Аванс на разпределителен вал
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 07 апр 2007, 21:41
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8tdi
- Status: Извън линия
Аванс на разпределителен вал
Здравейте, колата ми стана много зле, след като смених ролки и ремака.Наложи се да отремонтирам и ГНП заради разбит лагер на оста.Майстора ми каза че е нулирал центровката на вала и гнп-то,оттогава колата е без мощност
- plamenford
- потребител
- Мнения: 257
- Регистриран: 01 юни 2006, 17:22
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8TDI
- Местоположение: гр.София
- Status: Извън линия
няма никакъв проблем,можеш сам да и дадеш малко предварение и ще се оправи.Моята стана така като и смених ремъците и ролките
http://plamengolf.data.bg" onclick="window.open(this.href);return false;
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
[img]http://store3.data.bg/plamengolf/DSC01834.JPG
[/img]
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 07 апр 2007, 21:41
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8tdi
- Status: Извън линия
Значи колата е за аванс или за повече гориво от помпата, щото са сменявани и някакви лопадки.Но по центровката на гнп-то не е пипано нищо.Преди колата на 2500 об. се чувстваше осезателно как набира.Сега мотора е по мек, демек работи на ниските режими по добре,но няма мощнист в 3000об и нагоре, просто се мъча като изпреварвам.Та въпроса ми е от каде се дава аванс на тоя вал.Да пробжам ли с един зъб напред?
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
danch0,
Защо ще оправяш бакиите на някой негодник, бе, човек???
След ремонта колата ти не върви, нали? Просто му я караш на оня и настоятелно, но с учтив тон го молиш да си довърши работата, за която ти ВЕЧЕ СИ ПЛАТИЛ. И ако ти откаже, не се караш, а се извиняваш и се усмихваш. След време му палиш бараката!
Защо ще оправяш бакиите на някой негодник, бе, човек???
След ремонта колата ти не върви, нали? Просто му я караш на оня и настоятелно, но с учтив тон го молиш да си довърши работата, за която ти ВЕЧЕ СИ ПЛАТИЛ. И ако ти откаже, не се караш, а се извиняваш и се усмихваш. След време му палиш бараката!
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 07 апр 2007, 21:41
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8tdi
- Status: Извън линия
Това ми е ясно, ама нали ми е комши човека и за това гледам да не се карам.Всека вечер умуваме за тоя проблем.Ътре съм решил да си я направя сам.Аванса на гнп-то сам си го направих,вярно че много време си играеш с проби но накрая си я правиш както на теб ти харесва, така ще направа и с вала, ко да се прави:)
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
О май год, като чета това изтръпвам, и настръхвам..danch0 написа:Няма пробле,предишната кола ми беше опел 1.6д, там разпр. вал сум го местил 3-4 зъба, щото там беше с плаваща шайба.Накрая стана, клапаните удраха в буталото, но на ниски обороти нямаше проблем, щом удареше веднага я гасех.При случая с мондеото ще е само някоилко градуса:)
Мисля че двигателя ти е 1.6 ако не се лъжа..
Сваляш капака на клапаните, отзад на вала има прорез който застопорява нулевото полужение на разп. вал.
А сега, по трудното е с другия, тея двигатели, чрез зъбчатки въртят първо ГНП помпата, и от там излиза ремък за разп. вал.
при полужение когато първи цилиндър се вдига, нагласяш горе на перката "пъхаш планка с точната дебелина" а долу на шайбата се дават 25 градуса статични.

Ако ти е 1.8D съм си играл да драскам ненужно.





Последна промяна от traqn_savov на 09 юни 2007, 07:42, променено общо 2 пъти.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
С налучкване няма да стане. Там един зъб е равен на разстоянието София - Пловдив. Ама аз от днес съм циганин и консултации спирам да давам. А за белези - не търсете. Няма! Има специални приспособления за центровка на газоразпределителния механизъм.
Колко ти взе за труд? Ако е под 80 лева, считай, че го е правил по милост за да не те гони и не му се сърди.
Колко ти взе за труд? Ако е под 80 лева, считай, че го е правил по милост за да не те гони и не му се сърди.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
ако няма белег на раз. вал, можеш и със часовников индикатар да намериш нулевата точка..
Но данните са различни, за различните двигатели.
Но данните са различни, за различните двигатели.

Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Двигателят му е 1.8 най-вероятно. Кара мондео. Там се разглобява половин кола за да се работи. 1/3 зъб изоставане на разпределителния вал и чука за страх. Пробвано. За ГМТ на първи цилиндър си трябва нагод. И т.н.
Абе що ходят при пишман майстори и само търсят евтиното???
Това пък за ремъците на 1.8 и как да се определи кой е верния майстор съм го тук писал поне 3 пъти.
Абе що ходят при пишман майстори и само търсят евтиното???
Това пък за ремъците на 1.8 и как да се определи кой е верния майстор съм го тук писал поне 3 пъти.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
На 1.8 пъ е по лесно даже, сменял съм сумате пъти.
На разп. вал, се завива един чоп, на коляновия вал се бута един дорник, и се зацепва първият ремък..
Вторият който върти и самата помпа, там е по сложно, завива се чоп, но белега е продълговат и обхваща голям ъгъл, и когато си разглабям, го бележа спрямо чопа къдее било, ако не знаеш, но се пада към средата, или в леко предварение.
Аз работя скъпо, никога не съм казал че работя евтино.

Използвай бутона "промени"! Не пускай 1000 поста един след друг и се придържайте към темата!
На разп. вал, се завива един чоп, на коляновия вал се бута един дорник, и се зацепва първият ремък..
Вторият който върти и самата помпа, там е по сложно, завива се чоп, но белега е продълговат и обхваща голям ъгъл, и когато си разглабям, го бележа спрямо чопа къдее било, ако не знаеш, но се пада към средата, или в леко предварение.
Защото като отидеш при някой телевизионен техник, и като ти каже 90 лева и друг ти каже 30 лева, ти при кого ще отидеш, ето за това...Vaklin написа:
Абе що ходят при пишман майстори и само търсят евтиното???
Аз работя скъпо, никога не съм казал че работя евтино.


Използвай бутона "промени"! Не пускай 1000 поста един след друг и се придържайте към темата!
Последна промяна от traqn_savov на 09 юни 2007, 16:50, променено общо 1 път.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 07 апр 2007, 21:41
- Модел на автомобила: ford mondeo 1.8tdi
- Status: Извън линия
Направих си опит и нищо не става, само мотора стана по шумен.Върнах си го на предишното положение.Остава да я откарам да пуснат повече нафта от гнп-то, защото при палене и при пълна гас няма никакъв дим, знам че при пълна гас трябва леко да изпуши.А това дето казвате колко взима майстора,това не определя неговите възможности.Значи колата ми е разглобена при този майстор дето ми е комшия, а гнп-то е отремонтирано при друг.Сега ще хода на скандал при тоя с гнп-тата.
Така е прав си за тая поговорка.Има в града една баба Мотопфое, и там ми казаха че техника в сервиза е на специализация:)
Благодарен съм на всички които си изказаха мненията по тая тема.Извода е че колата си е била добра като центровка на ангренажа, то и няма начин да не е като се набият тея щифтове.
Така е прав си за тая поговорка.Има в града една баба Мотопфое, и там ми казаха че техника в сервиза е на специализация:)
Благодарен съм на всички които си изказаха мненията по тая тема.Извода е че колата си е била добра като центровка на ангренажа, то и няма начин да не е като се набият тея щифтове.
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
На ангренажа да, на ГНП "гориво нагнетателната помпа" не е така, белега е доста продълговат, и обхваща поне 30 градуса..
Абе целта е момента на впръскване, да съвпадне с -25 градуса на коляновият вал, тоест статично предварение....
Абе целта е момента на впръскване, да съвпадне с -25 градуса на коляновият вал, тоест статично предварение....
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Продължаваме да се придържаме към темата. Къде, казваш, се бута "чопа" на коялновия вал? Ами ако на шайбата на разпределителния вал няма дупка какво правим? Това за продълговатия белег най-много ме накефи. 

_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
в нулево полужение единия отвор на шайбата на раз. вал съвпада с този на главата.
Другият се слагаше "до колкото се сещам" отстрани под динамото, и сочи към един изрез на шайбата на коляновият вал..
А продълговатият белег, не е белег а е отвор в шайбата, на ГНП то
Другият се слагаше "до колкото се сещам" отстрани под динамото, и сочи към един изрез на шайбата на коляновият вал..
А продълговатият белег, не е белег а е отвор в шайбата, на ГНП то
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Разпределителните валове са 2 варианта. С дупка през ремъчната шайба и главата (дупката е елиптична за регулировка) и без такава. Ако няма, значи шайбата е на конус. Във всички положения на опашката на вала има шлиц с дебелина 5 мм който трябва да е успореден на главата. Дупката при динамото е малко с резба М10 и там не е какъв да е шиш, а със строго определена дължина. Изрези няма. Помпата си е регулирана заводски или там който я е ремонтирал. Има дупка на нея. 6мм за лукас, 9 мм за Бош. Peg timing му се казва. Това елиптичното, точно както и на разпределителния вал е защото няма два еднакви ремъка, а специално 1.8 форделите са страшно критични към такива неща.
Но, това всичкото няма никакво значение. Форд и циганин мрат от веднъж. Не трябва много да им заничаме.
Но, това всичкото няма никакво значение. Форд и циганин мрат от веднъж. Не трябва много да им заничаме.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта