Масло за двигателя

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 14 апр 2007, 11:14

Conan_1 написа:Да но има ли някои идея за такъв дизелов двигател каква трябва да е гъстотата?? 5-10-15W40???Защото като го купих фордчето нямаше няква книжка с него да варви!та се чудя малко???
Аз моята фордела (Орион 1.8д 90 г.) я карах с Valvoline turbodiesel 10W40 и колкото сипех толкова източвах. И преди да ми я докарат от Австрия е карана със същото масло. За 6-те смени които съм правил не съм имал никви грижи.
Изображение

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 14 апр 2007, 12:55

Малко offtopic - в Метро в момента (до 18.04.2007) има примоция на масло Valvolin Turbo 10w-40:
4+1 л за бензинови - 30 лв
5 л за дизелови - 36 лв.

Потребителски аватар
divinity
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 22 окт 2005, 15:04
Модел на автомобила: Escort 1.8 D
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от divinity » 15 апр 2007, 18:39

Аз съм с атмосферен дизел, какво ще стане, ако му сипя масло, на което уж пише, че е за Turbo Diesel???
"...Искам да съм дизел и да съм такси, Лепа Брена с мен в едно легло да спи..."

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 15 апр 2007, 20:26

Ще се чувства мотора отлично :wink: !

Потребителски аватар
Svetlix
потребител
потребител
Мнения: 524
Регистриран: 21 сеп 2006, 18:38
Модел на автомобила: Nissan Almera SRi 1.6, 16V
Местоположение: Моето гето е д`гето
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Svetlix » 15 апр 2007, 21:13

divinity написа:Аз съм с атмосферен дизел, какво ще стане, ако му сипя масло, на което уж пише, че е за Turbo Diesel???
На самата тубичка пише, че става и за атмосферни дизели и за такива с турбо компресор. Ако искаш мога да ти снимам етикета. Аз съм карал моя форд само с такова и си беше в прекрасно здраве ;)
Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 16 апр 2007, 00:15

Баща ми се сдоби с Монди 2.0 /тая нощ спи пред КАТ, че утре даминава през каналите/; прочетох темите и се убедих да взема масло от МП 5W30, та въпроса ми е на колко километра се сменя :wink:

пп:нали съм фен на дизела и нещо съм поизостанал с бенз технологии!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 16 апр 2007, 00:28

Назадзе в темата не сме ли го писали?
~10 000 или ако караш предимно градско ~8 000.
Или на 1 година.
Аз сега лятото дали ще съм прескочил 5000 и трябва го сменявам :)
минавам от 10W40 на 5W30 или 40

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 16 апр 2007, 11:58

По принцип го дават с по-дълъг живот, поне моето (elf evolution 5w30), но аз си го сменям на 10к км, понякога и по-рано ;)

п.п. За моето ише, че се сменя на 1 година или 12000км
Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 16 апр 2007, 21:32

Ок :wink:

А помежду другото вече е 63лв. и стотинки!
Последна промяна от chains на 16 апр 2007, 21:38, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4782
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 16 апр 2007, 21:34

предполагам че и ти като мен караш от 10 000 поне 6000 градско та ако си обичаш колата по добре на 10 000 го сменяй че то градското движение особено в София пре .. а много работи верно че аз просрочих някъде с 800 км 10 000 ама тва по финансови съображения
сега жена ми я пратих да ми купи масло маслен и въздушен филтър от МП та до края на седмицата ще намеря време да го сменя
времето е като парите-никога не стига

Al161978
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Смяна...

Мнение от Al161978 » 25 апр 2007, 08:40

cossy написа:По принцип го дават с по-дълъг живот, поне моето (elf evolution 5w30), но аз си го сменям на 10к км, понякога и по-рано ;)

п.п. За моето ише, че се сменя на 1 година или 12000км
Здрасти, аз го смених моето в МП с Ford Formula нещо си 5W-30, питах го въпросния, който го сменя на колко да го сменям - той ми каза 20 000 км!!!
Естествено, че не му повярвах и ще го сменя на около 10 000, но имай предвид какво каза - все пак бачка в МП...

Потребителски аватар
bdjon
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран: 25 апр 2007, 08:00
Модел на автомобила: ford fiesta 1.3 i 1997- colt 97i
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от bdjon » 02 май 2007, 17:22

колко ти излезе смяната в мото пфое :?: :?:

Al161978
потребител
потребител
Мнения: 101
Регистриран: 15 апр 2006, 08:18
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCI DPF Kombi MK4
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

цена

Мнение от Al161978 » 04 май 2007, 08:36

bdjon написа:колко ти излезе смяната в мото пфое :?: :?:
Здрасти,
5 литра масло, филтър, някакъв уплътнител и още 1 литър от същото масло ми излезе 120 лева.
Самата смяна е бая скъпа - 35 лева, като се има предвид, че във всеки един сервиз под път и над път сменят за 5 лева.

Поздрави

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 04 май 2007, 13:28

chains написа:Баща ми се сдоби с Монди 2.0 /тая нощ спи пред КАТ, че утре даминава през каналите/; прочетох темите и се убедих да взема масло от МП 5W30, та въпроса ми е на колко километра се сменя :wink:
!
За Ford Formula E - 5W30 пробега за смяна е 15 000 км. Това пишеше в книжките, така излиза според повечето софтуери за поддръжка на Зетек двигатели, така казваха и в МотоПфое.

Напоследък в МотоПфое за същото масло говорят за 20000 км. за новите фордове, ама как го аплайват и за предишните двигатели не знам.

Аз лично винаги съм го сменявал на 15000. На тези километри то е все още сравнително бистро с открояващ се червеникав оттенък от молибденовата добавка. Е ако някой си го сменява на 10000 няма лошо разбира се, колата ще е още по-доволна. :D

(На предишната ми Фиеста обикновеното минерално масло ставаше черно като катран още на 3000 км.)

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 04 май 2007, 18:26

Ок!

Потребителски аватар
ge4ev
потребител
потребител
Мнения: 81
Регистриран: 12 яну 2007, 08:44
Модел на автомобила: Escort 1.8i 16v RKC combi "96 ГИ-Фобос.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от ge4ev » 15 май 2007, 11:10

Здравейте колеги,навихтеме като си сменям маслото да купя от това на МП, но само,че не разбрах какво 5w30 или 5w40, ДВГ F4B 1.4 пълен инжекцион,96г.
Във FORD-а e комфорда

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 15 май 2007, 11:15

Илия Живков Гечев написа:Здравейте колеги,навихтеме като си сменям маслото да купя от това на МП, но само,че не разбрах какво 5w30 или 5w40, ДВГ F4B 1.4 пълен инжекцион,96г.
Като отидеш в МП, казваш какъв ти е мотора и от коя година е колата и те знаят надявам се :roll: . С оглед горещините през последните години 5w40 е по-добре. Нека специалистите от МП да кажат все пак!

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 15 май 2007, 13:32

DTM написа:
Илия Живков Гечев написа:Здравейте колеги,навихтеме като си сменям маслото да купя от това на МП, но само,че не разбрах какво 5w30 или 5w40, ДВГ F4B 1.4 пълен инжекцион,96г.
Като отидеш в МП, казваш какъв ти е мотора и от коя година е колата и те знаят надявам се :roll: . С оглед горещините през последните години 5w40 е по-добре. Нека специалистите от МП да кажат все пак!
ИМам един такъв въпрос към теб....
По отношение на горещините за които споменаваш....
Ето как си го представям аз....
мотора работи......дали с 5w30 или 10w40 без значение.....
загрява и достига работна температура....в която и двете масла би трябвало да го защитават еднакво....
идва един момент, в който достига "критична" ( да наречем, въпреки че не е все още такава),темп в която се вкл перката.....
И ? Градусите падат....сега въпроса ми е как според теб се отразява "горещината" на мотора ?
При положение, че си работи винаги в оптимален режим, т.е .такъв за който и двете масла осигуряват добро мазане ?

Потребителски аватар
petio
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 11 май 2007, 17:41
Модел на автомобила: Мондео 1,8TD
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от petio » 18 май 2007, 11:57

Аз карам с COMMA, вече 2 смени. Препоръча ми го колега, който е карал 2-3 смени с него. Доволен съм.
Маслото е Британско, полусинтетика и пише че се препоръчвало за дизелови гвигатели с повишени натоварване.
Някой карал ли е с такова?

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 18 май 2007, 14:28

TIN написа:
DTM написа:
Илия Живков Гечев написа:Здравейте колеги,навихтеме като си сменям маслото да купя от това на МП, но само,че не разбрах какво 5w30 или 5w40, ДВГ F4B 1.4 пълен инжекцион,96г.
Като отидеш в МП, казваш какъв ти е мотора и от коя година е колата и те знаят надявам се :roll: . С оглед горещините през последните години 5w40 е по-добре. Нека специалистите от МП да кажат все пак!
ИМам един такъв въпрос към теб....
По отношение на горещините за които споменаваш....
Ето как си го представям аз....
мотора работи......дали с 5w30 или 10w40 без значение.....
загрява и достига работна температура....в която и двете масла би трябвало да го защитават еднакво....
идва един момент, в който достига "критична" ( да наречем, въпреки че не е все още такава),темп в която се вкл перката.....
И ? Градусите падат....сега въпроса ми е как според теб се отразява "горещината" на мотора ?
При положение, че си работи винаги в оптимален режим, т.е .такъв за който и двете масла осигуряват добро мазане ?
Ами колега прочети темата за маслото -> масло за двигателя прегледай на 3-та страница мнението на paci със цитата което е, това исках да кажа.
Впредвид температурния диапазон на маслото 5*30 и 10*40 т.е. вискозитетите им при различни гранични температури.
Искаш да кажеш, че няма значение къде работи автомобила т.е. при какви външни условия температура на околната среда и т.н. и с какво масло се кара?
Просто се бях позовал на това
Вискозитет и вискозен индекс (VI)

Точния вискозитет е най-важния индекс на маслото. Цялата производителност на машината се базира на вискозитета на маслото. Ако искате можете да наречете вискозитета способността да тече. Колкото по-гъсто е маслото, толкова по-голям е вискозитета.
Широко диапазонните масла съдържат полимер добавен съм основното масло, който предпазва маслото от изтъняване при загряване. При ниска температура полимерите са свити и позволяват на маслото да тече толкова колкото е означението преди W, първото число. При загряване на маслото, полимера се развива в дълги вериги, които предотвратяват изтъняването на маслото. В резултат на това при 100 градуса по целзий маслото ще е изтъняло толкова колкото е горното число в означението. Разберето това по следния начин:
10W30 е масло с тежест 10, което няма да стане по-леко от масло с тежест 30 след като се загрее.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 17 госта