боя
-
- потребител
- Мнения: 136
- Регистриран: 06 мар 2007, 00:29
- Модел на автомобила: '87 Fiesta 1.4i и двулитров японски хладилник
- Местоположение: София,Младост сити
- Status: Извън линия
боя
решил съм да дам малко нов живот на боята на фиестичката, но не ми се дават 500лв за пребоядисване, с тия пари мога да я направя да върви повечко и по-качествено.та намерих си електрически пистолет, щото пък и с четката/мечето не става..
въпроса е каква боя да взема (колата е червена) и каква подготовка да и напрявя преди новата боя, като изключим изкърпване и сваляне на старата (частично, казаха ми, че не трябвало да я свалям цялата, а направо отгоре с пистолета да пръскам, само лака да и сваля и да я ползвам за основа??? )

-
- потребител
- Мнения: 436
- Регистриран: 17 фев 2007, 21:42
- Модел на автомобила: форд сиера,форд фиеста(Мк2 турбо),форд мондео 2.0 16V
- Местоположение: Гео Милев
- Status: Извън линия
ще ти проверя за монтажа на барчето,а за боядисването
1 зависи металик ли е ,или акрил има българска боя ,акрилната е около 20-25лв литъра,но има и компоненти към нея та за акрилната излиза пълен комплект около 70лв(база цвят,разредител,втвърдител),за металик 30-80лв ,отделно лак около1л
втвърдител и разредител марката на боята е BODY COLOR,а лака 4CR
тарси ги тези бои в магазините на GLAZURIT ,някаде около КАТ Дървеница има такъв магазин и плиска
2.Китосването е ясно предполагам,но върху кита ползваи шпприц кит,но за акрилни бои(ако ползваш тези които ти казах скъпичко е но е препоръчително) ,наи добре е да минеш цялата кола с шприц кит,той се шлайфа с шкурка 1000водна,за другите влакнест кит 60-100суха,финен 150-240,финалното шлайфане 240 задължително,остават разки в боята и внимаваи с пистолета тези пистолети имат лошите своиства да се( изплюват,да правят капки,не разпрашават добре) дано съм помогнал и успех с начинанието
1 зависи металик ли е ,или акрил има българска боя ,акрилната е около 20-25лв литъра,но има и компоненти към нея та за акрилната излиза пълен комплект около 70лв(база цвят,разредител,втвърдител),за металик 30-80лв ,отделно лак около1л
втвърдител и разредител марката на боята е BODY COLOR,а лака 4CR
тарси ги тези бои в магазините на GLAZURIT ,някаде около КАТ Дървеница има такъв магазин и плиска
2.Китосването е ясно предполагам,но върху кита ползваи шпприц кит,но за акрилни бои(ако ползваш тези които ти казах скъпичко е но е препоръчително) ,наи добре е да минеш цялата кола с шприц кит,той се шлайфа с шкурка 1000водна,за другите влакнест кит 60-100суха,финен 150-240,финалното шлайфане 240 задължително,остават разки в боята и внимаваи с пистолета тези пистолети имат лошите своиства да се( изплюват,да правят капки,не разпрашават добре) дано съм помогнал и успех с начинанието
- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Значи колегата dodi го е казал що годе... иначе за да ти допълня.. Шприц кита, не взимаи от обикновенния, ами от 2-компонентния (Акрилен) по 20лв. е килото.
Преди да полагаш каквото и да е по колата (китове, шприц-кит, или боя) трябва да се изшкурка добре повърхността, така че да няма никакъв блясък и да я измиеш или избършеш с влажен парцал за да машнеш хубаво прахта, щото ако остане прахта, пак ще падне нанесения компонент от горе
. А за водна, първо минаваш с 400 после с 600 и напрая с 800 или 1000 и си готов за боя.
Абе доста си е пиправа работата, ако си сигурен, че ще успееш да, ама иначе по-добре си дай парите да ти я боядисат, че така материалите ще са ти към 200-250лв. грубо. и ще спестиш толкова от работата, ама ще ти отнеме доста време а я направиш особено ако ходиш редовно на работа
.
Според мен с тези ел. пистолети няма да стане добър гланц и може би ще седи на едър "портокал", оне така мисля де, нямам наблядение към точно такива машинки, ама каде са 100-тиналв. за такъв а каде са 200-2000лв. за бояджийски пистолет
Преди да полагаш каквото и да е по колата (китове, шприц-кит, или боя) трябва да се изшкурка добре повърхността, така че да няма никакъв блясък и да я измиеш или избършеш с влажен парцал за да машнеш хубаво прахта, щото ако остане прахта, пак ще падне нанесения компонент от горе

Абе доста си е пиправа работата, ако си сигурен, че ще успееш да, ама иначе по-добре си дай парите да ти я боядисат, че така материалите ще са ти към 200-250лв. грубо. и ще спестиш толкова от работата, ама ще ти отнеме доста време а я направиш особено ако ходиш редовно на работа

Според мен с тези ел. пистолети няма да стане добър гланц и може би ще седи на едър "портокал", оне така мисля де, нямам наблядение към точно такива машинки, ама каде са 100-тиналв. за такъв а каде са 200-2000лв. за бояджийски пистолет

-
- потребител
- Мнения: 436
- Регистриран: 17 фев 2007, 21:42
- Модел на автомобила: форд сиера,форд фиеста(Мк2 турбо),форд мондео 2.0 16V
- Местоположение: Гео Милев
- Status: Извън линия
проверих ти за монтажа има две планки ще ги търся в купето и ще ти ги дам.Колегата е прав за тези пистолети,аз боядисвам с компресор 50л и два пистолета(DEVILBIS) + един отделен за шприца (ASTURO),лично аз сам се научих да си правя по колите всичко от тенекии до двигател,та мнението ми е да опиташ пистолета с някаква боя евтина да му свикнеш да видиш какъв е резултата,как се справя
- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Нашите пистолети незнам какви марки са, щото аз сум по подготовката и не боядисвам. Ама са няколко пистолета, според зависи какво ще се боядисва, всеки е с различна дюза и пр. А еин съсед преди ни дава да боядисаме една кола с неговия (SATA последен модел и снезнам си какви есктри за 2000 и кусор лв.
) еми да не ви казвам каква метла прави и как разлива боята по детайла




- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ми...
Нататък ще ти говоря за китовете на марката Body, защото повече с тях работим
.
Шкуркаш дадения детай на които ще полагаш кит, слагаш влакнест кит (зелен цвят е самия кит с име ФИБЪР) на по-голямие дупчици (с определена доза втвърдител, която не трябва да е нито много нито малко, че ако е малко няма да се втвърди кита а ако е много ще стегне преди да си го сложил) От там като изсъхне кита след грубо 0,5 до 3-4 часа (според колко е втвърдителя и температурата на отолкана среда) шкуркаш с по-груба шкукра (60-80). След това е ред на цимент кита (Един с жълт цвят с име СОФТ) който се работи пак по същия начин но се шкурка с 100-150-180 шкурка. И накрая се минава с най-финния кит ФАЙН, който е бял на цвят.
След като си готов с изправянето на дупките (чрез шкуркането, което трябва да е много внимателно, защото можеш да задълбаш и да изместиш или изкривиш даден профил) си готов за шприц кита, него го пръскаш, съхне межди 12-24часа и слагаш Шпахтел кит (нарича се НИТРОСОФТ), които е за наааай малките дупчици, които остават след самия кит в които е имало въздух и след изшурквабето е станало дупчижа към 1-2мм. широка, както и за деруги става. След като си положил и шпахтел кита чакаш още 12-14 часа и почваш да водниш колата с водна шкурка... почваш с 400 кадето имаш шпахтел кит , продължаваш с 400-500 и напрая както си прецениш, но за да стане добре я мини или с 800 или с 1000.
И ако успееш да направиш това със света, по-добре я облепи и дай на някой да ти я доядиса със свестен инструмент. Надявам се да бях що-годе изчерпателен, ако нямкой сметне за необходимо да ме допулни, щото забравихкое съм писал и кое не
Нататък ще ти говоря за китовете на марката Body, защото повече с тях работим

Шкуркаш дадения детай на които ще полагаш кит, слагаш влакнест кит (зелен цвят е самия кит с име ФИБЪР) на по-голямие дупчици (с определена доза втвърдител, която не трябва да е нито много нито малко, че ако е малко няма да се втвърди кита а ако е много ще стегне преди да си го сложил) От там като изсъхне кита след грубо 0,5 до 3-4 часа (според колко е втвърдителя и температурата на отолкана среда) шкуркаш с по-груба шкукра (60-80). След това е ред на цимент кита (Един с жълт цвят с име СОФТ) който се работи пак по същия начин но се шкурка с 100-150-180 шкурка. И накрая се минава с най-финния кит ФАЙН, който е бял на цвят.
След като си готов с изправянето на дупките (чрез шкуркането, което трябва да е много внимателно, защото можеш да задълбаш и да изместиш или изкривиш даден профил) си готов за шприц кита, него го пръскаш, съхне межди 12-24часа и слагаш Шпахтел кит (нарича се НИТРОСОФТ), които е за наааай малките дупчици, които остават след самия кит в които е имало въздух и след изшурквабето е станало дупчижа към 1-2мм. широка, както и за деруги става. След като си положил и шпахтел кита чакаш още 12-14 часа и почваш да водниш колата с водна шкурка... почваш с 400 кадето имаш шпахтел кит , продължаваш с 400-500 и напрая както си прецениш, но за да стане добре я мини или с 800 или с 1000.
И ако успееш да направиш това със света, по-добре я облепи и дай на някой да ти я доядиса със свестен инструмент. Надявам се да бях що-годе изчерпателен, ако нямкой сметне за необходимо да ме допулни, щото забравихкое съм писал и кое не

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Ами виж тук http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; обаче с този пистолет няма да стане.
-
- потребител
- Мнения: 136
- Регистриран: 06 мар 2007, 00:29
- Модел на автомобила: '87 Fiesta 1.4i и двулитров японски хладилник
- Местоположение: София,Младост сити
- Status: Извън линия
поогледах малко стари коли, предполагам саморъчно боядисвани и да, както казахте тук, бяха като портокали
..та реших само да я подготвя и да я закарам да я пръскат, но тук идва момента къде? имам бояджии в квартала, ама малко алкохолици ми се виждат..та не знам как ще я направят, а са и скапчии..не ми се дават пари за некадърно свършена работа.кажете някои добри бояджии по софето, ако може и да са младост/дружба и околността..
и естесвено няма и на цифри да разсърдя
п.с.Като я "обработя", докато стигна до бояджията как да я третирам?Взел съм и покривало за сега, щото и времето е малко кът, та ако не са в близките квартали бояджиите, надали същите дни ще я карам.. а гараж нямам..



п.с.Като я "обработя", докато стигна до бояджията как да я третирам?Взел съм и покривало за сега, щото и времето е малко кът, та ако не са в близките квартали бояджиите, надали същите дни ще я карам.. а гараж нямам..

-
- Status: Извън линия
колега, бих те посъветвал, щом ще я боядисваш на друго място то водненето да го направиш при бояджията, подготвяш всичко и само това да остане, колегите добре са ти обяснили за подготовката, имам само една забележка (може и да не съм прав не съм професионален бояджия) поне аз така съм го правил, след китосването съм слагал течен кит (пръска се с пистолет) покрива малките неравности, шкури се и след него шприц кита, след "шприца" друг кит не съм слагал, той се водни, можеш (гледал съм майстори го правят) вър "шприца" преди водненето пръскат с матов спрей за контрола (е не плътно като за боядисване) и водниш докато контролата изчезне напълно така няма да пропуснеш някое място, преди боята колата се бъше със специална кърпа но нея майстора трябва да си я имаbigmurzi написа:.... п.с.Като я "обработя", докато стигна до бояджията как да я третирам?Взел съм и покривало за сега, щото и времето е малко кът, та ако не са в близките квартали бояджиите, надали същите дни ще я карам.. а гараж нямам..
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта