Относно: броя на вратите на колата

Кафе, чай, безалкохолно и сладки приказки.

С колко врати да е колата?

2 (3) врати
25
31%
4 (5) врати
56
69%
 
Общо гласове: 81

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Мнение от ImpossibleMan » 05 юни 2007, 21:24

Ще се опитам да отговоря сериозно. Така е, човек си мисли, че пътува в 90-95% от случаите си сам. На практика от моя опит се оказва, че доста по-често се качва и трети човек, а ако не е той, качва се чантата на втория ;) При това положение слабото местенце на новите фиести 3-вратки( за старите не знам) - лостчето за повдигане на седалката се оказва в неподходящи ръце, от което следват проблеми ( за тоя проблем ми споменаха в сервиза на Мото Пфое, не си го измислям, а и моето на дясната седалка заяжда често, така, че се налага да се карам понякога). тривратата Фиеста определено е с по-добра фаца. Задното стъкло е по-скосено, линията на колата не изглежда толкова женска( поне така мисля). недостатък, както на повечето тривратки е голямата предна врата, която в тесни пространства се отваря трудно. Предпазния колан е фиксиран и се намира доста назад, което на мен с дългите ръце не ми пречи много, а и се свиква. Пътника естествено го търси дълго време. Предимството от 1000 лева според мен си заслужава. Привърженик съм на тривратките, което не означава, че не бих си купил и кола с повече врати. Но специално за последния модел на Фиеста, мисля, че визията е много по-добра. Някак си петвратката ми изглежда неестествена, както и всяка малка кола от подобен клас.

Ама човече, ако искаш удобство, вземай петвратка. За гъзария тривратката е много по-добра.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 05 юни 2007, 21:37

Човечето е ГЪЗАРКА :)
Ще си вземе с 2(3) врати сигурен съм! :)
За тия неудобства които си избройл си прав.
Верно по-трудно се излиза от по-голямата врата кога си близо до стена или друг автомобил но ако си слабичк и нинджа става :) Аз не съм имал проблем :)
За ръчката за повдигането :
Взех ескорта със счупено палче (ръкохватка) Направих го та бившия собсвеник мноу се чуди как съм успял щото и той беше се мъчил.
Начи така бях усвойл нещата, че от шоферското място успявах да освободя механизма и да повдигна облегалката без много усилия и местене, само и само да не се набира всеки че да я потрошат пак.
А да метнеш нещо на задната седалка найш колко ми беше чудно сеа на тази с 4-те врати що не мога да метна току така нещо на задната седалка от предната врата м/у колонката и облегалката без да взлизам вътре.
Голям зор докъто свикна че трябва да отварям задна врата.
4-ри години някъде с 2 врати и не е истина че ще има зор с 4-ри.
Имах в предвид че като си му свикнеш ...

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Мнение от ImpossibleMan » 05 юни 2007, 21:48

paci написа:Човечето е ГЪЗАРКА :)
Ще си вземе с 2(3) врати сигурен съм! :)
За тия неудобства които си избройл си прав.
Верно по-трудно се излиза от по-голямата врата кога си близо до стена или друг автомобил но ако си слабичк и нинджа става :) Аз не съм имал проблем :)
За ръчката за повдигането :
Взех ескорта със счупено палче (ръкохватка) Направих го та бившия собсвеник мноу се чуди как съм успял щото и той беше се мъчил.
Начи така бях усвойл нещата, че от шоферското място успявах да освободя механизма и да повдигна облегалката без много усилия и местене, само и само да не се набира всеки че да я потрошат пак.
А да метнеш нещо на задната седалка найш колко ми беше чудно сеа на тази с 4-те врати що не мога да метна току така нещо на задната седалка от предната врата м/у колонката и облегалката без да взлизам вътре.
Голям зор докъто свикна че трябва да отварям задна врата.
4-ри години някъде с 2 врати и не е истина че ще има зор с 4-ри.
Имах в предвид че като си му свикнеш ...
Оооо, извинявам се :) Не обърнах внимание на ника. Щях да коригирам мнението си, ама ти ме изпревари ;) Мнението ми за 2-те врати, че са по-подходящи за мъж остава. Не , че приятелката ми нямаше поло с 3 врати де ;) То и аз се чудя, как ще се качвам, ако вратата е тясна, а за тесните пространства... Всеки ден паркирам на едно и също място - до един трансформатор на 40-50 сантиметра от вратата ми, в зависимост комшията на какво разстояние е спрял Ситроена си от мен ;) Е, кофти малко, да внимавам да не обеля лака, ама като нинджа се измъквам :P За паркинг да не говорим. Некой като спре до мен на 30 сантима се чудя дали през люка да влизам, ама се сещам, че нямам такъв ;) Остава багажника, ама ме е страх да не заседна със 105 килограмовия си задник . Тогава може да ме изненада някой изотзадзе, а аз само клаксона с дългите си ръце мога да натисна, стига да успея да дам на контакт :P. Абе не знам за каква Фиеста става въпрос, ама ако е като моята - вземай и бягай, не слушай батко си ;)

Потребителски аватар
jlpetkov
потребител
потребител
Мнения: 729
Регистриран: 18 яну 2007, 08:59
Модел на автомобила: BMW 318ti 95'мтехник шпер; Ford Fiesta 1,6i 16V '94 АГУ
Местоположение: София, в едно гето наречено Обеля-2
Status: Извън линия

Мнение от jlpetkov » 06 юни 2007, 11:09

Polly не я ли взе тая фиеста да открием най-накрая кое е по-доброто? :P

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 06 юни 2007, 12:11

jlpetkov написа:Polly не я ли взе тая фиеста да открием най-накрая кое е по-доброто? :P
Кажи ми как, ще откриете по-доброто, за да я взема по- бързо :P
FORD - Feel the difference.

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Мнение от ImpossibleMan » 06 юни 2007, 23:04

Polly написа:
jlpetkov написа:Polly не я ли взе тая фиеста да открием най-накрая кое е по-доброто? :P
Кажи ми как, ще откриете по-доброто, за да я взема по- бързо :P
Поли, най-доброто е новата кола, независимо дали с 3, 4 или 5 врати. Нека някой да си кара кошницата с 3 или 5 врати, ти си карай новата . И 3 врати да имаш, пак вършат по-добра работа от старите кошници :)

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 07 юни 2007, 10:05

ImpossibleMan написа:
Polly написа:
jlpetkov написа:Polly не я ли взе тая фиеста да открием най-накрая кое е по-доброто? :P
Кажи ми как, ще откриете по-доброто, за да я взема по- бързо :P
Поли, най-доброто е новата кола, независимо дали с 3, 4 или 5 врати. Нека някой да си кара кошницата с 3 или 5 врати, ти си карай новата . И 3 врати да имаш, пак вършат по-добра работа от старите кошници :)
всеки знае за новата кола ама не всеки може да си купи такава 8) и затова си караме кошниците с 3/5 врати. въпреки че и за новата кола не съм много съгласен, аз лично винаги съм предпочитал (ако имах пари) да си купя втора ръка наистина хубава кола на 5-6 год. отколкото нова за същите пари 8)

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Мнение от ImpossibleMan » 07 юни 2007, 15:14

doctordre написа:
ImpossibleMan написа:
Polly написа: Кажи ми как, ще откриете по-доброто, за да я взема по- бързо :P
Поли, най-доброто е новата кола, независимо дали с 3, 4 или 5 врати. Нека някой да си кара кошницата с 3 или 5 врати, ти си карай новата . И 3 врати да имаш, пак вършат по-добра работа от старите кошници :)
всеки знае за новата кола ама не всеки може да си купи такава 8) и затова си караме кошниците с 3/5 врати. въпреки че и за новата кола не съм много съгласен, аз лично винаги съм предпочитал (ако имах пари) да си купя втора ръка наистина хубава кола на 5-6 год. отколкото нова за същите пари 8)
Е, някои си купуват нови, защото нямат пари за стари ;) 5-6 години може да означават 100 000 км, с произтичащите от това последствия, по-високи данъци и застраховки, никаква гаранция, че не е блъскана или новоднена... Изобщо не си заслужава риска според мен. Ако ще е стара, нека е до 5-6 хиляди, че тях може да ги прежалиш.

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 07 юни 2007, 16:04

малко се отклоняваме от темата но... :lol: имах впредвид че предпочитам стара кола за 13-14 000 лв. отколкото нова Дачия например :)

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Мнение от ImpossibleMan » 07 юни 2007, 16:38

doctordre написа:малко се отклоняваме от темата но... :lol: имах впредвид че предпочитам стара кола за 13-14 000 лв. отколкото нова Дачия например :)
Да, отклоняваме се, но всичко пак опира до каква кола. Дай ми пример, какво старо на 5-6 години ще вземеш за 18000 лева, колкото е цената на разискваната в темата кола. Колко данъци ще трябва да плащаш за тази кола, застраховки( автокаско задължително, че ще ти я лепнат на момента), колко ще ти гори, щото за тия пари трябва да е от доста по-висок клас.

И разрови се в mobile.bg да видим какво би си избрал за 13-14 000 на 5-6 години.
Аз се разрових и видях необичайни обяви: от Форд Мондео за 13500 на 58000 км до Ситроен Пикасо на 200 000 км. И най-невероятната - Форд Фиеста 2002 на 117000 км с АБС, Климатик, ел.стъкла и централно за 13000 лева!!!!!!! Та тая колица сега струва около 20 000. Ако сложим 20% обезценяване на година, то тая цена би трябвало да е за кола, произведена 2005 година! Да не говорим, че дефектите зачестяват и стават твърде чести след 100 000 км пробег ( ако са реални) Риска да се набуташ с кола, която е на 300 000 км, а е представена за 150 000 е бих казал 90 %. Купуването на стара кола е толкова рисковано начинание за такава цена, че предпочитам новата, та ако ще и Дачия да е( стига ди сложат серво ;) ) Старата кола нито знаеш как е карана, нито знаеш какви са проблемите и и защо се продава. Сервизната книжка не гарантира нищо при внос. Всичко се преправя. Пример с познат: според сервизната книжка колата бе на 170 000 км, но случайно откри забравени документи, които показваха, че е на 300 000 км! Който иска да си троши главата и да дава луди пари за боклуци...

Потребителски аватар
DMX_a
потребител
потребител
Мнения: 933
Регистриран: 26 май 2007, 20:33
Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DMX_a » 07 юни 2007, 17:06

doctordre написа:малко се отклоняваме от темата но... :lol: имах впредвид че предпочитам стара кола за 13-14 000 лв. отколкото нова Дачия например :)
Напълно съм сагласен с doctordre особено ако познаваш колата от преди да я вземеш....

Колкото до това 2(3) или 4(5) врати по добрия вариянт е голямата и удобна кола.
Твърдо съм за 4 врати!!!

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Мнение от ImpossibleMan » 07 юни 2007, 17:39

DMX_a написа:
doctordre написа:малко се отклоняваме от темата но... :lol: имах впредвид че предпочитам стара кола за 13-14 000 лв. отколкото нова Дачия например :)
Напълно съм сагласен с doctordre особено ако познаваш колата от преди да я вземеш....

Колкото до това 2(3) или 4(5) врати по добрия вариянт е голямата и удобна кола.
Твърдо съм за 4 врати!!!
Ха, ха, разсмя ме ;) Дори аз не познавам своята кола и не знам какво и има и каво ще и се случи утре, макар, само аз да съм я карал :) 100 000 км са сериозен пробег и с него шега не бива! Иначе - все сме недоволни от сервизите!
Отказвам се вече да споря, моя отговор е 3 врати за мъже и 5 за жени ;)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 07 юни 2007, 20:48

Пичове, отклонихте се от темата ма якУ.
Ако ви интересува да ви изклюкаря, че на "кака" Поли тва ще и е 2-рата НОВА кола!
... и е одъртяла и ще си взима 4(5) :evil:
... айдееее ...
еми времето си тече ко да са прай :) :D *00130*

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 07 юни 2007, 21:35

DMX_a написа:
doctordre написа:малко се отклоняваме от темата но... :lol: имах впредвид че предпочитам стара кола за 13-14 000 лв. отколкото нова Дачия например :)
Напълно съм сагласен с doctordre особено ако познаваш колата от преди да я вземеш....
Да се включа и аз в дискусията.
1.Напълно подкрепям ImpossibleMan, че е невъзможно да се намери свестна кола и на малко колимотри за 13-14 хиляди лева. Ако е на 1 до 3 години, то тя ще е карана като служебна и напълно амортизирана.
Ако е някой по-хубава и по- скъпа марка, то отново някой ще се е изкефил максимално на колата и ще гледа да се оттърве, защото е ясно, че след 100 000 км започват проблемите.


2. Отделно не мога да си обясня какво значи да познаваш колата, дори и при идеалните условия чисто нова кола, която я карам в сервиз и и следя всичко, няма как да знам кое е тръгнало да се разваля и кое не работи както трябва, дори и видимо всичко да си работи перфектно. Отделно няма такова понятие "да познаваш колата"- това значи да знаеш дали е разработена правилно, по какви пътища е карана, с каква скорост и т.н.

3. По отношение на вратите само не разбрах, защо 3 врати за мъже и 5 за жени? Защо на мъжете им трябжат по-малко врати, а на жените повече?

Поздрави 8)
FORD - Feel the difference.

Потребителски аватар
DMX_a
потребител
потребител
Мнения: 933
Регистриран: 26 май 2007, 20:33
Модел на автомобила: Ford Escort 1.3 CL
BMW 320 E36
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DMX_a » 08 юни 2007, 07:17

Когато написах "да познаваш колата" имах в предвид да имаш реална представа КОЙ и КАК я е карал и поддържал. Защото познавам хора които са в състояние да съсипят една кола и за 10 хил км, и такива които се грижат за колите си като за малко дете.

От каъв тип шофьор бихте си купили кола от посочените ? Или може би от някой който не познавате???

Май наистина се отклонихме много...

BOROOO
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Мнение от BOROOO » 08 юни 2007, 12:13

Ако имаш малки деца взимай 3 вратка. Така ще си сигурна, че някое от тях няма да реши да слиза по време на движение. Иначе възрастни хора да се гънат за да влезнат си е живо мъчение. Колата все пак е за да ни служи, а не за украса :wink: .

Потребителски аватар
pantata
потребител
потребител
Мнения: 1374
Регистриран: 28 сеп 2006, 03:22
Модел на автомобила: Fiesta 1.4 `89
Fiesta 1.25 '10
Subaru Legacy 3.0R Auto '07
Местоположение: Димитровград/София
Status: Извън линия

Мнение от pantata » 08 юни 2007, 13:39

Колите с 4/5 врати имат механизъм, който не позволява отваряне на вратата отвътре ;)
Изображение

Потребителски аватар
ImpossibleMan
потребител
потребител
Мнения: 565
Регистриран: 17 авг 2006, 20:33
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.4 Titanium 2011
Местоположение: Селеметя
Status: Извън линия

Мнение от ImpossibleMan » 08 юни 2007, 18:42

Polly написа:
DMX_a написа:
doctordre написа:малко се отклоняваме от темата но... :lol: имах впредвид че предпочитам стара кола за 13-14 000 лв. отколкото нова Дачия например :)
Напълно съм сагласен с doctordre особено ако познаваш колата от преди да я вземеш....
Да се включа и аз в дискусията.
1.Напълно подкрепям ImpossibleMan, че е невъзможно да се намери свестна кола и на малко колимотри за 13-14 хиляди лева. Ако е на 1 до 3 години, то тя ще е карана като служебна и напълно амортизирана.
Ако е някой по-хубава и по- скъпа марка, то отново някой ще се е изкефил максимално на колата и ще гледа да се оттърве, защото е ясно, че след 100 000 км започват проблемите.


2. Отделно не мога да си обясня какво значи да познаваш колата, дори и при идеалните условия чисто нова кола, която я карам в сервиз и и следя всичко, няма как да знам кое е тръгнало да се разваля и кое не работи както трябва, дори и видимо всичко да си работи перфектно. Отделно няма такова понятие "да познаваш колата"- това значи да знаеш дали е разработена правилно, по какви пътища е карана, с каква скорост и т.н.

3. По отношение на вратите само не разбрах, защо 3 врати за мъже и 5 за жени? Защо на мъжете им трябжат по-малко врати, а на жените повече?

Поздрави 8)
Ами логиката ми е( лично мое мнение) , че Фиестата се определя като женска кола. Една жена се занимава повече с децата си, отколкото мъжа. Тоест тривратката изглежда по-спортно и е подходяща за младежи и първа нова кола. Е, не съм такъв, но нямам деца все още ;) Дори да имам деца, няма да е проблем за мен да си настаня детето отзад. Жените са по-капризни и ще им трябва задна врата ;) А и Фиестата с 5 врати лично на мен не ми харесва. Губи се спортната линия. Вратите са малки. Сега като се замисля, големите врати наистина ми харесват. Загледах се в четиривратки и ме озадачи факта, че седалката е изместена толкова назад, че ми е неясно как изобщо ще вляза с големия си ръст и тегло. Да не говорим за Чантата, която мъкна всеки божи ден с мен на работа и обикновено я захвърлям на задната седалка. По ми е удобно ако трябва да надигна седалката си, отколкото да отварям задната врата. Ами ако нямам централно polly, както ти нямаш? Тогава какво? Пресягам се да отворя отвътре или отключвам отвън ( всъщност има ли ключ? ) Ами като напускаш кола без централно трябва да мислиш за 4 врати, не за 2! Представи си какво неудобство ще е дори и за теб, която пътуваш почти сама - да провериш, дали всички врати са заключени, дори никой да не се е возил наскоро. Въобще, за кола, с която ще ходиш до работа за предпочитане са 2 врати, но ако имаш деца или планираш това - 4. Аз моята я ползвам почти само до работа, затова 2 врати ми стигат. Освен това колата си прилича на купе и може да врътна гуми тук и там, да потанцувам малко с нея и да се кефя :) една жена, едва ли търси точно това, което търся аз. Ако ще е семейна кола, няма да е Фиеста, но от зор и 4 врати ще взема.
Когато написах "да познаваш колата" имах в предвид да имаш реална представа КОЙ и КАК я е карал и поддържал. Защото познавам хора които са в състояние да съсипят една кола и за 10 хил км, и такива които се грижат за колите си като за малко дете.

От каъв тип шофьор бихте си купили кола от посочените ? Или може би от някой който не познавате???
Дори и аз внимателно карайки съм минавал през много големи трапове по маршрута ми, който минавам 6 пъти в седмицата :) Не знаеш къде е почнало да поддава, дори да ме знаеш как карам. Разбира се, коли по принцип се купуват от гъзари, които правят и слънца. В това съм се убедил лично. Умерения шофьор рядко продава колата си, затова не се надявай много, освен при специални случаи.

Отговори

Върни се в “КАФЕНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта