Дали са ми за смяна амортисьорите ?
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Дали са ми за смяна амортисьорите ?
Ходих при един квартален майстор понеже ми тропа нещо предницата. Освен биалетките които били за смяна той ми каза, че и амортисьорите били за смяна. Освен това като хванеш единия амортисьор отгоре където е захванат към купето и се заклати колата се усеща едно чукане. Това чукане не е ли от някакъв лагер или тампон там? Може ли да се смени само той ?
След това проучих къде има стенд за тест на амортисьори и отидох там. Хората ми се сториха че много не му разбират ама в крайна сметка ми дадоха разпечатка и ми казаха да си оправя другите неща по предницата и да си карам с тези амортисьори.
Та прилагам ви разпечатката ако някой може да я разчете - кое какво значи.
П.С. Преди време съм карал служебен Москвич Алеко със изпуснали амортисьори. Ами той се клатеше като лодка и в завоите се влизаша само с много ниска скорост. А мойта сега се държи не по зле в завоите от служебното Поло 95г. Освен това няма омасляване по амортисьорите ми.
След това проучих къде има стенд за тест на амортисьори и отидох там. Хората ми се сториха че много не му разбират ама в крайна сметка ми дадоха разпечатка и ми казаха да си оправя другите неща по предницата и да си карам с тези амортисьори.
Та прилагам ви разпечатката ако някой може да я разчете - кое какво значи.
П.С. Преди време съм карал служебен Москвич Алеко със изпуснали амортисьори. Ами той се клатеше като лодка и в завоите се влизаша само с много ниска скорост. А мойта сега се държи не по зле в завоите от служебното Поло 95г. Освен това няма омасляване по амортисьорите ми.
Последна промяна от DigiPro на 27 сеп 2007, 20:20, променено общо 1 път.
- dimbatami
- потребител
- Мнения: 387
- Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Status: Извън линия
колеги кво не разбирате от разпечатката то си пише за амортисьорите че предните щом са над 50процента а те са 70 и няколко то и нямат голяма разлика в деиствието могат да се карат още но задните са с малак процент на ефективност това значи че са за смяна при първа възможност аз сменях задните преди месец и ги зех от (евро 07) за 59лв броят има подробност за смяната и че долните болтовете често не могат да се развият и ходих да ми ги нагреят с оксижен та се развиха а за лагера-томпон или лагера на макферсона се сменя само тои и мисля че го мярках по 25лв за брои а и имаш голяма разлика в натоварването на задната ос виж дали можеш да уравновесиш товара отзад товае
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Аз знам, че границата е 75%
Ако му се дават пак 10 лв. да мине пак може да пробва да седне в багажника по време на теста и гаранция задните ще покажат по-добри резултати.
На МП разпечатката е много по проста.
Кога тестваха моите и казаха, че са за смяна.
Хуу сменихме но се върнах с оплаквания и верно показаха почти същите резултати.
Дам ама кочината се държи по-добре след смяната.
Тестваха ги 100 пъти и като седна единия от приемчиците в багажника и резултатите влязоха в зеленото.
Добре ми е кочината ама аз само мрънкам.
Ако му се дават пак 10 лв. да мине пак може да пробва да седне в багажника по време на теста и гаранция задните ще покажат по-добри резултати.
На МП разпечатката е много по проста.
Кога тестваха моите и казаха, че са за смяна.
Хуу сменихме но се върнах с оплаквания и верно показаха почти същите резултати.
Дам ама кочината се държи по-добре след смяната.
Тестваха ги 100 пъти и като седна единия от приемчиците в багажника и резултатите влязоха в зеленото.
Добре ми е кочината ама аз само мрънкам.
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
и все пак, въпреки тия цифри, просто ги пробвай по стария начин
натисни силно колата и ако успокояват подскачането сравнително бързо, значи няма какво да ги мислиш
виждал съм коли, които буквално са на пружини
спира колата на светофара, а задницата един час се люлее нагоре-надолу, тогава вече наистина ще са за смяна 




- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами при този тест с залюляването като я пуснеш трепва само веднъж и то със много малка амплитуда.doctordre написа:и все пак, въпреки тия цифри, просто ги пробвай по стария начиннатисни силно колата и ако успокояват подскачането сравнително бързо, значи няма какво да ги мислиш
виждал съм коли, които буквално са на пружини
спира колата на светофара, а задницата един час се люлее нагоре-надолу, тогава вече наистина ще са за смяна
- doctordre
- потребител
- Мнения: 1664
- Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
- Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
- Status: Извън линия
еми не знам колко е достоверен теста, но така съм чувал че се правиDigiPro написа:Ами при този тест с залюляването като я пуснеш трепва само веднъж и то със много малка амплитуда.doctordre написа:и все пак, въпреки тия цифри, просто ги пробвай по стария начиннатисни силно колата и ако успокояват подскачането сравнително бързо, значи няма какво да ги мислиш
виждал съм коли, които буквално са на пружини
спира колата на светофара, а задницата един час се люлее нагоре-надолу, тогава вече наистина ще са за смяна


- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ами аз също не разбирам, но колелата стъпват върху едни гумени подложки и стенда клати гумите с определени честоти. Спирачките при това положение не играят никаква роля. Стенда за тях е с валове които се въртят.cocoff написа:Това , за което говорите не е ли сцепление, т.е. тест за спирачките. Без да разбирам, мисля, че твърдостта и успокояването по-прилягат да са параметри на амортисьорите
Между другото се замислих дали налягането в гумите не влияе също на резултатите от теста.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Така е. Поразрових се и навсякъде показател за годността на аморт. е сцеплението в %. То е логично, ама кой да се сети
Ако се люлее колата, при всяко движение нагоре олеква, респ. намалява се сцеплението с пътя.
http://www.hunter.com/pub/undercar/4187T/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.hunter.com/pub/undercar/4187T/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта