Динамо и акумолатор на ескорт 86г. 1.6 бензин

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
v1per
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 20 дек 2006, 17:53
Модел на автомобила: Escort 1.6
Status: Извън линия

Динамо и акумолатор на ескорт 86г. 1.6 бензин

Мнение от v1per » 22 апр 2007, 13:09

Искам да ви питам, когато колата е запалена и с мултиметър замервам напрежението на акумолатора, на свободен ход и ниски обороти уредът ми показва ~14,4V когато дам газ повечко напрежението пада до 10,5 волта, пробвах го това на другата ми кола и напрежението ми пада до 13.5 като я форсирам, та на тази която пада е Ескорт 86, и акумолатора е зареждан доста пъти и въпроса ми е дали проблема е в стария акумолатор или в динамото? Защото ако динамото пък незарежда в движение трябва да ми гасне колата и да не върви?! И един път пали и върти както трябва а след 10мин като е загася някъде ми прави номера и не върти все едно слаб акумолатор? Благодаря ви предварително.

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 22 апр 2007, 14:39

Няма логика да ти пада напрежението при високи обороти :shock: Да не бъркаш нещо
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 22 апр 2007, 18:40

провери да ли е опънат ремъка достатъчно./двигателя да е в покой.трябва да е на скорост.Спръста на ръката се помъчи да завъртиш перката на динамото.Не трябва да преплъзва

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 22 апр 2007, 21:10

Да бе как не се сетих за ремъка *00120*
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 22 апр 2007, 22:03

borko 30 написа:Няма логика да ти пада напрежението при високи обороти :shock: Да не бъркаш нещо
според мен има.. когато акумулатора му е аут.. и динамото не му зарежда.. мотора все пак консумира ток... свещи и други работи...

Потребителски аватар
Ianislav
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 05 дек 2006, 06:04
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi 95-та
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Ianislav » 22 апр 2007, 22:08

Да при мен беше така когато беше гръмнало динамото. при запален двигател вместо да се качва напрежението падаше до 10 волта. А и аз да се обадя неподготвен може ли минусовата клема на акомулатора да се окислява бързо и жестоко от скапан акомулатор? (сменям 3-та клема вече от какъв ли не метал пробвах)
Може да съм бавен,но съм музикален ;)

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 22 апр 2007, 22:41

Начи веномчо според тебе като се дигнат оборотите и мотора харчи повече ток,и от къде на къде -то да не е тролей с електромотор.Най-добре да иде на сервиз ,струва ми се че човека си няма халхабер от тая работа и може да направи по-голяма беля.
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 22 апр 2007, 23:19

хаха колега когато мотора работи на по високи обороте свещите консумират повече ток защото по често правят искра.. както и всички датчици които дават сигнал.. когато не му работи динамото тока вместо да се качва е логично да пада.. щом нямаме источник и има някаква консумация на ток....

Потребителски аватар
borko 30
потребител
потребител
Мнения: 391
Регистриран: 11 дек 2006, 03:45
Модел на автомобила: ford escort '81 1.3l
Местоположение: dobrich
Status: Извън линия

Мнение от borko 30 » 22 апр 2007, 23:24

И тогава как обясняваш 14.4волта при ниски обороти щом не работи динамото ?
Форд е колата на шампионите!!!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 23 апр 2007, 09:53

borko 30 написа:И тогава как обясняваш 14.4волта при ниски обороти щом не работи динамото ?
хех егати дебата.. то може да работи ама да не работи като хората.. ако му приплъзва ремъка.. както каза колегата е имал същия проблем когато му се е развалил алтернатора .. тогава защо спорим?

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 23 апр 2007, 21:18

Колеги ,моля пишете за крайния резултат, за да разберем кой е крив и кой е прав.Все пак нали за това е форума-да се учим от грешките си

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от Conan_1 » 23 апр 2007, 23:09

Здравейте,и аз имам подобен проблем и много се надявам дами помогнете!!Значи днес си купих нов акумулатор че стария се скапа тотално но за да ми важала гаранциата трябвало да ми замерят как зарежда динамото и се оказа че токът към акумулатора ми е по слаб от стандартите U+ 13,8V - 14,4V.при нормална работа без други консуматори всичко си е наред,но като пусна фаровете и пада напрежението и неискат дами признаят гаранцията!!казаха ми че имам 7 дни да оправя проблема!! :? Някаква идеа защо така или как да усиля напрежението маничко!!!!!!! HELP PLS! :?:
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
Ianislav
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 05 дек 2006, 06:04
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi 95-та
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Ianislav » 23 апр 2007, 23:12

Ми то нали е нормално да падне като пуснеш консуматорите? На мен така ми я пробваха и майстора вика я сега запали дългите пусни музиката и парното и мери там и апдна с около волт-волт и половина :shock:
Може да съм бавен,но съм музикален ;)

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от Conan_1 » 23 апр 2007, 23:30

Да но ми се каза че било паднало под нормата и че в такав случай няма да ми подпише гаранционната карта!!!какво да правя!как да вдигна напрежението? :?:
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 24 апр 2007, 14:25

Conan_1 написа:Да но ми се каза че било паднало под нормата и че в такав случай няма да ми подпише гаранционната карта!!!какво да правя!как да вдигна напрежението? :?:
Най-вероятно имаш проблем с алтернатора. Хората са прави като не ти дават гаранция - щом волтажа не е в нормите, а е под, това ще доведе до разреждане и НЕзареждане на акумулатора, което ще доведе до "скапването" му.

Има няколко варианта:
1. трябва да ти се сменят четките на алтернатора

2. повреден е блока отговарящ за зареждането - това е най-често една плочка с диоди, закрепена на самия алтернатор

И при двата случая трябва да посетиш жичкаджия или да отидеш направо при някой, който се занимава с ремонт на алтернатори.

:twisted:

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 24 апр 2007, 14:46

Както писа Brock, трябва да посетиш сервиз и да ти поверят генератора. Възможно е да имаш скапан лагер, който да не позволява алтернатора да върти с необходимите обороти. При такъв проблем част от енергията подавана от двигателя по ремъка се преобразува в топлина от повредения лагер и загрява самия генератор.
Като тръгнеш някъде (пробег 8-10км) и спреш - опитай да пипнеш генератора с ръка, като имаш едно на ум, че може да е гореш. Ако температурата му е нормална (може да се пипне с ръка), то диагнозата на Brock е 100% вярна.

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 24 апр 2007, 17:33

100% е реле-регулатора.
Нормално е при по-високи обороти да падне малко напрежението.
При ~1000 об/мин трябва да е около 14,3V (14.4V), a при 2500 и нагоре оборота да падне с поне една десета, т.е. 14.2V (14.3V).

Стойностите са примерни и зависят, както от модела на автомобила, така и от самия реле-регулатор, както и акумулатора.

Докато ти сменят (ако не можеш сам) реле-регулатора си сложи акумулатора да се зарежда извън колата, хем и ще го провериш да няма суха или пробила клетка.
Изображение

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 24 апр 2007, 17:37

Лампата на динамото напълно ли огасва или съвсем ,леко свети-едва забележимо.Пробвай на различни оброти.АКО всичко е вред измери волтажа така-едната щипка на плюса на акомулатора ,а другата минос-на самия двигател.Имали разлика-мисля,че сам ще се досетиш






карай ретро за да усетиш оргинала

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 25 апр 2007, 12:24

По принцип трябва със светлини без светлини, консуматори, ала-бала, но трябва винаги да държи 14,4
На баща ми голфа (1,4 бенз, 97 год) държи 14,4 във всички случаи.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 13 госта