12V -> 1.5V

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

12V -> 1.5V

Мнение от AX!S » 26 сеп 2007, 15:51

Това е въпроса, как да си изведа от акумулатора 1.5 V, около 0.2А ми трябват. :)

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 26 сеп 2007, 19:46

Диоди ли ще връзваш?
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 26 сеп 2007, 20:05

кво ще правиш mp3 player с 2 кабела към ниско-честотния на касетофон и икономия...ХИТРО..Има готови букси направо към запалката-ще ти излезе по-ефтино :P
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 26 сеп 2007, 20:54

revmata написа:кво ще правиш mp3 player с 2 кабела към ниско-честотния на касетофон и икономия...ХИТРО..Има готови букси направо към запалката-ще ти излезе по-ефтино :P
Виждам, че се опитваш да ми кажеш как да докопам волт и половина, но аз нещо не разбирам. Първо, би ли ми обяснил това за касетофона, къде по конекторите му има 1.5V, на мен ми трябва непрекъснато захранване, не само когато работи касетофона. А той е RDS 5000 EON. Другото, дето казваш от запалката... при нас продавахме едни адаптери, ама те дават 5V, за 1.5V от къде да си намеря? :roll:

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 26 сеп 2007, 20:59

AX!S написа: ... за 1.5V от къде да си намеря? :roll:
LM317LZ - 0.30лв

http://en.wikipedia.org/wiki/LM317

cotecna
потребител
потребител
Мнения: 229
Регистриран: 12 юли 2006, 13:49
Модел на автомобила: escort rs turbo 88
Местоположение: varna
Контакти:
Status: Извън линия

Re: 12V -> 1.5V

Мнение от cotecna » 26 сеп 2007, 21:51

AX!S написа:Това е въпроса, как да си изведа от акумулатора 1.5 V, около 0.2А ми трябват. :)
има го готов във : http://constructor.bg/shop/product_info ... ff8d67999d" onclick="window.open(this.href);return false;

ако те интересува адреса щото гледам че си от варна : ул. "Христо Самсаров", 23 това е зад пощата

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 26 сеп 2007, 22:26

Колеги, цена нямате!!! Благодаря ви за бързия отговор, най-вече на cotecna, още утре ще отида до този магазин :wink:

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 27 сеп 2007, 22:00

колегата н е каза за какво са тия 1,5v.Помислих си да не в место mp-3,да направи това с player плюс касетофон, а за същия му трябва 1,5v
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 27 сеп 2007, 23:07

Освен за MP3 плеър, 1.5V захранване може да се ползва и за електронен термометър. Зная, че и плеъра, и термометъра работят добре и с презареждаеми батерии, но бързо ги изтощават при непрекъснато включено осветление на дисплеите. А аз обичам светлината :roll:
Може и за други устройства да е приложимо това захранване, в момента не се сещам, но такава голяма батерия имам под предния капак, че ми се вижда глупаво да се занимавам с разни малки :)

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 28 сеп 2007, 09:49

колега, ако намериш решение как да стане номера пиши тук, и аз искам да си сложа термометър 8)

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 28 сеп 2007, 11:24

cotecna е дал решението, но не ми остава време да го изпробвам. Занимавал съм се с такива китчета, добра работа вършат, затова не се съмнявам, че ще стане :wink:

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 28 сеп 2007, 12:18

е да де, като го пробваш и работи ми кажи :D

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 29 сеп 2007, 20:05

doctordre написа:е да де, като го пробваш и работи ми кажи :D
Няма да се прави тая работа, днес с DTM монтирахме парктроник, а той се оказа с вграден термометър, така че отпада монтирането на отделен. Все пак, doctordre, купи си този стабилизатор, ако искаш, не струва повече от 5 лв. сглобен, свържи го към акумулатора, за да се увериш, че върши работа преди да се захванеш с прекарването на кабели. Аз монтирах на фиестата подобно устройство, но беше за измерване заряда на батерията и работеше чудесно. Единственото, което трябва да направиш е да запоиш две кабелчета и да настроиш изходното напрежение. Закачаш мултицета и регулираш тримерчето, докато получиш 1.5V. Добре ще е да намериш някаква кутийка, в която да поставиш стабилизатора, защото идват без корпуси, но й направи дупки, тъй като не зная доколко силно загрява.
Не се сещам в момента за друга информация, с която мога да съм ти полезен, но ако е необходимо - питай.

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 29 сеп 2007, 22:07

а каква е тази система за паркиране-парктроник-би ли пояснил :cry:
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
AX!S
потребител
потребител
Мнения: 891
Регистриран: 24 юни 2007, 22:39
Модел на автомобила: Ford Escort VII 1.6 16V
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от AX!S » 29 сеп 2007, 22:19

revmata написа:а каква е тази система за паркиране-парктроник-би ли пояснил :cry:
Ееее, хайде сега, не знаеш ли??? На бронята има сензори, на таблото дисплей, свети, мига, писка... :lol:
Случайно попаднах на това. Не бих си взел такова нещо, поради факта, че не е удобно за постоянно ползване, но на някой може да му свърши работа. :roll:

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 01 окт 2007, 21:40

Този стабилизатор е много добър, но за над 1.25V. Не се слиза нодолу поради липса на стабилност и влошени характеристики. За ток над 200мА се слага и радятор. Максимален ток 1А( грее ама работи - множко му е )

joroia
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 09 май 2011, 14:32
Модел на автомобила: форд фокус комби 1,6 16V, Z 1999г.
Местоположение: гр. Бургас
Status: Извън линия

Re:

Мнение от joroia » 02 дек 2011, 11:09

AX!S написа:
doctordre написа:е да де, като го пробваш и работи ми кажи :D
Няма да се прави тая работа, днес с DTM монтирахме парктроник, а той се оказа с вграден термометър, така че отпада монтирането на отделен. Все пак, doctordre, купи си този стабилизатор, ако искаш, не струва повече от 5 лв. сглобен, свържи го към акумулатора, за да се увериш, че върши работа преди да се захванеш с прекарването на кабели. Аз монтирах на фиестата подобно устройство, но беше за измерване заряда на батерията и работеше чудесно. Единственото, което трябва да направиш е да запоиш две кабелчета и да настроиш изходното напрежение. Закачаш мултицета и регулираш тримерчето, докато получиш 1.5V. Добре ще е да намериш някаква кутийка, в която да поставиш стабилизатора, защото идват без корпуси, но й направи дупки, тъй като не зная доколко силно загрява.
Не се сещам в момента за друга информация, с която мога да съм ти полезен, но ако е необходимо - питай.
Колеги, може ли някой да ми каже от къде да захраня този стабилизатор, та да не пускам директен кабел чак до акумулатора? Ако може някъде от таблото, но да има постоянно напрежение, че да махна вече тази батерия от термометъра. А ако му сложа и обикновена крушка (12V) нали мога да я вържа към осветлението на часовника, та да светва като цъкна фаровете???

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: 12V -> 1.5V

Мнение от Doin » 02 дек 2011, 12:58

От запалката - тя е под постоянно напрежение. А за крушката можеш да вземеш плюса отново от запалката, но от осветлението й- и ще ти препоръчам да не слагаш 12 волтова крушка, а диод.

joroia
потребител
потребител
Мнения: 16
Регистриран: 09 май 2011, 14:32
Модел на автомобила: форд фокус комби 1,6 16V, Z 1999г.
Местоположение: гр. Бургас
Status: Извън линия

Re: 12V -> 1.5V

Мнение от joroia » 02 дек 2011, 14:10

колега, благодаря за съвета, но ако сложа диод не трябва ли и него да го прекарам през стабилизатор?

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: 12V -> 1.5V

Мнение от Doin » 02 дек 2011, 14:39

Диода го пускаш през резистор, задължително. Ако не си го правил можеш да разгледаш няколко теми тук - става лесно, занимателно е, а и резултата е повече от добър. Например тази:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 0%B5%D0%BE" onclick="window.open(this.href);return false;

Ето и линк където можеш да си изчислиш какъв резистор ти трябва, като в захранващо напрежение да сложиш 14 V :
http://ledcalculator.net/default.aspx?lang=bg-BG" onclick="window.open(this.href);return false;

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта