Вдигане на обороти при включване на климатика!
- isoiso
- потребител
- Мнения: 843
- Регистриран: 08 яну 2007, 19:15
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8 zetec 98г
- Status: Извън линия
Re: Вдигане на обороти при включване на климатика!
Съвсем нормално е като включиш климатика да вдига обороти и така трябва да е, също като колата е пусната по инерция - много по-лесно влизат скоростите и сътресението за двг е много по-малко като пуснеш съединителя. Доста хора тук ти го обясниха, ти явно питаш за да си отговаряш сам, пък тия дето се морят да ти обясняват правят темата да заприлича на "разговор", че и аз така. . .geniy написа:Здравейте!Реших да си купувам фиеста модел 1996-1999 / известна и като фиеста/мазда / .Искам да питам колегите,които карат такива дали е нормално при включване на климатика оборотите да се вдигат на около 1300 и се задържат на толкова.Гледах няколко автомобила,но само един почти не променяше оборотите,но за съжаление имаше други недостатъци.Благодаря![/u]
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Вдига обороти при включване на климатика но за малко и след това ги сваля.
Дали ще вдига оборти в движение зависело от това дали има ABS.
Дори и да не е така е факт при мен. Не се повишават в движени при освобождаване от скорост.
Оплаквания по поведението на двигателя нямам.
Сваля бавно бороти което мисля, че е направено умишлено за улесняване при смяна на предавките.
Подредих малко мненията на geniy
И да се сърдиш за подредбата .. назад няма как.
Съобразявай се за в бъдеще да не ме караш аз да ги оправям.
Дали ще вдига оборти в движение зависело от това дали има ABS.
Дори и да не е така е факт при мен. Не се повишават в движени при освобождаване от скорост.
Оплаквания по поведението на двигателя нямам.
Сваля бавно бороти което мисля, че е направено умишлено за улесняване при смяна на предавките.
Подредих малко мненията на geniy
И да се сърдиш за подредбата .. назад няма как.
Съобразявай се за в бъдеще да не ме караш аз да ги оправям.
- pifivo1
- потребител
- Мнения: 349
- Регистриран: 06 май 2007, 10:51
- Модел на автомобила: ford fiesta studio 1.25 16V zetec s газов инжекцион
- Местоположение: гр.Оряхово
- Status: Извън линия
Малко късно се намесвам, но смятам че е клапана /моторчето/ за празен ход.С Паци си говорихме и няколко пъти чистих моето.За последно с обезмаслител за готварски печки, само за 3-4 минути,че не знаех дали няма нещо да се скапе.Е не се скапа, но много чернилка излезе.Преди съм го чистил със контактен спрей, но обезмаслителя определено свърши работа.Е след това напръсках малко с WD 40.
И мойте обороти при изключване от скорост се вдигаха и ходих в Мото Пфое и го чистиха, но техника не каза с какво - въпреки, че няколко пъти го питах.Но да не разводнявам темата.При мен с включен климатик оборотите също играят и са около 900-950, но понеже съм с газов инжекцион и в сервиза софтуерно компенсираха мудното моторче с по богата смес и оборотите почти не играят.Надявам се да съм бил полезен.Успех.
И мойте обороти при изключване от скорост се вдигаха и ходих в Мото Пфое и го чистиха, но техника не каза с какво - въпреки, че няколко пъти го питах.Но да не разводнявам темата.При мен с включен климатик оборотите също играят и са около 900-950, но понеже съм с газов инжекцион и в сервиза софтуерно компенсираха мудното моторче с по богата смес и оборотите почти не играят.Надявам се да съм бил полезен.Успех.

-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 22 сеп 2005, 21:34
- Модел на автомобила: фиеста,1242 куб. ,зетек,1996 година
- Status: Извън линия
Re: Вдигане на обороти при включване на климатика!
Колега пак ли трябва да казвам,че колите изобщо не съм ги подкарвал.Вие ми обяснявате нещо,за което не съм питал!И хич нямам свободно време,за да си "разговарям".Въпросът ми беше много прост-когато колата е в покой / на празен ход / и се включи климатика ,нормално ли е да държи постоянно 1200-1300 оборота?Как по-просто да го кажа не знам?isoiso написа:Съвсем нормално е като включиш климатика да вдига обороти и така трябва да е, също като колата е пусната по инерция - много по-лесно влизат скоростите и сътресението за двг е много по-малко като пуснеш съединителя. Доста хора тук ти го обясниха, ти явно питаш за да си отговаряш сам, пък тия дето се морят да ти обясняват правят темата да заприлича на "разговор", че и аз така. . .geniy написа:Здравейте!Реших да си купувам фиеста модел 1996-1999 / известна и като фиеста/мазда / .Искам да питам колегите,които карат такива дали е нормално при включване на климатика оборотите да се вдигат на около 1300 и се задържат на толкова.Гледах няколко автомобила,но само един почти не променяше оборотите,но за съжаление имаше други недостатъци.Благодаря![/u]
pifivo1 благодаря за точния отговор

paci не се сърдя за подредбата,но просто не знам как в един отговор да прикачам няколко цитата.Така е много по прегледно.На фокуса ЕГР-а струва 600 лева и няма да ми е приятно да са това причините.
Благодаря и на fiestazetec за точния отговор.
cocoff мощността пада задължително при включен климатик.Но оборотите на празен ход трябва да "спят",независимо , че е пуснат климатика.Може да са малко по-високи,но не трябва да ти "играят".И в тази тема има идеи за причината,а и отделна тема май имаше.
Твърдо съм решил да се сдобивам с такава колица,но дано да нямам поводи да "разговарям" тук


-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Като нямаш време за разговори - бегай у МотоПфое. Ремонтите тук стават предимно с разговори. Колата ми е в перфектна кондиция, и при включване на климатика на място, оборотите падат за миг до 600, качват се до 1100-1200 и после се задържат на 900. Това става през определени интервали(не съм засичал на колко време). Колата я използвам предимно за каране и това, че при включен климатик, на място оборотите играят не мисля, че е дефект( за двигател 1.25). При нормално каране, стоенето на място с включен климатик е под 1% от времето годишно.
Последна промяна от cocoff на 29 сеп 2007, 09:12, променено общо 1 път.
- demiro
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
- Модел на автомобила: голяма печка :)
- Местоположение: Около В.Търново :)
- Status: Извън линия
С риск да си навлека обвинение,че си позволявам да коментирам по проблеми свързани с Фиеста,ще цитирам едно заключение от Руския форум на Мондео:
"При включен климатик оборотите на двигателя на празен ход,трябва да бъдат 1200-1500.Както разбирам това е твоя основен проблем.Самият климатик се включва и работи нормално.Щом е така компа вижда неговото включване,но защо неще да вдигне оборотите.Възможно е да не сработва клапана за оборотите на празен ход.Въобще при включване на цялото електрооборудване/без подгряване на предното стъкло/,оборотите леко-леко падат под нормалните."
Превод:При включении кондея обороты двигателя на хх должны быть 1200 -1500. Как я понимаю это твоя основная проблема. Сам кондей включается и работает нормально. Раз так то ЭБУ видит его включение но почему то не поднимает обороты. Возможно не отрабатывает клапан хх.
А вообще при включении полной электронагрузки (кроме обогрева лобового) обороты хх чуть чуть не проседают?
"При включен климатик оборотите на двигателя на празен ход,трябва да бъдат 1200-1500.Както разбирам това е твоя основен проблем.Самият климатик се включва и работи нормално.Щом е така компа вижда неговото включване,но защо неще да вдигне оборотите.Възможно е да не сработва клапана за оборотите на празен ход.Въобще при включване на цялото електрооборудване/без подгряване на предното стъкло/,оборотите леко-леко падат под нормалните."

- schrack
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 14 сеп 2007, 13:09
- Модел на автомобила: Ескорт 1997 1.6 v16
- Местоположение: СЛИВЕН
- Status: Извън линия
Когато включиш клима. оборотите задължително трябва да се дигнат за известно време докато компресора нагнети налягане във системата, след като си дигне налягането оборотите си спадат над нормата със 50-100 оборота повече заради перката на радиатора. Когато се подаде на педала газ и се задържи 3-4 сек. и двигателят пак си задържа оборотите за известно време и после пак падат. Ако колата е с по малък мотор може не е изкючено да не падат оборотите при двигателите които са със корбуратор това по горе не важи..
-
- потребител
- Мнения: 105
- Регистриран: 22 сеп 2005, 21:34
- Модел на автомобила: фиеста,1242 куб. ,зетек,1996 година
- Status: Извън линия
Благодаря!И аз съм на това мнение,че ако всичко си е наред на колата ще се държи точно такаsergo написа:При fiesta 1.25-96г оборотите са 880.При включване на товар-климатик,фарове,парно и тн.-оборотите спадат за част от секундата и отново се повишават до нормалните-880.Става въпрос за загрял двигател,независимо дали колата се движи с изключена предавка или е спряла.

- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Здравеите колеги!Нека и аз дапитам нещичко по темата с оборотите!Колата ми е Ескорт 1,8ТДИ 96-та !Сутрин а и през деня двигателят даржи 1000 или 1050 оборота на празен ход!Това нормално ли е за този двигател или са високички и как да ги смакна малко!?!
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
-
- потребител
- Мнения: 51
- Регистриран: 25 окт 2007, 00:38
- Модел на автомобила: Мондео 2.0 TDDI
- Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вдигане на обороти при включване на климатика!
малка ти е кубатурата на колата, така че явно са йа обогатили малко почевече, аз имах мондео с климатик и по енерция дъжи около 1300 оборота, на място са малко повече от 1000 (за бензиново говоря), по добре не ходи по майстори, най много да ти съсипят живота, карай си колата. както се казва не дразни заспало куче
, иначе има да си скубеш косите, няма майстори на форд, даже и в мотопфое неим разбират, казвам ти го от личен опит. ако те имат претенции 4е знаят нещо да не се хвалят, а да го покзват с дела

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта