VSS - Vehicle Speed Sensor
- shibing
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 21 дек 2006, 21:07
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1 mi CLX
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
VSS - Vehicle Speed Sensor
Възможно ли е заради този датчик http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=6235" onclick="window.open(this.href);return false; колата ми да дава по висок разход в града от нормалното,и да върви без да давам газ.Едната жичка на въпросният датчик е откачена....
Приказката свърши,а вие сте си все същите мърши !!!
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
С тея компютри всичко е възможно.
а и от VSS датчика взима информация за режима на принудителен празен ход



а и от VSS датчика взима информация за режима на принудителен празен ход

Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
1. Масовият автомобил не знае на коя предавка си.
2. Масовият автомобил не знае дали си натиснал съединителя.
3. Масовият автомобил разпознава тези факти по косвени признаци. Обороти на двигателя, скорост на движение (може и без тази величина ако в завода не са я заложили) и вакуум или разход на въздух. Зависи какво има в наличност.
4. При спускане на включена скорост без газ двигателя трябва да знае този факт. В противен случай настъпва пререгулиране (опитва се да спре въздуха и горивото за да докара оборотите до минимални) и поради спецификата на бързодействието на регулиращите механизми при последващо натискане на съединителя колата просто гасне. Ако обаче вижда, че скоростта не е нула по табличка смята колко гориво да подава за да не се получи заглъхване на двигателя при натискане на съединителя.
Така са го измислили за да могат да разграничат принудителния празен ход колко празен да бъде.
При условие, че управлението на колата твърдо знае, че няма сигнал от този датчик (откачената жица) е нормално да мине в авариен режим и да поддържа по-високи обороти от номиналните. Ако обаче, всички жици са си на място, а просто няма сигнал, колата ще се държи неустойчиво.
2. Масовият автомобил не знае дали си натиснал съединителя.
3. Масовият автомобил разпознава тези факти по косвени признаци. Обороти на двигателя, скорост на движение (може и без тази величина ако в завода не са я заложили) и вакуум или разход на въздух. Зависи какво има в наличност.
4. При спускане на включена скорост без газ двигателя трябва да знае този факт. В противен случай настъпва пререгулиране (опитва се да спре въздуха и горивото за да докара оборотите до минимални) и поради спецификата на бързодействието на регулиращите механизми при последващо натискане на съединителя колата просто гасне. Ако обаче вижда, че скоростта не е нула по табличка смята колко гориво да подава за да не се получи заглъхване на двигателя при натискане на съединителя.
Така са го измислили за да могат да разграничат принудителния празен ход колко празен да бъде.
При условие, че управлението на колата твърдо знае, че няма сигнал от този датчик (откачената жица) е нормално да мине в авариен режим и да поддържа по-високи обороти от номиналните. Ако обаче, всички жици са си на място, а просто няма сигнал, колата ще се държи неустойчиво.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
-
- потребител
- Мнения: 1581
- Регистриран: 07 окт 2005, 16:18
- Модел на автомобила: Dacia Sandero Stepway 2021
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
- beos
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 31 яну 2007, 17:51
- Модел на автомобила: Opel Astra F '97 X14XE Caravan Club
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Не казвам, че измерва температурата този датчик .. а че е възможно температурния датчик да прави проблема ..petkoff_pl написа:НЕ оборотите са ти високи при студен двигател от така нареченият автоматичен смукач. VSS датчика е между скоростната кутия и жилото на километража и въобще не измерва температура.shibing написа:в крайна сметка може ли от него да ми седат оборотите високи при студен двигател или не ?????
Автоматичен смукач - е глупост на някой "гаражен майстор" само те говорят с такива думи. VSS датчика е за скороста и подава сигнал към ЕКУ че автомобила е в покой .. а той от своя страна управлява моторачето за празех ход .. при проблемен такъв трябва да има колата неравномерна работа на празен ход при загрят двигател в оптимална температура!
Температурният датчик от своя страна подава информация към ЕКУ, че мотора е студен и съответно има по високи обороти като се запали колата .. но след като загрее двигателя - изпраща информация, че двигателя е в оптимална температура и ЕКУ започва да се съобразява с работата на други датчици, като ламбда сонда .. датчик за скороста и т.н!
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: VSS - Vehicle Speed Sensor
Основното питане беше:
Отговорът беше даден...НЕ Без да натискаш газта колата може да върви при запецваща дроселова клапа или датчик за нейното положение...или не ти се връща педала на газта
, а то накъде се изметна приказката....shibing написа:Възможно ли е заради този датчик (VSS) колата ми да дава по висок разход в града от нормалното,и да върви без да давам газ.....
Отговорът беше даден...НЕ Без да натискаш газта колата може да върви при запецваща дроселова клапа или датчик за нейното положение...или не ти се връща педала на газта

- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
VSS може да има отношение към работата на двигателя, но влошаване ще се наблюдава когато този датчик не работи - т.е. не ви работи и показанието за скоростта и километража на таблото. Ако те си работят нормално, то проблемът с лошата работа на двигателя е някъде другаде...
@Vaklin - масовите автомобили от последните 6-7 години, да не кажа 10 години имат датчици, т.е. ключета на педалите и знаят кога си натиснал съединител, спирачка и прочие.
Фокусът е масов автомобил, нали?
@Vaklin - масовите автомобили от последните 6-7 години, да не кажа 10 години имат датчици, т.е. ключета на педалите и знаят кога си натиснал съединител, спирачка и прочие.

- venom4o
- потребител
- Мнения: 2793
- Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
- Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
- Местоположение: София- Банкя
- Status: Извън линия
Имам въпрос. И аз имам такъв датчик на сиерата на жилото и се чудех за какво е.... Проблема при него е ,че прекъсва жилото и фактически имам две жила..Самоче от едната страна датчика е износен и превърта и ми играе километража под 60 км.Това може ле да ми прави проблеми тъй като колата има извесно колебание на оборотите от вр. на вр.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
В много автомобили има такъв датчик. На по-старите от него излиза жилото на километража, а жиците (те са три) отиват в компютъра за управление на ДВГ. На Опел кадет и Деу Рейсър съм вземал сигнала от куплунга на компютъра за да го подам към таксиметровия апарат.
На по-новите няма жило и сигнала от датчика се ползва и за километража.
На най-новите този сигнал се взема от ABS-а, но пак зависи от модела.
Наскоро се сблъсках с друга система. Сигнала от ABS-а отива в компа, обработва се и към кимометража постъпва готов цифров сигнал. На практика километраж няма, а само дисплей за индикация.
На по-новите няма жило и сигнала от датчика се ползва и за километража.
На най-новите този сигнал се взема от ABS-а, но пак зависи от модела.
Наскоро се сблъсках с друга система. Сигнала от ABS-а отива в компа, обработва се и към кимометража постъпва готов цифров сигнал. На практика километраж няма, а само дисплей за индикация.

- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Искаш да кажеш че е нещо двоичнодесетичен дешифратор "отиват 4 кабела, по който се предава в цифров вид информацията на километража"
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Чакай ... дай точно кой модел фокус има датчик на съединителя.debug написа:VSS може да има отношение към работата на двигателя, но влошаване ще се наблюдава когато този датчик не работи - т.е. не ви работи и показанието за скоростта и километража на таблото. Ако те си работят нормално, то проблемът с лошата работа на двигателя е някъде другаде...
@Vaklin - масовите автомобили от последните 6-7 години, да не кажа 10 години имат датчици, т.е. ключета на педалите и знаят кога си натиснал съединител, спирачка и прочие.Фокусът е масов автомобил, нали?
Видях кой. Ми не ми се струва тези двигатели да се водят масови, но нейсе. Просто споделих как е разработено управлението при липса на такива датчици. Далеч не навсякъде са монтирани. Даже на Ескорт 1.8 двувалка където двигателят е подобен го няма. Да не говорим, че това си е малко фордова измишльотина. Той не познава дали съединителят е отлепил, а дали педалът е натиснат. И т.н. Абе с една дума ... Форд

_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
-
- потребител
- Мнения: 622
- Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
- Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
- Местоположение: Козлодуй
- Status: Извън линия
Наистина на по-новите коли информация за скоростта се взима от ABS'а. За да ти покаже километража нещо трябва да се въртят 2 или и 4'те колела с разлика в оборотите на всяко от тях по-малко от зададеното за съответната скорост и чак тогава километражът ще покаже нещо.traqn_savov написа:Искаш да кажеш че е нещо двоичнодесетичен дешифратор "отиват 4 кабела, по който се предава в цифров вид информацията на километража"
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй
Ремонт на дизелова горивна апаратура.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Още по-лошо. По два кабела плюс маса - I 2 c. Немога да ти го напиша както трябва, но си го чета кото Ии КВАДРАТ ЦЕ .traqn_savov написа:Искаш да кажеш че е нещо двоичнодесетичен дешифратор "отиват 4 кабела, по който се предава в цифров вид информацията на километража"
Едната жица пренася информацията, а другата синхро имрулси.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта