Подобрение на парното на ескорт
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Подобрение на парното на ескорт
Значи освен ескорта карам и фокус 1.6. Забелязал съм, че фокуса стига много по-бързо до нормална работна температура /стрелката е точно на средата/ от ескорта. Тази разлика е доста съществена според мен поне по две причини - разхода на гориво /по-бързо загряване = по-малко работа на "смукач"/ и температурата на парното.Това последното напоследък в студените дни ме дразни много - във фокуса почва да духа топло след максимум 2-3 минути, а на ескорта понякога и 10 минути не му стигат да загрее до средата.
Та проучих въпроса и разбрах, че фокуса има нагревател в охладителната система, който се изключва при достигане на нормална работна температура. Естествено е сега да искам да сложа такъв нагревател и на ескорта, но не знам как да го направя. Някой може ли да помогне? Много ще съм задължен
Та проучих въпроса и разбрах, че фокуса има нагревател в охладителната система, който се изключва при достигане на нормална работна температура. Естествено е сега да искам да сложа такъв нагревател и на ескорта, но не знам как да го направя. Някой може ли да помогне? Много ще съм задължен
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
това го взех от абв-то
Пъхаха се тук-таме от руските бързовари по 250 W, имаше едни плоски.Слагат се много лесно в една от тапите на блока... но трябва да закараш 220 волта до колата
Ма тва за лада, за Ескорта не гарантирам...
Има и друг трик: подгряване на двигателя с електрическо одеало.

Има и друг трик: подгряване на двигателя с електрическо одеало.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Сега се сетих, Cossy, като каза за бързовар - има и такива на 12 волта за коли - сигурно ще стане. А за да не пипаш двигателя/блока, можеш да го сложиш на маркуча за водата на парното. Така както го виждам ще трябва да си направиш една кутия с два щуцера за маркуча и в нея да монтираш бързовара и да го вържеш с един термодатчик, който да мери температурата на водата и като стигне определени градуси да изключва тока към бързовара, за да не кипнеш водата. Са ще направя една бърза схема на това какво имам в предвид


-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
мерси много брок. мисля, че ще стане, само кажи от къде да взема такъв бързовар. а за датчика е лесно, ще му сложа един като този на перката на радиатора - например на 70-80 градуса да изключва, че иначе ще обърка охлаждането на колата. има и друг вариянт - прекъсвач на таблото ,но той е по-рискован- забравяш - кипиш 

- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Някъде бях гледал бързовар на 12 волта. Ама сега не мога да се сетя къде. По принцип не е проблем да има, след като има:
кафеварка http://eshop.bg/eshop3/phps/addord.php? ... mefrom=grp
фурна http://eshop.bg/eshop3/index.php?url=/e ... d*comefrom
Предполагам, че даже по разните магазини за реотани, може и да направят реотан за 12 волта - ама не съм питал

кафеварка http://eshop.bg/eshop3/phps/addord.php? ... mefrom=grp
фурна http://eshop.bg/eshop3/index.php?url=/e ... d*comefrom
Предполагам, че даже по разните магазини за реотани, може и да направят реотан за 12 волта - ама не съм питал

-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не става въпраз за печки на ток, бая трябва да е този акомулатор за да стопли нещо като 80 кг. метал поне с 10 градуса. Тази печка е като на ЗАЗ парното самоче не топли въздух а "водата" и сигурно има ел. помпичка да я върти за да сгрее двигателя /може и да има серпентина в маслото/ преди запалване при минусови температури. Май са изстрили темата, става въпрос за преди 2-3 год. май беше за рено Д-р Смок
Небойте се роби Спартак е с вас!
-
- потребител
- Мнения: 87
- Регистриран: 18 фев 2005, 14:19
- Модел на автомобила: Ford fiesta
- Местоположение: sofia
- Status: Извън линия
За съжаление схемата на brock няма да стане защото ще въведе допълнителни съпротивления по пътя на водата, а не се знае как е сметната водната помпа и дали при по големи съпротивления може да осигури този дебит.
А свещите на дизелите как са ,пак ли са като бензиновите да им трябва бобина и да работят на много висок волтаж или са едни най обикновенни нагреватели и се захранват директно с волтажа на акомулатора?
А свещите на дизелите как са ,пак ли са като бензиновите да им трябва бобина и да работят на много висок волтаж или са едни най обикновенни нагреватели и се захранват директно с волтажа на акомулатора?
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта