След каране, при слизане от колата хваща ток?
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
След каране, при слизане от колата хваща ток?
Отключвам си колата, карам я, спирам някъде, агасвам я, слизам и посягам към врата и се чува едно цък като в същото време ме удря ток от вратата. От какво (къде) може да е? Токът явно е слаб, като натрупано статично електричество, но вече ми е неприятно да посягам към вратата.
Последна промяна от kostalav на 04 апр 2007, 16:23, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 09 окт 2006, 10:27
- Модел на автомобила: Ford Focus 1600, 74 kW, Hatchback, 2000 г.
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да, но се притеснявам да не стане бум на някоя бензиностанция... ( http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... c&start=15" onclick="window.open(this.href);return false; ). Какво мога да направя за да не треска повече?
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 28 фев 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25, 16V, Zetec-S, 1997
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
От известно време и при мен се получава това.
Мен рядко ме хваща ток, но приятеля ми като слиза непрекъснато се оплаква и казва, че колата не го била харесвала
А вчера пък уж нищо нямаше, но след като бях слезнала от колата, до когото и да се докоснех го хващаше ток от мен, в продължение на около час
Мен рядко ме хваща ток, но приятеля ми като слиза непрекъснато се оплаква и казва, че колата не го била харесвала

А вчера пък уж нищо нямаше, но след като бях слезнала от колата, до когото и да се докоснех го хващаше ток от мен, в продължение на около час

- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
това са нормални физични процеси,всеки го е хващал тока като посяга към вратата.Положителното електричесто в тялото се стреми да премине към отрицателния полюс на акумулатора,а както всички знаем минусувата клема е вързана на купето.Не се стряскайте от този феномен,нищо ви няма на колите.
При едни става а при други не,защото на една кола седалките са от изкуствена материя-съответно и дрехите с които контактуваме със седалката ....при триенето се създава това електричество.
Понякога се разелектризирваме като + заряд протече през тялото ни през крак,обувка,или друг начин по голяма повърхност-под,педал,лост.По този начин не усещаме нищо.Но когато влизаме/излизаме и посягаме с върха напръстите към вратата количеството електричество преминава по много много по малка повърхност,затова усещаме стягане на мускулатурата на съответната точка,през която преминава тока.
Тялото на човек е винаги с някакъв заряд,затова хората, които боравят и пипат електроника чувствителна на микро волта, ходим често до чешмата и се държим така за да се разелектризираме иначе горим елементи.....
При едни става а при други не,защото на една кола седалките са от изкуствена материя-съответно и дрехите с които контактуваме със седалката ....при триенето се създава това електричество.
Понякога се разелектризирваме като + заряд протече през тялото ни през крак,обувка,или друг начин по голяма повърхност-под,педал,лост.По този начин не усещаме нищо.Но когато влизаме/излизаме и посягаме с върха напръстите към вратата количеството електричество преминава по много много по малка повърхност,затова усещаме стягане на мускулатурата на съответната точка,през която преминава тока.
Тялото на човек е винаги с някакъв заряд,затова хората, които боравят и пипат електроника чувствителна на микро волта, ходим често до чешмата и се държим така за да се разелектризираме иначе горим елементи.....

-
- потребител
- Мнения: 61
- Регистриран: 01 мар 2006, 09:57
- Модел на автомобила: Мондео 1,8 16V 1993
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Това значи ли, че тези дето не ни удря ток сме отрицателно заредени?!mrdds написа:..Положителното електричесто в тялото се стреми да премине към отрицателния полюс на акумулатора....

Шегувам се.. И мен ме трескаше непрекъснато преди време от всички коли, на които се возех, а сега не..

Последна промяна от nimm на 04 апр 2007, 18:04, променено общо 1 път.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Този ефект се усилва с намаляването на влажността на въздуха.
Ще дам един пример:
В Монголия, която е на около 4000 м надморска височина и влажността обикновенно е 30-40% телевизора се управлява само от дистанционно.
А го пипнеш, а си останал без TV. Ако познавате някой, който е бил в посолството ни в Уланбатор можета да го попитате колко телевизора са сменили за една година.
За да не ви удря статично електричество носете истински дрехи. От 100% вълна, памук, лен или коприна.
Така няма как да се образува и съответно натрупа стат.електричество по тялото ви, а то може да надвиши 1000V.
То наистина е положително и когато се докоснете до колата, крана на мивката или на друго място с отрицателен потенциал се получава изравневане на потенциала или казваме, че ни бие ток. Усещате убождане, защото носителите на електрическия заряд електрони прескачат от колата към тялото. Объртете внимание, че има две посоки на тока: - Теоретична от (+) към (-) и практическа от (-) към (+), защото отрицателно заредените електрони се привличат от положителния, а не от отрицателния потенциал.
Ще дам един пример:
В Монголия, която е на около 4000 м надморска височина и влажността обикновенно е 30-40% телевизора се управлява само от дистанционно.
А го пипнеш, а си останал без TV. Ако познавате някой, който е бил в посолството ни в Уланбатор можета да го попитате колко телевизора са сменили за една година.
За да не ви удря статично електричество носете истински дрехи. От 100% вълна, памук, лен или коприна.
Така няма как да се образува и съответно натрупа стат.електричество по тялото ви, а то може да надвиши 1000V.
То наистина е положително и когато се докоснете до колата, крана на мивката или на друго място с отрицателен потенциал се получава изравневане на потенциала или казваме, че ни бие ток. Усещате убождане, защото носителите на електрическия заряд електрони прескачат от колата към тялото. Объртете внимание, че има две посоки на тока: - Теоретична от (+) към (-) и практическа от (-) към (+), защото отрицателно заредените електрони се привличат от положителния, а не от отрицателния потенциал.
- murselin
- потребител
- Мнения: 127
- Регистриран: 16 окт 2006, 22:21
- Модел на автомобила: Форд Мондео Джия /98/ 2.0I 130k.s.
- Контакти:
- Status: Извън линия
хм
не знам дали намалява с влажността ма в тетевен си е влага пък транзите ме тормози всеки ден зарварям си вратата с ръкава доста силно ме чуква тока 

добрите момчета отиват в рая ! лошите където си поискат 

-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
dreidrei написа:Мисля, че много зависи и с какви обувки сме, както и каква е стелката под педалите... мисълта ми е, че ако сме с някакви дето напълно изолират няма как да се разредим през краката, а ако караме боси (образно казано) - ето ти от къде ще изтече токът
Мен също ме пердаше тока, колегата е прав за обувките/материята на подметките/ а не си ли спомняте, че 100% вълна и "ебонитова" пръчка прави чудеса. Така, че и естествените материи не помагат /кожено яке и дънки и ме бие ток с качествени обувки/. Затова си мисля ако набия по едно габърче в тока на обувката и ще влоша качеството на подметките, или навремето слагахме антистатик на соц-возилата.
Небойте се роби Спартак е с вас!
- di_rtv
- потребител
- Мнения: 21
- Регистриран: 21 ное 2006, 22:02
- Модел на автомобила: FORD ESCORT 1995 1.6 16V EFI
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Здравейте, искам да допълня за статичното електричество че зависи и от материята на калъвките за седялки от какъв материал са направени (става дума за допълнителните а не за самата тапицерия). Наелектризирането се получава и при триенето на дрехите с тях и при излизането от колата се получава разлика в потенциала м/у шофьора и колата и като посегнеш да затвориш вратата на колата се получава разряд . От там и това неприятно усещане. Антистатика не е лошо предложение но не знам дали се намират тези гуми все още.
- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта