Горна стабилизираща щанга - Strut Brace
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Горна стабилизираща щанга - Strut Brace
В раздела Купувам се засегна ( http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6882" onclick="window.open(this.href);return false; ) този детайл и много ме заинтересова защото както се оказва аз на моята кола нямам и долна стабилизираща щанга. Хайде да дискотираме тук за какво служи Strut Brace и дали при нашите малки мотори няма да е само за визуален тунинг.
П.П. http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... c&start=45" onclick="window.open(this.href);return false; Тук също има снимка на правена Strut Brace
П.П. http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... c&start=45" onclick="window.open(this.href);return false; Тук също има снимка на правена Strut Brace
- Georgiev
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 22 апр 2006, 23:58
- Модел на автомобила: Fiesta 1.1 моно, 93 г
Escort 1.6 L
Peugeot 307 2.0 HDI
Peugeot 106 1.1 i
Skoda Fabia 1.4 MPI - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Това е подсилваща щанга.Едната която видях е оригинална от тунинг фирма.А по долу която видях в линка, е самоделна.Служи за подсилване.В завой тежеста се измества и пада върхо страната която е външна в завоя.И цялото напрежение се поема от шапката на която е закрепен амортисьора.Тази щанга подсилва с цел да не изкриви самата шапка, а и при страничен удар пак дава допълнителна устойчивост.
А за нашите автомобили при нормална експлоатация не е нужно.За да ти е нужно трябва завоите да ги взимаш на предела да не останеш на две колела.А и със стандартното окачване неможеш да постигнеш момента в който да се нуждаеш от такава щанга.
Така мисля аз
А за нашите автомобили при нормална експлоатация не е нужно.За да ти е нужно трябва завоите да ги взимаш на предела да не останеш на две колела.А и със стандартното окачване неможеш да постигнеш момента в който да се нуждаеш от такава щанга.
Така мисля аз
-
- потребител
- Мнения: 427
- Регистриран: 06 ное 2005, 18:55
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 Zetec ST
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
На брат ми предишния форд ескорт беше със такава щанга!Така си беше вкаран от Германия,с твърди прожини,въпросната щанга,и заден споилер!Всичко това бе с документи.Та въпросната щанга си е полезна,много стабилизира предницата,и особенно за коли със твърдо окачване е много полезна,за да не се получават изкривявяния във геометрията на предницата!
- Gate
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
- Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I; - Местоположение: София
- Status: Извън линия
При по старите модели на Форд(като моя)се забелязва едно явление не добра конструкция,а от там и свиване на коша!Мойта предница смея да твърдя,че е перфектна и се е поразкрачила та и аз се бях замислил за този вариант,но при вече случилото се мисля че ще е безмислено!
Абе в крайна сметка няма да умираме с тея коли я! :лол: Я изкарат година две я не.Да сме живи и здрави ще си купим нови!
P.P.Не мисля че при автомобил за нормална експолоатация има нужда от подобно нещо!

Абе в крайна сметка няма да умираме с тея коли я! :лол: Я изкарат година две я не.Да сме живи и здрави ще си купим нови!
P.P.Не мисля че при автомобил за нормална експолоатация има нужда от подобно нещо!
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
ако са здрави подкалниците и пружините не трябва такова нещо. ако са ниски и меки пружините, или ниски и твърди, се налага да се сложи, защото при дупки и завои колата ляга на твърдо и купето поема ударите директно.chains написа:Да наистина е полезна и особено при нас с дизелите допълнително пази да не се усуква коша /да не се събират ботушите/ в следствие на тежестта!
задължително е да се сложат хубави пружини, а теакива екстри не са важни.
ако колелата вече са разкрачени, работата е лесна. колата се срязва с флекса - един срез в областта между бомбето на макферсона и вертикалната част на подкалника. реже се смело, поти от фара до зад макферсона - докато се освободи бомбето. то се мътда с ръка след това. после колата се вдига с подемник или два крика на еднаква !! височина, да се освободи тежестта, и ако е срязано правилно и много, бомбетата си идват на местата. после си измервате мерките от здрав форд и нагласяте вашия, капвате лично туки - там, че заварчиците са мърлячи и не обичат да им показват каксе поправят бомбета и давате на някой да изкърпи среза.
това ми струваше по 30 - 40 лева на страна във варна на околовръстното, в сервиза на Харо - фирма "гид"
- naftova pechka
- потребител
- Мнения: 288
- Регистриран: 05 мар 2007, 11:10
- Модел на автомобила: FIESTA II 86г., 1600 D, 54 h.p.
Renault Kangoo 1870 D, 65 h.p. - Местоположение: София
- Status: Извън линия
сложих си такова чудо
моята е леко разкрачена, съвсем малко.........обаче не ми се занимава да я карам на майстор, да свалят двигател и т.н. сложиха ми така щанга, ръчна изработка
три парчета винкел заварени......минава зад въздушния филтър е и захваната за амортисьорите, с гайки. проблем ще е смяната на въздушния филтър, ще трябва да се сваля щангата за да може да се отваря капака на филтъра....дано има ефект и да не продължи отварянето...

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: сложих си такова чудо
има още нещо - като са ви смачкани пружините, колелото е винаги в неестествено пложение и стои разкрачено. т.е., проблемът понякога е другаде и разваляте купето на колатаnaftova pechka написа:моята е леко разкрачена, съвсем малко.........

- Kocko
- потребител
- Мнения: 725
- Регистриран: 01 дек 2005, 23:28
- Модел на автомобила: Ford Orion MK5
Mercedes CLK W209
Seat Ibiza J - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Виждам че болната ми тема е засегната. Единствената причина да не си я направя сам, е че колата ми е вече на 15 години, за втори път чупя долна стаб. щанга и имам съмнения, че коша се усуква вече, макар че не го усещам при каране. Това ме навежда на мисълта, че ако си я направя сам, ще "фиксирам" коша във вече неправилно положение или изкривена геометрия, затова искам фабрична, която не може да се регулира, поради тази причина. Не е нормално да чупя стабилизиращи щанги. Обиколих всички морги в Сф, Ямбол и Бургас и не можах да намеря нито една горна щанга... Дотук всички опити са на камък...


-
- потребител
- Мнения: 126
- Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
- Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
- Местоположение: Ст. Загора
- Status: Извън линия
Колеги, а защо ли никъде не видях съждения на тема "надеждни ли са тия винтови съединия, с които се хващат фланците?" и "до колко може да издържи ботуша, като е допълнително разпробит (при горна спънка)?".
Сега си представете сложното натоварване, което поема ботуша при нормално шофиране по "първокласно" нашеско шосе. Да, има огъване, смачкване, усукване дори. При наличие на 2 или три, нечисто направени отвора, през които минава винт (made in BG, с неопределено усилие на срязване) М8, какво ли ще се промени в натовареното сечение???
Правил съм подобни симулации с Cosmos и определено резултата не ми се хареса.
Извод: ако ще се прави подобно "уякчаване" няма да е лошо да се помисли и по какъв начин ще се захване тая спънка.
P.S. Спортните коли, апропо имат доста по-малка обща маса.
Теория.
Сега си представете сложното натоварване, което поема ботуша при нормално шофиране по "първокласно" нашеско шосе. Да, има огъване, смачкване, усукване дори. При наличие на 2 или три, нечисто направени отвора, през които минава винт (made in BG, с неопределено усилие на срязване) М8, какво ли ще се промени в натовареното сечение???
Правил съм подобни симулации с Cosmos и определено резултата не ми се хареса.
Извод: ако ще се прави подобно "уякчаване" няма да е лошо да се помисли и по какъв начин ще се захване тая спънка.
P.S. Спортните коли, апропо имат доста по-малка обща маса.
Теория.

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Чупиш щанги защото са ти омалели пружините и в покой щангата се огъва повече от колкотото е предвидено( стои под напрежение), а не заради огъване в подкалника.Kocko написа:Виждам че болната ми тема е засегната. Единствената причина да не си я направя сам, е че колата ми е вече на 15 години, за втори път чупя долна стаб. щанга и имам съмнения, че коша се усуква вече, макар че не го усещам при каране. Това ме навежда на мисълта, че ако си я направя сам, ще "фиксирам" коша във вече неправилно положение или изкривена геометрия, затова искам фабрична, която не може да се регулира, поради тази причина. Не е нормално да чупя стабилизиращи щанги. Обиколих всички морги в Сф, Ямбол и Бургас и не можах да намеря нито една горна щанга... Дотук всички опити са на камък...
Ако ботушите са се събрали заради изгниване на подкалника щангата не е решение. Трябва да се изкърпят.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 259
- Регистриран: 08 окт 2006, 19:07
- Модел на автомобила: 2000 Mercedes S500
2006 Toyota Prius
1996 Toyota RAV4 - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Предполагам под кош се има в предвид разстоянието между "бомбетата" или между гайките на амортесьорите горе. И как се разбира дали коша се е затворил и колко трябва да се отвори? И как се отваря - това си е заварена конструкция. Струва ми се, че ако сложа една винтова щанга и я натягам навън да разпъва коша и проверявам дали яде гумите на всеки 5000км, може и да има резултат. Все се каня да ходя при братчеда на село, който има стругарски цех, да спретнем една винтова скоба и да видя какво ще стане. По-лошо от това няма на къде да ходи. Всяка година сменям гуми.
- gmivanko
- потребител
- Мнения: 270
- Регистриран: 02 юли 2006, 02:40
- Модел на автомобила: Peugeot 205 GTI16 & 405 1.9GRi Renault Espace2 2.1TD
- Местоположение: Елин Пелин
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ми под кош това имах в предвид, а свиването се разбира като премериш размери от някое здраво купе и ги сравниш с твоите, товага ако ти се е свило се слага хидравлика и се разтяга до колкото е необходино и после слагаш разпънката да придържа вече разтворения кош да не се прибира, ако само с нея разтягаш можеш или да япрецакаш нея, или да скъсаш болтовете на чашката на амотрисьора за които ще я хванеш
. Поне така го мисля аз де 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 7 госта