сега и климатика работи когато си иска :(
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 02 юли 2007, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Focus'01 - 1.8 TDDI
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
сега и климатика работи когато си иска :(
Здравейте колеги,
преди да пусна темата порових с търсачката, но не открих климатик със същите симптоми. Ако дублирам тема моля да ме извините.
Климатика нещо изперква... работи си нормално - след включване охлажда веднага - духа си студено както си му е реда. Но понякога не иска. После проработи.
днес например минах през целия център в София без проблем и по някое време почна да духа топло... хайде отваряй прозорците... След 3 часов престой на колата и се оправи самичък. Сега работи.
Колата я купих преди 2 седмици - за това време това му беше за 3-ти път да откаже. /първия беше на опашката пред КАТ - оправи се чак като си тръгнах -кофти късмет/
Смених филтъра на климатика.
Някой има ли идея от какво може да се случва това?
Както и ел схема на климатик на Фокус 1.8 ТДДИ да се ограмотя малко.
Благодаря ви!
преди да пусна темата порових с търсачката, но не открих климатик със същите симптоми. Ако дублирам тема моля да ме извините.
Климатика нещо изперква... работи си нормално - след включване охлажда веднага - духа си студено както си му е реда. Но понякога не иска. После проработи.
днес например минах през целия център в София без проблем и по някое време почна да духа топло... хайде отваряй прозорците... След 3 часов престой на колата и се оправи самичък. Сега работи.
Колата я купих преди 2 седмици - за това време това му беше за 3-ти път да откаже. /първия беше на опашката пред КАТ - оправи се чак като си тръгнах -кофти късмет/
Смених филтъра на климатика.
Някой има ли идея от какво може да се случва това?
Както и ел схема на климатик на Фокус 1.8 ТДДИ да се ограмотя малко.
Благодаря ви!
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: сега и климатика работи когато си иска :(
Здравей колега, когато климатика спира да духа студено клапата за спиране на притока на въздух отвън затворена ли е?svetlin написа:Здравейте колеги,
преди да пусна темата порових с търсачката, но не открих климатик със същите симптоми. Ако дублирам тема моля да ме извините.
Климатика нещо изперква... работи си нормално - след включване охлажда веднага - духа си студено както си му е реда. Но понякога не иска. После проработи.
днес например минах през целия център в София без проблем и по някое време почна да духа топло... хайде отваряй прозорците... След 3 часов престой на колата и се оправи самичък. Сега работи.
Колата я купих преди 2 седмици - за това време това му беше за 3-ти път да откаже. /първия беше на опашката пред КАТ - оправи се чак като си тръгнах -кофти късмет/
Смених филтъра на климатика.
Някой има ли идея от какво може да се случва това?
Както и ел схема на климатик на Фокус 1.8 ТДДИ да се ограмотя малко.
Благодаря ви!
Защото на моя Фокус, когато е затворена дълго време понякога и той спира да духа студено. При постоянно отворена клапа нямам проблем.
Това го усещам само извън града като карам. До сега 1,5 г. не съм разбрал защо става така

Най-после някой с двигател като моя

- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Пичове,климатика духа само студено,не си мислете,че духа топло-това нее климатика в офиса ви.
Когато е работил и спре,започва да влиза горещ въздух отвън,затова ви се струва че климатика духа топло,а той просто си спира.
Проблема може да е от ел.инсталация,недостиг на фреон.....най добре иди в сервиз за авто климатици да му премерят налягането,там поне имат уреди и инструменти....сам няма как да се справиш с това.
Когато е работил и спре,започва да влиза горещ въздух отвън,затова ви се струва че климатика духа топло,а той просто си спира.
Проблема може да е от ел.инсталация,недостиг на фреон.....най добре иди в сервиз за авто климатици да му премерят налягането,там поне имат уреди и инструменти....сам няма как да се справиш с това.
-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 02 юли 2007, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Focus'01 - 1.8 TDDI
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: сега и климатика работи когато си иска :(
Здравейте,
Благодаря за ел схемите!
Клапата е отворена (поне лампата на бутона не свети). Когато я затворя започва да духа по-силно (независимо дали климатика е включен или не) все едно съм увеличил вентилатора с 1 степен.
На сервиз ще ходя за климатика - нямам никакви условия сам да си го поправям. Интересувам се за да мога да разбера какво и е, щото не ми се ще да се започне ... и това не е... патих миналата седмица със стартера
Успешен Ден!
Благодаря за ел схемите!
Клапата е отворена (поне лампата на бутона не свети). Когато я затворя започва да духа по-силно (независимо дали климатика е включен или не) все едно съм увеличил вентилатора с 1 степен.
На сервиз ще ходя за климатика - нямам никакви условия сам да си го поправям. Интересувам се за да мога да разбера какво и е, щото не ми се ще да се започне ... и това не е... патих миналата седмица със стартера

Успешен Ден!
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
Re: сега и климатика работи когато си иска :(
Щом духа по-силно на вътрешна рециркулация,значи филтъра на купето е замърсен,трябва да духа с еднаква скорост.Смени го по-навреме,че може да имаш проблем с охлаждането на резисторният блок на духалките.А за климатика,вероятно ти е намалял фреона и переодично сработва датчика за ниско налягане и става "тука има-тука нема" работата.svetlin написа:....Клапата е отворена (поне лампата на бутона не свети). Когато я затворя започва да духа по-силно (независимо дали климатика е включен или не) все едно съм увеличил вентилатора с 1 степен....


-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 02 юли 2007, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Focus'01 - 1.8 TDDI
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Да фреона е бил малко и като се узори в жегата спира...
Бях чел една тема че в студентски град има добър майстор с хубава машинка за климатици - напълни го.
Филтъра го смених като обслужвах колата преди 2 седмици. Днес само помолих майстора да провери дали вчрно е сменен /на дунев им нямам доверие след стартера/
Това че засилва духането при циркулация ще си го приема като екстра на вентилатора /4+4 скорости
/
Благодаря Ви за инфото което ми дадохте.
Надявам се и аз да мога някой ден да бъда полезен с инфо на колега в нужда!
Бях чел една тема че в студентски град има добър майстор с хубава машинка за климатици - напълни го.
Филтъра го смених като обслужвах колата преди 2 седмици. Днес само помолих майстора да провери дали вчрно е сменен /на дунев им нямам доверие след стартера/
Това че засилва духането при циркулация ще си го приема като екстра на вентилатора /4+4 скорости

Благодаря Ви за инфото което ми дадохте.
Надявам се и аз да мога някой ден да бъда полезен с инфо на колега в нужда!
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Благодаря и аз, тая седмица отивам да видя ако трябва да се допълва климатика. Хем го знам това с намалялото налягане, ама не отидох до сега да го проверятsvetlin написа:Да фреона е бил малко и като се узори в жегата спира...
Бях чел една тема че в студентски град има добър майстор с хубава машинка за климатици - напълни го.
Филтъра го смених като обслужвах колата преди 2 седмици. Днес само помолих майстора да провери дали вчрно е сменен /на дунев им нямам доверие след стартера/
Това че засилва духането при циркулация ще си го приема като екстра на вентилатора /4+4 скорости/
Благодаря Ви за инфото което ми дадохте.
Надявам се и аз да мога някой ден да бъда полезен с инфо на колега в нужда!

-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 02 юли 2007, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Focus'01 - 1.8 TDDI
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
DTM, изчакай - така и така съм се хванал на хорото - днес следобяд пак спря да духа студено - същото, както преди.DTM написа:Благодаря и аз, тая седмица отивам да видя ако трябва да се допълва климатика. Хем го знам това с намалялото налягане, ама не отидох до сега да го проверятsvetlin написа:Да фреона е бил малко и като се узори в жегата спира...
Бях чел една тема че в студентски град има добър майстор с хубава машинка за климатици - напълни го.
Филтъра го смених като обслужвах колата преди 2 седмици. Днес само помолих майстора да провери дали вчрно е сменен /на дунев им нямам доверие след стартера/
Това че засилва духането при циркулация ще си го приема като екстра на вентилатора /4+4 скорости/
Благодаря Ви за инфото което ми дадохте.
Надявам се и аз да мога някой ден да бъда полезен с инфо на колега в нужда!.
т.е. След пълненето с фреон /имаше около 500грама - напълниха го до 740грама - толкова си пише/ определено се усети разлика - от въздуховода на 1-ва степен излиза въздух с температура 1,5 градуса, на 4 та степен - малко под 9 градуса/, но в късния следобяд след здраво каране в центъра... много сфетофари и т.н. пак започна да си духа топло... имам чувството че някое реле или каквото има там не издържа на температурата и климатика спира, но нямаше как да пробвам сам, а и време нямах, но утре сл обяд пак ще се занимавам с това - така че разкрия ли къде е проблема ще пиша.
Поздрави и по-прохладни дни

-
- потребител
- Мнения: 30
- Регистриран: 02 юли 2007, 13:14
- Модел на автомобила: Ford Focus'01 - 1.8 TDDI
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
продължението от днес
Долу при компресора има една букса с 4 кабела - след като се поразмърда и климатика тръгна. Видимо нямаше следи да е клеясала и т.н. Майстора я напръска със спрей и сега ще карам така /ако пак изключи ще се разглобява/
Не знам определено проблема се появява само при висока температура навън, /сутрин и вечер климатика е ок/, което само по себе си ме води на мисълта за изперкал датчик, а то тръгна след разместване на букса.
Определено си заслужаваше допълването на климатика с фреон, дано сега да сме открили и проблема.
Поздрави
Долу при компресора има една букса с 4 кабела - след като се поразмърда и климатика тръгна. Видимо нямаше следи да е клеясала и т.н. Майстора я напръска със спрей и сега ще карам така /ако пак изключи ще се разглобява/
Не знам определено проблема се появява само при висока температура навън, /сутрин и вечер климатика е ок/, което само по себе си ме води на мисълта за изперкал датчик, а то тръгна след разместване на букса.
Определено си заслужаваше допълването на климатика с фреон, дано сега да сме открили и проблема.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 15
- Регистриран: 05 ное 2005, 12:19
- Модел на автомобила: Mondeo RS 2.0 16V i Sieera 2.0 EFI DOHC
- Местоположение: Pleven
- Status: Извън линия
Аз в този период /когато баха наистана големите жеги/ имах същия проблем. Ходих първо в Мото Пфое там направиха пълен тест на системета и ги накарах да сменят фреона. Теста показа, че всичко с климатика е ОК, но проблема си остана. След това отидох при друг майстор и като започнах да му обяснявам тай само ми показа температурата, на сянка беше 43 градуса и ми каза, че просто фреона неможе да се охлажда и за това климатика се изключва. Аз лично се уварих, че е така защото извън града проблема изчезва /колата се движи и охлаждането е значително по-добро/. Сега вече температурите са нормални и проблеме го няма.
- cenzor
- потребител
- Мнения: 3143
- Регистриран: 30 авг 2006, 20:28
- Модел на автомобила: Fiesta MK6 2004 1.3i/70hp
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
SIRGEI SIMEONOV написа:Аз в този период /когато баха наистана големите жеги/ имах същия проблем. Ходих първо в Мото Пфое там направиха пълен тест на системета и ги накарах да сменят фреона. Теста показа, че всичко с климатика е ОК, но проблема си остана. След това отидох при друг майстор и като започнах да му обяснявам тай само ми показа температурата, на сянка беше 43 градуса и ми каза, че просто фреона неможе да се охлажда и за това климатика се изключва. Аз лично се уварих, че е така защото извън града проблема изчезва /колата се движи и охлаждането е значително по-добро/. Сега вече температурите са нормални и проблеме го няма.

В крайна сметка климатика трябва да охлажда при жега , дори и 45 градуса да е..., така че твърдението на майстора ти определено ми звучи като :"ми не знам какво му е точно, затова ще ти пробутам една измислица..."
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Човека говореше да стой автомобила на място.
В движение няма ядове.
И аз забелязах подобен проблем при мен.
Бяхме на село, ужасна жега а аз глезено градско дете.
Седнах във Фиестата и запалих климатика.
Явно заради постоянното включване и изключване двигателя постонно се мъчеше да компенсира оборотите и картинката беше ужасна. Притесних се и изгасих двигателя.
В движение нямам ядове.
В движение няма ядове.
И аз забелязах подобен проблем при мен.
Бяхме на село, ужасна жега а аз глезено градско дете.

Седнах във Фиестата и запалих климатика.
Явно заради постоянното включване и изключване двигателя постонно се мъчеше да компенсира оборотите и картинката беше ужасна. Притесних се и изгасих двигателя.
В движение нямам ядове.
-
- потребител
- Мнения: 1526
- Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
- Модел на автомобила: *
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
И аз ходих да ми видят климатика, поради горе изброените симптоми. Почти нямаше за допълване, климатика си работеше перфектно и сега пак работи добре. Човека ми каза следното, при толкова висока температура навън и каране съвсем бавно или при спрял нагрят до неузнаваемост автомобил, климатика се претоварва и радиатора (кондензатор май се казваше) прегрява. Т.е. не успява да се охлади и съответно и работата на климатика се затруднява, постепенно започва по-слабо да охлажда и накрая си имало някакъв датчик, които изключва климата поради невъзможността да се отдаде температурата от кондензатора.
Каза ми да отида да си измия радиаторите, но не на пароструйка. На водоструйка да не се повредят ламелите. На истина бяха доста замърсени и след измиването им имаше подобрение, пък и жегите вече не са такива да клонят към 40 градуса.
Това за Фокуса, сега да кажа за Астрата, ми и тя така. Само дето климата нямаше нищо и не беше работила няколко несеца, абе от миналото лято сигурно.
Трябваха и няколко часа работа да може да се съферяса, и на нея климата и клякаше в големите жеги особено като е напечена много колата.
А относно скоростта на въздуха от вентилатора на Фокуса и при мен е така 4+4 скорости все едно. При затворена и отворена клапа за външна циркулация, това при сменен филтър! Явно са така
.
Каза ми да отида да си измия радиаторите, но не на пароструйка. На водоструйка да не се повредят ламелите. На истина бяха доста замърсени и след измиването им имаше подобрение, пък и жегите вече не са такива да клонят към 40 градуса.
Това за Фокуса, сега да кажа за Астрата, ми и тя така. Само дето климата нямаше нищо и не беше работила няколко несеца, абе от миналото лято сигурно.
Трябваха и няколко часа работа да може да се съферяса, и на нея климата и клякаше в големите жеги особено като е напечена много колата.
А относно скоростта на въздуха от вентилатора на Фокуса и при мен е така 4+4 скорости все едно. При затворена и отворена клапа за външна циркулация, това при сменен филтър! Явно са така

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта