И аз да питам за перката на радиатора!

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
krava_i_pile
потребител
потребител
Мнения: 176
Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
Местоположение: София, Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

И аз да питам за перката на радиатора!

Мнение от krava_i_pile » 24 юни 2007, 23:52

Гледах другата тема, но само Ескортисти :) си говорят и снимат, изобщо затворена каста :) Та тази моя перка съм я чувал само веднъж в далечната 2002-ра, когато си карах из сливенския балкан и термостата беше постоянно отворен (2004-та го смених успешно :D ). Оттогава и в задръствания съм стоял и температурата е била над "R-a".Дори не я бях карал 1 месец и да изтече повечето антифриз в гаража на леля ми и аз си тръгвам и температурата се покачва стремително и аз се усетих и заковах, НО пак не чух перка!
Кой датчик да погледна и как е при Фиестата?

Благодаря Ви! :)
Изображение
Изображение

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 25 юни 2007, 08:21

http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=8251" onclick="window.open(this.href);return false;

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 25 юни 2007, 10:37

Датчика за перката на радиатора е над термостата - в тялото, отгоре. загледни в haynes-a ;)
Но и аз не си спомням да се е включвала перката сама, по едно време се бях засилил да сменям датчика, но...взеха да ме питат какъв цвят и т.н. бил моя и все се каних да го меря нещо, абе мързелива история...
...и после сложих едно ключе да я вкл. като си реша аз (рядко :))

Потребителски аватар
krava_i_pile
потребител
потребител
Мнения: 176
Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
Местоположение: София, Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

da

Мнение от krava_i_pile » 25 юни 2007, 16:19

http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=8251" onclick="window.open(this.href);return false; да мерси ориентирах се по това....вчера като търсих не открих..
Как се тества дали датчика на термостата отгоре работи? (няма елементарни ел. познания) и затова питам :)
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 26 юни 2007, 10:41

Откачаш куплунга от датчика, в него има две дупки където влизат щифтовете от датчика, вземаш едно кабелче и правиш мост(единия край но кабелчето в едната дутка а другия край в другата дупка) т.е. така симулираш включен датчик, и перката трябва да ти завърти ако всичко друго е наред!Ако тръгне перката значи всичко друго е наред, но когато ти е включен датчика за перката и при загрял двигател не ти се включи перката значи е от датчика! Пък като окъсиш датчика и не ти тръгне перката значи имаш другаде проблем! И става дълга и широка! :)

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 26 юни 2007, 11:54

gogo_21011 описа как се тества изправността на перката на радиатора :), но не и на датчика й ;). Единствения сигурен начин за който се сещам е чрез сваляне, "варене" и мерене :twisted:

Потребителски аватар
krava_i_pile
потребител
потребител
Мнения: 176
Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
Местоположение: София, Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

да

Мнение от krava_i_pile » 26 юни 2007, 13:00

освен да тествам перката, а датчика просто да го сменя :).....бързо и качествено :) благодаря Ви....и още един въпрос....сложно ли е...някой беше писал да си изведа направо копче за перката? аз няма да мога, но баща ми ги усеща тоците и техниката? :) и дали има смисъл, защото моя мотор и без това е малък и рядко се напъва да прегрява
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 26 юни 2007, 13:44

Първо виж вентилатора дали работи.
Не е сложно да си изкараш "копче" на таблото, но според мен няма смисъл.
Заводското си е най-хубаво

petkoff_pl
потребител
потребител
Мнения: 1581
Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
Местоположение: Благоевград
Status: Извън линия

Мнение от petkoff_pl » 26 юни 2007, 14:32

Преди да сменяш датчика или пък да си слагаш допълнително ключе вътре. Те съветвам да направиш елементарен експеримент, значи покарай в топлото в града няколко километра да загрее колата. Спри изключи двигателя и след около 10 секунди подай контакт перката трябва да заработи и да я чуеш. Казвам ти го от собствен опит при мен вентилатора има две скорости бърза и бавна при бавната е невъзможно да го чуеш отвътре в движение.

Потребителски аватар
jlpetkov
потребител
потребител
Мнения: 729
Регистриран: 18 яну 2007, 08:59
Модел на автомобила: BMW 318ti 95'мтехник шпер; Ford Fiesta 1,6i 16V '94 АГУ
Местоположение: София, в едно гето наречено Обеля-2
Status: Извън линия

Мнение от jlpetkov » 26 юни 2007, 14:38

petkoff_pl написа:Преди да сменяш датчика или пък да си слагаш допълнително ключе вътре. Те съветвам да направиш елементарен експеримент, значи покарай в топлото в града няколко километра да загрее колата. Спри изключи двигателя и след около 10 секунди подай контакт перката трябва да заработи и да я чуеш. Казвам ти го от собствен опит при мен вентилатора има две скорости бърза и бавна при бавната е невъзможно да го чуеш отвътре в движение.
или вместо да слушаш, дигни капака и гледай :wink:

а копчето е безумно лесно - 2 жички и ключе :arrow: като цъкнеш ключето все едно си дал накъсо по описания по-горе начин, но и според мен е безмислено да ''побългаряваш'' системата

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 26 юни 2007, 16:10

carrot написа:gogo_21011 описа как се тества изправността на перката на радиатора :), но не и на датчика й ;). Единствения сигурен начин за който се сещам е чрез сваляне, "варене" и мерене :twisted:
Ами именно, ако всичко друго освен датчика е изправно като го окъсиш ще тръгне пеката, а ако не тръгне може и датчика ти да е здрав!

Потребителски аватар
krava_i_pile
потребител
потребител
Мнения: 176
Регистриран: 26 фев 2005, 13:43
Модел на автомобила: Фиеста 1.1 Ghia 90-та карбуратор, АГУ Landi Renzo
Местоположение: София, Сливен
Контакти:
Status: Извън линия

da

Мнение от krava_i_pile » 26 юни 2007, 17:22

перката работи като го окъсих.....явно е датчика...но и ще пробвам сега в жегата дали върти, но ме съмнява да го прави защото ще го чуя....А някой с фиеста сходна да каже кога долу горе се включва според стрелката на датчика...след R, под R?
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
bdjon
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран: 25 апр 2007, 08:00
Модел на автомобила: ford fiesta 1.3 i 1997- colt 97i
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от bdjon » 26 юни 2007, 20:15

на мен ми включва някаде към средата на уреда 8) как карате без перка бе :shock:

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 26 юни 2007, 21:17

Ако сменяш датчик имай предвид, че на Форда датчика включва на 102градуса а изключва на 98. Ако сложиш с по-ниски температури ще имаш проблем.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 27 юни 2007, 09:49

gogo_21011 написа:
carrot написа:gogo_21011 описа как се тества изправността на перката на радиатора :), но не и на датчика й ;). Единствения сигурен начин за който се сещам е чрез сваляне, "варене" и мерене :twisted:
Ами именно, ако всичко друго освен датчика е изправно като го окъсиш ще тръгне пеката, а ако не тръгне може и датчика ти да е здрав!
Теста проверява единствено изправността на перката! но не и на датчика! - ако тръгне перката, датчика може да е здрав, но може и да не е ;), ако не тръгне перката...датчика може да е здрав, но може и да не е :D, но перката вероятно е сдала багажа ;)
bdjon написа:на мен ми включва някаде към средата на уреда 8) как карате без перка бе :shock:
Аз лично си го обяснявам с това, че на 1.1 и 1.3 радиаторите (обем и форма) са еднакви => за 1.1 е преоразмерен и охладителната система много по трудно прегрява ;). Но... е възможно и да греша :P
Във (за) всеки случай :) съм сложил ключе и като видя че стрелката на уреда премине зоната която считам за нормална -> вкл...
Между другото питал съм и предишния собственик на ф-то и според него перката се е включвала само 1 или 2 пъти при продължително каране по баири - в планински условия...

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 27 юни 2007, 14:27

За Форд е напълно нормално вентилатора да се включва само по баири и в задръствания в жегите. При извънградско каране по равно не се включва.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Потребителски аватар
bdjon
потребител
потребител
Мнения: 108
Регистриран: 25 апр 2007, 08:00
Модел на автомобила: ford fiesta 1.3 i 1997- colt 97i
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от bdjon » 08 юли 2007, 20:30

сега забелязах перката ми се включва пежду М и А на надписа NORMAL не е ли малко височко :cry:

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 08 юли 2007, 22:36

bdjon написа:сега забелязах перката ми се включва пежду М и А на надписа NORMAL не е ли малко височко :cry:
При мен надписа е NORM, като най-ниско е буквата M. Тя е и най-високото положение, до което се е качвала стрелката откакто имам тази кола. Миналата година смених датчик, термостат, тест на перката (работи), тест на уреда (стрелката се качва до горе). В крайна сметка не се промени абсолютно нищо. Стрелката си седи все така на минимума на NORM скалата, перката никога не се е включвала, двигателя не е прегрявал. Радиатора се затопля, всички маркучи също, но колкото пъти съм поглеждал, нищо не е прекалено горещо под капака. Въздушния филтър засмуква от колекторите...
Ко става, идея си нямам вече и никой не може да ми обясни този феномен.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 08 юли 2007, 23:18

carrot написа:...
на фиеста 91-95 1.1 - 1.8 D радиаторите са еднакви. :shock:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
mistyrain
потребител
потребител
Мнения: 178
Регистриран: 23 сеп 2006, 01:02
Модел на автомобила: Escort 94 1.8 TDi
Местоположение: Sofia\Lom
Status: Извън линия

Мнение от mistyrain » 09 юли 2007, 08:24

AX!S написа:
bdjon написа:сега забелязах перката ми се включва пежду М и А на надписа NORMAL не е ли малко височко :cry:
При мен надписа е НОРМ, като най-ниско е буквата М. Тя е и най-високото положение, до което се е качвала стрелката откакто имам тази кола. Миналата година смених датчик, термостат, тест на перката (работи), тест на уреда (стрелката се качва до горе). В крайна сметка не се промени абсолютно нищо. Стрелката си седи все така на минимума на NORM скалата, перката никога не се е включвала, двигателя не е прегрявал. Радиатора се затопля, всички маркучи също, но колкото пъти съм поглеждал, нищо не е прекалено горещо под капака. Въздушния филтър засмуква от колекторите...
Ко става, идея си нямам вече и никой не може да ми обясни този феномен.
Дааа, феномен е правилната дума.
Аз от както q имам тази кола (аз как го казах все едно съм първи собственик :) ) никога не съм прескачал M на NORM. Засичал съм че перката се вклиучва и си работи там когато реши че трqбва. За сега, да чукна на дърво, си знае работата, само дето аз не знам какво става :)
За целта съм се нагласил по неq и си имам собствено мислено разделение на малката долна част от графата в коqто ми се движи стрелката :P

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта