Палава Фиеста и ... май калпави гуми :(

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 05 апр 2007, 22:49

Ми предните още през декември бяха на седемдесет и нещо процента. Ама приемчикът в Мото-Пфое каза че така стават. Ако паднат под 50 % били за сменяне. Отзад единият беше зле и заради него тогава смених задните.
Всъщност захождането насам-натам вече почти го няма. Или пък свикнах и не му обръщам внимание. *00147*
Ще взема все пак да отида за един тест, да видим сега какво е положението отпред. Кофти че е ако трябва да се взимат амортисьори, значи гумите ще се наложи да почакат още. А е хубаво да се сменят щото те ме съмняват най-много.
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 06 апр 2007, 06:37

Е сега в 5 като се прибирам от бач няма движение и ... :)
Завъртам волана да завивам, газ и влиза в завоя, газта не се връща, изправям и културно си изправя и поема в пътя :D
По друг начин сега минава легналите полицай. По друг начин спира :)
Ау голям кеф тази сутрин и вчера следобяд. Изгорих си бензина :oops:
Сега се усещам че бях почнал да свиквам да вземам завоите на порции.
С културно каране се караше но ако се разбързаш .. ГРЕШКА !!!
Ако се заблееш някъде и се сетиш в последния момент, че трябва да завиеш .... ЧЕСТИТО.
Препятствие на пътя, някой спира рязко пред тебе ... ДОБЪР ДЕН !!!
В Плевен за момента е безплатна проверката на ходовата част, амортисьори, спирачки и всичко останало.
Ходете ги вижте и ако не са наред заделяйте стинки и ги правете, щото знаех, че амортисьорите имат значение за спирчания път но сега се убедих.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 06 апр 2007, 09:35

Наистина имат голямо значение. Аз зимата останах учуден че задните амортисьори имат такова влияние за стабилността при влизане в завоите. Тогава като усещах онова "недозавиване", си мислех че ще се наложи да сменям предни. А проблемен беше само един и то заден.
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 06 апр 2007, 09:40

От това което съм чел за амортисьорите съм запомнил, че с 20% се увеличава спирачния път при неизправни такива.

Потребителски аватар
BadAngel
потребител
потребител
Мнения: 573
Регистриран: 03 авг 2005, 00:07
Модел на автомобила: '06 Ford Focus
Местоположение: София, кв. Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от BadAngel » 06 апр 2007, 10:45

аз карам с 4 еднакви michelin-ки и държат здраво :)
Играчките се променят,
момчетата - не.

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 06 апр 2007, 11:02

BadAngel написа:аз карам с 4 еднакви michelin-ки и държат здраво :)
И аз така, ама са на 5 години вече :P
Изображение

Потребителски аватар
Dundee
потребител
потребител
Мнения: 852
Регистриран: 22 яну 2006, 14:48
Модел на автомобила: Mondeo Mk4 2.5T
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Dundee » 11 апр 2007, 10:01

По-напред писах че окачването ми било ок, ама се оказа че съвсем не е така. Единият амортисьор е крив и заради това колелото стои леко накриво.
Със сигурност е така от няколко месеца, обаче със зимните гуми изобщо не се усещаше някакъв проблем. Колата си вървеше направо, не износваше гумите, воланът се върти леко. После като сложих по-широките летни гуми, предницата почна да става една такава нервна - писах вече за това. Миналата седмица, като стана по-топло времето, едната гума почна да свири в движение - ей така, без нищо, както карам по инерция, направо, без да въртя волана. Усетих че тая кола не може да е наред и я закарах да я измерят на стенд. Разбра се откъде идва пищенето на гумата и доколкото можеше, вкараха градусите в нормата, че да карам известно време по-спокойно. След реглажа карането е осезаемо по-леко. Няма нужда да стискам волана да не избяга при неравности. За по-сигурно другата седмица ще се сменят амортисьорите отпред.
Колата е на това дередже заради гледали-недогледали "майстори" след ремонти. В края на миналата година имах два инцидента, като и при двата пострада предната лява част на колата. Първият път един чичка ме принуди, за да не го ударя, да се натреса здраво върху един бордюр и вследствие на това замина почти цялото окачване на лявото колело. Вторият път пострадаха предимно ламарините опред вляво, след като някакъв пилот през нощта се въртял докато накря спре със задницата си в моята кола.
При ремонтите огледът беше щателен, сменяше се всичко, което беше съмнително за дефект, обаче тая кривина на амортисьора е пропусната. :evil:
Изображение

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 18 апр 2007, 17:43

Първо искам да отбележа, че ако предните гуми са ОК, а задните стари (колкото да не се влачи по джанти) завъртането е 100% гарантирано - който иска може да експериментира.
После - купих си преди около месец 4 бр мишелинки (втора ръка, но некарани - още с мишелинчетата върху грайфера, но докато се прибера от гумаджийницата изчезнаха, т.е. аз им направих леката разработка).
И това, което забелязвам - почти винаги летните гуми имат нужда да се покарат малко повече и по-агресивно, за да започнат да "лепнат" по пътя.
В началото колата имаше "собствено поведение", но след около 100-ина км вече друго започна да мисли :)

А това за амортесьорите - дали в цялата страна МП прави безплатни прегледи?
Изображение

Потребителски аватар
venko1978
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 30 яну 2007, 18:04
Модел на автомобила: Червена Фиеста 93г. 1,3куб. бензин
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от venko1978 » 18 апр 2007, 20:30

Аз съм с Мишелин летни и са перфектни.По 70 лв са едната.155/70/13

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 18 апр 2007, 22:34

Даам
Темата за мен не е приключена.
Вчера в Кайлъка на един завой който няма край пак има drift (поднасяне) Значително по бързо влезе в пътя.
С новите амортисьори се държи по-добре но няма кой да я държи на пътя.
Усещам се, че почна ми тежи крака и с тези гуми ... :(
Ще взема и гуми но сега няма пари. :(
Тя затова се е държала добре със зимните въпреки и кофтите амортисьори. Новата гума си е нова. Както каза tiburon една неделя на фордофка за гумите 2-ра ръка, че предишния им собстеник им е взел каймака. Отделно и като са и на годинки и са се поопекли ...
Трябва да се поукротя докъто взема гуми :(
Само да не си помислите, че става въпрос за някакво кой знае какво дивашко каране. Малка, лека и къса база е калинката и май с по-висок център на тежеста от стария ескорт . Той пак със стари и шарени гуми но по-стоеше в пътя. Ама той и с 30 коня по-слаб, а тази върти гуми до прекъсвач, биеш 2-ра и потегляш :) В завой на ниска предавка като и дадеш газ и си хапе опашката :)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Палава Фиеста и ... май калпави гуми :(

Мнение от paci » 10 мар 2008, 17:19

Горе-доло по дата кога е пусната темата, гледам по едно и също време пак сложих летните :)

Нищо общо със миналогодишния ужас :)
4-ка нови летни си и взех още миналата година ама не писах щото нямах кой знае какви заключения.

Новата гума си е нова гума.
Ако сте диванета па и да не сте внимавайте как карате ако са ви скапани гумите.
Това, че имат грайфер не е гаранция че ще ви държат на пътя.
Ако са и шарени ...
venom4o получи даром предните Глисавед които са описани в началото на темата.
Каза, че са добри за това за което му трябваха но са дървета ... опечени :) И не и се радва много и опраска едната :D: Мноу печен ейй :mrgreen:

Все пак съм ги сложил преди малко и съм карал малко, но то си се усети.
Миналата година с подкарването направо щях да ревна от скръб :evil:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Палава Фиеста и ... май калпави гуми :(

Мнение от HACKO » 10 мар 2008, 19:59

Ха ха, а защо според тебе стиснатите Германци или Австрийци са ги изхвърлили.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Re: Палава Фиеста и ... май калпави гуми :(

Мнение от paci » 10 мар 2008, 20:53

HACKO написа:Ха ха, а защо според тебе стиснатите Германци или Австрийци са ги изхвърлили.
Кое?

Бе ти подписа ми не го ли виждаш ? *00142*

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта