Доляха ми едно и също масло в скорости и серво ?! - РЕШЕН!!!

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 12 юни 2007, 23:14

Сигурно ще прозвучи безумно, но ако кутията е MTX75 - механична - маслото е точно хидравлично - червено и е същото като в хидравликата на волана. Това е информация потвърдена от Аутодата , Мотопфое и книжката на форда ми.Хидравличното масло на Приста наистина е с правилния надпис че отговаря на спецификацията на Форд. С масло 80W90 или 75W90 ще има проблеми най-вече зимата - по-гъсто е.

Пак повтарям:
Може да не ви се вярва, но тази кутия ( MTX 75 ) е с масло като за автоматиците и с него работи перфектно. В моята го смених с ELF Dextron III хидравлично и за автоматични трансмисий. Преди да я купя при смяната на съединителя и бяха налели 80W90 и зимата няма включване особено първа.

Дано да съм полезен...

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 12 юни 2007, 23:37

Аз лично не бих сложил, защото по умни хора от мен са правили кутията, и те са определили с какво масло да се кара, а не рекламни агенти..


П.П. в аутодатата пише само вискозитета, но не и на каква основа е.. :wink: :wink:
Прикачени файлове
75W90.JPG
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 13 юни 2007, 11:46

Така де, човекът ти казва, че според сервизната му книжка , която е писана от по-умните хора, маслото е точно.

AlexRS
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 29 май 2007, 13:14
Модел на автомобила: SCORPIO 2.3
Status: Извън линия

Мнение от AlexRS » 13 юни 2007, 22:34

Важното е, че човекът има пробка вече на кутията и може да го сменява без проблеми докато уцели точното масло :lol:

Потребителски аватар
gicho_fiesta
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 18 май 2007, 15:05
Модел на автомобила: FIESTA 1,8D 1999г.
Status: Извън линия

Мнение от gicho_fiesta » 16 юни 2007, 12:15

a как да разбера кой модел ми е скоростната кутия?

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от diesel1.6 » 17 юни 2007, 16:37

traqn_savov написа: Мисля че в механичните кутии се слага само хипоидно масло, но от друга страна и автоматичните имат зъбчатки, най много да ти заминат синхронизаторите, другто едва ли ще има..

А да, и хидравличното масло е растително, а не минерално.

хахахаххаах
Това е доста тъ** и весело, за растителните хидравлични масла :D :D
Има хипоидни предавки и нехипоидни... и колата ти НЕ е с нито една двойка хипоидни зъбни колела. Предполагам се досещащ кога е задалжително хипоидното масло - там където е необходимо. Иначе понякога е дори вредно.
Трансмиснионните масла са си трансмисионни, и само някои от тях са и хипоидни - според нуждата :)
Последна промяна от diesel1.6 на 02 ное 2007, 09:45, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 17 юни 2007, 16:55

ти целият си объркан, така че споко. :oops: :P :P

хидравличните масла са си хидравлични, трансмисионните са си трансмисионни.


Чук тук http://www.lukoil.bg/8_oils.asp" onclick="window.open(this.href);return false;


2. Трансмисионни масла
ТЭП - 15
Т 90 ЕР 2S ЛУКОЙЛ ТМ 5 GL 5
T 75 EP 1

3. Хидравлични масла
ИГП - 18
ИГП - 38
ИГП -72
Н 46 А ИГП - 30
ИГП - 49
Н 46


А има и такива за хидравлични трансмисионни кутии, те са друг клас и не се наливат в сервото, първо са гъсти, второ разтварят гумените уплътнителки в механизмите на сервото...
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 17 юни 2007, 19:11

traqn_savov написа:...и хидравличното масло е растително, а не минерално...
И се туря у салатата, а и за безиросване става :P :P

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 17 юни 2007, 20:21

cocoff написа:
traqn_savov написа:...и хидравличното масло е растително, а не минерално...
И се туря у салатата, а и за безиросване става :P :P
ахам. :P :P :P може да си пържеш картофки..

на растителна основа е, миришеше гадно, мамаму стара, на нещо биохимично ще кажеш че си се исрал вътре, това са старите масла.

Сега са вече синтезирани, синтетики, полиестери, полимерни сдтруктори, и на майкайм в гъза други шитни...

Вече се борят за универсално масло, тава е масло дето става за всичко, и да е на биохимична основа, заради околната среда...
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 17 юни 2007, 22:15

Лада "Самара"- по инструкция за ск кутия се използва моторно масло еднакво с това което препоръчват за д-ля(M10D).
Пежо 205- общ картер
Всички коли във F1-общ картер.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 18 юни 2007, 23:35

явно аз излязох рекламен агент.... аз на Мото Пфое и на сервизната си книжка вярвам, а там за MTX 75 маслото е хидравлично......ПОВЕЧЕ НЕ КОМЕНТИРАМ !!!

MTX 75 е кутията с "палче " за задна. За да се включи задна се надига нагоре едно лостче. По това се различава най-лесно от другите кутий. ( имаше въпрос как да се разбере каква е кутията )

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 19 юни 2007, 07:40

:wink: :wink: :wink: да но на тази кутия..

http://focus.noegruts.com/trannyoil/trannyoil.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Изображение



а не на тази

Изображение

Ето тук има малко инфо за кутиите. :wink:

http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 19 юни 2007, 08:04

На Type MTX75 зъбите са хипоидни

Изображение

а на IB5 са прави зъби

Изображение



за вас може и да няма разлика, обаче ще я обесня...


Хипоидните зъби не са натоварени толкова, защото силата действа на 3 зъба, тоест един се подхваща докато другият излиза от предавката за това са наклонени, предават по голяма сила, при по малко натоварване..


Правите зъби не са така, цялата сила действа на един зъб, и са по склонни към шум и износване. :wink: :wink:

А пък ви ръгайте каквото масло си искате, и аз трябва да имам работа...
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

san bernar
потребител
потребител
Мнения: 1
Регистриран: 12 авг 2007, 16:30
Модел на автомобила: Mercedes Vito
Status: Извън линия

Мнение от san bernar » 12 авг 2007, 16:53

Темата е отдавна, но аз искам да споделя нещо с вас. Имах Форд Транзит. Счупих лагер на първичния вал и за всеки случай смених всички лагери в предавателната кутия. След като взех колата от ремонт ми направи впечатлене, че когато е студена и тръгна без подгрев(веднага) скоростите се превключват малко затруднено, като в зависимост от температурата след известно време всичко става нормално. В сервиза ми казаха, че са наляли ново масло по каталог. Въпреки всичко смених марката на маслото, но вискозитетният клас остана пак същия, според каталога. Същата история. Отидох в друг сервиз по друг повод и те ми казаха, че тази скоростна кутия за Форд Транзит, с алуминиев корпус е произведена в Англия и се зарежда не с масло от по каталога, а с масло за автоматични предавателни кутии от типа АТФ, независимо че кутията е механична. Казаха, че и преди са имали подобен случай и са се консултирали с хора от Мото Пфое. И действително проблемите с превключването изчезнаха. Но тъй като кутията щумеше, независимо от смяната на лагерите, аз пак я заредих с някакво масло по каталог за кой ли път. Така и си продадох буса, а онзи след мен му закачи платформа и вози гуми и коли от чужбина. Вече е навъртял над 200 000 и кутията държи, независимо че шуми. Та когато сменихме маслото на Транзита с АТФ забелязах, че има и други механични фордови кутии зареждащи се с АТФ. Те си имат означения с букви и цифри. Така че, може и въпросната кутия на колегата да не е била погрешно заредена с АТФ>

Потребителски аватар
gicho_fiesta
потребител
потребител
Мнения: 62
Регистриран: 18 май 2007, 15:05
Модел на автомобила: FIESTA 1,8D 1999г.
Status: Извън линия

Мнение от gicho_fiesta » 13 авг 2007, 17:37

Скоро сменяхме гарнитурата на страничното капаче на скоростната кутия , че капеше масло и видях че зъбите на колелото което се вижда под този капак са под наклон, а не прави. Това значи ли че са хипоидни и че кутията е МТХ75?! Но пък нямам такова палче за задната скорост!?

Потребителски аватар
synthez 3D
Потребител
Потребител
Мнения: 1748
Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008,
Местоположение: Г.Оряховица
Status: Извън линия

Мнение от synthez 3D » 16 авг 2007, 09:41

Моля ви не заблуждавайте колегата,че IB5 е с прави зъби.Единствено задната предавка е с прави зъби и не е синхронизирана(съжалявам,че не мога да прикача снимка,заради запълнен лимит).Всички други предавки са с наклонени зъби,което важи за всички съвременни скоростни кутии,включително MTX75 и IB5.Разликата между двете кутии е във степента на натоварване,за която са изчислени и това,че на MTX75 задната предавка е синхронизирана.По спецификацията на FORD ,IB5 върви с хипоидно масло SAE75W90.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 16 госта