Подобрение на парното на ескорт

Това се прави така! Няма смисъл да откриваме топлата вода.
racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Подобрение на парното на ескорт

Мнение от racer11 » 03 фев 2005, 15:46

Значи освен ескорта карам и фокус 1.6. Забелязал съм, че фокуса стига много по-бързо до нормална работна температура /стрелката е точно на средата/ от ескорта. Тази разлика е доста съществена според мен поне по две причини - разхода на гориво /по-бързо загряване = по-малко работа на "смукач"/ и температурата на парното.Това последното напоследък в студените дни ме дразни много - във фокуса почва да духа топло след максимум 2-3 минути, а на ескорта понякога и 10 минути не му стигат да загрее до средата.

Та проучих въпроса и разбрах, че фокуса има нагревател в охладителната система, който се изключва при достигане на нормална работна температура. Естествено е сега да искам да сложа такъв нагревател и на ескорта, но не знам как да го направя. Някой може ли да помогне? Много ще съм задължен

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 03 фев 2005, 21:18

И моя го прави този номер, ама да ти кажа не знам за нагреватели :( Чувал съм на лади да слагат някакви бързовари ама за ескорт :oops:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 04 фев 2005, 00:56

какви са тези бързовари и къде се слагат? може би ще може да се приспособи нещо и за ескорта

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

това го взех от абв-то

Мнение от cossy » 04 фев 2005, 17:32

Пъхаха се тук-таме от руските бързовари по 250 W, имаше едни плоски.Слагат се много лесно в една от тапите на блока... но трябва да закараш 220 волта до колата :( Ма тва за лада, за Ескорта не гарантирам...
Има и друг трик: подгряване на двигателя с електрическо одеало.

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 04 фев 2005, 17:47

Сега се сетих, Cossy, като каза за бързовар - има и такива на 12 волта за коли - сигурно ще стане. А за да не пипаш двигателя/блока, можеш да го сложиш на маркуча за водата на парното. Така както го виждам ще трябва да си направиш една кутия с два щуцера за маркуча и в нея да монтираш бързовара и да го вържеш с един термодатчик, който да мери температурата на водата и като стигне определени градуси да изключва тока към бързовара, за да не кипнеш водата. Са ще направя една бърза схема на това какво имам в предвид

:twisted:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 07 фев 2005, 09:21

мерси много брок. мисля, че ще стане, само кажи от къде да взема такъв бързовар. а за датчика е лесно, ще му сложа един като този на перката на радиатора - например на 70-80 градуса да изключва, че иначе ще обърка охлаждането на колата. има и друг вариянт - прекъсвач на таблото ,но той е по-рискован- забравяш - кипиш :D

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 09 фев 2005, 10:08

бързовар на 12 волта?

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 09 фев 2005, 11:06

Някъде бях гледал бързовар на 12 волта. Ама сега не мога да се сетя къде. По принцип не е проблем да има, след като има:
кафеварка http://eshop.bg/eshop3/phps/addord.php? ... mefrom=grp
фурна http://eshop.bg/eshop3/index.php?url=/e ... d*comefrom
Предполагам, че даже по разните магазини за реотани, може и да направят реотан за 12 волта - ама не съм питал

:twisted:

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 09 фев 2005, 11:10

мерси,ще проверя. дано да стане, че в тези температури...

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 09 фев 2005, 12:57

A някакви подгряващи свещи не може ли да се сложат???

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 09 фев 2005, 13:07

и аз за това си мислех :D но не знам дали ще вършат работа - малки са като повърхност, но от друга страна нагряват доста.а и не знам колко ще издържат - все пак оригиналнато им предназначение е да работят 5-10 секунди при всяко тръгване е не 5-10 минути.айде някой с дизел да каже какво мисли

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 09 фев 2005, 14:56

а какво ще стане ако се сложи бързовар на 220 волта.ще загрява ли на 12 волта?извинете за тъпия въпрос, но от уроциет по физика в 7 клас не съм се занимавал с електротехника :D

Потребителски аватар
Brock
потребител
потребител
Мнения: 2226
Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
Местоположение: София, Гео Милев
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Brock » 09 фев 2005, 15:04

racer11 написа:а какво ще стане ако се сложи бързовар на 220 волта.ще загрява ли на 12 волта?извинете за тъпия въпрос, но от уроциет по физика в 7 клас не съм се занимавал с електротехника :D
Определено не. Същото е като да сложиш крушка за 220 волта - дали ще светне :roll:

:twisted:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 09 фев 2005, 17:55

Чувал съм за подгряващи печки, оригинални т.е. фабрични де за дизели май за мерцедес беше, но ще потърся в кой форум беше.
Небойте се роби Спартак е с вас!

racer11
потребител
потребител
Мнения: 836
Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от racer11 » 10 фев 2005, 09:16

има печки, но те са на ток.а се слагат предимно на дизели защото акумулаторите им са по-силни.

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 19 фев 2005, 18:56

Не става въпраз за печки на ток, бая трябва да е този акомулатор за да стопли нещо като 80 кг. метал поне с 10 градуса. Тази печка е като на ЗАЗ парното самоче не топли въздух а "водата" и сигурно има ел. помпичка да я върти за да сгрее двигателя /може и да има серпентина в маслото/ преди запалване при минусови температури. Май са изстрили темата, става въпрос за преди 2-3 год. май беше за рено Д-р Смок
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
darksasho
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 20 фев 2005, 19:46
Модел на автомобила: sofiq
Местоположение: eskort
Status: Извън линия

Мнение от darksasho » 26 фев 2005, 19:01

и аз да се включа, тука съм нов но ми стана интересно. Имам приятел който е монтьор и ми каза, че Фокуса е с подгряване, има блокче преди парното с 3 подгревни свещи от дизел, но старите. Понеже са в водата и се охлаждат и не горят. Според него не е проблем да се сложи и на Ескорта.

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 27 фев 2005, 23:01

Интересно :) А къде точно седи това "блокче" ?

Потребителски аватар
darksasho
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 20 фев 2005, 19:46
Модел на автомобила: sofiq
Местоположение: eskort
Status: Извън линия

Мнение от darksasho » 28 фев 2005, 20:23

предполагам, че е на маркуча който влиза в радиатора на парното, така затопля само парното. На пежата за тази цел картерните газове манават през серпентина преди парното и вършат същата работа.

Bakara
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 18 фев 2005, 14:19
Модел на автомобила: Ford fiesta
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от Bakara » 01 мар 2005, 15:22

За съжаление схемата на brock няма да стане защото ще въведе допълнителни съпротивления по пътя на водата, а не се знае как е сметната водната помпа и дали при по големи съпротивления може да осигури този дебит.
А свещите на дизелите как са ,пак ли са като бензиновите да им трябва бобина и да работят на много висок волтаж или са едни най обикновенни нагреватели и се захранват директно с волтажа на акомулатора?

Отговори

Върни се в “СЪВЕТИ / НАПРАВИ СИ САМ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта