Ръчна/крачна спирачка-слаб ефект
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Ръчна/крачна спирачка-слаб ефект
В почивните дни се погъ..их малко под колата да си оправя спирачките че задните не ковяха,ръчна едва едва.
Та какво открих.
1.Блокирало бутало на едното цилиндърче.Изчуках го с дърво,почистих и монтирах.
2.Ръждясал и блокирал регулатор на износването на накладките.Пуснал съм снимки в р-л Основни възли,от където накладките си стояха в събрано положение.
3.Открих с големи усилия и мъки,че ръчната спирачка се отпуска/натяга от купето,като се махне декоративния капак под лоста има един винт.
Първоначално бях помислил ,че някой "кадърен" майстор преди мен е сложил 2 леви жила,тъй като на дясното жило(според книгата) трябва да има едни пластмасови гайки за обтягане-трънки.Изкарах всички топлозащитни капаци под купето за да огледам жилата и няма такива работи.
Та...
Регулатора обаче има едни много ситни зъби,които от ръждата са изгнили.В последствие след обикаляне по магазини и морги установих,че такива неща не се продават нови,а старите са в същото състояние,че и по зле от моето.
Решението беше с фина диамантена триъгълна пила да направя зъби.Направих ги и механизма заработи.
Монтирах всичко,обтегнах ръчната спирачка-задържа вече на 4-ти зъб.(Преди на 12-ти)
Обаче ефекта пак го няма-предните ковът,задните не.
За съжаление не ми остана време,за следващия път ще планувам сменяне на барабани и нови накладки-макар,че тези бяха добри и личи,според мен,че са скоро сменяни.
Е ,надявам се ,че помогнах на някой да не се тормози като мен 12 часа.
А ако някой има идея защо не държат задните ми колела да пише.
Та какво открих.
1.Блокирало бутало на едното цилиндърче.Изчуках го с дърво,почистих и монтирах.
2.Ръждясал и блокирал регулатор на износването на накладките.Пуснал съм снимки в р-л Основни възли,от където накладките си стояха в събрано положение.
3.Открих с големи усилия и мъки,че ръчната спирачка се отпуска/натяга от купето,като се махне декоративния капак под лоста има един винт.
Първоначално бях помислил ,че някой "кадърен" майстор преди мен е сложил 2 леви жила,тъй като на дясното жило(според книгата) трябва да има едни пластмасови гайки за обтягане-трънки.Изкарах всички топлозащитни капаци под купето за да огледам жилата и няма такива работи.
Та...
Регулатора обаче има едни много ситни зъби,които от ръждата са изгнили.В последствие след обикаляне по магазини и морги установих,че такива неща не се продават нови,а старите са в същото състояние,че и по зле от моето.
Решението беше с фина диамантена триъгълна пила да направя зъби.Направих ги и механизма заработи.
Монтирах всичко,обтегнах ръчната спирачка-задържа вече на 4-ти зъб.(Преди на 12-ти)
Обаче ефекта пак го няма-предните ковът,задните не.
За съжаление не ми остана време,за следващия път ще планувам сменяне на барабани и нови накладки-макар,че тези бяха добри и личи,според мен,че са скоро сменяни.
Е ,надявам се ,че помогнах на някой да не се тормози като мен 12 часа.
А ако някой има идея защо не държат задните ми колела да пише.

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако ръчната ти работи, а казваш, че на 4-ти зъб заспива, следва че само нормалната спирачка не е ефективна? При това положение преди да смениш барабаните с нови те съветвам да смениш двете цилиндърчета с нови. Тук нерзбрах много добре какво си ремонтирал по тях, но въпреки това мисля, че е по-добре нови, тъй като отвътре хващат понякога една клес от която се появява ръжда. Освен това инвестицията е по-малка отколкото за барабани. После ако се наложи да смениш и барабани поне ще си сигурен, че всичко е ОК.
Успех.
Успех.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
цилиндрите са идеални-раздвижени и почистени,и работят-видимо.Натисках спирачката без барабан за да проверя дали някое от буталата не задържа.Има налягане-добро според мен.
Нещо да добавя-барабаните ми са много изгнили-колата е от Германия и е карана много в сняг , кал и сол.Имаха ръб,който премахнах
.
Щом предните дискове имаха ръжда...но се изчисти де, с тях проблеми няма.
Не ми се кара на майстори,щото ще се помъчат малко и ще кажат "Иди купи накладки,цилиндри и барабани и ще имаш спирачки"
Нещо да добавя-барабаните ми са много изгнили-колата е от Германия и е карана много в сняг , кал и сол.Имаха ръб,който премахнах

Щом предните дискове имаха ръжда...но се изчисти де, с тях проблеми няма.
Не ми се кара на майстори,щото ще се помъчат малко и ще кажат "Иди купи накладки,цилиндри и барабани и ще имаш спирачки"
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Ами да сигурен съм.Обезвъздуших добре.Педала хваща нормално към средата.Само,че ефекта на спиране е в крайно положение на педала.Този в началото се губи.Което ме навежда на мисълта,че барабана има износване и накладката го достига трудно.Любо написа:Щом си сигурен в цилиндрите и в налягането не остава друго освен едно хубаво обезвъздушаване и нови барабани.
Представа за цена на барабани?
- dimbatami
- потребител
- Мнения: 387
- Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Status: Извън линия
на вниманието на колегата mrdds значи предните спирачки винаги спират и блокират преди задните защото на задните има клапан _кран_преразпределител на спирачното усилие според натоваренноста на автомобила то ва е едно на ръка второ след като си раздвижвал цилиндарчетата дали си обезвъдушил добре и друго тоя ръб на барабаните се отстранява на струг като се стръгват и те малко и след катоси си правил зъбите на онeзи "реглаторчета" може да не правят това дето и е предназначението добре та трябва да земеш в общи линии да се по саветваш с някои които се занимава с спирачки и да оправите кашата и стига че paci пак ще ме мъмри за правописа 

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
dimbatami, този път имаш ДОБРЕ
.... има напредък
Не че нещо но имаш какво да кажеш. Но така го пишеш, че едва ли някой се напъва да го чете и разгадава и писането ти отива на вятъра.
И си прав за "регулаторчетата" - според мен.
Накладките се връщат прекалено много и им трябва повече работа на хидравликата, че да са ефектини.

Не че нещо но имаш какво да кажеш. Но така го пишеш, че едва ли някой се напъва да го чете и разгадава и писането ти отива на вятъра.
И си прав за "регулаторчетата" - според мен.
Накладките се връщат прекалено много и им трябва повече работа на хидравликата, че да са ефектини.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
ами тази сутрин тествах влизане в завой с ръчна-гумите свиреха и оставиха следи ,тъй че мисля,че достатъчно добре държи.dimbatami написа:имаи други вазможности или цилиндарчетата да не правят достатъчно движение извиняваи като дръпнеш ръчната в движение как спира колата рязко с провличане на задните колела или само намаля

При влизане в завой не трябва много усилие за да си оставиш част от гумата по асфалта, инерционните сили действат странично спрямо автомобила и затова не знам дали може да се прецени по това, колко ти е добре ръчната спирачка. Имай впредвид, че колата може да се завърти даже и без ръчна спирачка в завой...mrdds написа:ами тази сутрин тествах влизане в завой с ръчна-гумите свиреха и оставиха следи ,тъй че мисля,че достатъчно добре държи.dimbatami написа:......като дръпнеш ръчната в движение как спира колата рязко с провличане на задните колела или само намаля

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта