Въпроси към колегите с 1.8 16V

Остана ли някой да кара на бензин? LPG, Метан. Съвместимост, проблеми, препоръки.
AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Въпроси към колегите с 1.8 16V

Мнение от AlexP » 19 юни 2007, 14:17

Колата е Ескорт 1995г 1.8 16, газовата уредба е Старгаз с ел. изпарител и ламбда контрол. Гореше 9.5/100 газ извънградско при сравнително яко настъпване, докато един ден не започна да ми гасне в движение. Оказа се стъпковият клапан на ламбда контрол системата. Сложих обикновен тройник и по същото време ми направиха и профилактика на изпарителя, като според тях пружината за високото налягане не била оригинална и я смениха с друга по-мека. Пробвах различни настройки, но под 11.5/100 не падна. След това махнах тройника и сложих нов стъпков клапан, но Тартарини (Старгаз не намерих) и разхода падна на 10.5/100. Та въпросите ми към колегите с такива двигатели са 1. Колко ви горят колите извънградско? 2. С каква газова уредба сте? 3. Има ли ламбда контрол?

90% съм сигурен, че по-високият разход идва от пружината, но не мисля да си играя с този изпарител повече, а да взема един нов за проба. Коя марка са най-кадърни и същевременно лесно се намират консумативи за тях? BRC добри ли са?

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Re: Въпроси към колегите с 1.8 16V

Мнение от TIN » 19 юни 2007, 14:43

AlexP написа:Колата е Ескорт 1995г 1.8 16, газовата уредба е Старгаз с ел. изпарител и ламбда контрол. Гореше 9.5/100 газ извънградско при сравнително яко настъпване, докато един ден не започна да ми гасне в движение. Оказа се стъпковият клапан на ламбда контрол системата. Сложих обикновен тройник и по същото време ми направиха и профилактика на изпарителя, като според тях пружината за високото налягане не била оригинална и я смениха с друга по-мека. Пробвах различни настройки, но под 11.5/100 не падна. След това махнах тройника и сложих нов стъпков клапан, но Тартарини (Старгаз не намерих) и разхода падна на 10.5/100. Та въпросите ми към колегите с такива двигатели са 1. Колко ви горят колите извънградско? 2. С каква газова уредба сте? 3. Има ли ламбда контрол?

90% съм сигурен, че по-високият разход идва от пружината, но не мисля да си играя с този изпарител повече, а да взема един нов за проба. Коя марка са най-кадърни и същевременно лесно се намират консумативи за тях? BRC добри ли са?
В момента съм с газов инжекцион, но преди бях с Landi Renzo с ламбда контрол, определено е по нисък разхода с него!
Имаше момент в който не ми работеше моторчето.....след подмяната му разхода падна...
Много бях доволен от уредбата.......но реших да сменя на газов инжекцион......по добре върви, по сигурно и т.н....
Иначе изпарителя беше също Ланди ренцо 81 SIC мисля ...
За БРЦ изпарител не съм чувал нищо...
Дори съм си запазил старата уредба :)
Успех!

П.С. инжекциона ми сега е BRC много съм доволен от него....но го карам от 5000 та....бъдещето ще покаже....

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 19 юни 2007, 16:18

А колко ти гореше извънградско преди и сега?

Иначе газовите инжекциони са добре, но не си струва за толкова евтина кола. Другото, което не ми харесва при тях е, че винаги палиш на бензин, а аз лятото с моята обикновена уредба предимно паля директно на газ. Мембраните са евтини и ги сменям веднъж на 30-40000км. А ако е настроена добре, разликата с бензин е минимална. От това което съм чел/чувал съм останал с впечатлението, че газовият инжекцион не дава по-нисък разход от добре настроена обикновена уредба с ламбда контрол.

TIN
потребител
потребител
Мнения: 543
Регистриран: 17 фев 2006, 15:40
Модел на автомобила: Ford Mondeo 1.8i DOHC 1796cc 16V Zetec 85KW (115PS); 95 - комби,АГУ BRC Sequent Injection
Ford Fiesta 1,4i 2008г.
Местоположение: гр Сопот
Status: Извън линия

Мнение от TIN » 19 юни 2007, 16:26

AlexP написа:А колко ти гореше извънградско преди и сега?

Иначе газовите инжекциони са добре, но не си струва за толкова евтина кола. Другото, което не ми харесва при тях е, че винаги палиш на бензин, а аз лятото с моята обикновена уредба предимно паля директно на газ. Мембраните са евтини и ги сменям веднъж на 30-40000км. А ако е настроена добре, разликата с бензин е минимална. От това което съм чел/чувал съм останал с впечатлението, че газовият инжекцион не дава по-нисък разход от добре настроена обикновена уредба с ламбда контрол.
Преди около 9 сега 10.....с климатик...това смесено градско + извън...пътувам често Габрово - Сопот...100км....и няма как да го сложа извънградско защото прохода Шипка.....и т.н.
Иначе чувствително по добре върви инжекциона... за паленето на бензин наливам 15лв месечно....за палене и до като качи темп газта за да може да прехвърли......това е.....
Колкото до това че не си струва....продаваш колата....( то и колко ли ще и взема като знам, че за година и половина се обезцени наполовина), може би след година ще струва 1000-1500 лв мондео като моето, та.....сваляш си уредбата и слагаш на следващата кола, какъв е проблема...поне забравяш за проблеми......
Е, да....финансовия въпрос също не е за пренебрегване.....
Но по принцип е въпрос на избор, какъв изпарител да си вземеш, дори съм чувал за някакви турски по 50лв които изкарвали по 50-70 000 и хвърляш и вземаш нов.....имам познат който вкарва коли и използва такива....
Приятел, който сложи на 2 литровото мондео някакъв холандски инжекцион в София ( Габровец е ), казва че му гори под 8 при 180....ама нали се сещаш колко смешно звучи това...та хора всякакви.....

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 19 юни 2007, 17:48

Ако мога да докарам Ескорта да гори 9/100 ще мирясам. Сега видях, че BRC и Lovato струват към 120лв, което е доста по-малко от колкото очаквах. Ще проуча как стои въпроса с подръжката им и може да взема един от двата.

Ти не продаваш ли твоя и евентуално ламбда контрол системата? Ако искаш да ти пиша на л.с. да се разберем нещо?

Няма лошо да падат цените на колите. Следващата ми кола ще е Мондео МК2. Такова изгнило не съм виждал. Ако и Ескорта не гниеше скоро нямаше да го сменя.

AlexP
потребител
потребител
Мнения: 259
Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от AlexP » 20 юни 2007, 22:50

Как се развиха нещата - влязох днес в първия магазин и имаха 5-6 вида изпарители от 50 до 120лв. Едно Ловато беше най-скъпото, но не ми вдъхна доверие и взех един за 110лв. Марка Lo Gas, която за първи път чувам. После се оказа, че не са толкова безизвестни. Монтирах го, настроих му винтовете, но не съм си играл много понеже нямах много време, пък и не съм голям спец по газовите уредби, макар да съм работил като автомонтьор преди. Върви съвсем леко по-зле от Старгаз-а. Ускорението е по-плавно, докато със стария изпарител се изстрелваше по-добре при ниски обороти. Другото което е, че празният ход спи, докато преди ту беше добре, ту държеше високи обороти. Имам предчувствието, че ще бъда приятно изненадан от разхода, но ще видим съвсем скоро.

Отговори

Върни се в “АГУ - Алтернативни Горивни Уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 200 госта