АГУ ИЛИ МЕТАН ТОВА Е ВЪПРОСА :?:

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.

ГАЗ, МЕТАН ИЛИ БЕНЗИН

Анкетата завърши на 18 май 2007, 20:37

ГАЗ
16
73%
МЕТАН
2
9%
БЕНЗИН 100 (октана)
4
18%
 
Общо гласове: 22

Потребителски аватар
b2d
потребител
потребител
Мнения: 527
Регистриран: 25 мар 2007, 19:19
Модел на автомобила: Мондео 2.0 / 2002
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

АГУ ИЛИ МЕТАН ТОВА Е ВЪПРОСА :?:

Мнение от b2d » 04 май 2007, 20:37

Значи замислих се да слагам нещо от двете, че с тоя бензин 2.20лв. може и да е добре да имам нещо такова в колата... иначе си карам само с Рейсинг-а та мисълта ми е дайте отзиви и мнения за двата вариянта и цени и сервизи в София + предимства и недостатъци... Четяйки за АГУ-тата взех да оставам с впечатление, че дори подобрявали работата на двг и удължавали живота му... А :?: :roll: Ако е хубава у-та... може и да не падне мощността на едно приятелче на старата му примера нисан (сега е с А6) му вървеше колата повече на ГАЗ от колкото на Бензин СЕРИОЗНО :shock: Карал съм я и от опит...

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 04 май 2007, 20:56

аз съм за газта, на метана доколкото съм чувал са доста големи бутилките пък и малко сложна е работата със зареждането :? да не говорим за цената, според мен метана няма да се наложи като алтернативно гориво, газта си е лидер :lol:

Потребителски аватар
b2d
потребител
потребител
Мнения: 527
Регистриран: 25 мар 2007, 19:19
Модел на автомобила: Мондео 2.0 / 2002
Местоположение: гр.София
Status: Извън линия

Мнение от b2d » 04 май 2007, 21:49

Ok Може би е така предложения за добри АГУ-та и място/цена на поставяне :?:

Потребителски аватар
Ianislav
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 05 дек 2006, 06:04
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi 95-та
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Ianislav » 04 май 2007, 22:21

Според мен по добре газ. За мощноста не съм съгласен..специално при мен де (както и при почти всички коли) пада значително, но за сметка на това ляга доста евтино. при метана бутилките искат доста повече пространство в колата, а в зависимост колко голяма бутилка ще сложиш ще има нужда и от подсилване на задницата (амортисьори, пружини и т.н. излишни разходи). Метановата уредба е доста по скъпа. Дано съм ти помогнал с избора :)
Може да съм бавен,но съм музикален ;)

Потребителски аватар
sharo_baro
потребител
потребител
Мнения: 428
Регистриран: 02 авг 2006, 17:38
Модел на автомобила: ford focus 2.0 16V на части ;( FORD PUMA 1.4 16V
Местоположение: pleven
Status: Извън линия

Мнение от sharo_baro » 04 май 2007, 22:59

миналиа месец си сложих газова инжекциа
много сам доволен добре варви
1200 лева

Потребителски аватар
Ianislav
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 05 дек 2006, 06:04
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi 95-та
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Ianislav » 04 май 2007, 23:01

Те пълните инжекциони са по скъпи иначе свясна италианска за моно е около 400-500 лв
Може да съм бавен,но съм музикален ;)

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 04 май 2007, 23:33

при хубав газов инжекцион почти няма разлика във вървенето

Потребителски аватар
S@sel@
потребител
потребител
Мнения: 597
Регистриран: 28 яну 2005, 23:39
Модел на автомобила: ex.Фиеста 1.1 mi `94 / ex.Фокус 1.8 115к.с.
Местоположение: deep in Colorado mountains
Status: Извън линия

Мнение от S@sel@ » 05 май 2007, 13:23

ГАЗЗЗ!
поне за мене това е отговора- има ги по-често газостанциите. дори и при пътувания извън страната се намират. Да си призная за метан станции не съм гледал много, но не помна да съм виждал.
БОГ създаде хората, COLT ги направи равни!

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 07 май 2007, 11:09

Гласувах за метан.
Една мацка, член на незнм каква си асоциация ми каза (преди няколко седмици), че в Германия имало директива до 2010 година 10% от колите да бъдели на метан. Имам някакъв поглед върху нещата и затова се включвам :)
CNG уредба като уредба не е много по-скъпа от тази за LPG. Скъпа е бутилката. Ако не ме лъже паметта (по-късно ще погледна) 40l бутилка тежи към 40kg, събира 7kg CNG при налягане 200 атмосфери и струва към 400лв.
В зависимост от обема на двигателя разхода градско е 5-7кг/100км.
1кг метан струва около 1лв.
Всеки сам може да си направи сметка за икономическия ефект от цялата работа.
Последна промяна от Атанас на 07 май 2007, 14:40, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
EscortMK51.3
потребител
потребител
Мнения: 575
Регистриран: 30 апр 2006, 04:07
Модел на автомобила: Cougar 2.0 16V Zetec '00,Mondeo MK1 1.6 '96 Zetec, Escort MK6 1.3 '93 HCS
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от EscortMK51.3 » 07 май 2007, 14:17

при мене ескорта (1.3) на газ градско ми вади разход от около 10-11-12, зависи как го карам, но разликата се усеща само на баирите ! иначе на равно разлика в мошноста м/у газ и бензин няма...а и сега съм с ОМВ Super100 :)

а колкото до вредите, тази която усещам най-много в момента е че ми гние изпускателната си стема и то доста здраво...

Потребителски аватар
jojo
потребител
потребител
Мнения: 610
Регистриран: 21 фев 2007, 14:55
Модел на автомобила: sierra
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от jojo » 11 май 2007, 22:18

виж сега всеки избира.може би газта си е по подходяща,бутилките са по евтини по лесна подръжка,на много места я има и извън България по4ти на всяка по голяма бензиностанция има колонка за газ.Тук цената на газта в момента варира 0.90-1.00лв за 1л.метановата уредба е доста по скъпа много по тежка,дори мога да твърдя по опасна.че и двете са отрови няма грешка но метана е по тежък и дори съм виждал някой хора се задушават от него.Ако на ден въртиш по и над 400км метановата ти е по изгодно,но ако изминаваш на ден до 100-200км на газ е по удачно.това все пак е лично мнение избора си е твой

acj
потребител
потребител
Мнения: 457
Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V
Местоположение: Colorado
Status: Извън линия

Мнение от acj » 15 май 2007, 13:32

Газ (пропан-бутан) е най удачно в универсалния случай. Газостанции бол навсякъде

Метан става ако си такси в София и се въртят много километри та да има смисъл от допълнителната икономия. Иначе из страната де метан на всеки 150-200 километра.

Все пак прилагам някои мои сравнителни сметки бензин-газ-метан, като съм използвал технически данни за разход на двигатили на Опел, поради това че предлагат фабричен вариант метан и оттам може да се направи по-достоверно сравнение.

Вижте таблицата:
(коригирана за цени - бензин 2 лв./л., газ 0.9 лв./л., метан 1 лв./кг.)
Прикачени файлове
cng1.jpg

TheWizard
потребител
потребител
Мнения: 48
Регистриран: 24 май 2007, 20:39
Модел на автомобила: Ескорт 1.4i 1995г.
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Метана е по-изгоден!

Мнение от TheWizard » 26 май 2007, 11:14

Ако изминавате по над 20 000км годишно е много по-на сметка да си купите метанова уредба, ако смятате да не карате по толкова вземете АГУ.

100 км с бензин на градско в София с моя форд ми стува 20лв

100 км с АГУ на градско в София - 11-12лв максимум

100 км на метан градско - 6лв

Това е простата сметка въпроса е дали смяташ да караш много километри тази кола за да и сложиш метан и да си се возиш за без пари.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 26 май 2007, 12:00

Атанас написа:Гласувах за метан.
Една мацка, член на незнм каква си асоциация ми каза (преди няколко седмици), че в Германия имало директива до 2010 година 10% от колите да бъдели на метан. Имам някакъв поглед върху нещата и затова се включвам :)
CNG уредба като уредба не е много по-скъпа от тази за LPG. Скъпа е бутилката. Ако не ме лъже паметта (по-късно ще погледна) 40l бутилка тежи към 40kg, събира 7kg CNG при налягане 200 атмосфери и струва към 400лв.
В зависимост от обема на двигателя разхода градско е 5-7кг/100км.
1кг метан струва около 1лв.
Всеки сам може да си направи сметка за икономическия ефект от цялата работа.
Да на запад силово ще ги наложат...

България е изпреварила европа с близо 10 години в това одношение, вече изградена инфра структора..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 206 госта