И аз да питам за перката на радиатора!
- krava_i_pile
- потребител
- Мнения: 176
- Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
- Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
- Местоположение: София, Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
И аз да питам за перката на радиатора!
Гледах другата тема, но само Ескортисти
си говорят и снимат, изобщо затворена каста
Та тази моя перка съм я чувал само веднъж в далечната 2002-ра, когато си карах из сливенския балкан и термостата беше постоянно отворен (2004-та го смених успешно
). Оттогава и в задръствания съм стоял и температурата е била над "R-a".Дори не я бях карал 1 месец и да изтече повечето антифриз в гаража на леля ми и аз си тръгвам и температурата се покачва стремително и аз се усетих и заковах, НО пак не чух перка!
Кой датчик да погледна и как е при Фиестата?
Благодаря Ви!



Кой датчик да погледна и как е при Фиестата?
Благодаря Ви!

-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=8251" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Датчика за перката на радиатора е над термостата - в тялото, отгоре. загледни в haynes-a 
Но и аз не си спомням да се е включвала перката сама, по едно време се бях засилил да сменям датчика, но...взеха да ме питат какъв цвят и т.н. бил моя и все се каних да го меря нещо, абе мързелива история...
...и после сложих едно ключе да я вкл. като си реша аз (рядко
)

Но и аз не си спомням да се е включвала перката сама, по едно време се бях засилил да сменям датчика, но...взеха да ме питат какъв цвят и т.н. бил моя и все се каних да го меря нещо, абе мързелива история...
...и после сложих едно ключе да я вкл. като си реша аз (рядко

- krava_i_pile
- потребител
- Мнения: 176
- Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
- Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
- Местоположение: София, Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
da
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=8251" onclick="window.open(this.href);return false; да мерси ориентирах се по това....вчера като търсих не открих..
Как се тества дали датчика на термостата отгоре работи? (няма елементарни ел. познания) и затова питам
Как се тества дали датчика на термостата отгоре работи? (няма елементарни ел. познания) и затова питам

- gogo_21011
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Откачаш куплунга от датчика, в него има две дупки където влизат щифтовете от датчика, вземаш едно кабелче и правиш мост(единия край но кабелчето в едната дутка а другия край в другата дупка) т.е. така симулираш включен датчик, и перката трябва да ти завърти ако всичко друго е наред!Ако тръгне перката значи всичко друго е наред, но когато ти е включен датчика за перката и при загрял двигател не ти се включи перката значи е от датчика! Пък като окъсиш датчика и не ти тръгне перката значи имаш другаде проблем! И става дълга и широка! 

- krava_i_pile
- потребител
- Мнения: 176
- Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
- Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
- Местоположение: София, Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
да
освен да тествам перката, а датчика просто да го сменя
.....бързо и качествено
благодаря Ви....и още един въпрос....сложно ли е...някой беше писал да си изведа направо копче за перката? аз няма да мога, но баща ми ги усеща тоците и техниката?
и дали има смисъл, защото моя мотор и без това е малък и рядко се напъва да прегрява



-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Преди да сменяш датчика или пък да си слагаш допълнително ключе вътре. Те съветвам да направиш елементарен експеримент, значи покарай в топлото в града няколко километра да загрее колата. Спри изключи двигателя и след около 10 секунди подай контакт перката трябва да заработи и да я чуеш. Казвам ти го от собствен опит при мен вентилатора има две скорости бърза и бавна при бавната е невъзможно да го чуеш отвътре в движение.
- jlpetkov
- потребител
- Мнения: 729
- Регистриран: 18 яну 2007, 08:59
- Модел на автомобила: BMW 318ti 95'мтехник шпер; Ford Fiesta 1,6i 16V '94 АГУ
- Местоположение: София, в едно гето наречено Обеля-2
- Status: Извън линия
или вместо да слушаш, дигни капака и гледайpetkoff_pl написа:Преди да сменяш датчика или пък да си слагаш допълнително ключе вътре. Те съветвам да направиш елементарен експеримент, значи покарай в топлото в града няколко километра да загрее колата. Спри изключи двигателя и след около 10 секунди подай контакт перката трябва да заработи и да я чуеш. Казвам ти го от собствен опит при мен вентилатора има две скорости бърза и бавна при бавната е невъзможно да го чуеш отвътре в движение.

а копчето е безумно лесно - 2 жички и ключе

- gogo_21011
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами именно, ако всичко друго освен датчика е изправно като го окъсиш ще тръгне пеката, а ако не тръгне може и датчика ти да е здрав!carrot написа:gogo_21011 описа как се тества изправността на перката на радиатора :), но не и на датчика й ;). Единствения сигурен начин за който се сещам е чрез сваляне, "варене" и мерене :twisted:
- krava_i_pile
- потребител
- Мнения: 176
- Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
- Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
- Местоположение: София, Сливен
- Контакти:
- Status: Извън линия
da
перката работи като го окъсих.....явно е датчика...но и ще пробвам сега в жегата дали върти, но ме съмнява да го прави защото ще го чуя....А някой с фиеста сходна да каже кога долу горе се включва според стрелката на датчика...след R, под R?
-
- потребител
- Мнения: 190
- Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Теста проверява единствено изправността на перката! но не и на датчика! - ако тръгне перката, датчика може да е здрав, но може и да не еgogo_21011 написа:Ами именно, ако всичко друго освен датчика е изправно като го окъсиш ще тръгне пеката, а ако не тръгне може и датчика ти да е здрав!carrot написа:gogo_21011 описа как се тества изправността на перката на радиатора, но не и на датчика й
. Единствения сигурен начин за който се сещам е чрез сваляне, "варене" и мерене



Аз лично си го обяснявам с това, че на 1.1 и 1.3 радиаторите (обем и форма) са еднакви => за 1.1 е преоразмерен и охладителната система много по трудно прегряваbdjon написа:на мен ми включва някаде към средата на уредакак карате без перка бе


Във (за) всеки случай

Между другото питал съм и предишния собственик на ф-то и според него перката се е включвала само 1 или 2 пъти при продължително каране по баири - в планински условия...
- AX!S
- потребител
- Мнения: 891
- Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
- Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
При мен надписа е NORM, като най-ниско е буквата M. Тя е и най-високото положение, до което се е качвала стрелката откакто имам тази кола. Миналата година смених датчик, термостат, тест на перката (работи), тест на уреда (стрелката се качва до горе). В крайна сметка не се промени абсолютно нищо. Стрелката си седи все така на минимума на NORM скалата, перката никога не се е включвала, двигателя не е прегрявал. Радиатора се затопля, всички маркучи също, но колкото пъти съм поглеждал, нищо не е прекалено горещо под капака. Въздушния филтър засмуква от колекторите...bdjon написа:сега забелязах перката ми се включва пежду М и А на надписа NORMAL не е ли малко височко
Ко става, идея си нямам вече и никой не може да ми обясни този феномен.
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
на фиеста 91-95 1.1 - 1.8 D радиаторите са еднакви.carrot написа:...

Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- mistyrain
- потребител
- Мнения: 178
- Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
- Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
- Местоположение: Sofia\Lom
- Status: Извън линия
Дааа, феномен е правилната дума.AX!S написа:При мен надписа е НОРМ, като най-ниско е буквата М. Тя е и най-високото положение, до което се е качвала стрелката откакто имам тази кола. Миналата година смених датчик, термостат, тест на перката (работи), тест на уреда (стрелката се качва до горе). В крайна сметка не се промени абсолютно нищо. Стрелката си седи все така на минимума на NORM скалата, перката никога не се е включвала, двигателя не е прегрявал. Радиатора се затопля, всички маркучи също, но колкото пъти съм поглеждал, нищо не е прекалено горещо под капака. Въздушния филтър засмуква от колекторите...bdjon написа:сега забелязах перката ми се включва пежду М и А на надписа NORMAL не е ли малко височко
Ко става, идея си нямам вече и никой не може да ми обясни този феномен.
Аз от както q имам тази кола (аз как го казах все едно съм първи собственик


За целта съм се нагласил по неq и си имам собствено мислено разделение на малката долна част от графата в коqто ми се движи стрелката

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта