Стъпков мотор
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 29 апр 2007, 20:30
- Модел на автомобила: Опел Кадет
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Стъпков мотор
Здравейте! Въпроса ми е ,къде е разположен стъпковия мотор при двигател Зетек 1.8,16в ?Съмняваме се в него,тъй като на празен ход оборотите самоволно се повишават и после понижават.Възможно ли е почистване или трябва смяна?
Благодаря,предварително.
Благодаря,предварително.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Много инфо има по темата, търси...
http://www.clubford.org/forum/files/thu ... 28_111.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Накисни го в чист(медицински) бензин от аптеката; пръскай с WD40, мий с бензин, пак WD и така докато светне
http://www.clubford.org/forum/files/thu ... 28_111.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Накисни го в чист(медицински) бензин от аптеката; пръскай с WD40, мий с бензин, пак WD и така докато светне
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
На Мондеото както и на всички други модели се намира някъде по двигателя.vikica написа:а на мондеото каде е
Горе като писах за обезмаслител имах в предвид ОБЕЗМАСЛИТЕЛ.
Има едно МЕГЛИО което също го ползват за обезмаслител но незнам какво представлява.
Обезмаслителя с който чистих беше в опаковка с пулвелизатор ама баш същото като препаратите за почистване на прозорци. На него си пише ОБЕЗМАСЛИТЕЛ.
Качил съм и снимки тук във форума обаче нещо не намерих темата.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 17 май 2007, 16:05
- Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
cocoff написа:Много инфо има по темата, търси...
http://www.clubford.org/forum/files/thu ... 28_111.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Накисни го в чист(медицински) бензин от аптеката; пръскай с WD40, мий с бензин, пак WD и така докато светне
ама самото моторче или задната част която се държи на 4 болчета?
-
- потребител
- Мнения: 32
- Регистриран: 01 авг 2007, 21:22
- Модел на автомобила: Форд ескорт 1.6 16V 1996
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Пояснение:
Това
http://www.clubford.org/forum/files/thu ... 28_111.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
е клапан за регулиране на оборотите на празен ход на ZETEC.
Нормално е ,ако кабелчето му се откачи ,оборотите да станат около 750.
При закачен кабел комютъра установява необходимите обороти(около 1000).
Клапана работи в импулсен режим (включи-изключи).
Замърсяването му може да е причина за неустойчиви обороти.
Стъпково моторче е съвсем друго нещо (при други дигатели),макар ,че
и двете имат едни функции и си приличат външно,то принципа на работа е много различен.
Това
http://www.clubford.org/forum/files/thu ... 28_111.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
е клапан за регулиране на оборотите на празен ход на ZETEC.
Нормално е ,ако кабелчето му се откачи ,оборотите да станат около 750.
При закачен кабел комютъра установява необходимите обороти(около 1000).
Клапана работи в импулсен режим (включи-изключи).
Замърсяването му може да е причина за неустойчиви обороти.
Стъпково моторче е съвсем друго нещо (при други дигатели),макар ,че
и двете имат едни функции и си приличат външно,то принципа на работа е много различен.
Да наричаме нещата с истинските им имена!
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 02 фев 2011, 14:38
- Модел на автомобила: Ford PUMA 1.4ZTech
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор
Здр. колеги от днес съм ГОРД собственик на Форд пума 1.4 Зетек НО имам един много досаден проблем.
Преблема е следния:
Когато колата е на място държи около 1200 оборота но тръгна ли примерно да я зедя 1.2.3.4 оборотите полудяват започва да забиват на 3000-4000-5000об/мин на колкото съм задържал преди да превключа на толкова си остават и даже по някога сами се вдигат. Иначе по мои нядблюдения стъпковото моторче е базикано от пред дето е шестограма.
Ако има някоя темичка тук нека я добави някой че немога да се оправя с търсачката.
Благодарско на всичко.
Преблема е следния:
Когато колата е на място държи около 1200 оборота но тръгна ли примерно да я зедя 1.2.3.4 оборотите полудяват започва да забиват на 3000-4000-5000об/мин на колкото съм задържал преди да превключа на толкова си остават и даже по някога сами се вдигат. Иначе по мои нядблюдения стъпковото моторче е базикано от пред дето е шестограма.

Благодарско на всичко.
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор
Иди от "Главния форум " на форума : "Грижи , Поддръжка и Експлоатация " и от там на втората тема за "датчици ,MAF ,MAP , TPS ...сензори и диагностики " .Дано съм ти бил полезен .policevidin написа:Здр. колеги от днес съм ГОРД собственик на Форд пума 1.4 Зетек НО имам един много досаден проблем.
Преблема е следния:
Когато колата е на място държи около 1200 оборота но тръгна ли примерно да я зедя 1.2.3.4 оборотите полудяват започва да забиват на 3000-4000-5000об/мин на колкото съм задържал преди да превключа на толкова си остават и даже по някога сами се вдигат. Иначе по мои нядблюдения стъпковото моторче е базикано от пред дето е шестограма.Ако има някоя темичка тук нека я добави някой че немога да се оправя с търсачката.
Благодарско на всичко.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор
Стъпковия мотор при този двигател според Microcat е заместен от Air Bypass (въздушен байпас), който руснаците наричат "клапан за регулиране оборотите на празен ход".Той е 21 номер на картинката в по -долния сайт.Друг често срещан виновник за нестабилни обороти е TPS сензора (номер 2), който "казва" на компютъра в какво положение ти е педала на газта.policevidin написа:Здр. колеги от днес съм ГОРД собственик на Форд пума 1.4 Зетек НО имам един много досаден проблем.
Преблема е следния:
Когато колата е на място държи около 1200 оборота но тръгна ли примерно да я зедя 1.2.3.4 оборотите полудяват ........
http://www.autoprospect.ru/ford/fiesta/ ... eec-v.html
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 02 фев 2011, 14:38
- Модел на автомобила: Ford PUMA 1.4ZTech
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор
Нека вкарам малко яснота по моят проблем.
Значи симпномите бяха следните.:
Паля колата, държи 2000-2300 об/мин. след около 5-10мин. те падат на 1300об/мин и от там не падат повече (90*температура)
Но по-големите проблеми идват когато потегля, колата дори и с 5-10км/ч да се движи оставя ли я на свободна предавка сама си качва оборотите до 4500-5000-5500об/мин. НО спре ли колата на място и не се двиви оборотите си падат на 1200об/мин и не се форсира. Общо взето това и е проблема.
Днес си направих труда да сваля бай-пас клапана (или така нареченото стъпково моторче) и какво да видя оста по която се движи клапата е откършена (снимки на счупената ос утре) и реших да откача бай-пас клапана. Просто останах очарован колата заработи на 90% както трябва, вече не се форсира сама в движение нито на свободна е вярно работи на 1200об/мин. но на фона на предишният проблем е нищо. Сега проблем са тези 1200об. и това че на студено като я запаля и трябва около 2-3 мин аз да върша работата на клапана (стъпковия). Утре ще се опитам да намеря работещ такъв и да пробвам.
Миселта ми за цялата тази бъкотия дали е виновен този клапан и какво общо има движението на колата с оборотите????
Ето и няколко снимки:
На снимката по долу съм оградил въпросният винт (тример) който някой е въртял и откъснал, а тримера е продължение на оста вътре.



Значи симпномите бяха следните.:
Паля колата, държи 2000-2300 об/мин. след около 5-10мин. те падат на 1300об/мин и от там не падат повече (90*температура)
Но по-големите проблеми идват когато потегля, колата дори и с 5-10км/ч да се движи оставя ли я на свободна предавка сама си качва оборотите до 4500-5000-5500об/мин. НО спре ли колата на място и не се двиви оборотите си падат на 1200об/мин и не се форсира. Общо взето това и е проблема.
Днес си направих труда да сваля бай-пас клапана (или така нареченото стъпково моторче) и какво да видя оста по която се движи клапата е откършена (снимки на счупената ос утре) и реших да откача бай-пас клапана. Просто останах очарован колата заработи на 90% както трябва, вече не се форсира сама в движение нито на свободна е вярно работи на 1200об/мин. но на фона на предишният проблем е нищо. Сега проблем са тези 1200об. и това че на студено като я запаля и трябва около 2-3 мин аз да върша работата на клапана (стъпковия). Утре ще се опитам да намеря работещ такъв и да пробвам.
Миселта ми за цялата тази бъкотия дали е виновен този клапан и какво общо има движението на колата с оборотите????

Ето и няколко снимки:
На снимката по долу съм оградил въпросният винт (тример) който някой е въртял и откъснал, а тримера е продължение на оста вътре.



- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор
Като вземеш новия клапан, преди да започнеш процедурата по смяната, откачи акумулатора!
Като завършиш го закачи.
След това покарай и изчакай да се "обучи" компа.
Има вероятност преди да се е обучил да мени обороти, да забива ... некви такива.
Като завършиш го закачи.
След това покарай и изчакай да се "обучи" компа.
Има вероятност преди да се е обучил да мени обороти, да забива ... некви такива.
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор
Ако тези 1200 об/м ги държи и при загрят двигател не е добре .Но като смениш стъпковото ще пишеш кво става .Аз бих замерил ламбда сондата и термоанемометричния разходомер за въздух -MAF сензора .
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 05 фев 2011, 09:59
- Модел на автомобила: ford escort
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор
Извинявайте, но ще задам въпрос, като пълен лаик! При смяната на стъпковото моторче, има ли нужда от някакви допълнителни настройки по колата!
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор
Мисля ,че не тъй като то представлява , просто казано, един механичен изключвател и ако приемем , че е в пълна изправност и съответно работи коректно , при отнемане на газта ще си изключи и подавайки , /от тук на там/ , сигнал на ECU-то да си следи чрез сензорите и датчиците за ниските обороти .ijost написа:Извинявайте, но ще задам въпрос, като пълен лаик! При смяната на стъпковото моторче, има ли нужда от някакви допълнителни настройки по колата!
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 05 фев 2011, 09:59
- Модел на автомобила: ford escort
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор
Много благодаря за информацията.иво г. иванов написа:Мисля ,че не тъй като то представлява , просто казано, един механичен изключвател и ако приемем , че е в пълна изправност и съответно работи коректно , при отнемане на газта ще си изключи и подавайки , /от тук на там/ , сигнал на ECU-то да си следи чрез сензорите и датчиците за ниските обороти .ijost написа:Извинявайте, но ще задам въпрос, като пълен лаик! При смяната на стъпковото моторче, има ли нужда от някакви допълнителни настройки по колата!
-
- потребител
- Мнения: 17
- Регистриран: 02 фев 2011, 14:38
- Модел на автомобила: Ford PUMA 1.4ZTech
- Status: Извън линия
Re: Стъпков мотор
Колеги, поправих го всичко е ОК държи си обороти (800) при загряло положение.
Сега как поправих количката:
Свалих моторчето (клапана), поправих оста дето беше счупета, поставих го на колата, настроих оборотите от винта и потеглих с колата. Какво да видя проблема си го имаше, когато колата се двиви двигателя сам се форсира до 4500-5000об./мин. и реших да откача датчика за километража.
И пак паля държи 800об. тръгвам, не се форсира всичко е ОК но нямам километраж понеже е откачен датчика. Гася колата,закачам датчика са километр... паля проблема с форсирането е на лице.
Тъкмо се бях отчаял и се сетих за тъпият компютър на колата, откачих клемата на акумолатора за 2-3мин. закачих я паля, 800об с леки колебания 850, тръгвам 1,2,3,4 свободна и какво да видят очите ми колата си работи перфектно оборотите си падат до 1000 и секунда след това 800.
Направо се кефя страшно много. >:D<: >:D<: >:D<:
Еми това е всичко за сега дано съм бил полезен:
Ето и няколко снимки на въпросната счубена ОС.

Сега как поправих количката:
Свалих моторчето (клапана), поправих оста дето беше счупета, поставих го на колата, настроих оборотите от винта и потеглих с колата. Какво да видя проблема си го имаше, когато колата се двиви двигателя сам се форсира до 4500-5000об./мин. и реших да откача датчика за километража.
И пак паля държи 800об. тръгвам, не се форсира всичко е ОК но нямам километраж понеже е откачен датчика. Гася колата,закачам датчика са километр... паля проблема с форсирането е на лице.

Тъкмо се бях отчаял и се сетих за тъпият компютър на колата, откачих клемата на акумолатора за 2-3мин. закачих я паля, 800об с леки колебания 850, тръгвам 1,2,3,4 свободна и какво да видят очите ми колата си работи перфектно оборотите си падат до 1000 и секунда след това 800.
Направо се кефя страшно много. >:D<: >:D<: >:D<:
Еми това е всичко за сега дано съм бил полезен:
Ето и няколко снимки на въпросната счубена ОС.


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 19 госта