Зa cosworth
- fiesta_88
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 06 юни 2007, 15:59
- Модел на автомобила: форд фиеста 1.1 clx
- Местоположение: jambol
- Status: Извън линия
Зa cosworth
колеги скоро някакав ми беше писал следното (сажелявам че е на латиница ама го копирвам направо) "Cosworth sa mnogo dobri motori,no za sajalenie ne sa na Ford!"
е това верно ли е.според мен "cosworth" са лично двигатели на форд
сажелявам още единпат че е на латиница
е това верно ли е.според мен "cosworth" са лично двигатели на форд
сажелявам още единпат че е на латиница
- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Има нещо вярно в това което ти са казали.
В началото Cosworth искали самостоятелно да предлагат на пазара доработка за Фордовите 8 клапанови двигатели - а именно 16 клапанова глава, която те разработвали. По-това време през Cosworth (UK) наминали двама от началството на Форд Моторспорт подразделението в Англия и видели главата. Решили, че има потенциал и поискали (със удобрението от Форд Моторспорт USA) Cosworth да разработи за Форд цял двигател който да е със ТУРБО
, с който Форд да възвърне вече увяхващата си слава във Моторният спорт (RS1600i, RS 1700 - само 14 бройки са произведени от този автомобил с турбокомпресор и старото RS2000 със задно задвижване вече се задъхват след конкуренцията). Така се появява двигателят Cosworth, първоначално монтиран на Сиера 3 врати. Сиера-та "цепи мрака" по цял свят (!), но англичаните не им стига - искат нещо по-така, с по-съвременна визия и нова технология. С хиляда мъки успяват да убедят американците, че им е нужно ново купе за този двигател (WRC-то по това време е ожесточена сцена на автомобилните производители, кое е по-по-най), като същевременно на собствена глава експериментират със скъсено купе от Сиера и пълноприводно задвижване (4Х4). Резултатите са добри - това е което успява да убеди американците. Американците дават карт бланш на англичаните, НО при няколко условия:
1. Колата да бъде готова за следващият кръг на WRC-то;
2. Колата трябва на всяка цена да спечели!
За много кратък срок (ако не се лъжа под 20 дена!) англичаните успяват на "набутат" двигателя, задният мост, та чак и да приспособят задвижване 4X4 на току-що излезналият на пазара нов Ескорт!
Така се ражда Escort RS Cosworth!
Още при първото си появяваване пред публика (въпросният кръг от WRC-то) Escort RS Cosworth размазва конкуренцията! При декларирани 350НР колата е със повече от 400НР и остава конкуренцията на няколко минути на финала!
Що се отнася до комерсиалната версия на Cosworth автомобилите - те са общо 4 -> Sierra (3 врати), Sierra Saphire (5 врати), Escort и най-мощният - RS500 (сигурно сами се досещате за мощността му, както и за бройката произведени такива атомобили?
) базиран (ако може така да се нарече) на Сиера.
Това е на кратко историята на Cosworth. Но за отбелязване е че не целият двигател е на Cosworth - блока, макар и със специална маркировка (201) е НЕмодифициран Фордов блок 2.0L - ако имаш Cosworth и не дай си боже нещо да ти се случи на блока -> отиваш в моргата и си купуваш блок от 2.0L Транзит! Поставяш на него всичко от Cosworth двигателя, палиш и караш
P.S.:За всички любознателни колеги, с добър английски (разбирай британски английски!) още преди 1 година бях качил "Историята на Escort RS Cosworth" - едночасов филм, интервю със англичаните от Форд моторспорт, кадри от състезанията и т.н.
Може да го изтеглите от тук:
http://rdsound.data.bg/Story%20ot%20Esc ... sworth.mpg
P.S.S. Имам и "Историята на Sierra RS Cosworth"
В началото Cosworth искали самостоятелно да предлагат на пазара доработка за Фордовите 8 клапанови двигатели - а именно 16 клапанова глава, която те разработвали. По-това време през Cosworth (UK) наминали двама от началството на Форд Моторспорт подразделението в Англия и видели главата. Решили, че има потенциал и поискали (със удобрението от Форд Моторспорт USA) Cosworth да разработи за Форд цял двигател който да е със ТУРБО

1. Колата да бъде готова за следващият кръг на WRC-то;
2. Колата трябва на всяка цена да спечели!
За много кратък срок (ако не се лъжа под 20 дена!) англичаните успяват на "набутат" двигателя, задният мост, та чак и да приспособят задвижване 4X4 на току-що излезналият на пазара нов Ескорт!
Така се ражда Escort RS Cosworth!
Още при първото си появяваване пред публика (въпросният кръг от WRC-то) Escort RS Cosworth размазва конкуренцията! При декларирани 350НР колата е със повече от 400НР и остава конкуренцията на няколко минути на финала!
Що се отнася до комерсиалната версия на Cosworth автомобилите - те са общо 4 -> Sierra (3 врати), Sierra Saphire (5 врати), Escort и най-мощният - RS500 (сигурно сами се досещате за мощността му, както и за бройката произведени такива атомобили?

Това е на кратко историята на Cosworth. Но за отбелязване е че не целият двигател е на Cosworth - блока, макар и със специална маркировка (201) е НЕмодифициран Фордов блок 2.0L - ако имаш Cosworth и не дай си боже нещо да ти се случи на блока -> отиваш в моргата и си купуваш блок от 2.0L Транзит! Поставяш на него всичко от Cosworth двигателя, палиш и караш

P.S.:За всички любознателни колеги, с добър английски (разбирай британски английски!) още преди 1 година бях качил "Историята на Escort RS Cosworth" - едночасов филм, интервю със англичаните от Форд моторспорт, кадри от състезанията и т.н.
Може да го изтеглите от тук:
http://rdsound.data.bg/Story%20ot%20Esc ... sworth.mpg
P.S.S. Имам и "Историята на Sierra RS Cosworth"

Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Както казват - невъзможни неща няма! Но обективно погледнато - Коси моторите са надлъжно монтирани /като при Сиера/; Ескортите с тези мотори също са с надлъжно монтиран двг /тоест реално само външно приличат на Ескорт, а всъщност от вътре са различни/, та за да монтираш такъв двг на твоята Фиеста трябва първо буквално да я нарежеш цялата и после да я сглобиш на ново /тоест да направиш съвсем различна кола/ - това е много скъпо, трудоемко и нерентабилно /по-добре си потърси Ескорт или Сиера ориг. Коси/
- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
ориг. ескорт или Сиера коси трудно ще намери и цената ще е в Космоса..Ако искаш Коси мотор само намери главата.. АЗ съм виждал по моргите такава глава м/у .. Един мотор без глава от сиера... Буталата ще са под въпрос.. от Двувалката ако стават те ще издържат. Проблема е ,че Коситата са с 92мм а Обикновеннте с 90мм .. Но това мисля ,че може да се преправи...
Ние с Billy_boy мислим да си направим този експеримент... Ноо това по напред защото Финанси няма...
Ние с Billy_boy мислим да си направим този експеримент... Ноо това по напред защото Финанси няма...
- fiesta_88
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 06 юни 2007, 15:59
- Модел на автомобила: форд фиеста 1.1 clx
- Местоположение: jambol
- Status: Извън линия
предлагаха ми глава от форд /двувалка/ама ми казаха че на 1.1 двигатели не става от 1.4 става и на горе.до скоро горката фиестичка неискаше да варви изобщо.а то да се окайе от свещите(старите бяха бош супер 4 ) апак на моя форд са тия сас колуса и за това не варвеше ама сега е резачка.и все пак 1.1
fiesta 1.1 16v 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта