Оборотометър - проблем (не отчита правилно) и въпроси
- a_panov
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 18 сеп 2007, 00:04
- Модел на автомобила: Mercedes Benz CLK 200
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Оборотометър - проблем (не отчита правилно) и въпроси
Оборотоветъра ми отчита два пъти по-малко обороти
400-500 са ми ниските, 2000 е форсаж. Имам чувството че ги дели на две оборотите и тогава ги показва.
Днес за първи път отворих кочината, и щях да я резстрелям ако пистолета беше в мен. Не мога да ви изброя какво е потрошено/срязано/изсъртено/преправено, мога да ви кажа какво и е наред. Нищо не и е наред, скорости, охлаждане, газ, бензин, гуми, спирачки...
Почвам от оборотометъра. Кочината е Форд Дърво, на английски Ford Eskort, а аз съм го кръстил в хубавото руско име "Ковчег Смерти" 1986 година, бензин, 1.4
1. Оборотоменъра как действа? Като волтметър, като амперметър, като брояч със жило?
2. Оборотометъра захранва ли се с ток? Тоест има ли + (плюс) да влиза в него и маса а отделно да идва сигнал по някаква друга жица / жило?
3. ДА не би да му липсва маса? Тя би трябвало масата да е една за цялото табло, но скоростомера работи. Но НОООО температурометъра не работи и той отчита бавнооо.
3. Къде ще е датчика на оборотометърЪт? От страна на радиатора на водното охлаждане или от страна на карбуратора?
На първо четене в двитагелния отсек се мандахерзат като мъда 3 безстопанствени кабела. Единия е от двигателя някъде, единия от карбуратора, един доло ниско при радиатора (близо до двигателя), един на дупката от купето към двигателния отсек, един на накладките. Ааа те станаха 4, казах ви че ------ ----- -- ----- -- ------(псувам)...
400-500 са ми ниските, 2000 е форсаж. Имам чувството че ги дели на две оборотите и тогава ги показва.
Днес за първи път отворих кочината, и щях да я резстрелям ако пистолета беше в мен. Не мога да ви изброя какво е потрошено/срязано/изсъртено/преправено, мога да ви кажа какво и е наред. Нищо не и е наред, скорости, охлаждане, газ, бензин, гуми, спирачки...
Почвам от оборотометъра. Кочината е Форд Дърво, на английски Ford Eskort, а аз съм го кръстил в хубавото руско име "Ковчег Смерти" 1986 година, бензин, 1.4
1. Оборотоменъра как действа? Като волтметър, като амперметър, като брояч със жило?
2. Оборотометъра захранва ли се с ток? Тоест има ли + (плюс) да влиза в него и маса а отделно да идва сигнал по някаква друга жица / жило?
3. ДА не би да му липсва маса? Тя би трябвало масата да е една за цялото табло, но скоростомера работи. Но НОООО температурометъра не работи и той отчита бавнооо.
3. Къде ще е датчика на оборотометърЪт? От страна на радиатора на водното охлаждане или от страна на карбуратора?
На първо четене в двитагелния отсек се мандахерзат като мъда 3 безстопанствени кабела. Единия е от двигателя някъде, единия от карбуратора, един доло ниско при радиатора (близо до двигателя), един на дупката от купето към двигателния отсек, един на накладките. Ааа те станаха 4, казах ви че ------ ----- -- ----- -- ------(псувам)...
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
На първо време полека с агресията към автомобила и в частност към марката.
Не са сглобили автомобила така в завода нали?
Не мислиш, че е така проектиран както го виждаш нали ?
Огледай тази тема!
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... E%EC%E5%F0
Не са сглобили автомобила така в завода нали?
Не мислиш, че е така проектиран както го виждаш нали ?
Огледай тази тема!
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... E%EC%E5%F0
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Споко бе Паци. Човека е готин. Нещо като снайперисто, ама по-така. Виж кво настроение лъха от писаното. Аз пиша а усмивката ми на ушите качена.
Добре дошъл колега в нашия СКРООООООМЕН форум.
Не си нито първия нито последния с Форд, на който някой се е учил.
Ти най-добре си знаеш от къде и за колко си го взел. И както бях писал на един друг колега във форума - въоражи се с търпение и дерзай. А ние ще помагаме с каквото можем.
Оборотомера трябва да получава сигнал от бобината или делкото. Не съм запознат подробно с моделите на Форд преди 90 година.
Добре дошъл колега в нашия СКРООООООМЕН форум.
Не си нито първия нито последния с Форд, на който някой се е учил.
Ти най-добре си знаеш от къде и за колко си го взел. И както бях писал на един друг колега във форума - въоражи се с търпение и дерзай. А ние ще помагаме с каквото можем.
Оборотомера трябва да получава сигнал от бобината или делкото. Не съм запознат подробно с моделите на Форд преди 90 година.
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Re: Оборотометър - проблем (не отчита правилно) и въпроси
a_panov написа:
1. Оборотоменъра как действа? Като волтметър, като амперметър, като брояч със жило?
цифров оборотомер
http://doblink.hit.bg/rpmeeter/rpmeeter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
аналогов оборотомер
http://www.platan.ru/shem/pdf/st8.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Оборотометъра захранва ли се с ток? Тоест има ли + (плюс) да влиза в него и маса а отделно да идва сигнал по някаква друга жица / жило?
На новите коли, задължително е електронен
3. ДА не би да му липсва маса? Тя би трябвало масата да е една за цялото табло, но скоростомера работи. Но НОООО температурометъра не работи и той отчита бавнооо.
3
. Къде ще е датчика на оборотометърЪт? От страна на радиатора на водното охлаждане или от страна на карбуратора?
Няма датчик на оборотомера, разгледай практическа схема, той е вързан към активният край на бобината.
На първо четене в двитагелния отсек се мандахерзат като мъда 3 безстопанствени кабела. Единия е от двигателя някъде, единия от карбуратора, един доло ниско при радиатора (близо до двигателя), един на дупката от купето към двигателния отсек, един на накладките. Ааа те станаха 4, казах ви че ------ ----- -- ----- -- ------(псувам)...
Ако върви, нека си се мандахерцат, само да не потпрат на късо


Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Така е- от минуса на бобината към оборомера. При мен няма черна кутийка, кабелчето минава директно.
Кабелчето от накладката- имаш ли лампа на таблото, която да свети при заминали накладки? Кабелчето е за това.
Кабелчето от накладката- имаш ли лампа на таблото, която да свети при заминали накладки? Кабелчето е за това.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Оборотометър - проблем (не отчита правилно) и въпроси
В този случай не се започва от оборотомера, а от пепелника...a_panov написа: ...Нищо не и е наред, скорости, охлаждане, газ, бензин, гуми, спирачки...
- ewgeny
- потребител
- Мнения: 1639
- Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
- Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
- Местоположение: Варна (... и няма гараж)
- Status: Извън линия
И къде го видя това минусче? Той върви по масата.madboy написа:Така е- от минуса на бобината към оборомера. При мен няма черна кутийка, кабелчето минава директно.
Кабелчето от накладката- имаш ли лампа на таблото, която да свети при заминали накладки? Кабелчето е за това.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
ewgeny написа: И къде го видя това минусче? Той върви по масата.

На извода в ляво на бобината е нарисувано едно "-", средното отива към дистрибуторната капачка, на дясното е нарусувано пък "+"- там го видях. Минуса не идва от масата на колата, а ако не се лъжа трябва да е от комутатора.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- a_panov
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 18 сеп 2007, 00:04
- Модел на автомобила: Mercedes Benz CLK 200
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
До къда стигнах с разследвонето
Аз и от там почнах!!! От пепелника, нали не съм пушач и изхвърлих фасовете и го измих. Огледах дали има крушка пепелника, но се оказа че няма.cocoff написа:В този случай не се започва от оборотомера, а от пепелника...a_panov написа: ...Нищо не и е наред, скорости, охлаждане, газ, бензин, гуми, спирачки...
Та докъде стиграх с разследването по оборотометъра? До това да ви покажа какво има в двигателния отсег:
Та това трябва да е делкото и някаква джуджавка.
после черния "кабел" който съм оградил със зелено отива до бобината
Та тоя "кабел" дето ходи до бобината, от него излизат 3 кабела, зелен, кафяв и черен. Сигурен съм само за зеления че отива в черната капачка отгоре на бубината. От означението с "Х" почна зеления кабел, след това през "капачката", след това през куплунг който е до капачката на казана на водата за чистачките. И последно минава през една спойка на зеления с един черен кабел, който черен кабел влиза в оригиналната дупка на кутията с релетата и бушоните. Проверих "капачката" която е на бубината, проверих и куплунга върху казанчето за чистачките и на двете места си дава контакт. Посредно проверих и мястото където зеления кабел преминава в черен, там кабелине са запоени един за друг и си имат изолазия върху спойката.
Тука се виждат как излизат 3 кабела - зелен, черен и кафяв.
Та от целия инвестигейшън, по логика и ривърс инжиниринг да видил какво имаме:
1. Оборотометър който отчита два пъти по малко обороти
2. Имаме пътя на сигнала до този този уред
3. Уреда си има захранване защото отчита някакви стойности.
4. Търсим проблем по пътя на сигнала до устройството.
5. Единствената видима интервенция по пътя на сигнала според мен това е спойката на зеления кабел с черния. Като вземем и впредвид мнението на cotecna което да приемем че е обосновано на опит и се счита за достоверно:
Стигам до извода че някакви две крадливи ръчички са изкубнали въпросната "цацарка". Има и друг сценарий, "цацарката" е изпушила, не е пускала сигнал до оборотометъра и той не е отчитал нищо. Колата е отишла при "МАЙСТОР" (Майсторе, майсторе, като ти гледам майсторлъка съм тъ ибал в майстора...) който като е видял една кутийка с два кабела, маха кутийката и запоява жиците на късо.cotecna написа:От минуса на бобината излиза зелен кабел който минава през филтър, черна кутиика от нея излиза пак зелен който отива във оборотомера може при тебе да е и (зелен със жълта ивица)...
Прав ли съм?
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Можеш да си направиш умножител на честотата.
1. Импулсите от бобината трябва да ги оформиш и да станат хубави правоъгълни импулси.
2. Прекарай ги през една диференцираща верига.
3. Пусни ги през един грец.
Така от двата фронта на правоъгълния импулс ще получиш два импулса - положителен от предния и отрицателен от задния. Като минат през греца ще имаш два положителни импулса. Ако се налага можеш и тях да оправиш с един чакащ мултивибратор и готово.
Това е само теоретичната постановка. На практика се налага и малко смятане и после с поялника.
П.П. При мен на оборотомера съм забелязал един тример (потенциометър, който се върти с отверка) и мисля че служи за точна настройка (калибриране) на оборотомера. Защо не провериш дали и при теб нама нещо такова.
1. Импулсите от бобината трябва да ги оформиш и да станат хубави правоъгълни импулси.
2. Прекарай ги през една диференцираща верига.
3. Пусни ги през един грец.
Така от двата фронта на правоъгълния импулс ще получиш два импулса - положителен от предния и отрицателен от задния. Като минат през греца ще имаш два положителни импулса. Ако се налага можеш и тях да оправиш с един чакащ мултивибратор и готово.
Това е само теоретичната постановка. На практика се налага и малко смятане и после с поялника.
П.П. При мен на оборотомера съм забелязал един тример (потенциометър, който се върти с отверка) и мисля че служи за точна настройка (калибриране) на оборотомера. Защо не провериш дали и при теб нама нещо такова.
-
- потребител
- Мнения: 229
- Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
- Модел на автомобила: escort rs turbo 88
- Местоположение: varna
- Контакти:
- Status: Извън линия
ХАХАХАХХОООХАХААА ти направо ми скри топката бе човек, как ти го измъти главата ХОХОООО имаш бира от мене......... сега на въпроса....та тая зелена жица дето съм ти писал като излезне от кутийката си отива до оборотомера и си е зелена от началото до края. Тъй и сега ако съдя по твоето велико откритие значи работата с майстора се изяснявааааааа. м/у другото тва гуменото сигурен ли си, че е само букса щото някъде бях виждал такава снимка точно на това беше от сиера и човека твърдеше, че точно това му е филтъра за оборотомера , но със сигурност не беше в нашия форум, при ескортите и фиестите кутиика която е завита с болт към купето някъде точно там където при тебе е спойката...
ЕДИТ: потенциометъра го има като се разглоби таблото от задната страна на оборотомера има потенциометър обаче и да го въртиш няма да се получи щото той си е калиброван и като ги няма чистите импулси няма кво да му настройваш. А пък nikolovvd вземи пусни на момчето една схема ти хубаво го обясняваш ама само така не става
ЕДИТ: потенциометъра го има като се разглоби таблото от задната страна на оборотомера има потенциометър обаче и да го въртиш няма да се получи щото той си е калиброван и като ги няма чистите импулси няма кво да му настройваш. А пък nikolovvd вземи пусни на момчето една схема ти хубаво го обясняваш ама само така не става

Последна промяна от cotecna на 19 сеп 2007, 16:56, променено общо 1 път.
- a_panov
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 18 сеп 2007, 00:04
- Модел на автомобила: Mercedes Benz CLK 200
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Сега като се върнах схванах мисълта ти!!! Да намеря друга такъва зелена жица!!! Еми точно там при спойката стърчи от един сноп кабели точно същата зелена жица даже я има на последната снимка. Но може да се окаже че това е някоя друга жица и ще проверя от отвора между двигателен отсек и пътническо купе какви кабели минават.
Обадих се на предишния собственик, и той ми каза че веднъж викнал някакви които изтърбушили алармата за 20 минути щото колата не палела. Та това са последиците.
За последно какви са симптомите
1. като дам на контакт ми светва само акумулаторчето, не ми светва за налятане на масло
2. при запален двигател оборотите ги показва два пъти по малко.
3. не показва температурата на двигателя вярно
4. на задна не свети отзад
5. датчици на спирачки са орязани
от тука следва че имам голям проблем с ел инсталацията. закрепена е колата само да пали, мигачи, фарове и стопове.
1. Едното решение е да намеря в някоя морга ел. инсталация и да гледам кое как е при другата и да преправям на моята.
2. Да взема да преместя цялата ел инсталация на моята кола
3. да ходя в някой сервиз където наистина могат да ми я оправят, но да си имат едно наум че мога и да не им платя ако не си свършат работата. Без нито едно висящо кабелче и с работещо ел. табло
Обадих се на предишния собственик, и той ми каза че веднъж викнал някакви които изтърбушили алармата за 20 минути щото колата не палела. Та това са последиците.
За последно какви са симптомите
1. като дам на контакт ми светва само акумулаторчето, не ми светва за налятане на масло
2. при запален двигател оборотите ги показва два пъти по малко.
3. не показва температурата на двигателя вярно
4. на задна не свети отзад
5. датчици на спирачки са орязани
от тука следва че имам голям проблем с ел инсталацията. закрепена е колата само да пали, мигачи, фарове и стопове.
1. Едното решение е да намеря в някоя морга ел. инсталация и да гледам кое как е при другата и да преправям на моята.
2. Да взема да преместя цялата ел инсталация на моята кола
3. да ходя в някой сервиз където наистина могат да ми я оправят, но да си имат едно наум че мога и да не им платя ако не си свършат работата. Без нито едно висящо кабелче и с работещо ел. табло
- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ае, батка, вземи един кабел и единя край го вържи към минуса на бобината(там където е нарисувам минус), други край към клемата за оборотомера и виж какво ще показва. Ако резултата е непроменен значи ти трябва нещо допълнително, което го нямам аз за щастие.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Лоша работа !
Ако не си се занимавал с кабели - виж някой приятел дето им разбира или на сервиз.
Че то ако се разровиш още по кабелите кой знае какво още ще излезе.
Че то ако се разровиш още по кабелите кой знае какво още ще излезе.
- a_panov
- потребител
- Мнения: 135
- Регистриран: 18 сеп 2007, 00:04
- Модел на автомобила: Mercedes Benz CLK 200
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Лоша работа !
То излезе вече!!! Нали казах че някакви са махали алармата.Edinuser написа:Ако не си се занимавал с кабели - виж някой приятел дето им разбира или на сервиз.
Че то ако се разровиш още по кабелите кой знае какво още ще излезе.
Не работи оборотометъра
Не работи датчика за налягане на мослото
Не работи температурометъра
(трябва да видя на място дали се включва перката на охлаждането)
Не свети крушката за къси светлини
МАсата на акомулатора е дадена на пантата на предния капак.
Сега ще пусна една тема че търся електротехник, от читав сервиз.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Колега, така като чета симптомите, оборотомера ти е най-малката грижа. Май по безболезнено ще е да си намериш нова инсталация, обаче ти си я сваляй, така хем ще видиш(може и да си водиш записки) кое къде е, хем ще избегнеш някой от мързел да отреже нещо на 3см от буксата щото не знае как се разкача.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 9 госта