Акумулатора не зарежда
- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Акумулатора не зарежда
Вчера си купих нов акумулатор, като закарах колата с него ми казаха, че не се зарежда достатъчно.
Възможно ли е това да е от ниските обороти ( сега оборотите са ми ниски) или ремъка на алтернатора се е разхлабил ( или трябва нов).
И въобще възможно ли е да от ремъка или първо да оправям оборотите и тогава да проверя и ако има проблем да сменя ремъка. Иначе не се чува шум от ремъка, а и самия ремък е сравнително запазен.
Възможно ли е това да е от ниските обороти ( сега оборотите са ми ниски) или ремъка на алтернатора се е разхлабил ( или трябва нов).
И въобще възможно ли е да от ремъка или първо да оправям оборотите и тогава да проверя и ако има проблем да сменя ремъка. Иначе не се чува шум от ремъка, а и самия ремък е сравнително запазен.
-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
- Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
При.........
хлабав ремък е напълно възможно да нямаш добър заряд(това как изглежда на външен вид често не значи нищо)
Това не значи че е задължително за смяна-допълнително натягане(опъване)често решава проблема(ако причината е ремък)
.А да ти светва или премигва контр.светлина за заряда на таблото?


- Polly
- потребител
- Мнения: 905
- Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
- Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
- Местоположение: село Извор
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да
пресветва ми лампичката на акумулатора на таблото? това от ремъка ли е...или е друго?
мога ли сама да си натегна ремъка ( евентуално и някой които не е майстор?)
мога ли сама да си натегна ремъка ( евентуално и някой които не е майстор?)
-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
- Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Най-вероятно от ремъка...........
А за натягането сама просто и не помисляй-не е задължително от майстор,но все пак трябва да е човек в час,натяга се до опр.положение(а може и да е за смяна)!!!!!!!Най-добре виж в някой сервиз все пак,надали струва повече от 5-10лв.-ще спестиш главоболия и нерви,да не говорим че това е само предположение!Polly написа:пресветва ми лампичката на акумулатора на таблото? това от ремъка ли е...или е друго?
мога ли сама да си натегна ремъка ( евентуално и някой които не е майстор?)

-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
- Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Хммммммммм......
Ако въпросната лампа светва при палене(същото се отнася и за маслото,бензина,еърбег-ако имаш и т.н.)и веднага след това угасва-всичко е о.к..Проблем има ако свети или примигва по време на работа на двигателя на празен ход или в движение.Тогава зареждането не е на ред но както ти писах може да е от ремъка,а може и от нещо съвсем друго-нека да я погледнат в сервиз-така просто гадаем 

-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Акумулатора не зарежда
Ако не можеш да мериш с мултицет, послушай bobi 68 - ходи на майстор и не се мъчи.Polly написа:Вчера си купих нов акумулатор, като закарах колата с него ми казаха, че не се зарежда достатъчно.
Възможно ли е това да е от ниските обороти ( сега оборотите са ми ниски) или ремъка на алтернатора се е разхлабил ( или трябва нов).
И въобще възможно ли е да от ремъка или първо да оправям оборотите и тогава да проверя и ако има проблем да сменя ремъка. Иначе не се чува шум от ремъка, а и самия ремък е сравнително запазен.

Но ако можеш да мериш с мултицет и имаш /а той струва 6-10лв./ свиркай ще ти кажа кво да мериш и къде ти е проблема, ще отнеме 5-10 мин.

Небойте се роби Спартак е с вас!
- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Възможни проблеми ако не зарежда...
1. Лоши връзки - проверка на връзките на акумулатора, както и алтернатора.
2. Повреден алтернатор - лошо, защото хич не е малко пари.
3. Както колегите писаха - хлабав ремък (ама ако е така ще ти свири)
4. Някъде имаш кабел или консуматор с оттечка т.е. консумира ток и при изгасена кола и изваден ключ. Възможно е също да има нагорял кабел или връзка, съответно повишена консумация на ток и т.н.
Ако имаш мултицет - мери се на двете клеми; доколкото си спомням (а и някъде го бях писал тук) трябва да имаш поне 14V на акумулатора. Показанията могат да мръднат малко -0.1V при включени всички ел.консуматори и форсаж на 3 000об/мин.
И все пак е добре да я погледне специалист, ама такъв, на който му имаш поне малко доверие.
Успех!
Допълнение (копирано от конференцията):
Колеги, ако случайно (или не) Ви се скапе акумулатора и имате нужда от нов...то не си играйте да търсите същия (б.а. с плоски клеми, за разлика от всички останали пък и на по-висока цена...както винаги оригинално решение на инженерите от Форд). Става и стандартен акумулатор (личен опит). Само си вземате допълнително клеми, които обикновено Ви ги дават безплатно в магазина, в който си пазарувате въпросния агрегат. Малко "помогни си сам" се налага за гордите собственици на Фордове с електронно запалване. В смисъл има допълнително блокче с бушони, закрепено за акумулатора с твърда и широка пластина. Далаверката става като я изправите и изместите позицията и с 90градуса обратно на часовниковата стрелка. Добре е, че има повечко място в отделението за акумулатора. Уточнявам, че упражнението става при модел Ескорт.
Естествено, за препоръчване еда си вземете същия тип, НО се намира мноооооооого трудно. Поне аз обиколих над 30 места за 2 дни и ...навсякъде или току що е свършил или просто си казват, че нямат такива.
Не Ви препоръчвам да се насочите към Мото Пфое (освен ако не сте много добре финансово обезпечен), защото там цените на оригинални моторкрафтски започват от 280++, а заместителите - от 170++...
Освен това. Ако случайно майстор Ви каже, че акумулатора е заминал, то първо погледнете къде е слънцето, а след това си намерете един мултицет и си го замерете сам. Добре е да направите същото и след като го заредите (акумулатора) преди да решите да го махате. И малко цифри:
1. Акумулатор е за смяна, ако напрежението му е под 8V в покой. Но пък дори и да е толкова - заредете го и замерете пак.
2. Същия е добре при показание 12.1-12.6V в покой, 14.0-14.1V на празен ход и включени всички ел-консуматори, същите данни и при обороти над средните (да речем 3000).
В общи линии и накратко - това исках да споделя! Дано да е от полза за някой, та да не си !
2. Повреден алтернатор - лошо, защото хич не е малко пари.
3. Както колегите писаха - хлабав ремък (ама ако е така ще ти свири)
4. Някъде имаш кабел или консуматор с оттечка т.е. консумира ток и при изгасена кола и изваден ключ. Възможно е също да има нагорял кабел или връзка, съответно повишена консумация на ток и т.н.
Ако имаш мултицет - мери се на двете клеми; доколкото си спомням (а и някъде го бях писал тук) трябва да имаш поне 14V на акумулатора. Показанията могат да мръднат малко -0.1V при включени всички ел.консуматори и форсаж на 3 000об/мин.
И все пак е добре да я погледне специалист, ама такъв, на който му имаш поне малко доверие.
Успех!
Допълнение (копирано от конференцията):
Колеги, ако случайно (или не) Ви се скапе акумулатора и имате нужда от нов...то не си играйте да търсите същия (б.а. с плоски клеми, за разлика от всички останали пък и на по-висока цена...както винаги оригинално решение на инженерите от Форд). Става и стандартен акумулатор (личен опит). Само си вземате допълнително клеми, които обикновено Ви ги дават безплатно в магазина, в който си пазарувате въпросния агрегат. Малко "помогни си сам" се налага за гордите собственици на Фордове с електронно запалване. В смисъл има допълнително блокче с бушони, закрепено за акумулатора с твърда и широка пластина. Далаверката става като я изправите и изместите позицията и с 90градуса обратно на часовниковата стрелка. Добре е, че има повечко място в отделението за акумулатора. Уточнявам, че упражнението става при модел Ескорт.
Естествено, за препоръчване еда си вземете същия тип, НО се намира мноооооооого трудно. Поне аз обиколих над 30 места за 2 дни и ...навсякъде или току що е свършил или просто си казват, че нямат такива.
Не Ви препоръчвам да се насочите към Мото Пфое (освен ако не сте много добре финансово обезпечен), защото там цените на оригинални моторкрафтски започват от 280++, а заместителите - от 170++...
Освен това. Ако случайно майстор Ви каже, че акумулатора е заминал, то първо погледнете къде е слънцето, а след това си намерете един мултицет и си го замерете сам. Добре е да направите същото и след като го заредите (акумулатора) преди да решите да го махате. И малко цифри:
1. Акумулатор е за смяна, ако напрежението му е под 8V в покой. Но пък дори и да е толкова - заредете го и замерете пак.
2. Същия е добре при показание 12.1-12.6V в покой, 14.0-14.1V на празен ход и включени всички ел-консуматори, същите данни и при обороти над средните (да речем 3000).
В общи линии и накратко - това исках да споделя! Дано да е от полза за някой, та да не си !
Последна промяна от kEFi на 24 мар 2005, 16:47, променено общо 1 път.
- MARVITCH
- потребител
- Мнения: 52
- Регистриран: 16 яну 2005, 15:44
- Модел на автомобила: SIERRA 1.8 CVH Ghia
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Акумулатора не зарежда
Е как пък разбраха!?-що не ги питаPolly написа:Вчера си купих нов акумулатор, като закарах колата с него ми казаха, че не се зарежда достатъчно.....

Виж кво става сега-някой погледнал към тавана, а ние ще те накараме цялата ел инсталация да си подмениш....



- jack71
- потребител
- Мнения: 890
- Регистриран: 28 яну 2005, 16:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 Mi ; Capri I 2.6 6V ; Capri 2.8 6V
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Не е ремък... 90% съм сигурен. заминали са четките на алтернатора, имах абсолютно същия проблем... не зареждаше и лампичката светеше съвсем слабо но светеше. взех си един алтернатор от морга ( беше към 60 лв.)джътках с него известно време а на моя му купих комплект за рециклиране и го оправих . ако ремък е отхлабен то това ще отразява и на водна помпа и на един куп други глупости. а най малкото ремъка ще излезе... не знам на фиеста как е но на ескорта обтегача не се регулира- на пружина е...(доколкото си спомням..)
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
Абсолютно съм съгласен с Джак71. И аз имах такъв проблем, но на друга кола.jack71 написа:Не е ремък... 90% съм сигурен. заминали са четките на алтернатора, имах абсолютно същия проблем... не зареждаше и лампичката светеше съвсем слабо но светеше. взех си един алтернатор от морга ( беше към 60 лв.)джътках с него известно време а на моя му купих комплект за рециклиране и го оправих . ако ремък е отхлабен то това ще отразява и на водна помпа и на един куп други глупости. а най малкото ремъка ще излезе... не знам на фиеста как е но на ескорта обтегача не се регулира- на пружина е...(доколкото си спомням..)
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
- Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Ако.....
лампата светва само при палене(след това угасва) и имаш 14V при включени консуматори,кое точно те навежда на мисълта за проблеми със зарядаPolly написа:Ок мерси много. Лампичката престветва само при палене. Иначе ще я закарам другата седмица да я прегледат и да видя какво и е точно.![]()








- dpower
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 17 яну 2005, 14:08
- Модел на автомобила: Civic
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Моята лампичка
доста често след като запаля колата свети. Като подам газ - гасне и повече не светва докато работи колата, независимо от оборотите. Не знам от какво може да е, но акумулаторът ми се зарежда добре, защото 2 зими изкара, при това първата с тормоз. Не бях си отремонтирал стартера тогава и много се мъчеше горкият. Сега се зарежда; съдя по това, че не съм го свалял от колата за допълнително зареждате с токоизправител, а минаха големите студове тази зима. Предполагам, че отчасти проблемът може да се дължи на това, че ремъкът ми за алтернатора е с една писта по-тесен, понеже шайбата на алтернатора (ролката или там както се казва) е назъбена на крайната си писта и ако се сложи ремък с пълна ширина ще се наръфа от назъбеното и ще се скъса много бързо. Та така, предполагам, че след палене нещо не завърта както трябва. А може и проблемът да е съвсем друг. Всъщност, един път си направих опит: Запалих колата и гледам - лампата за акумулатора свети. Слизам и лягам отпред и гледам - абе върти се, пущината. Ами сега? от какво да е, след като шайбата се върти? Влизам, подавам газ, изгасва лампичката, излизам, лягам пак - ми пак се върти. Де да знам, може да са четки...
-
- потребител
- Мнения: 457
- Регистриран: 31 яну 2005, 13:40
- Модел на автомобила: сега: ISUZU RODEO LX, 4x4, 3.2l, V6, 24V, 205к.с., 2000г.
преди: Ford Fiesta 1.6 Si 16V - Местоположение: Colorado
- Status: Извън линия
Виж сега, не ставаше дума за хората, които са ти продали акумулатора!Polly написа:Ами премериха ми го с нещо, от магазина от който си купих акумулатора и ми казаха, че е под 14 малко. Аз утре ще разбера.

При тях в гаранционния срок винаги ще ти казват че проблема ти е в колата. Но три дена след гаранцията ще ти кажат че акумулатора се е скапал и услужливо ще ти предложат да си купиш нов!



- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моята лампичка
...възможно е това да става, ако си сложил акумулатор с по-голям капацитет от предписания. Не че е беля, но алтернатора не сварва да го зарежда - затова и предполагам свети малко по-дълго...предполагамdpower написа:доста често след като запаля колата свети. Като подам газ - гасне и повече не светва докато работи колата, независимо от оборотите. Не знам от какво може да е, но акумулаторът ми се зарежда добре, защото 2 зими изкара, при това първата с тормоз....

-
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 29 яну 2005, 23:42
- Модел на автомобила: ESCORT-1.4 EFI.95г.
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
А такааааааааааа......
дойдохме си на думата!acj написа:Виж сега, не ставаше дума за хората, които са ти продали акумулатора!Polly написа:Ами премериха ми го с нещо, от магазина от който си купих акумулатора и ми казаха, че е под 14 малко. Аз утре ще разбера.![]()
При тях в гаранционния срок винаги ще ти казват че проблема ти е в колата. Но три дена след гаранцията ще ти кажат че акумулатора се е скапал и услужливо ще ти предложат да си купиш нов!![]()
![]()


- dpower
- потребител
- Мнения: 166
- Регистриран: 17 яну 2005, 14:08
- Модел на автомобила: Civic
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Моята лампичка
Не, и със стария беше така.kEFi написа:...възможно е това да става, ако си сложил акумулатор с по-голям капацитет от предписания. Не че е беля, но алтернатора не сварва да го зарежда - затова и предполагам свети малко по-дълго...предполагамdpower написа:доста често след като запаля колата свети. Като подам газ - гасне и повече не светва докато работи колата, независимо от оборотите. Не знам от какво може да е, но акумулаторът ми се зарежда добре, защото 2 зими изкара, при това първата с тормоз....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 16 госта