Ръчна/крачна спирачка-слаб ефект

Предно/задно окачване. Джанти и гуми. Кормилна уредба. Спирачна система.
Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Ръчна/крачна спирачка-слаб ефект

Мнение от mrdds » 02 май 2007, 11:21

В почивните дни се погъ..их малко под колата да си оправя спирачките че задните не ковяха,ръчна едва едва.
Та какво открих.
1.Блокирало бутало на едното цилиндърче.Изчуках го с дърво,почистих и монтирах.
2.Ръждясал и блокирал регулатор на износването на накладките.Пуснал съм снимки в р-л Основни възли,от където накладките си стояха в събрано положение.
3.Открих с големи усилия и мъки,че ръчната спирачка се отпуска/натяга от купето,като се махне декоративния капак под лоста има един винт.
Първоначално бях помислил ,че някой "кадърен" майстор преди мен е сложил 2 леви жила,тъй като на дясното жило(според книгата) трябва да има едни пластмасови гайки за обтягане-трънки.Изкарах всички топлозащитни капаци под купето за да огледам жилата и няма такива работи.

Та...
Регулатора обаче има едни много ситни зъби,които от ръждата са изгнили.В последствие след обикаляне по магазини и морги установих,че такива неща не се продават нови,а старите са в същото състояние,че и по зле от моето.
Решението беше с фина диамантена триъгълна пила да направя зъби.Направих ги и механизма заработи.
Монтирах всичко,обтегнах ръчната спирачка-задържа вече на 4-ти зъб.(Преди на 12-ти)
Обаче ефекта пак го няма-предните ковът,задните не.
За съжаление не ми остана време,за следващия път ще планувам сменяне на барабани и нови накладки-макар,че тези бяха добри и личи,според мен,че са скоро сменяни.
Е ,надявам се ,че помогнах на някой да не се тормози като мен 12 часа.
А ако някой има идея защо не държат задните ми колела да пише. :D

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 02 май 2007, 11:31

Ако ръчната ти работи, а казваш, че на 4-ти зъб заспива, следва че само нормалната спирачка не е ефективна? При това положение преди да смениш барабаните с нови те съветвам да смениш двете цилиндърчета с нови. Тук нерзбрах много добре какво си ремонтирал по тях, но въпреки това мисля, че е по-добре нови, тъй като отвътре хващат понякога една клес от която се появява ръжда. Освен това инвестицията е по-малка отколкото за барабани. После ако се наложи да смениш и барабани поне ще си сигурен, че всичко е ОК.
Успех.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 02 май 2007, 11:39

цилиндрите са идеални-раздвижени и почистени,и работят-видимо.Натисках спирачката без барабан за да проверя дали някое от буталата не задържа.Има налягане-добро според мен.
Нещо да добавя-барабаните ми са много изгнили-колата е от Германия и е карана много в сняг , кал и сол.Имаха ръб,който премахнах *00147* .
Щом предните дискове имаха ръжда...но се изчисти де, с тях проблеми няма.
Не ми се кара на майстори,щото ще се помъчат малко и ще кажат "Иди купи накладки,цилиндри и барабани и ще имаш спирачки"

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 02 май 2007, 11:43

Щом си сигурен в цилиндрите и в налягането не остава друго освен едно хубаво обезвъздушаване и нови барабани.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 02 май 2007, 11:46

Любо написа:Щом си сигурен в цилиндрите и в налягането не остава друго освен едно хубаво обезвъздушаване и нови барабани.
Ами да сигурен съм.Обезвъздуших добре.Педала хваща нормално към средата.Само,че ефекта на спиране е в крайно положение на педала.Този в началото се губи.Което ме навежда на мисълта,че барабана има износване и накладката го достига трудно.
Представа за цена на барабани?

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 02 май 2007, 12:17

Тия раздвижени цилиндърчета практиката показва, че ще протечат.
Задните колелета при празна кола не би трябвало да блокирват. Аз горе-доло знам защо но нека някой по компетентен го обясни.
И що не вземеш да идеш на едни валове да видиш какво ще покаже вместо се буташ като прасе в теменужки :)

Любо
Администратор
Администратор
Мнения: 2511
Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г.
Местоположение: София - Надежда 1
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Любо » 02 май 2007, 12:34

mrdds написа: Представа за цена на барабани?
За Мондеото са от 80 и нещо до 90 и нещо лв. качествени...

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 02 май 2007, 12:39

mrdds написа: Представа за цена на барабани?
80-90 лева/брой са на Бендикс, зависи от диаметъра.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 02 май 2007, 12:55

и аз забелязвам че ръчната ми не лови като хората :? когато е паркирана колата на стръмна улица например и натисна съединителя за да запаля колата леко тръгва :roll: нормално ли е това?

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 02 май 2007, 12:58

doctordre написа: нормално ли е това?
Ми не
нормалното е като дръпнеш ръчната колкото сила имаш дори при потегляне задницата да се влачи.Това е идеалната ръчна спирачка.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 02 май 2007, 13:19

ха :lol: тва ми напомня че веднъж съм дръпнал ръчната (може би до половината някъде) и си карам, ама вече 1 км карам и усещам че нещо колата не върви, викам брех м***************** :lol: и видях че не съм пуснал ръчната... та явно не ми е много добре ръчната

BOROOO
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Мнение от BOROOO » 02 май 2007, 16:55

При теб не знам как е, но моята имаше едни клапани за разпределяне на усилието (и преди съм писал за тях). Докато си бяха на мястото нямах задни спирачки. Сега карам без тях (близо година). Ако имаш такива ги провери, може и това да е проблема.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 02 май 2007, 17:01

къде са те?

BOROOO
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Мнение от BOROOO » 02 май 2007, 17:09

При мен бяха завити за сервоусилвателя (май така се казваше *00147* :lol: ). Представляват едни цилиндърчета.

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 02 май 2007, 18:09

на вниманието на колегата mrdds значи предните спирачки винаги спират и блокират преди задните защото на задните има клапан _кран_преразпределител на спирачното усилие според натоваренноста на автомобила то ва е едно на ръка второ след като си раздвижвал цилиндарчетата дали си обезвъдушил добре и друго тоя ръб на барабаните се отстранява на струг като се стръгват и те малко и след катоси си правил зъбите на онeзи "реглаторчета" може да не правят това дето и е предназначението добре та трябва да земеш в общи линии да се по саветваш с някои които се занимава с спирачки и да оправите кашата и стига че paci пак ще ме мъмри за правописа :oops:

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 02 май 2007, 18:28

благодаря колега dimbatami.
Всички изброени от теб напътствия съм ги спазил.
Знам,че задните колела задържат по късно от предните.Проблема при мен е,че изобщо не задържат.

Потребителски аватар
dimbatami
потребител
потребител
Мнения: 387
Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
Местоположение: ПЛЕВЕН
Status: Извън линия

Мнение от dimbatami » 02 май 2007, 20:59

имаи други вазможности или цилиндарчетата да не правят достатъчно движение извиняваи като дръпнеш ръчната в движение как спира колата рязко с провличане на задните колела или само намаля :idea:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 02 май 2007, 23:09

dimbatami, този път имаш ДОБРЕ :D .... има напредък
Не че нещо но имаш какво да кажеш. Но така го пишеш, че едва ли някой се напъва да го чете и разгадава и писането ти отива на вятъра.
И си прав за "регулаторчетата" - според мен.
Накладките се връщат прекалено много и им трябва повече работа на хидравликата, че да са ефектини.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 03 май 2007, 09:18

dimbatami написа:имаи други вазможности или цилиндарчетата да не правят достатъчно движение извиняваи като дръпнеш ръчната в движение как спира колата рязко с провличане на задните колела или само намаля :idea:
ами тази сутрин тествах влизане в завой с ръчна-гумите свиреха и оставиха следи ,тъй че мисля,че достатъчно добре държи. *unknw*

Потребителски аватар
valboy
потребител
потребител
Мнения: 1476
Регистриран: 20 фев 2005, 16:12
Status: Извън линия

Мнение от valboy » 03 май 2007, 09:55

mrdds написа:
dimbatami написа:......като дръпнеш ръчната в движение как спира колата рязко с провличане на задните колела или само намаля :idea:
ами тази сутрин тествах влизане в завой с ръчна-гумите свиреха и оставиха следи ,тъй че мисля,че достатъчно добре държи. *unknw*
При влизане в завой не трябва много усилие за да си оставиш част от гумата по асфалта, инерционните сили действат странично спрямо автомобила и затова не знам дали може да се прецени по това, колко ти е добре ръчната спирачка. Имай впредвид, че колата може да се завърти даже и без ръчна спирачка в завой...
:wink:

Отговори

Върни се в “ХОДОВА ЧАСТ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта