Въпрос: При палене радиото се изключва?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
batista
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
Status: Извън линия

Въпрос: При палене радиото се изключва?

Мнение от batista » 08 юли 2007, 17:29

Здравейте, кагото паля колата и радиото е включено се изключва и веднага се включва, което е дразнещо, интересува ме това как мога да избегна, защото на някои коли съм виждал, че не рестастира така.

Такава тема не намерих, ако има сори!

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 08 юли 2007, 17:51

Аз имах касетофон Kenwood, който се изключваше докато паля (за да не дърпа ток от акумулатора в този момент) и освен това работеше само когато е завъртян ключът на първата степен, когато отключва волана. Вързах го според някаква схема за евробуксата, която намерих.

Сега имам CD JVC, което не се изключва докато паля и работи даже и при изваден ключ.

Единствената разлика в свързването е, че за CD-то размених двата кабела, от които идва +12V (постоянно и от ключа), защото не си помнеше настройките.

Някъде четох, че специално за JVC-тата двете напрежения +12V са разменени. Но според мен нормалната работа беше на касетофончето - да се гаси докато паля и да работи само с ключ. Е, ако вържеш умишлено и двата кабела на музиката към постоянните +12V ще работи и без ключ.

Потребителски аватар
batista
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
Status: Извън линия

Мнение от batista » 08 юли 2007, 18:05

Моя е BLAUPUNKT, изключва се когато паля и когато изключа двигателя, но стой още на контакт си работи но когато го махна изцяло пак се изключва. И при изваден ключ работи, но като го извадиш ще се изключи и след това ти трябва пак да си го включиш. То е тва е по разбираеми причини, но не ми харесва така.
Незнам какви схеми са, фордовския касетофон е с неква специална букса дето неставаше на касетофона, който е с евро-буса затова купих един преходник и тва е.
Къде да ги свързвам тия кабели?

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 08 юли 2007, 18:12

на моята като въртиш на стартер, спират, парното, чистачките, касетофона, и дългите....

но като запалиш си тръгват пак :shock: :shock: :shock: :shock:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 08 юли 2007, 18:20

изодзадзе (разбирай от инсталацията на колата) идват 2 кабела за захранване -жълт и червен. кафевия си е маса на всички инсталаций. на единият от захранващите - червения има ток само когато инсталацията е на контакт. жълтия си има ток докато има ток в акумулатора (без значение на какво положение е ключа). идеята е на червения да се закачи заханването на касетофона а на жълтия паметта му за да не се reset-ва след всяко изклюване на инсталацията. много хубаво е имислено защото в противен случай ако си оставиш радиото включено и го забравиш акумулатора ти заминава за 2 дни.
та на въпроса- ако искаш да не ти прекъсва касетофона докато палиш му подаваш захранване от жълтия кабел. от същия от който се взима и захранване за паметта. на фордовската инсталация кафевия и червения кабел са по-дебели от жълтия, имай го в предвид, по лесно ще се ориентираш.ако не се лъжа (мина доста време от посленото разглобяване) жълтия се намира до червения.
успех!

Потребителски аватар
batista
потребител
потребител
Мнения: 56
Регистриран: 06 апр 2007, 14:38
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8i 16V 115hp
Status: Извън линия

Мнение от batista » 10 юли 2007, 12:13

Благодаря за отговорите вече знам точно причинита, но е прекалено сложно за мен т.е. трудно ще се оправя с тия кабели и ако нещо сгафя още повече проблеми. Въпроса беше ако е нещо по-елеметарно - някаква настройка някъде по колата или касетофона. Засега ще го карам така пък когато имам време може да отида до някой да ми го направи.

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 11 юли 2007, 15:02

брат, вярвай ми наистина е много просто.
просто вадиш цялата паяжина и проследяваш къде червения кабел от инсталацията на колата се свързва към кабелаците от радиото. вземаш съответния кабел от радиото и го връзваш към жълтото кабелче от инсталацията на колата.-готов си!

MaxBass
Status: Извън линия

Мнение от MaxBass » 16 юли 2007, 00:32

това няма да оправи гасненето при палене
проблема е от това че като палим тока пада под допустимото напрежение с което може да работи плеъра :) това е :)
единия вариант е як акомолатор (смисъл хубав)
другия може би някакъв кондензатор който да държи там 2-3 секунди докато запали колата :)

Потребителски аватар
tropper
потребител
потребител
Мнения: 687
Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от tropper » 16 юли 2007, 01:03

MaxBass написа:...проблема е от това че като палим тока пада под допустимото напрежение с което може да работи плеъра :) това е :)
Подкрепям! Все пак тока на стартера е мнооооого голям и батерийката ще, не ще - кляка за малко при тоя ток. И това нещо, дето се нарича "защита от понижено напрежение", се прави нарочно хем да не вкарва самото устройство в кофти режим, хем да се пази акумулатора.
В интерес на науката токът не може да падне под напрежението, казва се "напрежението пада". :wink:
MaxBass написа:...единия вариант е як акомолатор (смисъл хубав)
другия може би някакъв кондензатор който да държи там 2-3 секунди докато запали колата :)
Кондезаторът е невъзножен, остава втори акумулатор.... ама не мога да ви разбера какво толкова ви дразни тва спиране за 5 секунди :wink:
късото съединение прави силата
LPG: Изображение / 1.07 заради гумите :)

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 19 юли 2007, 14:47

Няма проблем с "якия" акумулатор. С оригиналния 45Аh понякога ми загасяше плейъра, а като забих чистак нов 62Аh и нищо никъде не премигваше, като развъртах стартера.

Просто така е направено, за да не смуче излишно заряд от батерията, когато не е нужно.
Повечето авто cd-та имат бая консумация, дори и когато не работят, а им работи само часовникa, IR датчика и други благинки. Последно, като си замервах плейъра и стъпалото - на изключено 0.7А :shock:
В резултат веднага ги премахнах от постоянния +.
Изображение

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 20 юли 2007, 21:28

а някой пробвал ли е с акумулатор с усилен стартов ток т.е.,когато има пуск на стартера,напрежението не пада/примерно 45а,но усилен/
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 20 юли 2007, 22:36

Еми, тоя 62Ah е с усилен "стартов ток". Дават го до 540А. Няма клякане от никъде.
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 20 юли 2007, 22:45

Абе ше вземете да излетите само на стартер уее :shock:
Аз съм с 44Ah и 330 стартерен ток.
С оригиналната свирка съм но дали спира по време на въртенето да ви кажа не съм забелязал и не ме интересува :)
Старая се да спирам музиката преди да изгася двигателя защото помни. Като изгася гаси и музиката но ако е била пусната я пуска след като дадеш контакт. Пускам музиката ръчно след като запаля и сигурно заради това нямам наблюдение.

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 20 юли 2007, 23:00

eeee.Пa ти си с професионално ПОСТАВЯНЕ.Става въпрос за ,,аматъорското,,свързване
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

GalinBelos
потребител
потребител
Мнения: 161
Регистриран: 02 авг 2007, 22:41
Модел на автомобила: Mondeo 1.8/115 АГУ/хетчбек 1994
Местоположение: Варна
Status: Извън линия

Мнение от GalinBelos » 05 авг 2007, 09:49

Спирането на радиото при палене няма нищо общо с акумулатора или окабеляването - просто фабрично е заложено при полажение стартер на ключа да се изключва всичко ненужно което в момента черпи ток - дори климатика.След запалване на двигателя всичко си едва на мястото.Направено е и с цел да се предпази електрониката от евентуални проблеми при преходните процеси в момента на стартиране на двигателя.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта