант - 2 нови отпред и Гиславета отзад.
И по-добрата от двете задни за резервна (нещо разбрах, че и тя не ти е много добре).
П.П. Съгладен съм с НАСКО (по 1 и 2 точка) и с diesel1.6. Мойто мондео също следи дирята на пътя. Всичко по продницата е ОК, с едно изключение. Леко крива стабилизираща щанга. Не яде гуми. Не дърпа. На хоризонтален път никви ядове. Има ли лек строничен наклон се получава леко изкривяване във волана, така че все едно не ти е регулиран...

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 27 мар 2007, 11:02

...И аз така - вземи си 2 нови гуми. Но и те съветвам да са максимум 175! Колата ти е малка и лека. Вчрно, има друга визия с по-широка гума, ама с тази ширина направо олекваш. То на Ескорта усещам разликата между 175 и 185, та камо ли при Фиестата (дето 165 са и идеални)...

П.П. И аз като взех Ескорта задницата ме изпреварваше по светофарите. Гумите бяха "маркови", с грайфер, ама с едно ЕГН.....мамата, демек - изпечени, втвърдени и каквото се сетиш. Еле на ниска температура или навлажнен асфалт. Понеже беше ноември взех 2 нови зимни Нокиан Хакапелита 1, а след още няколко пируета на задницата и понеже се пообезпаричих доста, взех че купих 2 нови всесезонни Ласита (тогава 70-80лв двете)...та от тогава това ми е зимния комплект. Е тази зима смених всесезонните Ласита със зимни такива :wink: и Нокианите отидоха отзад. Обаче разликата е осезаема в полза на Нокианите. То и зима нямаше, ама такова ми е субективното усещане.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 27 мар 2007, 14:16

Начи проблема май найстина се оказва, че е в задните.
Е сега се прибирам от бач и умишлено поднесох на 2-3 пъти. Поднася яко пущината все едно е със задно и си дал зор.
Запазването на посоката също според мен идва от поднасянето.
Тия гуми са на задните джанти колкото да задържат въздух колата да не се влачи на джанти :evil: а имат някакъв грайфер баси ...
Като си представя, че за някой хора тези гуми са ИДЕАЛНИ :shock:
Сега ще стискам зъби да заделя пари да вземем 2 за отпред и Глисаведа отива отзад да видим какво ще стане.
Kefi, този размер и го дават по книга и са на оригиналните и джанти. Незнам ако взема по-тесни офсета как ще дойде. Трябва да диря сега колко им е офсета .. али-бали .. не ми се занимава.
Питал съм до сега само на едно единственно място за този размер и казаха, че нямам проблем ще поръчат. 120 кинта едната :shock: , 2 марки бяха и ги забравих и 2-те :oops:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 27 мар 2007, 23:32

Паци, що не видиш тука какъв размер ще излезе, пък вземай каквато марка искаш.
http://se.bfgoodrichtires.com/bfgse/Sea ... esult=true" onclick="window.open(this.href);return false;

Потребителски аватар
MegatroniC
потребител
потребител
Мнения: 717
Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от MegatroniC » 28 мар 2007, 08:26

Излизат точно рамера който пише в книжката :) и с каквито паци кара сега, абе според мен освен че задните са различни също така и времето не е подходящо за летни. Его на вчера и днес температурите сутрин са минусови а през деня не надхвърлят 8-10 градуса, ей тая сутрин каква слана имаше - 2 пръста, ако бях с летни гуми щях да съм като шейна.
Междувпрочем мойте летни гуми са 165/60/14 не ги дават като стандартен размер за модела но според калкулатора са най подходящи тъй като до сега съм карал с 155/70/13 и ми дава с летните отклонение на километража при 100км/ч - -1км/ч. Предполагам няма да имам проблеми от това че не са дадени по книжка :roll: :?:
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 28 мар 2007, 14:54

Сега идвам от проверка в MOTO-PFOHE GmbH.
Похвала ли как да го нарека, че е много добре поддържана. :D
Напълно безплатно провериха амортесьорите, спирачките, антифриза и ходовата част.
Идва гадния момент РЕЗУЛТАТИТЕ.
Амортесьори:
-предни 73 % ляв и 71% десен.
-задни 64% ляв и 68% десен
Задно ляво колело не спира ма никак добре 36% разлика в спирането на задните :(
Пълна трагедия :(
На ръчна обаче показа добре което ще рече, че може порблема да е в цилиндърчето.
Начи за сега гумите ще почакат.
Чакам обаждане от MOTO-PFOHE за амортесьори.
Последна промяна от paci на 30 мар 2007, 22:55, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 28 мар 2007, 15:41

Пусни една снимка, като ти отворят барабаните! Мисля, че ще е интересно :wink:
Преди две-три години купувах цилиндърчета (2) и доколкото си спомням бяха между 20 и 30лв едното...

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 28 мар 2007, 15:47

Барабаните са отваряни щото нали смених накладките.
Точно това цилиндърче смених преди време защото беше блокирало предишното в едната посока и беше износила накладките на ексцентрик.
Като се замисля ... много взех да мисля ... :? Поднасянето при спирането което разказвах горе беше на дясно, но не се сещам волана на къде беше.
Какво те интересува вътре в барабаните?
Свежест беше .. .сериозно :shock:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 05 апр 2007, 19:28

Dundee, ходи пак ги виж твоите амортисьори и ако са под 75% заделяй стинки и сменявай.
Моята сега е нещо друго с 4-ри нови :)
Сега набързо врътнах но много народ налазил и коли и нямаше как да тествам достатъчно но колата вече държи право при блокирали колелета. Преди по-лесно блокираха спирачките и сега в първия момент си викам тия к'во направиха неще да спира, спира си тя идеално :)
За сега ще карам с тия галоши но ще ходя да ги видя и 4-те и ще се пробвам да върна Пирелито на пистата.
Опитах да я поднеса но 2 майки тикащи колички, далече бяха едва ли са се уплашли но викам аре няма да е сега да плаша хората но определено със старите амортисьори щеше се поднесе от това положение.

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта