гори бобини мондео 1,8 16в 92г
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 30 май 2007, 15:50
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1,8 16v 93г
- Местоположение: Козлодуи
- Status: Извън линия
гори бобини мондео 1,8 16в 92г
От известно време мондеото ми 1,8 16в 92г запоЧна да ми гори бобини. Смених кабелите на високото (u) и свеЩи и продЪлжава да яде бобини като ми изгария буШон 15а коЙто е за бенз.помпа странното е Че минава около 200км и гори .От долната страна бобината се разцепва и до там. МолЯ помогнете писах преди време за същия проблем но никоЙ не писа. БлагодарЯ предварително
- synthez 3D
- Потребител
- Мнения: 1748
- Регистриран: 04 окт 2005, 08:57
- Модел на автомобила: C-MAX Titanium 1.0 Ecobоost-125 HP 2014,
FOCUS 1,6-100 HP 2011,
C-MAX -компютърен 3D модел,
бивш C-MAX Ghia 1.8 16V-125HP 2008, - Местоположение: Г.Оряховица
- Status: Извън линия
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
това са блока с бобини, ако не се лъжа нали. 

Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Провери алармата! На мой познат му заминаха три бобини заради скапано монтирана аларма- нагорели кабели и други чудеса. В случая я изкубаха направо и проблема с бобината се реши. 


Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 30 май 2007, 15:50
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1,8 16v 93г
- Местоположение: Козлодуи
- Status: Извън линия
не е алармата нито динамото днес бях на майстори от 09:30 до 15:40 само по ел.майстори гледаха схеми то не бяха предположения --провериха алармата,свалих динамото оказа се,че четкодържателя има една износена четка и там дето опира на колектора е износен ако някой разбира моля помогнете дали това може да е причина да ми гори бобината-----благодаря предварително
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 30 май 2007, 15:50
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1,8 16v 93г
- Местоположение: Козлодуи
- Status: Извън линия
хора помогнете едни майстори след диагностика ми смениха свещите и казаха (от това е )да ама не пак угасна като върна компреся от всмукателните тръби и край закарах пак при тях и ми казаха че само бобината е била малко умаслена попили са маслото и е запалила.
Последна промяна от greenpipe на 29 авг 2007, 12:58, променено общо 1 път.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
И на мен ми гори бобината :(
Преди 1 месец си купих Форд Мондео Ghia 2.0i 16v и всичко беше наред уж навъртях му над 50 км из Плевен - никакъв проблем двигателят си бачкаше като пушка.Когато се наканих да направя разходка на около 70км от Плевен - двигателят ми угасна на изхода на града по време на движение като ми изгоря бушон F4 ( на запалването) сменихме бушона на място - пак изгоря - е изтеглиха ме до гаража обратно и там установихме че на бобината едната и намотка вместо 0.5 ома е 0.0-0.1 ома...
Смених бобината - двигателят запали и всичко си изглеждаше наред - побачка си 5-6минути на място и реших да го пробвам из града, но преди да мина и 600м. - почна да прекъсва ,загуби мощност и почна да бачка на 2 цилиндъра - и пак ме теглиха обратно
- оказа се че бобината отново май е дала фира - и то същата намотка която и преди.
Та подозренията ми са че май и при мен има проблем със свещите на 2-ри или 3-ти цилиндър - ако не е това просто не знам какво друго да търся.
Преди това проверявахме импулсите от ECU - изглеждаха си наред.
Смених бобината - двигателят запали и всичко си изглеждаше наред - побачка си 5-6минути на място и реших да го пробвам из града, но преди да мина и 600м. - почна да прекъсва ,загуби мощност и почна да бачка на 2 цилиндъра - и пак ме теглиха обратно

Та подозренията ми са че май и при мен има проблем със свещите на 2-ри или 3-ти цилиндър - ако не е това просто не знам какво друго да търся.
Преди това проверявахме импулсите от ECU - изглеждаха си наред.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ами продължаваме да проверяваме наред.
Гледах мойте свещи - добре си изглеждат а и са хубави. Така че вероятно не е от тях и ще продължаваме по веригата - кондензатора и кабелите към компютъра от бобината, ама утре вдругиден ще ги гледам.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Май му намерих проблема на моето мони.
Значи днес като ме беше обхванал ентусиазъм - тръгнах да проверявам кабела който свързва бобината към ECU (т.е компютъра - при мен комутатора е вграден в него) и ... като го издърпах открих че на около 30 см. от куплунга на бобината - кабелът е просто разтопен и едната жица си е опирала на маса - в една метална тръба ( от EGR системата) ... но понеже стана тъмно - утре в други ден ще я оправям и като сложа нова бобина ще видим дали всичко ще бъде наред.
Но мисля че това е бил проблема !
"greenpipe" според мен провери си и ти кабела - може да е същият проблема.
BTW: Един колега от руският мондео клуб (mondeoclub.ru) е имал същият проблем - по същатата причина и пише че е минал само с 3 изгорели бобини.
Но мисля че това е бил проблема !
"greenpipe" според мен провери си и ти кабела - може да е същият проблема.
BTW: Един колега от руският мондео клуб (mondeoclub.ru) е имал същият проблем - по същатата причина и пише че е минал само с 3 изгорели бобини.
Последна промяна от Edinuser на 30 май 2008, 17:11, променено общо 1 път.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Не гори лесно бобина.
За мен основната причина да гори бобината си остават кабелите - ако някой от кабелите които свързват бобината с ECU се окъси към маса дори за малко като резултат - отива бобината - на ECU-то няма какво да му стане в тази ситуация. Понякога късото не може да се забележи - особено ако кабелният сноп е с външна термоустойчива изолация - вътре в него изолацията на проводниците е разтопена а това да не си личи отвън ...
BTW: В момента на прекъсване на импулса към бобината възниква обратно напрежение (това се учи по електроника и ел.техника) което в случая може да достигне до 200-300V, че и по-вече, така че може да няма явно късо съединение (към маса т.е -12V да речем) но да пробива през изтънялата от разстапянето изолация. Аз мисля да си пусна 2 нови продника със силиконова изолация от бобината до ECU-то защото дори бобина 2-ра употреба струва 60 лв. и не ми се иска да ги давам още няколко пъти.
Има вероятност и да е много голямо разстоянито на свещите - тогава напрежението на бобината достига високи стойности преди да прескочи искрата - то пък май водеше до претоварването на бобината ( дават и изходно напрежение 37 kV ! ) така че и това може да е причина за горенето.
Аз разглабях ECU-то и мерих крайните транзистори и веригите около тях нямаше никаква разлика м/у двата канала - т.е ключовете са здрави и явно имат стабилна защита - бобината беше напълно окъсила - бушонът гореше а на ключовете нищо им нямаше.
Има разбира се и някаква много минимална вероятност да има нещо не във ред в елекрониката която ги управлява, но не ми се вярва - ECU-то или работи или е мъртво напълно ...
Не прочетох за случаи на изгоряло ECU освен при някоя много неправилна интервенция. Освен това подмяната на ECU-то влачи след себеси и други проблеми - Ново струва само 1200-1400лв. втора употреба е към 150лв., но трябва да се намери за точно същият модел двигател и версия на автомобила - иначе няма да върви добре.
BTW: В момента на прекъсване на импулса към бобината възниква обратно напрежение (това се учи по електроника и ел.техника) което в случая може да достигне до 200-300V, че и по-вече, така че може да няма явно късо съединение (към маса т.е -12V да речем) но да пробива през изтънялата от разстапянето изолация. Аз мисля да си пусна 2 нови продника със силиконова изолация от бобината до ECU-то защото дори бобина 2-ра употреба струва 60 лв. и не ми се иска да ги давам още няколко пъти.
Има вероятност и да е много голямо разстоянито на свещите - тогава напрежението на бобината достига високи стойности преди да прескочи искрата - то пък май водеше до претоварването на бобината ( дават и изходно напрежение 37 kV ! ) така че и това може да е причина за горенето.
Аз разглабях ECU-то и мерих крайните транзистори и веригите около тях нямаше никаква разлика м/у двата канала - т.е ключовете са здрави и явно имат стабилна защита - бобината беше напълно окъсила - бушонът гореше а на ключовете нищо им нямаше.
Има разбира се и някаква много минимална вероятност да има нещо не във ред в елекрониката която ги управлява, но не ми се вярва - ECU-то или работи или е мъртво напълно ...
Не прочетох за случаи на изгоряло ECU освен при някоя много неправилна интервенция. Освен това подмяната на ECU-то влачи след себеси и други проблеми - Ново струва само 1200-1400лв. втора употреба е към 150лв., но трябва да се намери за точно същият модел двигател и версия на автомобила - иначе няма да върви добре.
Последна промяна от Edinuser на 30 май 2008, 17:13, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 30 май 2007, 15:50
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1,8 16v 93г
- Местоположение: Козлодуи
- Status: Извън линия
Открих,че и при мене кабелите който подават сигнал на бобината от ECU допираха до една метална тръба която се нагриава и ги е разтопила.А за онези дето ме обрулиха със 140 бимбака за свещи и диагностика и са уж педставители на BOSH -----срамите фирмата. Edinuser ako се окаже,че от това е било всичко,ще доида до Плевен да те почерпа ако нямаш нищо против.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта