ПОМОЩ

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
cossie
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 17 мар 2006, 22:35
Модел на автомобила: SIERRA 1992 2.0i DOHC EFI 125hp.
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

ПОМОЩ

Мнение от cossie » 04 апр 2007, 21:32

Значи, преди около 2 месеца си купих Сиера, след като повече от година карах Сиера-та на баща ми, както и да е :!: Като я купих беше с амортесьори Кони (червени) и червени пружини отпред, нещата бяха добре но предницата ми се вееше и реших за проба да сменя амортесьорите с други които имах в мъзето (само временно), след смяната обаче се очудих много, предницата се стегна и всичко зааспа :!: Обаче се появи страшно тропане, на дупки почти не се обажда обаче ако има някаква неравност ( примерно бабунка или на паваж) удря така здраво че направо имам чувството че ще ми изпадне колелото :shock: Закарах я в сервиз и неможаха да кажат нищо конкретно, интересното е че при колата на баща ми го има същото тропане , но много слабо и само на огромно дупки а тя е с чисто нови амортесьори и пружини :( И направо съм се побъркал и не знам какво да правя, така че чакам съвети :(
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ

Мнение от paci » 05 апр 2007, 12:55

Тампоните на макферсона гледани ли са ?

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 05 апр 2007, 16:38

Отговора е много прост - разбили са се тампоните на стабилизиращата щанга /говоря ти за тези тампони дето стаб. щанга преминава през носача/

Колкото до това, че в сервиза са ти казали, че е ок, то това е защото този "проблем" го има само в сиера и понеже в повечето сервизи не са и виждали сиери ни могат да го констатират /просто не знаят какво да търсят/. И баща ми обиколи доста сервизи, докато съвсем случайно познат със сиера му каза какъв точно е проблема и как се отстранява!

Иначе ако сега точно на момента нямаш средства, то може да караш известно време /не е препоръчително, защото вс. икономия води до по-голяма мизерия, ама ..../ докато събереш пари, баща ми си кара така половин година докато разбере къде е ключа от палатката

Смяната на тези тампони е кофти, защото трябва да свалиш носачите и след това да ги избиеш /то от тях сигурно е останала само металната основи - те тампоните са по два на носач - по един на страна, която така са раждясали, че направо са се заварили/, а със сигурност и големия тампон към купето и шарнира са в определена степен амортизирани. Та моя съвет е направо да свалиш тези носачи, да си купиш нови и да ги монтираш; нови са между 50 - 60лв. на брой с всички тампони и шарнир /то той нали е отлят в носача/ комплект - на баща ми за сиерката взехме Делфи и след като ги сменихме коренно се промени пътното поведение, вози направо като нова кола и май бяха читави, защото вече 30 000 - 35 000км. са ок - така си решаваш вс. проблеми на куп!


пп: ремонта е сравнително елементарен, но важно - вдигни предницата на по-голям бордюр в средата на гредата за да увиснат и двете колела свободно във въздуха - хем така е по-безопасно, хем монтаж демонтажа е много лесен, защото не ти се налага да се бориш със стабилизиращата щанга!

Потребителски аватар
cossie
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 17 мар 2006, 22:35
Модел на автомобила: SIERRA 1992 2.0i DOHC EFI 125hp.
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cossie » 05 апр 2007, 17:06

Значи в сервиза се оказа че в цялата предница само тези тампони са разбити, и аз се съмнявах в тях, но на майсторите не им се вярваше така здраво да тропа от тях :evil: Много силно се надявам да си прав, и ако се окаже че е така имаш черпене от мен :wink:
Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 05 апр 2007, 17:13

Ооо, вярвай ми много здраво тропа - все едно се удря метал в метал /меко казано е зловещо/!

Потребителски аватар
cossie
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 17 мар 2006, 22:35
Модел на автомобила: SIERRA 1992 2.0i DOHC EFI 125hp.
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Мнение от cossie » 19 апр 2007, 20:41

Кофти работа току що взех колата от сервиза със сменени тампони на стабилизиращата щанга, и какво се оказа тропането си е същото :( Незнам вече какво да правя :cry:
Изображение

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 19 апр 2007, 20:49

Много просто, пружините ти са спортни(много по-твърди) а амортисьорите нормални(изчислени за по-меки пружини).

Потребителски аватар
cossie
потребител
потребител
Мнения: 235
Регистриран: 17 мар 2006, 22:35
Модел на автомобила: SIERRA 1992 2.0i DOHC EFI 125hp.
Местоположение: sofiq
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ

Мнение от cossie » 24 апр 2007, 22:20

paci написа:Тампоните на макферсона гледани ли са ?
За кои тампони по точно говориш, тези които са над прижината :?:
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: ПОМОЩ

Мнение от paci » 25 апр 2007, 06:38

Да!

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта