Въпрос за палене и гаснене

Двигател. Съединител. Скоростна кутия. Главно предаване и диференциал. Мазилна уредба. Изпускателна система.
Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 309
Регистриран: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Въпрос за палене и гаснене

Мнение от amdinside » 12 авг 2007, 00:52

При студен двигател колата пали веднага, вдига обороти, намалява ги и гасне.
При второ запалване веднага след първото пали, вдига обороти, намалява ги и ги поддържа без да гасне

За какво говори това?
Какъв може да е проблема? Свещи?
Don't worry, be happy!

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 12 авг 2007, 01:57

"Пали веднага" не звучи като да е от свещи *00147*
Само на място като работи ли има проблем? Мен ми се струва да е проблем с подаването на горивна смес на празен ход.
Стъпково моторче да е... как ти се струва? Имаше някъде теми за него - как се оправя.

Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 309
Регистриран: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от amdinside » 12 авг 2007, 07:42

Само първия път при студен двигател
През останалото време всичко е ОК
Don't worry, be happy!

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 12 авг 2007, 12:21

Мисля,че горивен филтър ще излезе това.
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 309
Регистриран: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от amdinside » 12 авг 2007, 13:33

Тъкмо в сряда ще ходя в МП да сменям масло и филтри
Така ще се види разликата
Don't worry, be happy!

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 12 авг 2007, 13:58

Трол написа:Мисля,че горивен филтър ще излезе това.
Ако си прав каква е логиката при загрял двигател да е OK *072*

Потребителски аватар
Трол
потребител
потребител
Мнения: 408
Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Трол » 12 авг 2007, 14:47

Тогава режимите на работа са съвсем различни. Не работи на обогатителен режим. А и е по-вероятно по-високо налягане на горивото да се е задържало отколкото ако е стояла изгасена цяла нощ. Нямам абсолютно подкрепено с факти обяснение, но нещо подобно се случваше със колеги от BMW форума след смяна на горивния филтър. И то след смяна на филтъра с нов :roll:
А и казва,че е само след първото завъртане така.

Пък и винаги е по-добре да се започва от евтините неща. Ако не е от филтър тогава се започват датчици, помпи..знам ли.

П.С. amdinside, не ти се бъркам, но защо в МП сменяш масло и филтри? Струва ми се процедура посилна за всеки разполагащ с канал и скоба за масления филтър. Колко лв ти хващат труд?
"It's a triumph of handling over power!"
Изображение

Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 309
Регистриран: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от amdinside » 12 авг 2007, 18:15

Вярно, казват че в МП било скъпичко (всичко към 180лв)
Но сега ми е за първи път да ходя в сервиз и искам да видя как е
Пък може и нещо друго да видят, знам ли (например светлини)
Don't worry, be happy!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 12 авг 2007, 23:03

amdinside написа:...При студен двигател колата пали веднага, вдига обороти, намалява ги и гасне...
...През останалото време всичко е ОК...
И за тия няколко секунди ДВГ е загрял?????? Несериозно... Не ще да е в температурата на ДВГ проблема...

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 12 авг 2007, 23:07

И за тия няколко секунди ДВГ е загрял?????? Несериозно... Не ще да е в температурата на ДВГ проблема...
Аз не виждам някой някъде да е писал, че при второто палене е загрял. Доколкото разбирам, ако е топъл двигателя при първото палене няма проблем, ако е студен - има.

Според мен при студен двигател гасне, защото горивната смес му идва бедна или недостатъчно като количество, веднъж като влезе в режим (загрее) не му трябва обогатена горивна смес.

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 12 авг 2007, 23:21

AX!S написа: Аз не виждам някой някъде да е писал, че при второто палене е загрял.
Аз го видях ей тук:
amdinside написа: "...Само първия път при студен двигател
През останалото време всичко е ОК..."
Друг е въпросът, студен ли е двигателя при 30-40 градуса околна температура...
Последна промяна от cocoff на 12 авг 2007, 23:57, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 309
Регистриран: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от amdinside » 12 авг 2007, 23:49

Наистина може да е от необогатена горивна смес само при първия път
Защото при втория (секунди след първия) вече си поддържа обороти и не гасне
Don't worry, be happy!

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 12 авг 2007, 23:58

Ако имаш имобилайзер, вероятно той е вързан към бензиновата помпа и прави мизерията...
Изчакваш ли помпата (2-3 сек на контакт) да направи налягане (и чуваш ли я изобщо "на контакт")? Да не се е прецакало нещо и да работи само при работещ двигател?
В тия жеги от неизправен клапан или от микропукнатини по системата налягането може да падне (без да капе и да мирише дори) и ако със сядането завъртиш яко ключа, въсможно е за кратко да не достигне гориво и за това да гасне.

Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 309
Регистриран: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от amdinside » 13 авг 2007, 00:15

Да, има(той си е вграден), но защо да го прави само първия път...
Има и аларма, но за нея ми казаха, че не е свързана със запалването
Минал съм и веднъж на автомивка (след което започнаха малки проблеми със светлините)
Ще видим...

Ключа го завъртам съвсем леко и пали веднага
Ще пробвам да задържа на контакт няколко секунди
Don't worry, be happy!

Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 309
Регистриран: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от amdinside » 13 авг 2007, 13:49

Интересно е и едно друго нещо:
След като тръгна на 1-ва, след няколко секунди оборотите сами се вдигат към 2300
И като мина на 2-ра, вече всичко се оправя
Но това се случва само веднъж при студен двигател
Какво може да е това?
Don't worry, be happy!

jikata5
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 30 яну 2007, 16:58
Модел на автомобила: ESKORT
Status: Извън линия

Мнение от jikata5 » 06 сеп 2007, 14:41

по същия начин се държи и моят форд,и супер се дразня.Замислям се да не би да има някой темп.датчик който да се е прецакъл,и да казва на компа да пали в усреднени стойности,та за това вторият път да си пали без проблем.А също и да добавя че дори и да е запалил,като му подадеш по агресивно газ се стреми да загасне,и това докато не загрее не много,после няма проблем.А пък не ги знам каде са теа датчици....

shopa_07
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 21 авг 2007, 11:43
Модел на автомобила: Ford eskort 96,kombi,Zetec
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от shopa_07 » 08 сеп 2007, 09:58

При мен има почти същия проблем.Паля сутрин колата без проблем(пали веднага) и след това започва да мени оборотите.Качва ги до 1300 и после бързо ги смъква всеки път различно.Някой път гасне,някой път паднат до 700-800 и пак ги качва на 1200-1300 и така около 5 мин,предполагам че докато позагрее.Като се опитам да я изфорсирам когато се опитва да загасне след запалването,работи като че ли на 3 цилиндъра докато качи към 1200-1300 оборота и пак се усеща едно леко тресене.При тръгване веднага работи добре,но като сменям скоростите веднага бута оборотите и опитва да загасне.Трябва да измина около 300-400 метра за да се оправи и след това проблема изчезва до другата сутрин,което същото се повтаря..Прави ми впечатление,че лятото когато съм я оставил на слънце отивам паля и няма проблеми с оборотите.Като и откача клемите на акумулатора я оставям за 15-20 мин.После закачам ги и паля(без проблем).Тогава пък за почва да държи обороти около 700 на празен ход и на сфетофарите леко я форсирам за да не се мъчи.Така може да кара 2-3 дена(всеки път различно) и после от самосебе си се оправя като горния проблем с мененето на оборотите си остава.От какво идва проблема.

Потребителски аватар
fortchrit
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 25 мар 2006, 19:50
Модел на автомобила: форд ескорт 1.6 16v clx 97 г.
Status: Извън линия

Мнение от fortchrit » 08 сеп 2007, 13:36

Искам и аз да се включа в дискусията.Двигателя е студен за да запали трябва да завърти около 10секунди.ако завъртя за малко примерно за 3сеунди върна ключа и повторя да запаля го прави отраз.Следващата ситуация двигателя е загрял нормално когато се опитам да го запаля с първото завъртане на ключа двигателя заработва много нестабилно и угасва.При второто завъртане на ключа пали бъз никакъв проблем.Ако искаш колата говоря за топъл двигател да запали нормално завърташ ключа за малко връщаш завърташ повторно и двигателя е запалил пак както трябва.Свещ и нови кабели нови ламбда сонда нова сменени не по този проблем.свещи и кабели профилактично ламбда беше се скапала.последното го пиша за да се изключат от възможностите за проблема.очаквам да видя какво ще бъде развитието по въпроса. Поздрави

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 08 сеп 2007, 13:49

Когато дадете контакт чувате ли помпата?
Чакате ли да спре?
Аз по прицип я чувам и чакам.
Обаче на няколко пъти ми се случва да не запилим отведнъж ами да повърти малко. Няколко пъти съм се усещал че не изчаквам помпа а в другите случай не съм убеден :) ... уморен, бързаш че 100 неща ... :(

Потребителски аватар
fortchrit
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 25 мар 2006, 19:50
Модел на автомобила: форд ескорт 1.6 16v clx 97 г.
Status: Извън линия

Мнение от fortchrit » 08 сеп 2007, 15:32

В моя случаи помпата се чува изчаквам я да спре и тогава въртя ключа.И по този въпрос съм правил проби давам 2-3 пъти на контакт да сработи помпата ефект нулев.

Отговори

Върни се в “ДВИГАТЕЛ И ТРАНСМИСИЯ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта