Впечетления от Ескорт 1,6 105 к.с.
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Впечетления от Ескорт 1,6 105 к.с.
Имам такъв Ескорт произведен '91 година. карам го от 5 години и имам доста впечетления а пък и опит по поддръжката му.Така че ако някой има въпроси - към мен. Интересно ще ми е също да видя и чужд опит и впечетления ат тази кола.така че не знам каво още чакате - ПИШЕТЕ!
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Здрасти и добре дошъл 
Тъй като сме почнали темата за този модел, ще кажеш ли кои са слабите му страни и бие ли по нещо по новите модели на ескорт 1.6 които са скопени на 90 кончета? За сега знаем, че двигателя е по-мощен с 15 коня, но ще е хубаво ако можем да сравним двигателите на ескортчетата. По принцип двигателите зетек обичат синтетиката, ти твоя с какво масло го караш, как го поддържаш... препоръки към собствениците на този модел?

Тъй като сме почнали темата за този модел, ще кажеш ли кои са слабите му страни и бие ли по нещо по новите модели на ескорт 1.6 които са скопени на 90 кончета? За сега знаем, че двигателя е по-мощен с 15 коня, но ще е хубаво ако можем да сравним двигателите на ескортчетата. По принцип двигателите зетек обичат синтетиката, ти твоя с какво масло го караш, как го поддържаш... препоръки към собствениците на този модел?

-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
значи карал съм и 1.6 zetec 90 к.с. на приятели и ако трябва да сравнявам двата двигателя /ако са в еднакво състояние разбира се/ бих избрал 8 клапановия 105 к.с. причината за това е че просто е чуствително по-бърз. това не значи че този двигател няма недостатъци но преди да почна да говоря за тях ще дам малко предистория за съдбата на моята кола. значи тове ми беше първата кола и през първите 6 месеца които я карах преживя доста грубо отношение и експерименти
няколко примера - превключване от 5-та на 2-ра и ужас! от 5-та на 1-ва, 160 на трета, каране 150 км над 5000 rpm с масло малко над минимум и на 10 000 км. останалите ми простотии оставям на вашето въображение
сега за двигателя /за окачване, купе и т.н. можем да поговорим по-късно понеже те са почти идентични за моделите от 91 до 95 г/
за мен това е един изключително добър мотор на форд по доста показатели. преди да почнете да си мислите че просто си хваля колата имайте предвид, че имам богата база за сравнение - карал съм над 20 различни коли а и от 30 000 к.м. карам и един фокус 1.6, който в момента е на 30 000 к.м.
сега причините за това мое мнение за този мотор:
1. доста добра динамика - 0-100 за малко над 10 сек., над 190 км/ч макс скорост. правил съм и 220 на голямото спускане на пловдивската магистрала след тунела.
2. нисък разход на гориво - около 6/100 извън града и около 8-9/100 градско при разумно каране. постигъл съм и 5.4/100 ивънградско.
3. добро качество и здравина - при мен колата дойде на 220 000 и издържа още почти 50 000 преди да дойде време за ремонт. имайки предвид УБИЙСТВНОТО отношение от моя страна това е доста.
4. доста лесна поддръжка - много неща по мотора човек може да свърши сам.
а сега и недостатъците:
1.по-неравномерна работа от zetec моторите със 16 клапана
2. голяма чуствителност към качеството и най-вече вискозитета на маслото - 10w40 качествена полу-синтетика или хидравличните повдигачи заминават и започват да "пеят"
3. известни проблеми с електрониката. най-слабите места са клапана за оборотите на празен ход и map- сензора. в мото-пфое струват 500 лв общо но в моргите се намират за по около 30-40 лв здрави.
4. голяма чуствителност към кабели и свещи. с кабелите ммноого внимателно защото лесно се нарушава изолацията им и след тома колата полудява - работа на 2-3 цилиндъра, загуба на мощност и т.н. ако това ви се случи ръчната поправка /с изолирбанд или нещо такова/ не помага и трябва смяна. оригиналните в мото-пфое струват 130 лв комплекта но си струват имайки предвид че преди тях смених два комплекта "супер оригинални" bosh. за свещите е важно да бъдат точно за този мотор /разстояне 1.0 мм/. в никакъв случай да не се лъжете с 3, 4 и т.н. полюсни, които уж подобрявали динамиката, намалявали разхода и други подобни глупости. препоръката ми е оригинални от мото-пфое - цена 4 лв на бройка.
е това е за сега че се уморих да пиша. надяван се да съм полезен и очаквам и други мнения.


сега за двигателя /за окачване, купе и т.н. можем да поговорим по-късно понеже те са почти идентични за моделите от 91 до 95 г/
за мен това е един изключително добър мотор на форд по доста показатели. преди да почнете да си мислите че просто си хваля колата имайте предвид, че имам богата база за сравнение - карал съм над 20 различни коли а и от 30 000 к.м. карам и един фокус 1.6, който в момента е на 30 000 к.м.

1. доста добра динамика - 0-100 за малко над 10 сек., над 190 км/ч макс скорост. правил съм и 220 на голямото спускане на пловдивската магистрала след тунела.
2. нисък разход на гориво - около 6/100 извън града и около 8-9/100 градско при разумно каране. постигъл съм и 5.4/100 ивънградско.
3. добро качество и здравина - при мен колата дойде на 220 000 и издържа още почти 50 000 преди да дойде време за ремонт. имайки предвид УБИЙСТВНОТО отношение от моя страна това е доста.
4. доста лесна поддръжка - много неща по мотора човек може да свърши сам.
а сега и недостатъците:
1.по-неравномерна работа от zetec моторите със 16 клапана
2. голяма чуствителност към качеството и най-вече вискозитета на маслото - 10w40 качествена полу-синтетика или хидравличните повдигачи заминават и започват да "пеят"
3. известни проблеми с електрониката. най-слабите места са клапана за оборотите на празен ход и map- сензора. в мото-пфое струват 500 лв общо но в моргите се намират за по около 30-40 лв здрави.
4. голяма чуствителност към кабели и свещи. с кабелите ммноого внимателно защото лесно се нарушава изолацията им и след тома колата полудява - работа на 2-3 цилиндъра, загуба на мощност и т.н. ако това ви се случи ръчната поправка /с изолирбанд или нещо такова/ не помага и трябва смяна. оригиналните в мото-пфое струват 130 лв комплекта но си струват имайки предвид че преди тях смених два комплекта "супер оригинални" bosh. за свещите е важно да бъдат точно за този мотор /разстояне 1.0 мм/. в никакъв случай да не се лъжете с 3, 4 и т.н. полюсни, които уж подобрявали динамиката, намалявали разхода и други подобни глупости. препоръката ми е оригинални от мото-пфое - цена 4 лв на бройка.
е това е за сега че се уморих да пиша. надяван се да съм полезен и очаквам и други мнения.
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
В момента са в отлично състояние, защото боядисах цялата кола, но преди това не бяха особено добреAdrian написа:racer11
Гледам добре си запознат с количката си....
Я ми кажи в какво състояние са ти задните вежди? И дали си ги правил....

- miros
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 07 мар 2005, 18:33
- Модел на автомобила: Escort 1,6 EFI 1991г.
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Здрасти,
значи преди 2 дена си взех Ford Escort 1,6 105 кс. 94-та година.Така че вероятно за в бъдеще очаквай доста въпроси от моя страна.
Проблема който имам в момента е, че не включва габарити.проблема се оказа в копчето за светлините. Според майстора това било най-слaбото място на Fordовете. Така че сега ми предстои да си търся от някъде 2-ра употреба (а не ми се дават 150 лв за нова). Ако имаш някаква идея от къде мога да си намеря ще съм благодарен.
значи преди 2 дена си взех Ford Escort 1,6 105 кс. 94-та година.Така че вероятно за в бъдеще очаквай доста въпроси от моя страна.
Проблема който имам в момента е, че не включва габарити.проблема се оказа в копчето за светлините. Според майстора това било най-слaбото място на Fordовете. Така че сега ми предстои да си търся от някъде 2-ра употреба (а не ми се дават 150 лв за нова). Ако имаш някаква идея от къде мога да си намеря ще съм благодарен.
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Taкъв ескорт нямаmiros написа:Здрасти,
значи преди 2 дена си взех Ford Escort 1,6 105 кс. 94-та година....

При теб има няколко възможности или колата ти да е регистрирана 94-та или да и е присаждан такъв двигател. И не на последно място като вариант е да са те метнали като си я купувал за по-нова. Сори ако новините са лоши.
- miros
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 07 мар 2005, 18:33
- Модел на автомобила: Escort 1,6 EFI 1991г.
- Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Моя грешка. Регистрирана е 92-а година.А колкото до моргите - обиколих ги всичките в Хасково , ама ...няма:(
Последна промяна от miros на 09 мар 2005, 18:08, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 11 мар 2005, 09:26
- Модел на автомобила: Русе
- Местоположение: Ford Escort 1,8 16V
- Status: Извън линия
Имам Ескорт 1,8 Зетек 16V '92 г. 105 к.с.
Карам го вече 2,5 години. Обичам си го, защото ми е първата кола, която си купих сам, но честно казано не съм очарован от надежността на автомобила. Постоянно имам проблеми с него, които по неизвестни причини трудно се диагностицират и отстраняват:
- проблем със съединител - оказа се, че вместо 220 мм диск, както е по каталог, при мен е 240 мм
- ударих едно малокалибрено куче и ми изтече радиатора
- перката на радиатора спря да работи и въпреки, че купих реле и датчик проблема продължава да стои (добре, че е зима)
- климатика изпуска фреон от някаква тръба за високото налягане
- катализатора се прецака и сега съм с тръба
- трета свещ се цапа (прословутия проблем 3 :-
). смених кабели и в момента е добре, но подозирам, че ще има още ходене по мъките
- колата се превърна в мишена за всяко самодвижещо се тяло и скоро дадох 240 лв да премахнат всички следи, огъвания и драскотини (задна дясна вежда и при мен беше тръгнала леко, но я оправих покрай всичко останало)
- пръскалката на задното стъкло не работи
- ключалките се развалиха още като я взех и въпреки че ги оправих, сега работи само шофьорската
- ролката на хидравликата се разби и ремъка излезе, а аз останах на пътя с прегрял двигател
- някакъв кабел с високо напрежение направи късо в движение и изгубих всички тоци, с което и хидравлика на волан и спирачките, а стрелката на оборотомера падна от другата страна
- ябалковидната ос на моторчето за чистачките се износи и веднъж лостовият механизъм се откачи
- тапицерията на тавана се е отлепила
- имам слаб теч от хидравлично масло
- от скоро оборотите падат под 500 при празен ход в движение, но когато спра на място се връщат на 900
- скоростния лост не влиза добре на 1 и 2 предавка
- жена ми изгори тапицерията на облегалката с цигара, която уж изхвърли през прозореца (това да се счита като оплакване
)
- задния фар свети само на място и изгасва, когато потегля назад
сега други впечатления:
- заден стоп струва 30 лв
- свещи - 52 лв
- турски радиатор 220 лв (за автомобил с климатик)
- кабели за свещи Моторкрафт - 69 лв
Имам записани и други цени на почти всичко, което съм поправял, но помня само тези, защото са най-пресни.
Това се сещам в момента. Иначе колата е много добра, когато всичко е наред.
Карам го вече 2,5 години. Обичам си го, защото ми е първата кола, която си купих сам, но честно казано не съм очарован от надежността на автомобила. Постоянно имам проблеми с него, които по неизвестни причини трудно се диагностицират и отстраняват:
- проблем със съединител - оказа се, че вместо 220 мм диск, както е по каталог, при мен е 240 мм
- ударих едно малокалибрено куче и ми изтече радиатора
- перката на радиатора спря да работи и въпреки, че купих реле и датчик проблема продължава да стои (добре, че е зима)
- климатика изпуска фреон от някаква тръба за високото налягане
- катализатора се прецака и сега съм с тръба
- трета свещ се цапа (прословутия проблем 3 :-

- колата се превърна в мишена за всяко самодвижещо се тяло и скоро дадох 240 лв да премахнат всички следи, огъвания и драскотини (задна дясна вежда и при мен беше тръгнала леко, но я оправих покрай всичко останало)
- пръскалката на задното стъкло не работи
- ключалките се развалиха още като я взех и въпреки че ги оправих, сега работи само шофьорската
- ролката на хидравликата се разби и ремъка излезе, а аз останах на пътя с прегрял двигател
- някакъв кабел с високо напрежение направи късо в движение и изгубих всички тоци, с което и хидравлика на волан и спирачките, а стрелката на оборотомера падна от другата страна
- ябалковидната ос на моторчето за чистачките се износи и веднъж лостовият механизъм се откачи
- тапицерията на тавана се е отлепила
- имам слаб теч от хидравлично масло
- от скоро оборотите падат под 500 при празен ход в движение, но когато спра на място се връщат на 900
- скоростния лост не влиза добре на 1 и 2 предавка
- жена ми изгори тапицерията на облегалката с цигара, която уж изхвърли през прозореца (това да се счита като оплакване

- задния фар свети само на място и изгасва, когато потегля назад
сега други впечатления:
- заден стоп струва 30 лв
- свещи - 52 лв
- турски радиатор 220 лв (за автомобил с климатик)
- кабели за свещи Моторкрафт - 69 лв
Имам записани и други цени на почти всичко, което съм поправял, но помня само тези, защото са най-пресни.
Това се сещам в момента. Иначе колата е много добра, когато всичко е наред.
-
- потребител
- Мнения: 836
- Регистриран: 11 окт 2005, 16:26
- Модел на автомобила: ескорт '96 1.8 115 к.с.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
ако си мислиш, че с новите коли не е така жестоко се лъжеш. миналата година си взехме фокус и досега равносметката е около 4000 лв без да се е развалял НИТО ВЕДНЪЖ за 50000 к.м. Просто каско за 2 години - 3400 лв, два прегледа и смяна на всичко необходимо - над 500 лв. За сравнение на ескорта ми разходите за 100000 к.м. са по-малко. Разликата при новата кола е че караш кола от друго поколение.jechko_j написа:to sas vsi4ki koli det si kupim ima samo izvajdane tai 4e da ne vi puka.
![]()
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта