Как се сменя каренцето на кормилната уредба?
- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Как се сменя каренцето на кормилната уредба?
Колеги изчетох всичко що имаше по темата за каренцето, но не открих някой да напише как става(дори и в хайнеса и в едно на руски за ескорт)? Мпля не ми давайте линкове км други теми във форума? Сметнах че ще бъде полезно за всички ако могат сами да си го сменят. Ако не съм прав нека модераора да ми затвори темата няма да се сърдя.
Че проблема ми е в каренцето там е аз го смених преди 6 7 хил. км и сега затяга като го напръскам с WD 40 се оправя за седмица може би. (съвет не си купувайте евтино турско каренце). прикачвам малко снимки за по нагледно обяснение.
Та въпроса ми е как ставадмонтажа и монтажа и мога ли сам да си го направя?
Блгодаря предварително
Че проблема ми е в каренцето там е аз го смених преди 6 7 хил. км и сега затяга като го напръскам с WD 40 се оправя за седмица може би. (съвет не си купувайте евтино турско каренце). прикачвам малко снимки за по нагледно обяснение.
Та въпроса ми е как ставадмонтажа и монтажа и мога ли сам да си го направя?
Блгодаря предварително
Последна промяна от cruise на 16 апр 2007, 16:47, променено общо 2 пъти.
- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
[quote="Атанас"]Една идея от мен:
Развиваш болтове С и С1. Като гледам картинките ще можеш да преместиш карето по посока кормилния прът - така ще го освободиш от страна на рейката. После новото по обратния път.
[/qu
Не съм сигурен, че е ще стане така, защото шлитците влизат 3 4 см в каренцето (на графиката D). Като се отвъртят тия болтове не знам дали ще мога да го извадя. Но ще се пробвам със сигурност като си закупя каренцето.
Развиваш болтове С и С1. Като гледам картинките ще можеш да преместиш карето по посока кормилния прът - така ще го освободиш от страна на рейката. После новото по обратния път.

Не съм сигурен, че е ще стане така, защото шлитците влизат 3 4 см в каренцето (на графиката D). Като се отвъртят тия болтове не знам дали ще мога да го извадя. Но ще се пробвам със сигурност като си закупя каренцето.
- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Благодаря за инфото Аз се бях уплашил че сте ме зарязали, а марка можеж ли да ми кажеш Задължително регулаж на гумитеIanislav написа:А за инфо от мен карето струва 32 лева италианско актуална информация

Сега се връщам от магазина казаха ми:
каре италиянско мейли (?) 50лв.
каре опаковка форд 71лв. питам марка казват опаковка на форд
купих си свещи bosh HR 7 dc+ plus po 5 лв парчето това последното да се похваля, но и за карето ще изгоря тия дни Чудя се дали да не дам 71лв


- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
Колега по принцип това е слабо място на фиестичките, ти имаш хидравлика нали? Че имаш такова каре имаш, но дали ти потропва от това нека друг се изкаже по компетентен от мен.alvin написа:Здравейте колеги!!
Бихте ли ми казали при Мондеото и ма ли го това каре и дали се сменя по същия начин??? Ако го има какви са симптомите, че е за смяна-потропване, вибрация на волана или луфт???:oops:
Благодаря!

-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Реглаж на предницата не е необходим.
Реглажа на предницата се свежда до това двете предни колелета да стъпват пепендикулярно на пътя, т.е. да бъдат образно казано успоредни, когато ги гледаш отпред.
Реглажа на предница(т. нар. реглаж сходимостта на колелата) се изразява в навиване или развиване на кормилния накрайник по резбата на кормилната щанга докато се постигне нулево отклонение от пепендикуляра между колелото и пътя.
Реглаж се прави когато имаш външно или вътрешно износване на гумите, което всъщност посказва дали предницата е свита или разкрачена. Ако има такова износване, то след реглаж е задължително да се подменят гумите с нормално износени или нови. В противен случай се получава едно много леко дърпане на волана вляво или вдясно.
Причина за разкрачване на предницата може да бъде и луфт в шарнирния болт, когато той е износен. Това се получава, защото сходимостта е коригирана "отгоре" с комилния накрайник, но луфта в шарнира подвежда "отдолу".
Реглажа сходимостта на колелата не решава проблема с луфта във волана. Той най-често се дължи на каренцето между кормилния прът и рейката. По-рядко разбира се и в самата рейка, която е космическа сума. Не съм сигурен обаче дали самата рейка няма винт, с който да се регулира луфта при нейното износване(това го е имало при по-старите руски автомобили). Когато се подменя самата рейкат тогава се налага даа се прави реглаж, тъй като тя е пряко свързана с кормилните щанги, респ. накрайници.
Механичното каренце(между корм. прът и рейката) в Мото Пфое не се продава отделно, а комплект с кормилния прът на невероятната цена от 189лв май без ДДС(дори го нямат налчино а се доставя от Германия).
При смяната на каренцето единственото възможно отклонение е да не напаснеш правия ход на автомобила с правилната позиция на волана - малко дразнещо, но не е болка за умиране.
Реглажа на предницата се свежда до това двете предни колелета да стъпват пепендикулярно на пътя, т.е. да бъдат образно казано успоредни, когато ги гледаш отпред.
Реглажа на предница(т. нар. реглаж сходимостта на колелата) се изразява в навиване или развиване на кормилния накрайник по резбата на кормилната щанга докато се постигне нулево отклонение от пепендикуляра между колелото и пътя.
Реглаж се прави когато имаш външно или вътрешно износване на гумите, което всъщност посказва дали предницата е свита или разкрачена. Ако има такова износване, то след реглаж е задължително да се подменят гумите с нормално износени или нови. В противен случай се получава едно много леко дърпане на волана вляво или вдясно.
Причина за разкрачване на предницата може да бъде и луфт в шарнирния болт, когато той е износен. Това се получава, защото сходимостта е коригирана "отгоре" с комилния накрайник, но луфта в шарнира подвежда "отдолу".
Реглажа сходимостта на колелата не решава проблема с луфта във волана. Той най-често се дължи на каренцето между кормилния прът и рейката. По-рядко разбира се и в самата рейка, която е космическа сума. Не съм сигурен обаче дали самата рейка няма винт, с който да се регулира луфта при нейното износване(това го е имало при по-старите руски автомобили). Когато се подменя самата рейкат тогава се налага даа се прави реглаж, тъй като тя е пряко свързана с кормилните щанги, респ. накрайници.
Механичното каренце(между корм. прът и рейката) в Мото Пфое не се продава отделно, а комплект с кормилния прът на невероятната цена от 189лв май без ДДС(дори го нямат налчино а се доставя от Германия).
При смяната на каренцето единственото възможно отклонение е да не напаснеш правия ход на автомобила с правилната позиция на волана - малко дразнещо, но не е болка за умиране.
Последна промяна от runtavguz на 23 апр 2007, 07:40, променено общо 1 път.
- Ianislav
- потребител
- Мнения: 109
- Регистриран: 05 дек 2006, 06:04
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi 95-та
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Да споделя аз днес извърших тази интервенция. Както е написал колегата по-горе не беше нужен никакъв реглаж освен да се напасне при изправени гуми двата пръта на волана да стоят хоризонтално (емблемата да е права
) Смяната не беше особено трудна като изключим не много добрия достъп който имах до там (изпарителя на газовата уредба се пада точно отгоре).След добро стягане луфта изчезна напълно (волана се отлепяше с почти един пръст напред) и страничния луфт изчезна.

Може да съм бавен,но съм музикален 

- cruise
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 23 фев 2007, 11:48
- Модел на автомобила: FORD FIESTA 1.1MI "95 с LOVATO АГУ
Ситроен С4 '07 (само за подръжка)
FORD C-MAX 1.6 LPG " 06. BRC АГУ
FORD Galaxy MK2 2.0 "11 TDCI - Местоположение: Димитровград->Хасково
- Status: Извън линия
На заплата и аз ще го сменям сам
няма да давам да ми пиптат колата некадърни монтьори (според мен повечето са в моята околност). Тази седмица съм отделил пари да сменям средно и задно гърне.
Благодаря на всичи са уточненията мисля, че сега за всеки ще е по ясно, заемайки се с тази интервенция.
В повечето магазини също са некадърни гледат тия каталози гледат тоя компютър и пак ми дават не за моята кола
. Затова днес не си взех гърнета
като ги сваля отивам сравнявам и догава ги взимам какво да се прави неволята учи 

Благодаря на всичи са уточненията мисля, че сега за всеки ще е по ясно, заемайки се с тази интервенция.
В повечето магазини също са некадърни гледат тия каталози гледат тоя компютър и пак ми дават не за моята кола



-
- потребител
- Мнения: 197
- Регистриран: 25 ное 2005, 19:02
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1,3mi.`95, центр. закл., ел стъкла, 2Airbags SRS, LPG system
- Местоположение: Sofia, д`ге
- Status: Извън линия
Каренцето между кормилната рейка и кормилния прът се сменя от непрофесионалист за 20 мин. максимум.(без хидравлика)
Преди няколко дни си купих и го подмених сам без проблем. Цялата философия е, че можеш да си въртиш волана както ти е удобно, за да развиеш двете гайки. Свлиш ли го от едната страна обаче не бива да мърдаш нито волана нито колелетата.
Развиваш двете гайки, посочени на картинката изваждаш старото...нанизваш новото първо откъм кормилния прът(оттам е шестограм) и после към рейката. Слагаш болтове и стягаш.
За щастие нямам никакво отклонение между правия ход на колата и правотоположение на волана. Луфта узчезна, колата се държи по-стабилно....(особено като съм с нови носачи, шарнири и реглаж, някъде от преди месец)
Каренцето(при механчина рейка) струва 42 лв немско(MAER или Meller, нещо подобно) от магазин за авточасти Форд в Плевен над градската градина.
Преди няколко дни си купих и го подмених сам без проблем. Цялата философия е, че можеш да си въртиш волана както ти е удобно, за да развиеш двете гайки. Свлиш ли го от едната страна обаче не бива да мърдаш нито волана нито колелетата.
Развиваш двете гайки, посочени на картинката изваждаш старото...нанизваш новото първо откъм кормилния прът(оттам е шестограм) и после към рейката. Слагаш болтове и стягаш.
За щастие нямам никакво отклонение между правия ход на колата и правотоположение на волана. Луфта узчезна, колата се държи по-стабилно....(особено като съм с нови носачи, шарнири и реглаж, някъде от преди месец)
Каренцето(при механчина рейка) струва 42 лв немско(MAER или Meller, нещо подобно) от магазин за авточасти Форд в Плевен над градската градина.
- Ianislav
- потребител
- Мнения: 109
- Регистриран: 05 дек 2006, 06:04
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi 95-та
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Прав е колегата сравнително бързо и лесно се разглобява и сваля (ако нямаш проблеми като мен с клеясали болтове де),а относно центровката на волана...при мен малко на магия се получи защото аз го въртях след свалянето на карет и...късмет беше че не се наложи да го свалям за да го нагласям наново 

Може да съм бавен,но съм музикален 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта