спортни пружини или тампони за нормалните
- dqboL
- потребител
- Мнения: 79
- Регистриран: 23 юли 2005, 15:18
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '98 Zetec... po edno vreme..
- Местоположение: Varna
- Контакти:
- Status: Извън линия
спортни пружини или тампони за нормалните
Здравейте, сложих си 16" джанти от РС, но много ми се вдигна колата и задните гуми упирят във веждите, търсих си спортни пружини 2-ра употреба но из цяла варна не намерих или има от мк6. Предложиха ми вариант за вдървяване на нормалните пружини с някакви тампони които се слагали на пружините (на витките) и се получавал почти същия ефект като от спортните, не позволявали пружината да се сгъва .... и тем подобни - някой случайно да има някакво познание по темата или поне да ми даде съвет какво да направя.
Благодаря предварително!
Благодаря предварително!

Кара смело и безотговорно!
- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Тези тампони знам, че ги слагат на коли които ги товарят повечко за д не клякат при натоварена кола и да жулят, аз лично не бих сложил такива, защото колата си остава вирната без да може да кляка на доло. Ако колата се ползва за товарни цели да... ама ако е да се возиш с нея не бих ти препоръчал.
Иначе със спортните пружини няма ли да стане още по-ниска от колкото е със стандартните. Сега с какъв размер гуми си на 16-ките
Иначе със спортните пружини няма ли да стане още по-ниска от колкото е със стандартните. Сега с какъв размер гуми си на 16-ките
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Кофти, щом ти опират!
1. Спортните пружини в този случай не са решение - принципно те ще ограничат амплитудите в хода на окачването /тоест доста по-стегнато поведение/, но колата колата като цяло ще стане по-ниска и предполагам, че пак ще опират!
2. Това с допълнителните подложки - спорен въпрос принципно те се слагат обикновенно когато са умекнали пружините и колата е клекнала /евтино побългарено решение/ за да не се влачат карантиите по пътя!
3. Смяна на пружините с нови сток - би имало много голям ефект, ако твоите настоящи са аморизирани /с нови пружини и амортесьори колата буквално започва да вози като нова - пробвано, много се кефих/ - с пъти по-добър вариант от това да набутваш подложки!
4. Минаване на 15" - ки /кофти вариант с 16" би имало убийствена визия/, но понякога неизбежно
1. Спортните пружини в този случай не са решение - принципно те ще ограничат амплитудите в хода на окачването /тоест доста по-стегнато поведение/, но колата колата като цяло ще стане по-ниска и предполагам, че пак ще опират!
2. Това с допълнителните подложки - спорен въпрос принципно те се слагат обикновенно когато са умекнали пружините и колата е клекнала /евтино побългарено решение/ за да не се влачат карантиите по пътя!
3. Смяна на пружините с нови сток - би имало много голям ефект, ако твоите настоящи са аморизирани /с нови пружини и амортесьори колата буквално започва да вози като нова - пробвано, много се кефих/ - с пъти по-добър вариант от това да набутваш подложки!
4. Минаване на 15" - ки /кофти вариант с 16" би имало убийствена визия/, но понякога неизбежно
- brslv
- потребител
- Мнения: 152
- Регистриран: 29 яну 2007, 20:41
- Модел на автомобила: escort mkV Zetec 2.0T
- Местоположение: търговище
- Status: Извън линия
Тея спортни пружини нестават за нищо/поне за нащи пътища или ако искаш да караш с файски таркалета/. Колата така се наби, че и 15"-ките ми опираха. Пак се наложи да слагам тампони докато си намеря оригинални пружини/бяха се счупили/. Сега съм с 17", ориг. пружини и тампони. Със сигурност не е най-стабилната кола, ама гъзарията иска жертви. Пък и мотора не е чак толкова спортен като за спортни пружини. Карането дали е спортно е относителна работа, щото и аз имам две коли ама заради пет минути юркане някой път ми бръмва главата и ми падат зъбите от тръскане. Най-добрият вариант е някакви по-твърди пружини, но на същата височина. Пък мойте спортните ако никой не ги иска ги давам за желязо/щото не мисля да минавам на 13" пак/
- dqboL
- потребител
- Мнения: 79
- Регистриран: 23 юли 2005, 15:18
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '98 Zetec... po edno vreme..
- Местоположение: Varna
- Контакти:
- Status: Извън линия
да си кажа и аз мнението и кое ме гложди
Размера на гумите ми е малко проблемен отпред:
TOYO 205/40 16
от отзад обаче идва проблема:
dunlop 205/55 16
Това естествено са временни гуми, просто неиздъжрах да си сложа джантите
а иначе попринцип съм решил да съм на 195/205 40/45, просто тези 205/55 16 които са отзад явно са доста високи но просто незнам и аз. Впрочем ако си намеря спортни пружини 100% ще ги купя и ще ги обуя но досега не съм срещал за форд мк 7. А за тези тампони за пружини мисля тези дни да си направя експеримент да видим какво ще стане.
ето малко снимки:
п.с. съжалявам за качеството на снимките - от телефон са

Размера на гумите ми е малко проблемен отпред:
TOYO 205/40 16
от отзад обаче идва проблема:
dunlop 205/55 16
Това естествено са временни гуми, просто неиздъжрах да си сложа джантите

ето малко снимки:
п.с. съжалявам за качеството на снимките - от телефон са
Кара смело и безотговорно!
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
една от предишните ми коли я карах с тампони, защото бяха и омекнали пружините и като седнеха двама отзад доста клякаше. Та колата е доста нестабилна в завой и при преминаване през дупки. Тресе и подскача яко. Ако в завои минеш през дупка има голяма вероятност задницата да те изпревари. С две думи не е много добра идея. Става само за товарни жигули движещи се с до 40км/ч.





- dqboL
- потребител
- Мнения: 79
- Регистриран: 23 юли 2005, 15:18
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '98 Zetec... po edno vreme..
- Местоположение: Varna
- Контакти:
- Status: Извън линия
Хм... тес 235 не са ли малко широчки, про това че аз съм с 205
+ това имам железни 14" 185/60 14, с тях упирах на всеки тротоар и почти всяка дупка
Сега с тези 16" почти нямам проблеми със преминаването през неравности. Благодаря много за мненията явно ще сложа спортни пружини и ще си изрежа веждите отзад, като ги прицепя и ги обърна навътре, тъкмо ще бъде по-малка вероятноста да ръждясат повече 
п.с. ако някои има идея от къде мога да си набавя спортни пружини може да ми драсне лично



п.с. ако някои има идея от къде мога да си набавя спортни пружини може да ми драсне лично

Кара смело и безотговорно!
- BasicElement
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 06 фев 2005, 18:30
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Наистина вземи сложи по-ниски гуми, или ако се налага смени джантите.
Но със спортно окачване не се занимавай. Лятото се бях вманиачил, дадох маса пари за ново окачване JR и ... трябва да те кача, да видиш за какво иде реч.
Аз свикнах, но когато возя някой, в най-добрия случай му е леко некомфортно
По паветата е наистина екстремно, а за дупките да не говорим. На няколко пъти буквално прелитах над едни ями, тъй като колата е много лека, пружините и амортисиорите не реагират по никакъв начин и тя просто си подскача.
Сега имам проблем и с кормилната щанга (виж темата по-долу
) и имам съмнения, че всичко е от там, от нашите перфектни пътища и всички удари, които ходовата част понася покрай това окачване.
Иначе факт е, че влизам в завоите с доста висока скорост и няма никакво накланяне, но имайки предивд написаното по-горе .. наистина не бих го препоръчал за кола, която се кара всеки ден по нашите "брилянтни" пътища.
И между другото след като сега гумите ти опират, ако свалиш още колата, нали се сещаш какво ще стане ?
Но със спортно окачване не се занимавай. Лятото се бях вманиачил, дадох маса пари за ново окачване JR и ... трябва да те кача, да видиш за какво иде реч.

Аз свикнах, но когато возя някой, в най-добрия случай му е леко некомфортно

Сега имам проблем и с кормилната щанга (виж темата по-долу

Иначе факт е, че влизам в завоите с доста висока скорост и няма никакво накланяне, но имайки предивд написаното по-горе .. наистина не бих го препоръчал за кола, която се кара всеки ден по нашите "брилянтни" пътища.
И между другото след като сега гумите ти опират, ако свалиш още колата, нали се сещаш какво ще стане ?
А ти сложи ли си колана ?
- dqboL
- потребител
- Мнения: 79
- Регистриран: 23 юли 2005, 15:18
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v '98 Zetec... po edno vreme..
- Местоположение: Varna
- Контакти:
- Status: Извън линия
а със "Емича" си паснахме.
Относно запитването на колегата, какво ще стане когато се сдобия със спортни пружини - спортната пружина е по-твърда и не прави ход колкото една сток => колата няма да прави традиционните амплитуди а ще кляка приблизително 2-3см, при сегашните 6-7 а можеби и в определени моменти до 10см. Мислех си да направя "краш" тест с камера на някое от колелетата но още не съм реализирал идеята си.

Относно запитването на колегата, какво ще стане когато се сдобия със спортни пружини - спортната пружина е по-твърда и не прави ход колкото една сток => колата няма да прави традиционните амплитуди а ще кляка приблизително 2-3см, при сегашните 6-7 а можеби и в определени моменти до 10см. Мислех си да направя "краш" тест с камера на някое от колелетата но още не съм реализирал идеята си.
Кара смело и безотговорно!
-
- потребител
- Мнения: 341
- Регистриран: 23 юни 2007, 11:40
- Модел на автомобила: FORD FOKUS МК1 1,8TDDI
Абсолютно стоков - Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Така и аз го имам сащия проблем сложих си 16 цола 205/45 при преминаване през някоя неравност и опираха вав веждите наложи се да слагам спортни прожини,поведението на патя стана савсем различно но от кам возия нямам думи за нашите патища просто нестава а освен и 4е всеки ден я карам,все едно сам на някоя лагерна количка много тресе и даже на моменти ако си на някой разбит пат задницата се опитва да те изпревари абе кофти са тези наши патища за спортно окачване,след това си сложих нормалните прожини(амортисйорите са ми двойно действащи)при четири човека в колата няма проблем но ако се натовари малко повече и запо4ват да опират та за това май единстения вариант е рязане и издаване на ванка веждите,пробвал сам различни варианти и не става,това е последната стапка която 6те направя и ако не стане ???????





-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 11 юли 2007, 10:42
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Карам Ескорт - комби. Един от майсторите на които давах колата за ремонт ме посъветва да сложа отзад пружини на Сиера, тъй-като тези на Ескорта били много меки и като се натовари повече колата кляка. Честно казано още не съм ги сменил, но го казвам това като идея - може наистина на Сиерата пружините да си и по-силни.
- EscortMK51.3
- потребител
- Мнения: 575
- Регистриран: 30 апр 2006, 04:07
- Модел на автомобила: Cougar 2.0 16V Zetec '00,Mondeo MK1 1.6 '96 Zetec, Escort MK6 1.3 '93 HCS
- Местоположение: Габрово
- Status: Извън линия
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Според вас кои пружини са по-твърди, на седан или хетчбек. За сиера става на въпрос, т.е. чия задница е по-тежка. Аз предполагам че ако има някъква разлика, тя ще е защото се предполага че хетчбека, ще носи повече товар. Вие какво мислите, и имате ли факти по въпроса
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Седана е по-дълъг от хетчбека точно в часта след пружините. Съответно натоварването на пружините ( независимо със или без товар) при седаните е по-голямо, заради по-голямото рамо. Въпреки това смятам но не съм убеден, че са с еднакви пружини, защото на седаните умаляват по-бързо.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта