Ключе газ-бензин

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Ключе газ-бензин

Мнение от TIN » 24 апр 2007, 15:48

В момента съм с двупозиционно такова....
1- автоматичен режим ( пали на бензин и след 2000оборота минава на газ)
2- бензин
Възможно ли е да го сменя с 3 позиционно т.е. наличие на позиция газ...т.е. да паля на газ!

Въпроса ми е по кокретно каква е разликата във свързванията на двете ключета, може ли просто да се заменят или доп. кабели се пускат към управлението ?
Ако някой има снимки на изводите на задната страна на ключето ще съм му много благодарен!

P.S Наясно съм с риска при палене на газ ( пластмасови колектори и т.н.)
Поемам го...
Конкретно по въпроса моля!

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 24 апр 2007, 16:45

Няма как някой да ти каже кой кабел какъв е. Всеки производител използва различни цветове кабели и различно разположение на кабелите на куплунга - просто няма утвърден стандарт.
:idea: Когато си купиш новото ключе, с него трябва да има и схема - кой кабел за какво е - захранване, управление на бензинов и на газов клапан, управление на изпарителя и т.н. После си проследяваш вече сложените кабели и ги навръзваш на съответното место на новия ключ и си готов.

:twisted:

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 24 апр 2007, 16:57

Доколкото съм запознат трипозиционния е за вакуумен изпарител. Двупозиционният обикновено отзад има допълнително копченце за принудително палене на газ...

П.П. Какъв е проблема с паленето на бензин? Палиш, форсираш и си на газ!

Потребителски аватар
isoiso
потребител
потребител
Мнения: 843
Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
Status: Извън линия

Мнение от isoiso » 24 апр 2007, 17:44

Този с който си сега по-всяка вероятност има опция за палене на газ - поне при мен е така. Значи даваш на контакт, ключа е на положение "газ", само че ще запали на бензин нали така. И както си на контакт чукаш на положение "бензин" после пак на "газ", въртиш и колата пали направо на газ :wink: Дано да си разбрал нещо :lol:

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 24 апр 2007, 20:09

И моето ключе има две позиции - Автоматично и Бензин. Но има и едно много малко бутонче до ключето (не отзад). Както си е на Автоматично, като дам контакт и натисна бутончето пали направо на газ. Но рядко паля на газ, само когато колата е загряла добре, защото много време върти докато запали (и съседите си мислят, че карам някаква бракма :P ).

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 24 апр 2007, 20:52

isoiso написа:Този с който си сега по-всяка вероятност има опция за палене на газ - поне при мен е така. Значи даваш на контакт, ключа е на положение "газ", само че ще запали на бензин нали така. И както си на контакт чукаш на положение "бензин" после пак на "газ", въртиш и колата пали направо на газ :wink: Дано да си разбрал нещо :lol:
Разбрах, ще пробвам и ще пиша!

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 24 апр 2007, 20:56

kEFi написа:Доколкото съм запознат трипозиционния е за вакуумен изпарител. Двупозиционният обикновено отзад има допълнително копченце за принудително палене на газ...

П.П. Какъв е проблема с паленето на бензин? Палиш, форсираш и си на газ!
Уредбата е Landi Renzo няма копченце за принудително палене на газ!!!
Свалял съм ключа оглеждал съм отпред, отстрани, отзад нищо..

Проблема с паленето на бензин е че понякога не иска да ми включва на газ....форсирам светва че е на газ, но не се чува онзи характерен звук от цъкването на клапана и прехвърлянето на газ!
Забелязъл съм, че проблема се появява като загрее колата, до като е студена прехвърля без проблеми....
Та се опитвам да разбера не е ли от ключето ( след като прегледахме изпарителя мембрани и т.н., газовия клапан е наред, смених стъпковото моторче с оригинално такова.....остана ключа....

raicon
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 26 мар 2007, 11:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo ;93 - 2.0 16v 136hp
Status: Извън линия

Мнение от raicon » 25 апр 2007, 08:36

TIN написа:
kEFi написа:Доколкото съм запознат трипозиционния е за вакуумен изпарител. Двупозиционният обикновено отзад има допълнително копченце за принудително палене на газ...

П.П. Какъв е проблема с паленето на бензин? Палиш, форсираш и си на газ!
Уредбата е Landi Renzo няма копченце за принудително палене на газ!!!
Свалял съм ключа оглеждал съм отпред, отстрани, отзад нищо..

Проблема с паленето на бензин е че понякога не иска да ми включва на газ....форсирам светва че е на газ, но не се чува онзи характерен звук от цъкването на клапана и прехвърлянето на газ!
Забелязъл съм, че проблема се появява като загрее колата, до като е студена прехвърля без проблеми....
Та се опитвам да разбера не е ли от ключето ( след като прегледахме изпарителя мембрани и т.н., газовия клапан е наред, смених стъпковото моторче с оригинално такова.....остана ключа....
Има вариант за "АВАРИЙНО" палене на газ, с такъв ключ - двупозиционен на Ланди-Рензо:

Включваш на контакт, ако ключа ти е на положение газ и дадеш контакт - на ключа един светодиод почва да мига
даваш на бензин - светва жълтия светодиод
върщаш на газ - зеления свети постоянно ;)

Успех.
;)

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 25 апр 2007, 09:06

raicon написа:
TIN написа:
kEFi написа:Доколкото съм запознат трипозиционния е за вакуумен изпарител. Двупозиционният обикновено отзад има допълнително копченце за принудително палене на газ...

П.П. Какъв е проблема с паленето на бензин? Палиш, форсираш и си на газ!
Уредбата е Landi Renzo няма копченце за принудително палене на газ!!!
Свалял съм ключа оглеждал съм отпред, отстрани, отзад нищо..

Проблема с паленето на бензин е че понякога не иска да ми включва на газ....форсирам светва че е на газ, но не се чува онзи характерен звук от цъкването на клапана и прехвърлянето на газ!
Забелязъл съм, че проблема се появява като загрее колата, до като е студена прехвърля без проблеми....
Та се опитвам да разбера не е ли от ключето ( след като прегледахме изпарителя мембрани и т.н., газовия клапан е наред, смених стъпковото моторче с оригинално такова.....остана ключа....
Има вариант за "АВАРИЙНО" палене на газ, с такъв ключ - двупозиционен на Ланди-Рензо:

Включваш на контакт, ако ключа ти е на положение газ и дадеш контакт - на ключа един светодиод почва да мига
даваш на бензин - светва жълтия светодиод
върщаш на газ - зеления свети постоянно ;)

Успех.
Благодаря!!
Колегата по горе също описва този начин на палене, ще опитам вечерта.
Ако колата си пали и работи добре на газ, значи ключето е било проблема за прехвърлянето на режимите....
Благодаря на всички за отговорите още веднъж!

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 26 апр 2007, 09:12

Всичко работи перфектно, пали на газ като на бензин.....!
Ще я карам така.....!
Ключа е бил проблема!

raicon
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 26 мар 2007, 11:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo ;93 - 2.0 16v 136hp
Status: Извън линия

Мнение от raicon » 26 апр 2007, 10:24

TIN написа:Всичко работи перфектно, пали на газ като на бензин.....!
Ще я карам така.....!
Ключа е бил проблема!
Т.е. смени ключа ли ?
Или какво ?
;)

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 26 апр 2007, 10:48

raicon написа:
TIN написа:Всичко работи перфектно, пали на газ като на бензин.....!
Ще я карам така.....!
Ключа е бил проблема!
Т.е. смени ключа ли ?
Или какво ?

Не с този ключ паля направо на газ!
Но тъй като ми изчезва проблема с прехвърлянето, а това се управлява от ключа смятам че той е бил причината!


Update:
Проблема си остава.....колата като загрее не иска да минава на газ!!
Пали на газ, работи, гася опитвам да запаля пак и си пали на бенз...
Не е ключа пробвах с друг такъв......
Държи се по същия начин....
В Пловдив ми отказаха диагностика стара била уредбата ( 95 год)!!!
Нямали софтуер...
Някой да има представа къде има официален представител в БГ на Landi Renco?
Тези в Ямбол работят и в Плд, така че те отпадат....
Помагайте че иначе ще трябва да продам хубавия автомобил...и да го сменя с дизел.....
Скъпо ми е да я карам на бензин.......а ми се налага да минавам 2000-3000км месечно.....

Потребителски аватар
Ianislav
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 05 дек 2006, 06:04
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi 95-та
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Ianislav » 26 апр 2007, 23:24

Добре че си се оправил... мен ме заболя 30 лева за ключе дадох, но при мен беше изгоряло релето (когато дам на контакт трябва 5 секунди да подава газ и да изклиучи автоматично), но не изключваше и си взех 3 позиционен отново. майстора каза че няма да е проблем да сложи от твоя тим (с автоматично прехвърляне). Мисля че не би трябвало да имаш проблеми с кабелите ако решиш да сложиш 3 позиционен. Дано успях да ти обясня правилно че... :P
Може да съм бавен,но съм музикален ;)

raicon
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 26 мар 2007, 11:06
Модел на автомобила: Ford Mondeo ;93 - 2.0 16v 136hp
Status: Извън линия

Мнение от raicon » 27 апр 2007, 08:22

TIN написа:
raicon написа:
TIN написа:Всичко работи перфектно, пали на газ като на бензин.....!
Ще я карам така.....!
Ключа е бил проблема!
Т.е. смени ключа ли ?
Или какво ?

Не с този ключ паля направо на газ!
Но тъй като ми изчезва проблема с прехвърлянето, а това се управлява от ключа смятам че той е бил причината!


Update:
Проблема си остава.....колата като загрее не иска да минава на газ!!
Пали на газ, работи, гася опитвам да запаля пак и си пали на бенз...
Не е ключа пробвах с друг такъв......
Държи се по същия начин....
В Пловдив ми отказаха диагностика стара била уредбата ( 95 год)!!!
Нямали софтуер...
Някой да има представа къде има официален представител в БГ на Landi Renco?
Тези в Ямбол работят и в Плд, така че те отпадат....
Помагайте че иначе ще трябва да продам хубавия автомобил...и да го сменя с дизел.....
Скъпо ми е да я карам на бензин.......а ми се налага да минавам 2000-3000км месечно.....
Kолега, точно в Ямбол е официалния вносител на Ланди-Ренцо
другите са сателити, така че обади им се, и ги попитай по телефона.
http://lrenzo.my.contact.bg/Bulgarian%20Version.htm

Успех.

п.п.
Тея в Пловдив пък са е****и тъпанарите, стара била.... нямам думи :evil:
;)

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 27 апр 2007, 16:37

raicon написа:
TIN написа:
raicon написа: Т.е. смени ключа ли ?
Или какво ?

Не с този ключ паля направо на газ!
Но тъй като ми изчезва проблема с прехвърлянето, а това се управлява от ключа смятам че той е бил причината!


Update:
Проблема си остава.....колата като загрее не иска да минава на газ!!
Пали на газ, работи, гася опитвам да запаля пак и си пали на бенз...
Не е ключа пробвах с друг такъв......
Държи се по същия начин....
В Пловдив ми отказаха диагностика стара била уредбата ( 95 год)!!!
Нямали софтуер...
Някой да има представа къде има официален представител в БГ на Landi Renco?
Тези в Ямбол работят и в Плд, така че те отпадат....
Помагайте че иначе ще трябва да продам хубавия автомобил...и да го сменя с дизел.....
Скъпо ми е да я карам на бензин.......а ми се налага да минавам 2000-3000км месечно.....
Kолега, точно в Ямбол е официалния вносител на Ланди-Ренцо
другите са сателити, така че обади им се, и ги попитай по телефона.
http://lrenzo.my.contact.bg/Bulgarian%20Version.htm

Успех.

п.п.
Тея в Пловдив пък са е****и тъпанарите, стара била.... нямам думи :evil:
Уредбата тръгна.....имаше халбава връзка....
Благодаря за отговорите на всички......

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 188 госта